Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Leeg je hoofd, lucht je hart

Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭

4822 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Heel erg boos

Jasmijn , 10 jaar

Rechten
Hallo , Ik heb vaak moeite om naar mijn vader te gaan want als ik een kus en een knuffel geef aan mama dan loopt hij zuchtend naar de auto. Ook word hij boos als ik ergens verdrietig om ben ben pijn heb. Als ik zeg dat ik het niet leuk vind dat papa nooit naar dingen van mij komt kijken maar wel van zijn stiefkinderen word hij ook heel erg boos . Dit weekend kwam papa mij na een feestje halen en dat was een eng feestje dus was bang om te slapen toen werd hij ook boos dat ik flauw doe. En ben ik na veel ruzie bij mama gebleven omdat papa met piepende banden weg reed. Wat moet ik nu doen ? Met papa praten heb ik al heel vaak geprobeerd en ook met mama wil hij niet praten.

Heel erg boos

Jasmijn , 10 jaar

Rechten
Hallo , Ik heb vaak moeite om naar mijn vader te gaan want als ik een kus en een knuffel geef aan mama dan loopt hij zuchtend naar de auto. Ook word hij boos als ik ergens verdrietig om ben ben pijn heb. Als ik zeg dat ik het niet leuk vind dat papa nooit naar dingen van mij komt kijken maar wel van zijn stiefkinderen word hij ook heel erg boos . Dit weekend kwam papa mij na een feestje halen en dat was een eng feestje dus was bang om te slapen toen werd hij ook boos dat ik flauw doe. En ben ik na veel ruzie bij mama gebleven omdat papa met piepende banden weg reed. Wat moet ik nu doen ? Met papa praten heb ik al heel vaak geprobeerd en ook met mama wil hij niet praten.

En hij vergat ons weer

Paulina, 0 jaar

Stiefouders
Ik heb mijn vader al 3 jaar niet meer gezien/gesproken en dat komt omdat ik klaar met hem was. Het was namelijk zo dat mijn 4 zussen en ik altijd naar hem toegingen om het weekend. Eerst was mijn oudste zus begonnen om niet meer te gaan en ik wist niet waarom. Maar later hoorde ik de waarheid. Daarna kregen mijn andere zussen en ik een stiefmoeder. Mijn vader negeerde ons meestal als we langskwamen, maar toch gaven we het niet op. Later ging hij scheiden en deed toen bestonden we weer, maar hij zei zo vaak I love you en het voelde nooit echt. Ik dacht dat het aan mij lag maar mijn zussen voelden de afstand ook. Daarna kwam hij een andere vrouw tegen. En hij vergat ons weer. Toen hij ons wilde voor stellen, zat ze met een andere man te zoenen en het bleek dat ze vreemdging. Dus zei hij weer I Love you maar zonder liefde. Daarna vertelde hij een geheim van mij door aan de hele familie op kerst alsof het een grap was, ik moest huilen en mijn zussen werden boos op hem. Hij gaf mijn zussen de schuld, omdat zij het zogezegd erger maaktten. Ik werd woedend op hem en zij en ik zijn toen we van het weekend teruggingen nooit meer gegaan. Mijn moeder heeft mijn vader geappt dat we niet meer kwamen, ook al hadden we dat zelf best duidelijk gemaakt. Mijn vader reageerde daar niet al te best op en bleef ons maar appjes sturen met gedichten die van internet afgeplukt waren, die zogezegd door hem waren geschreven. Mijn moeder steunt ons heel erg en daar ben ik blij mee. Ik heb gelukkig ook mijn zussen en we steunen elkaar. Ik heb me erbij neer gelegd dat mijn vader niet is wie ik dacht dat hij was. Ik ben nu gelukkig met mijn moeder, stiefvader, zussen, vrienden en andere familie. Dit is geen schreeuw om hulp of advies. Dit is gewoon om mijn verhaal te vertellen, met problemen en niet de perfecte happy end maar het is nog steeds happy.

En hij vergat ons weer

Paulina, 0 jaar

Stiefouders
Ik heb mijn vader al 3 jaar niet meer gezien/gesproken en dat komt omdat ik klaar met hem was. Het was namelijk zo dat mijn 4 zussen en ik altijd naar hem toegingen om het weekend. Eerst was mijn oudste zus begonnen om niet meer te gaan en ik wist niet waarom. Maar later hoorde ik de waarheid. Daarna kregen mijn andere zussen en ik een stiefmoeder. Mijn vader negeerde ons meestal als we langskwamen, maar toch gaven we het niet op. Later ging hij scheiden en deed toen bestonden we weer, maar hij zei zo vaak I love you en het voelde nooit echt. Ik dacht dat het aan mij lag maar mijn zussen voelden de afstand ook. Daarna kwam hij een andere vrouw tegen. En hij vergat ons weer. Toen hij ons wilde voor stellen, zat ze met een andere man te zoenen en het bleek dat ze vreemdging. Dus zei hij weer I Love you maar zonder liefde. Daarna vertelde hij een geheim van mij door aan de hele familie op kerst alsof het een grap was, ik moest huilen en mijn zussen werden boos op hem. Hij gaf mijn zussen de schuld, omdat zij het zogezegd erger maaktten. Ik werd woedend op hem en zij en ik zijn toen we van het weekend teruggingen nooit meer gegaan. Mijn moeder heeft mijn vader geappt dat we niet meer kwamen, ook al hadden we dat zelf best duidelijk gemaakt. Mijn vader reageerde daar niet al te best op en bleef ons maar appjes sturen met gedichten die van internet afgeplukt waren, die zogezegd door hem waren geschreven. Mijn moeder steunt ons heel erg en daar ben ik blij mee. Ik heb gelukkig ook mijn zussen en we steunen elkaar. Ik heb me erbij neer gelegd dat mijn vader niet is wie ik dacht dat hij was. Ik ben nu gelukkig met mijn moeder, stiefvader, zussen, vrienden en andere familie. Dit is geen schreeuw om hulp of advies. Dit is gewoon om mijn verhaal te vertellen, met problemen en niet de perfecte happy end maar het is nog steeds happy.

Ik wil dat echt niet

Anoniem, 13 jaar

Wat de f@#ck?!
hee mensen! Ik heb een vraag aan jullie, mijn ouders zijn nu 2 jaar gescheiden. En mijn moeder heeft een nieuwe vriend, ik vind hem totaal niet aardig of iets, niet persee omdat hij het is, maar omdat hij mn moeders nieuwe vriend is ( ook een beetje gewoon door hem) ze willen gaan samen wonen. Ik wil dat echt niet! Help mij please. Wat kan ik doen?!?!

Ik wil dat echt niet

Anoniem, 13 jaar

Wat de f@#ck?!
hee mensen! Ik heb een vraag aan jullie, mijn ouders zijn nu 2 jaar gescheiden. En mijn moeder heeft een nieuwe vriend, ik vind hem totaal niet aardig of iets, niet persee omdat hij het is, maar omdat hij mn moeders nieuwe vriend is ( ook een beetje gewoon door hem) ze willen gaan samen wonen. Ik wil dat echt niet! Help mij please. Wat kan ik doen?!?!

Ik loop een beetje vast

Anoniem, 23 jaar

Mijn woonsituatie
Hoihoi lieve filapinedo's! Sinds ong 2 jaar ben ik een alleen staande moeder en moet nu een ouderschapsplan opstellen, Ik heb wel wat punten maar loop echt een beetje vast.. Hebben jullie nog punten wat er ECHT in moet staan? De vader van mijn kindje is nog wel in haar leventje!. Liefs

Ik loop een beetje vast

Anoniem, 23 jaar

Mijn woonsituatie
Hoihoi lieve filapinedo's! Sinds ong 2 jaar ben ik een alleen staande moeder en moet nu een ouderschapsplan opstellen, Ik heb wel wat punten maar loop echt een beetje vast.. Hebben jullie nog punten wat er ECHT in moet staan? De vader van mijn kindje is nog wel in haar leventje!. Liefs

Band met mijn vader

lysanne, 14 jaar

Mijn ouders
Hallo ik heb gescheiden ouders sinds een jaar en mijn vader vind mij moeder nog wel leuk en mijn moeder mijn vader niet meer. Daardoor is mijn vader vrij gefrustreerd en stort zich op zijn werk en kan ik slecht met hem over gevoelens praten. Heeft iemand hier tips voor om de band met mijnvader te verbeteren?

Band met mijn vader

lysanne, 14 jaar

Mijn ouders
Hallo ik heb gescheiden ouders sinds een jaar en mijn vader vind mij moeder nog wel leuk en mijn moeder mijn vader niet meer. Daardoor is mijn vader vrij gefrustreerd en stort zich op zijn werk en kan ik slecht met hem over gevoelens praten. Heeft iemand hier tips voor om de band met mijnvader te verbeteren?

Ze komt niet voor me op

Stacey, 16 jaar

Mijn ouders
Hey, Ik zocht deze site eigenlijk uit nieuwschierigheid op, maar was best verbaasd dat er veel oudere kinderen er ook wat op hebben gezet. Waarschijnlijk kunnen jullie me niet helpen, maar misschien herkennen mensen dit. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 3 was, en op mn 4de kreeg mn moeder een nieuwe vriend. Best snel al werd duidelijk dat we elkaar niet mogen, en hij heeft eigenlijk nooit aardig of lief tegen me gedaan (misschien de eerste maanden). Hij gaf me ook vaak een draai om mn oren of een klap tegen mn hoofd om de stomste dingen en lette altijd constant op me. Nu ik ouder ben is dat minder, waarschijnlijk omdat ie weet dat ik nu voor mezelf op kan komen. Het jammere is dat mijn moeder zelden voor me opkwam, en wist dat ik niet gelukkig was. Ik heb zelfs een paar keer gezegd dat ik wil dat ze gaan scheiden, maar dat wil ze niet. Tegen mijn moeder doet hij trouwens ook naar en je voelt gewoon dat iedereen in huis (ik heb ook een halfzusje van 7) op zn hoede is om wat te zeggen als hij in de buurt is. Ik en mijn moeder hebben er een tijdje voor bij een psycholoog gezeten, maar dat werkte ook niet echt. Ik heb wel een goede band met mijn vader, en daar ben ik ook grotendeels van de tijd. Ik heb alles al geprobeerd; brieven schrijven, praten, psycholoog, maar ik ben nogal machteloos in deze situatie. Mijn moeder is degene die er wat aan kan doen maar die doet niks. Groetjes, Stacey

Ze komt niet voor me op

Stacey, 16 jaar

Mijn ouders
Hey, Ik zocht deze site eigenlijk uit nieuwschierigheid op, maar was best verbaasd dat er veel oudere kinderen er ook wat op hebben gezet. Waarschijnlijk kunnen jullie me niet helpen, maar misschien herkennen mensen dit. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 3 was, en op mn 4de kreeg mn moeder een nieuwe vriend. Best snel al werd duidelijk dat we elkaar niet mogen, en hij heeft eigenlijk nooit aardig of lief tegen me gedaan (misschien de eerste maanden). Hij gaf me ook vaak een draai om mn oren of een klap tegen mn hoofd om de stomste dingen en lette altijd constant op me. Nu ik ouder ben is dat minder, waarschijnlijk omdat ie weet dat ik nu voor mezelf op kan komen. Het jammere is dat mijn moeder zelden voor me opkwam, en wist dat ik niet gelukkig was. Ik heb zelfs een paar keer gezegd dat ik wil dat ze gaan scheiden, maar dat wil ze niet. Tegen mijn moeder doet hij trouwens ook naar en je voelt gewoon dat iedereen in huis (ik heb ook een halfzusje van 7) op zn hoede is om wat te zeggen als hij in de buurt is. Ik en mijn moeder hebben er een tijdje voor bij een psycholoog gezeten, maar dat werkte ook niet echt. Ik heb wel een goede band met mijn vader, en daar ben ik ook grotendeels van de tijd. Ik heb alles al geprobeerd; brieven schrijven, praten, psycholoog, maar ik ben nogal machteloos in deze situatie. Mijn moeder is degene die er wat aan kan doen maar die doet niks. Groetjes, Stacey

Ik wil rust

Laura, 16 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi iedereen, Ik zit in een situatie thuis wat onmogelijk voelt. Mijn ouders zijn 3 jaar geleden gescheiden en daardoor heb ik veel minder leuke dingen meegemaakt de afgelopen drie jaar. Maar ben altijd doorgegaan, ondanks het voor mij daardoor alleen maar slechter werd. Nu wordt mijn vader nog depressiever dan die al was en sleurt hij mij daarin mee. Mijn moeder en ik kunnen heel slecht met elkaar overweg, waardoor ik al lange tijd niet meer bij der wil wonen, maar der ook niet wil laten gaan anders ze namelijk gaat verhuizen naar Drenthe.. Nu voel ik me bij allebei m'n huizen niet meer thuis en gaat het steeds slechter met mij.. Ik heb met allebei m'n ouders gepraat, maar me vader kan het maar niet begrijpen hoe ik me voel en me moeder die wordt alleen maar boos.. Ik zou zo graag even rust willen en weer eventjes me goed voelen na die 3 jaar. Maar op dit moment weet ik niet hoe, en weet ik ook niet waar ik wil wonen, aangezien ik bij allebei niet meer wil wonen.. Weet iemand wat ik kan doen?

Ik wil rust

Laura, 16 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi iedereen, Ik zit in een situatie thuis wat onmogelijk voelt. Mijn ouders zijn 3 jaar geleden gescheiden en daardoor heb ik veel minder leuke dingen meegemaakt de afgelopen drie jaar. Maar ben altijd doorgegaan, ondanks het voor mij daardoor alleen maar slechter werd. Nu wordt mijn vader nog depressiever dan die al was en sleurt hij mij daarin mee. Mijn moeder en ik kunnen heel slecht met elkaar overweg, waardoor ik al lange tijd niet meer bij der wil wonen, maar der ook niet wil laten gaan anders ze namelijk gaat verhuizen naar Drenthe.. Nu voel ik me bij allebei m'n huizen niet meer thuis en gaat het steeds slechter met mij.. Ik heb met allebei m'n ouders gepraat, maar me vader kan het maar niet begrijpen hoe ik me voel en me moeder die wordt alleen maar boos.. Ik zou zo graag even rust willen en weer eventjes me goed voelen na die 3 jaar. Maar op dit moment weet ik niet hoe, en weet ik ook niet waar ik wil wonen, aangezien ik bij allebei niet meer wil wonen.. Weet iemand wat ik kan doen?

Ik mag haar niet missen

olivier, 11 jaar

Stiefouders
Ik heb een (stiefmoeder) ze kan heel aardig zijn maar kan ook heel erg vervelend ze let alleen maar op mij en heel minder op mijnmijn zusje en als ik mijn moeder mis dan mag ik haar niet missen en wordt ze boos heeft een van jullie tips

Ik mag haar niet missen

olivier, 11 jaar

Stiefouders
Ik heb een (stiefmoeder) ze kan heel aardig zijn maar kan ook heel erg vervelend ze let alleen maar op mij en heel minder op mijnmijn zusje en als ik mijn moeder mis dan mag ik haar niet missen en wordt ze boos heeft een van jullie tips

over een week jarig

., 17 jaar

Mijn ouders
Hoi, mijn ouders zijn sinds een paar maanden gescheiden. Het scheidingsproces ging best moeilijk, waardoor veel ruzie is ontstaan tussen mijn ouders terwijl ze niet eens met dikke ruzie uit elkaar gingen. Nu ben ik over een week al jarig. Hoe 'verdelen' jullie je verjaardag als je ouders gescheiden zijn? De ene dag bij je moeder de andere dag bij je vader? En naar welke ouder ga je op de dag wanneer je echt jarig bent? Ik heb het namelijk best druk in de week van mijn verjaardag, dus dan ben ik maar een paar uur bij beide om het echt te kunnen vieren. (Al woon ik wel bij mijn moeder, dus ik eet/slaap wel bij haar). Ik voel me ook een beetje schuldig dat ik zo weinig tijd heb om het te vieren bij beide..

over een week jarig

., 17 jaar

Mijn ouders
Hoi, mijn ouders zijn sinds een paar maanden gescheiden. Het scheidingsproces ging best moeilijk, waardoor veel ruzie is ontstaan tussen mijn ouders terwijl ze niet eens met dikke ruzie uit elkaar gingen. Nu ben ik over een week al jarig. Hoe 'verdelen' jullie je verjaardag als je ouders gescheiden zijn? De ene dag bij je moeder de andere dag bij je vader? En naar welke ouder ga je op de dag wanneer je echt jarig bent? Ik heb het namelijk best druk in de week van mijn verjaardag, dus dan ben ik maar een paar uur bij beide om het echt te kunnen vieren. (Al woon ik wel bij mijn moeder, dus ik eet/slaap wel bij haar). Ik voel me ook een beetje schuldig dat ik zo weinig tijd heb om het te vieren bij beide..

Bedanken

Serena, 9 jaar

Rechten
Ik vindt het niet leuk als me ouders ruzie maken. maar deze website helpt echt heel erg goed. En daarom wil ik jullie ook bedanken. mijn ouders:mijn ouders bianca en frits hebben vaak ruzie. dan komt de politie erbij en dat is al helemaal niet leuk. daarom doe ik dan me oren dicht en zorg dat ik niks hoor. me ouders kunnen dan ook niet goed praten.dus dan kunnen ze ook helemaal geen anderen regels maken.en dat is al helemaal niet leuk.Maar voor alle kinderen met gescheiden ouders heb ik een tip.ga gewoon met uw kind naar molendrift alles wat er door de weeks gebeurt wat erg is kunt uw kind tegen die mevrouw zeggen en dan gaan ze een oplossing zoeken en dan als je die hebt heb je er helemaal geen last meer van dus ga er nu heen op www.molendrift.nl

Bedanken

Serena, 9 jaar

Rechten
Ik vindt het niet leuk als me ouders ruzie maken. maar deze website helpt echt heel erg goed. En daarom wil ik jullie ook bedanken. mijn ouders:mijn ouders bianca en frits hebben vaak ruzie. dan komt de politie erbij en dat is al helemaal niet leuk. daarom doe ik dan me oren dicht en zorg dat ik niks hoor. me ouders kunnen dan ook niet goed praten.dus dan kunnen ze ook helemaal geen anderen regels maken.en dat is al helemaal niet leuk.Maar voor alle kinderen met gescheiden ouders heb ik een tip.ga gewoon met uw kind naar molendrift alles wat er door de weeks gebeurt wat erg is kunt uw kind tegen die mevrouw zeggen en dan gaan ze een oplossing zoeken en dan als je die hebt heb je er helemaal geen last meer van dus ga er nu heen op www.molendrift.nl