Je hoeft het niet alleen te doen!
Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?
Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.
4822 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Wat moet ik doen?
, jaar
Hallo,
Ik ben Sterre en ik ben 13 jaar. Mijn ouders zijn sinds dat ik bijna 3 was gescheiden. Ik heb er niet zo veel moeite meer mee omdat ik er toch al gewend aan ben. Maar soms is het gewoon moeilijk met kleine dingen. Het is geen vechtscheiding en ze waren ook niet getrouwd, ze zeggen dat ze vrienden zijn maar ze ruziën volgens mij wel veel.
Ik heb aan mijn moeders kant een stiefvader en stiefzus gekregen sinds 6 jaar. Mijn moeder is getrouwd met mijn stiefvader sinds 2 jaar. Ik heb met mijn stiefvader een hele goede band vind ik. Echter heeft mijn stiefzus met mijn moeder niet zo'n goede band (Heb ik het gevoel). Kan ik daar iets aan doen? Ik heb wel een goede band met mijn stiefzus en ik beschouw haar als een zus.
Ik heb moeite met de regeling van mijn weken. Ik heb meerdere dingen geprobeerd maar ik vind niks echt fijn. Ik hou ook te veel rekening met wat iedereen wil. Mijn stiefzus heeft een regeling gekozen maar ik vind die regeling niet fijn. Maar ik wil wel het liefst meer bij haar zijn.
Ook is dat lastig omdat mijn stiefzus haar ouders wel getrouwd waren en nu geen 'vrienden' zijn (vind ik daar denkt mijn stiefzus heel anders over) dus zij hebben een ouderschapsplan met strikte regels/afspraken, dat vindt mijn vader irritant. Hij wil 'flexibel' afspraken maken zonder aan mijn stiefzus haar ouders vast te zitten. Ik weet niet wat ik allemaal moet doen, kan iemand me advies geven?
Vriendelijke groet Sterre
Wat moet ik doen?
, jaar
Hallo,
Ik ben Sterre en ik ben 13 jaar. Mijn ouders zijn sinds dat ik bijna 3 was gescheiden. Ik heb er niet zo veel moeite meer mee omdat ik er toch al gewend aan ben. Maar soms is het gewoon moeilijk met kleine dingen. Het is geen vechtscheiding en ze waren ook niet getrouwd, ze zeggen dat ze vrienden zijn maar ze ruziën volgens mij wel veel.
Ik heb aan mijn moeders kant een stiefvader en stiefzus gekregen sinds 6 jaar. Mijn moeder is getrouwd met mijn stiefvader sinds 2 jaar. Ik heb met mijn stiefvader een hele goede band vind ik. Echter heeft mijn stiefzus met mijn moeder niet zo'n goede band (Heb ik het gevoel). Kan ik daar iets aan doen? Ik heb wel een goede band met mijn stiefzus en ik beschouw haar als een zus.
Ik heb moeite met de regeling van mijn weken. Ik heb meerdere dingen geprobeerd maar ik vind niks echt fijn. Ik hou ook te veel rekening met wat iedereen wil. Mijn stiefzus heeft een regeling gekozen maar ik vind die regeling niet fijn. Maar ik wil wel het liefst meer bij haar zijn.
Ook is dat lastig omdat mijn stiefzus haar ouders wel getrouwd waren en nu geen 'vrienden' zijn (vind ik daar denkt mijn stiefzus heel anders over) dus zij hebben een ouderschapsplan met strikte regels/afspraken, dat vindt mijn vader irritant. Hij wil 'flexibel' afspraken maken zonder aan mijn stiefzus haar ouders vast te zitten. Ik weet niet wat ik allemaal moet doen, kan iemand me advies geven?
Vriendelijke groet Sterre
Band met mijn moeder
, jaar
Hi,
Mijn ouders zijn een paar maanden uit elkaar. Ik heb altijd een goede band met mijn moeder gehad, mijn moeder woont nu ergens anders. Mijn moeder werkt geen vaste dagen en kan zo maar opeens 9 dagen werken. Ik wil graag uitvogelen hoe ik mijn aandacht kan verdelen onder beide ouders. De laatste tijd heb ik het idee dat mijn moeder geen zin meer heeft in het contact met mij, zij werkt altijd, vraagt niet of ik langs kom en als ik langs kom dan werkt zij en zit ik alleen in dat huis? Ik deed vroeger nooit zovaak leuke dingen samen met haar, zoals lunchen of een keer de stad in, maar ik had verwacht dat zij de band met mij wel zou willen behouden. Ik probeer zo erg mijn best te doen, zoals een scooter aanschaffen zodat ik niet afhankelijk ben van mijn vader die mij bijvoorbeeld moet brengen naar mijn moeder of zelf fietsen, dit is namelijk iets te ver vind ik persoonlijk. Mijn moeder date wee met iemand en met diegene is ze in drie weken tijd vijf keer uiteten geweest, terwijl ze daar voorheen nooit iets van wilde? Ligt dit aan mij?
Band met mijn moeder
, jaar
Hi,
Mijn ouders zijn een paar maanden uit elkaar. Ik heb altijd een goede band met mijn moeder gehad, mijn moeder woont nu ergens anders. Mijn moeder werkt geen vaste dagen en kan zo maar opeens 9 dagen werken. Ik wil graag uitvogelen hoe ik mijn aandacht kan verdelen onder beide ouders. De laatste tijd heb ik het idee dat mijn moeder geen zin meer heeft in het contact met mij, zij werkt altijd, vraagt niet of ik langs kom en als ik langs kom dan werkt zij en zit ik alleen in dat huis? Ik deed vroeger nooit zovaak leuke dingen samen met haar, zoals lunchen of een keer de stad in, maar ik had verwacht dat zij de band met mij wel zou willen behouden. Ik probeer zo erg mijn best te doen, zoals een scooter aanschaffen zodat ik niet afhankelijk ben van mijn vader die mij bijvoorbeeld moet brengen naar mijn moeder of zelf fietsen, dit is namelijk iets te ver vind ik persoonlijk. Mijn moeder date wee met iemand en met diegene is ze in drie weken tijd vijf keer uiteten geweest, terwijl ze daar voorheen nooit iets van wilde? Ligt dit aan mij?
Vader vertelt leugens
, jaar
Hoi hoi, even een warme oproep aan kinderen wiens ouders op latere leeftijd zijn gescheiden. Ikzelf ben 27 jaar en je zou nu wel denken dat een scheiding minder hard aankomt op deze leeftijd. Mijn ouders zijn een paar maanden terug gescheiden en ondertussen heeft mijn mama iemand nieuw leren kennen. Ze is gelukkig en dat is wat telt, maar ik zie ook de andere kant en dat is mijn papa die in zak en as zit. Hier kan ik nog goed mee om maar waar ik het heel moeilijk mee heb is dat papa overal leugens gaat vertellen over haar en zelfs leugens vertelt over zijn kinderen zodat hij een goed gevoel krijgt en de mensen hem volop steunen. Het is nu al zo ver gekomen dat familie en vrienden hun mening opdringen naar mij toe over mijn mama en mij het gevoel geven dat ik er niet genoeg ben voor mijn papa. Hoe ga je hier mee om? Ik begin stilletjes aan zelf de moed te verliezen en weet niet goed hoe de situatie beter te maken. Iemand tips?
Vader vertelt leugens
, jaar
Hoi hoi, even een warme oproep aan kinderen wiens ouders op latere leeftijd zijn gescheiden. Ikzelf ben 27 jaar en je zou nu wel denken dat een scheiding minder hard aankomt op deze leeftijd. Mijn ouders zijn een paar maanden terug gescheiden en ondertussen heeft mijn mama iemand nieuw leren kennen. Ze is gelukkig en dat is wat telt, maar ik zie ook de andere kant en dat is mijn papa die in zak en as zit. Hier kan ik nog goed mee om maar waar ik het heel moeilijk mee heb is dat papa overal leugens gaat vertellen over haar en zelfs leugens vertelt over zijn kinderen zodat hij een goed gevoel krijgt en de mensen hem volop steunen. Het is nu al zo ver gekomen dat familie en vrienden hun mening opdringen naar mij toe over mijn mama en mij het gevoel geven dat ik er niet genoeg ben voor mijn papa. Hoe ga je hier mee om? Ik begin stilletjes aan zelf de moed te verliezen en weet niet goed hoe de situatie beter te maken. Iemand tips?
Geen klik met stiefmoeder
, jaar
Hoi hoi, mijn ouders hebben co-ouderschap en woon dus om de week bij mijn vader en moeder. Mijn vader heeft een vriendin en ik heb totaal geen klik met haar we praten niet eens. De laatste tijd gaat het ook slechter met mijn vader steeds meer ruzie enz. Het liefst ga ik als de vriendin van m’n vader er is ergens anders heen. Mijn vraag is hoe kan ik mijn vader duidelijk maken dat ik bij hem weg wilt als zij er is en sterker nog hoe ga ik dit überhaupt aanpakken? Groetjes
Geen klik met stiefmoeder
, jaar
Hoi hoi, mijn ouders hebben co-ouderschap en woon dus om de week bij mijn vader en moeder. Mijn vader heeft een vriendin en ik heb totaal geen klik met haar we praten niet eens. De laatste tijd gaat het ook slechter met mijn vader steeds meer ruzie enz. Het liefst ga ik als de vriendin van m’n vader er is ergens anders heen. Mijn vraag is hoe kan ik mijn vader duidelijk maken dat ik bij hem weg wilt als zij er is en sterker nog hoe ga ik dit überhaupt aanpakken? Groetjes
Niet veilig bij vader
, jaar
Hoi ik ben Eva en voel me niet meer veilig bij mijn vader ik wil er niet meer wonen er is al heel lang iets bezig. Al sinds mn ouders zijn gescheiden. Er is laatst iets gebeurd dat ik nu al 3 weken niet bij mijn vader ben ik heb het al op school vertelt en mijn moeder helpt me zo goed. Ik ben blij dat iedereen me zo goed helpt maar ik moet een oplossing vinden kunnen Julie mij helpen?
Niet veilig bij vader
, jaar
Hoi ik ben Eva en voel me niet meer veilig bij mijn vader ik wil er niet meer wonen er is al heel lang iets bezig. Al sinds mn ouders zijn gescheiden. Er is laatst iets gebeurd dat ik nu al 3 weken niet bij mijn vader ben ik heb het al op school vertelt en mijn moeder helpt me zo goed. Ik ben blij dat iedereen me zo goed helpt maar ik moet een oplossing vinden kunnen Julie mij helpen?
Iemand die mij begrijpt
, jaar
Hi,
Ik heb sinds drie maanden heel lastig met de scheiding van mijn ouders ik weet het sinds eind mei. Ik vind het moeilijk om met mijn gevoelens om te gaan en met mensen er over te praten ik wil er liever niet zelf over beginnen. En als mensen naar me vragen sla ik vaak dicht. Het is gek want de ene kant wil ik dat ze weer terug bij elkaar komen maar, aan de andere kant het is niet meer hetzelfde en het klopt niet meer. Ik wil zo graag terug naar vroeger. Ik ben gewoon heel bang dat ik me nog heel lang zo leeg en alleen voel over een jaar. Op het internet is ook niet veel te vinden behalve jullie site en vriendinnen met gescheiden ouders heb ik niet echt. Waardoor ik nog meer het gevoel van alleen zijn krijg. Ik zou zo graag iemand willen hebben die me begrijpt...
Iemand die mij begrijpt
, jaar
Hi,
Ik heb sinds drie maanden heel lastig met de scheiding van mijn ouders ik weet het sinds eind mei. Ik vind het moeilijk om met mijn gevoelens om te gaan en met mensen er over te praten ik wil er liever niet zelf over beginnen. En als mensen naar me vragen sla ik vaak dicht. Het is gek want de ene kant wil ik dat ze weer terug bij elkaar komen maar, aan de andere kant het is niet meer hetzelfde en het klopt niet meer. Ik wil zo graag terug naar vroeger. Ik ben gewoon heel bang dat ik me nog heel lang zo leeg en alleen voel over een jaar. Op het internet is ook niet veel te vinden behalve jullie site en vriendinnen met gescheiden ouders heb ik niet echt. Waardoor ik nog meer het gevoel van alleen zijn krijg. Ik zou zo graag iemand willen hebben die me begrijpt...
Waar wil ik wonen?
, jaar
Ik heb 2 broertjes en een zusje.
Een jaar geleden gingen mijn ouders officieel uit elkaar. Mijn moeder was 5 jaar vreemdgegaan & dat kwam uit. Ik was echt onwijs kwaad en heb 3 maanden niet tegen mijn moeder gepraat. In die drie maanden moesten wij als kinderen ook kiezen bij wie wij wilde wonen. Ik koos samen met mijn oudste broertje voor mijn vader omdat we boos waren op ma. De jongste 2 mochten zelf niet kiezen dus gingen bij ma. Ik heb heel mijn leven al een slechte band met mijn pa. Heel erg veel ruzie. Bij ons thuis was er nooit veel liefde. Ik kan me niet herinneren dat ik gelukkig thuis was. Toch koos ik voor mijn vader. Ik heb het er echt zo onwijs moeilijk mee gehad. Ik zat gruwelijk slecht in mijn vel (nog steeds) & wist niet meer wat ik aanmoest. Mijn ouders toonde 0,0 inlevingsvermogen en voelde me onwijs eenzaam (nog steeds) 3 maanden na de scheiding kregen beide ouders een nieuwe relatie. Mijn moeder ontmoette een man uit Ede. Daar is zij nu gaan wonen met mijn broertje en zusje, ik vind dat echt heel erg moeilijk en ga er kapot aan. Vooral omdat ik bij mijn vader met z’n nieuwe vriendin niet gelukkig ben & bij mijn ma wel (want de band is heel goed geworden weer). Toch wil ik niet naar Ede gaan want ik raak al mijn vrienden en m’n leven hier kwijt. Maar bij mijn vader blijven wonen is ook geen optie want het word echt alleen maar erger.
Ik ben heel erg beschadigd heel mijn jeugd & ik heb er onwijs veel last van.
Psycholoog heb ik al
Iemand tips?....
Waar wil ik wonen?
, jaar
Ik heb 2 broertjes en een zusje.
Een jaar geleden gingen mijn ouders officieel uit elkaar. Mijn moeder was 5 jaar vreemdgegaan & dat kwam uit. Ik was echt onwijs kwaad en heb 3 maanden niet tegen mijn moeder gepraat. In die drie maanden moesten wij als kinderen ook kiezen bij wie wij wilde wonen. Ik koos samen met mijn oudste broertje voor mijn vader omdat we boos waren op ma. De jongste 2 mochten zelf niet kiezen dus gingen bij ma. Ik heb heel mijn leven al een slechte band met mijn pa. Heel erg veel ruzie. Bij ons thuis was er nooit veel liefde. Ik kan me niet herinneren dat ik gelukkig thuis was. Toch koos ik voor mijn vader. Ik heb het er echt zo onwijs moeilijk mee gehad. Ik zat gruwelijk slecht in mijn vel (nog steeds) & wist niet meer wat ik aanmoest. Mijn ouders toonde 0,0 inlevingsvermogen en voelde me onwijs eenzaam (nog steeds) 3 maanden na de scheiding kregen beide ouders een nieuwe relatie. Mijn moeder ontmoette een man uit Ede. Daar is zij nu gaan wonen met mijn broertje en zusje, ik vind dat echt heel erg moeilijk en ga er kapot aan. Vooral omdat ik bij mijn vader met z’n nieuwe vriendin niet gelukkig ben & bij mijn ma wel (want de band is heel goed geworden weer). Toch wil ik niet naar Ede gaan want ik raak al mijn vrienden en m’n leven hier kwijt. Maar bij mijn vader blijven wonen is ook geen optie want het word echt alleen maar erger.
Ik ben heel erg beschadigd heel mijn jeugd & ik heb er onwijs veel last van.
Psycholoog heb ik al
Iemand tips?....
Alles is nog onduidelijk
, jaar
hoi!
mijn ouders hebben twee weken geleden verteld dat ze gaan scheiden. We hebben nog veel onduidelijkheid over alles en dat vind ik moeilijk. Mijn moeder slaapt nu in de woonkamer en mijn vader op zolder. Hoe lang gaat dit nog duren, voordat we een nieuw huis gevonden hebben en ze allebei gewoon in een bed kunnen slapen?
liefs, Rozemarijn :) :(
Alles is nog onduidelijk
, jaar
hoi!
mijn ouders hebben twee weken geleden verteld dat ze gaan scheiden. We hebben nog veel onduidelijkheid over alles en dat vind ik moeilijk. Mijn moeder slaapt nu in de woonkamer en mijn vader op zolder. Hoe lang gaat dit nog duren, voordat we een nieuw huis gevonden hebben en ze allebei gewoon in een bed kunnen slapen?
liefs, Rozemarijn :) :(
Hoe kan ik het weten?
, jaar
Hoi mijn ouders zijn een jaar gescheiden maar volgens mij heeft mijn moeder een ander weet iemand messchien hoe je kan weten of ze iets hebben?
Hoe kan ik het weten?
, jaar
Hoi mijn ouders zijn een jaar gescheiden maar volgens mij heeft mijn moeder een ander weet iemand messchien hoe je kan weten of ze iets hebben?
Van vader naar moeder en weer terug
, jaar
Ik vind het lastig om te verhuizen van mijn vader naar mijn moeder en terug. Heeft iemand misschien nog een tip.
Van vader naar moeder en weer terug
, jaar
Ik vind het lastig om te verhuizen van mijn vader naar mijn moeder en terug. Heeft iemand misschien nog een tip.

2