Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Bird nesting

anoniempje, 12 jaar

FamilieMijn woonsituatie(Geen) contact
Hoi! ik heb je hulp nodig, mijn ouders zijn gescheiden maar doen aan bird nesting. dit houd in dat ik een mijn broer en zus in mijn huis wonen en mijn ouders wisselen. om het weekend komt mijn vader. eigenlijk vind ik hem helemaal niet aardig omdat hij wou scheiden en mijn moeder niet. ik wil wel aardig tegen hem doen maar hij is heel vervelend. ook word ik gepest op school. ik heb namelijk heel erg een eigen mening en zeg meestal wat ik denk (als het niet kwetsend is) in de klas ben ik altijd de gene die voor IEDEREEN opkomt (zelfs dat vervelende meisje) als mensen fout zitten. ik zit echt niet lekker in ijn vel en mijn beste vriendin woont ook nog is bijna 1u van me vandaan.

Bird nesting

anoniempje, 12 jaar

FamilieMijn woonsituatie(Geen) contact
Hoi! ik heb je hulp nodig, mijn ouders zijn gescheiden maar doen aan bird nesting. dit houd in dat ik een mijn broer en zus in mijn huis wonen en mijn ouders wisselen. om het weekend komt mijn vader. eigenlijk vind ik hem helemaal niet aardig omdat hij wou scheiden en mijn moeder niet. ik wil wel aardig tegen hem doen maar hij is heel vervelend. ook word ik gepest op school. ik heb namelijk heel erg een eigen mening en zeg meestal wat ik denk (als het niet kwetsend is) in de klas ben ik altijd de gene die voor IEDEREEN opkomt (zelfs dat vervelende meisje) als mensen fout zitten. ik zit echt niet lekker in ijn vel en mijn beste vriendin woont ook nog is bijna 1u van me vandaan.

Alleen maar negatieve reacties

Priscilla, 16 jaar

Mijn ouders zijn niet gescheiden, maar hebben bijna elke dag ruzie. (Ze zeggen dat ze niet uit elkaar gaan, voor ons (mij en mijn broers.) Soms bemoei ik me ermee en vraag ik waar ze nou om ruziën, aangezien het vaak nergens over gaat. Dan zeggen ze tegen mij dat ik me er niet mee moet bemoeien. 1 x hebben ze gezegd 'als jij er niet was, hadden we ook niet zo vaak ruzie'. Ik antwoordde hierop 'Waarom ben ik hier dan?', want dat vraag ik me soms oprecht af. Ik heb geen band met mijn gezin, geen band met mijn familie en mijn vrienden durf ik amper wat te vertellen, omdat alles naar hunzelf wordt gedraaid. Dan denk ik van, luister je wel? Afgelopen dagen, dagelijks huilen op school. Stress omdat ik in het examenjaar zit, en weinig voldoendes haal. Gewoon om het feit, dat er teveel in mijn hoofd rondgaat. Geen concentratie, staren uit het raam in de hoop dat alles zo snel mogelijk voorbij gaat. Ik doe ook maar mijn best, en ik krijg nooit te horen dat er iemand trots op me is. Alleen maar negatieve reacties en teleurgestelde gezichten zodra ik een onvoldoende haal. 'Alweer een onvoldoende?' Ja alweer een onvoldoende. Niet vragen naar hoe het met me gaat. Nee. Alleen maar teleurgesteld zijn. Want dat is wat ik ben met mijn cijfers. Een teleurstelling.

Alleen maar negatieve reacties

Priscilla, 16 jaar

Mijn ouders zijn niet gescheiden, maar hebben bijna elke dag ruzie. (Ze zeggen dat ze niet uit elkaar gaan, voor ons (mij en mijn broers.) Soms bemoei ik me ermee en vraag ik waar ze nou om ruziën, aangezien het vaak nergens over gaat. Dan zeggen ze tegen mij dat ik me er niet mee moet bemoeien. 1 x hebben ze gezegd 'als jij er niet was, hadden we ook niet zo vaak ruzie'. Ik antwoordde hierop 'Waarom ben ik hier dan?', want dat vraag ik me soms oprecht af. Ik heb geen band met mijn gezin, geen band met mijn familie en mijn vrienden durf ik amper wat te vertellen, omdat alles naar hunzelf wordt gedraaid. Dan denk ik van, luister je wel? Afgelopen dagen, dagelijks huilen op school. Stress omdat ik in het examenjaar zit, en weinig voldoendes haal. Gewoon om het feit, dat er teveel in mijn hoofd rondgaat. Geen concentratie, staren uit het raam in de hoop dat alles zo snel mogelijk voorbij gaat. Ik doe ook maar mijn best, en ik krijg nooit te horen dat er iemand trots op me is. Alleen maar negatieve reacties en teleurgestelde gezichten zodra ik een onvoldoende haal. 'Alweer een onvoldoende?' Ja alweer een onvoldoende. Niet vragen naar hoe het met me gaat. Nee. Alleen maar teleurgesteld zijn. Want dat is wat ik ben met mijn cijfers. Een teleurstelling.

Mijn schuld?

, jaar

Ik heb het gevoel dat het mijn schuld een soort van is. En mijn stiefmoeder heeft mijn vader veranderd en ik mag haar niet

Mijn schuld?

, jaar

Ik heb het gevoel dat het mijn schuld een soort van is. En mijn stiefmoeder heeft mijn vader veranderd en ik mag haar niet

Bij allebei niet zo leuk

Zora, 11 jaar

Wat de f@#ck?!
Toen ik 6 jaar was zijn mijn ouders uit elkaar gegaan. Mijn moeder heeft sinds een maand een nieuwe baan, maar hierdoor heeft ze weinig aandacht voor mij en mijn zussen! Ik heb dit ook een keer verteld dat ik het vervelend vind maar toen werd ze boos. Ik heb de laatste tijd ook erg veel ruzie met mijn vader. Ik heb het bij allebei mijn ouders dus niet zo leuk en ik weet niet wat ik moet doen! Ik voel me hier erg naar door. Groetjes Zora

Bij allebei niet zo leuk

Zora, 11 jaar

Wat de f@#ck?!
Toen ik 6 jaar was zijn mijn ouders uit elkaar gegaan. Mijn moeder heeft sinds een maand een nieuwe baan, maar hierdoor heeft ze weinig aandacht voor mij en mijn zussen! Ik heb dit ook een keer verteld dat ik het vervelend vind maar toen werd ze boos. Ik heb de laatste tijd ook erg veel ruzie met mijn vader. Ik heb het bij allebei mijn ouders dus niet zo leuk en ik weet niet wat ik moet doen! Ik voel me hier erg naar door. Groetjes Zora

Mijn stiefmoeder bemoeit zich veel

Nova, 12 jaar

Stiefouders
Hoi, Nova hier. Ik heb een stiefmoeder die zich met veel bemoeit, ik vind dat erg vervelend,ik praat daarover met mijn Vader. En het gaat nu al steeds beter. Ik vroeg me af wie dat ook een soort van herkend/ herkende.

Mijn stiefmoeder bemoeit zich veel

Nova, 12 jaar

Stiefouders
Hoi, Nova hier. Ik heb een stiefmoeder die zich met veel bemoeit, ik vind dat erg vervelend,ik praat daarover met mijn Vader. En het gaat nu al steeds beter. Ik vroeg me af wie dat ook een soort van herkend/ herkende.

Een beetje bang voor mijn vader

Thijs, 12 jaar

Mijn woonsituatie
Wat zou ik moeten doen als mijn vader constant boos word en ik een beetje bang ben voor hem

Een beetje bang voor mijn vader

Thijs, 12 jaar

Mijn woonsituatie
Wat zou ik moeten doen als mijn vader constant boos word en ik een beetje bang ben voor hem

Hoe kan ik dit verwerken?

Roos, 11 jaar

Wat de f@#ck?!
Ik ben door een boel heen gegaan eerst is mijn pake(opa) dood gegaan en toen mijn hond en toen gingen mijn ouders scheiden en toen ging mijn beppe(oma) ook dood ik heb een boel meegemaakt ik weet niet hoe ik dit kan verwerken heeft iemand een tip voor mij?

Hoe kan ik dit verwerken?

Roos, 11 jaar

Wat de f@#ck?!
Ik ben door een boel heen gegaan eerst is mijn pake(opa) dood gegaan en toen mijn hond en toen gingen mijn ouders scheiden en toen ging mijn beppe(oma) ook dood ik heb een boel meegemaakt ik weet niet hoe ik dit kan verwerken heeft iemand een tip voor mij?

Uit huis gezet

, jaar

mijn vader heeft me uit huis gezet bijna 2 jaar geleden en ik heb er moeite mee

We komen er niet uit

lisa, 12 jaar

Rechten
ik weet helemaal niet meer wat ik moet doen mijn ouders zijn gescheiden en mijn ouders en ik komen er niet ui naar welke middelbaren school ik moet papa wil dat BJZ (burojeugdzorg) dat gaat beslissen maar dat wil ik niet en ik heb heel veel nacht merries hier over help wat moet ik nu doen liefs lisa

We komen er niet uit

lisa, 12 jaar

Rechten
ik weet helemaal niet meer wat ik moet doen mijn ouders zijn gescheiden en mijn ouders en ik komen er niet ui naar welke middelbaren school ik moet papa wil dat BJZ (burojeugdzorg) dat gaat beslissen maar dat wil ik niet en ik heb heel veel nacht merries hier over help wat moet ik nu doen liefs lisa

Ruzie thuis en op school

, jaar

He ik ben Saar en ik weet niet wat ik moet doen. Mijn ouders gaan bijna scheiden en ik wordt op school uitgescholden en buitengesloten. Ik voel me nergens thuis. En thuis maken mijn ouders en mijn oudste zus steeds ruzie. En mijn ouders blijven ook ruzie hebben. En dan word ik ook nog eens uitgescholden door mijn moeder. HELP!! Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

Ruzie thuis en op school

, jaar

He ik ben Saar en ik weet niet wat ik moet doen. Mijn ouders gaan bijna scheiden en ik wordt op school uitgescholden en buitengesloten. Ik voel me nergens thuis. En thuis maken mijn ouders en mijn oudste zus steeds ruzie. En mijn ouders blijven ook ruzie hebben. En dan word ik ook nog eens uitgescholden door mijn moeder. HELP!! Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.