Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Leeg je hoofd, lucht je hart

Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Mantelzorgers

Susanne, 10 jaar

Mijn woonsituatie
heel erg bedankt voor al de reacties ik heb ook nog een jullie tip voor jullie de mantelzorgers groetjes susanne

Mantelzorgers

Susanne, 10 jaar

Mijn woonsituatie
heel erg bedankt voor al de reacties ik heb ook nog een jullie tip voor jullie de mantelzorgers groetjes susanne

Moet naar mijn vader

Anoniem, 11 jaar

Mijn woonsituatie
ik moet zometeen weer naar me vader, maar ik wil bij me moeder blijven omdat ik dat daar fijner vind. maar als ik dit tegen me vader zeg, ben ik bang dat hij boos word! wie heeft tips Groetjes Anoniem

Moet naar mijn vader

Anoniem, 11 jaar

Mijn woonsituatie
ik moet zometeen weer naar me vader, maar ik wil bij me moeder blijven omdat ik dat daar fijner vind. maar als ik dit tegen me vader zeg, ben ik bang dat hij boos word! wie heeft tips Groetjes Anoniem

Verdrietig en alleen

(null), 11 jaar

Wat de f@#ck?!
mijn ouders zijn in eind 2016 gescheiden, dus voor mij is alles nog erg vers. ik voel me weleens verdrietig en alleen, weet iemand de juiste oplossing? groetjes, anoniem

Verdrietig en alleen

(null), 11 jaar

Wat de f@#ck?!
mijn ouders zijn in eind 2016 gescheiden, dus voor mij is alles nog erg vers. ik voel me weleens verdrietig en alleen, weet iemand de juiste oplossing? groetjes, anoniem

Gemene opmerkingen

Willemijn, 11 jaar

Mijn ouders
hallo ik ben Willemijn .mijn ouders zijn 7 jaar gescheiden. mijn vader heeft een vriendin ,maar ik mag die vriendin niet .omdat ze alleen maar gemene opmerkingen te zeggen zoals ''ga toch lekker vrienden zoeken ''. terwijl toen net mijn beste vriendin was verhuist .Mijn vader wist dat ik toen erg verdrietig was en hij kwam niet eens voor mij op . Ik vond hem toen echt een stomme vader .Ze hebben ook een keer gezegd dat als ik haar niet leuk vindt dat ik dan maar niet mag komen .Dus ik durf nu niet te zeggen dat ik haar niet mag dus wat moet ik doen?

Gemene opmerkingen

Willemijn, 11 jaar

Mijn ouders
hallo ik ben Willemijn .mijn ouders zijn 7 jaar gescheiden. mijn vader heeft een vriendin ,maar ik mag die vriendin niet .omdat ze alleen maar gemene opmerkingen te zeggen zoals ''ga toch lekker vrienden zoeken ''. terwijl toen net mijn beste vriendin was verhuist .Mijn vader wist dat ik toen erg verdrietig was en hij kwam niet eens voor mij op . Ik vond hem toen echt een stomme vader .Ze hebben ook een keer gezegd dat als ik haar niet leuk vindt dat ik dan maar niet mag komen .Dus ik durf nu niet te zeggen dat ik haar niet mag dus wat moet ik doen?

Meer als oppas

Bell, 12 jaar

Stiefouders
hey, ik heb een stief mama en ze voelt eigenlijk meer als oppas hebben jullie dat ook?? veel aandacht gaat ook naar mijn half broertje soms vind ik dit best lastig. als ik bij mijn vader ben mis ik mijn moeder heel erg, herken je dit? liefs Bell

Meer als oppas

Bell, 12 jaar

Stiefouders
hey, ik heb een stief mama en ze voelt eigenlijk meer als oppas hebben jullie dat ook?? veel aandacht gaat ook naar mijn half broertje soms vind ik dit best lastig. als ik bij mijn vader ben mis ik mijn moeder heel erg, herken je dit? liefs Bell

Heel veel ruzie

Timo, 7 jaar

Mijn ouders
hoe moet ik omgaan met mijn vader.want ik heb heel veel ruzie met mijn vader.

Zeggen wat ik wil

Anoniem, 15 jaar

Stiefouders
Hallo allemaal, Mijn ouders zijn al een tijd gescheiden, maar het is voor mij nog altijd even lastig. Mijn vader heeft een nieuwe vriendin en ze hebben een half jaar geleden samen een huis gekocht. Ik ga één keer in de twee weken het weekend naar mijn vader, maar om eerlijk te zijn ga ik helemaal niet graag meer. Ik voel me helemaal niet thuis meer en heb het gevoel dat hij zijn vriendin heel erg voor trekt. Zijn vriendin is het soort persoon die alles precies op haar manier wilt hebben. Ze werd dus ook boos op mij omdat ik haar niet gefeliciteerd had met haar verjaardag, al had ik geen flauw idee dat ze jarig was en was ik niet bij mijn vader. Ik wil liever geen contact met haar op social media en zo, omdat ik haar totaal niet als mijn 'stiefmoeder' zie maar echt als de vriendin van mijn vader. Ik vind het zelf gewoon niet nodig om contact met haar te hebben, ik ga op een goede manier met haar om voor mijn vader omdat ik wil dat hij gelukkig is, maar ik kies voor hem en krijg haar er eigenlijk bij, waar ik stiekem niet bepaald blij mee ben.. Mijn vader is heel erg verandert door haar en begon er van de week op eens over dat hij vind dat ik niet opgevoed ben.. Hij zei dat hij het niet vond kunnen dat ik zijn vriendin niet had gefeliciteerd. Na de zomervakantie mag ik van mijn ouders alles zelf bepalen, dus de vakantie's en weekenden. Het liefste ga ik in de weekenden niet meer verplicht naar mijn vader en kom ik liever wanneer ik wil, omdat mijn leven zich toch meer bij mijn moeder afspeelt, waar ook al mijn vrienden wonen. Alleen is dit één ding waar ik heel veel moeite mee heb. Eerlijk zijn en zeggen wat ik zelf wil. Ik ben bang één van mijn ouders pijn te doen, elke keer als ik met hun wil praten (vooral met mijn vader) over wat ik wil, dan klap ik dicht. Heeft iemand tips om hier mee om te gaan? En herkend iemand dit probleem? Alvast bedankt! xx

Zeggen wat ik wil

Anoniem, 15 jaar

Stiefouders
Hallo allemaal, Mijn ouders zijn al een tijd gescheiden, maar het is voor mij nog altijd even lastig. Mijn vader heeft een nieuwe vriendin en ze hebben een half jaar geleden samen een huis gekocht. Ik ga één keer in de twee weken het weekend naar mijn vader, maar om eerlijk te zijn ga ik helemaal niet graag meer. Ik voel me helemaal niet thuis meer en heb het gevoel dat hij zijn vriendin heel erg voor trekt. Zijn vriendin is het soort persoon die alles precies op haar manier wilt hebben. Ze werd dus ook boos op mij omdat ik haar niet gefeliciteerd had met haar verjaardag, al had ik geen flauw idee dat ze jarig was en was ik niet bij mijn vader. Ik wil liever geen contact met haar op social media en zo, omdat ik haar totaal niet als mijn 'stiefmoeder' zie maar echt als de vriendin van mijn vader. Ik vind het zelf gewoon niet nodig om contact met haar te hebben, ik ga op een goede manier met haar om voor mijn vader omdat ik wil dat hij gelukkig is, maar ik kies voor hem en krijg haar er eigenlijk bij, waar ik stiekem niet bepaald blij mee ben.. Mijn vader is heel erg verandert door haar en begon er van de week op eens over dat hij vind dat ik niet opgevoed ben.. Hij zei dat hij het niet vond kunnen dat ik zijn vriendin niet had gefeliciteerd. Na de zomervakantie mag ik van mijn ouders alles zelf bepalen, dus de vakantie's en weekenden. Het liefste ga ik in de weekenden niet meer verplicht naar mijn vader en kom ik liever wanneer ik wil, omdat mijn leven zich toch meer bij mijn moeder afspeelt, waar ook al mijn vrienden wonen. Alleen is dit één ding waar ik heel veel moeite mee heb. Eerlijk zijn en zeggen wat ik zelf wil. Ik ben bang één van mijn ouders pijn te doen, elke keer als ik met hun wil praten (vooral met mijn vader) over wat ik wil, dan klap ik dicht. Heeft iemand tips om hier mee om te gaan? En herkend iemand dit probleem? Alvast bedankt! xx

Vertrouwen

Anne, 11 jaar

Wat de f@#ck?!
hoi allemaal een vriendin van mij waar ik nu ruzie mee heb zegt lelijke dingen over mij maar niet alleen zij ook Mn vader dat Mn moeder een hoer is dat ze ons soms bij oma doet omdat ze dan seks heeft met iedereen 😭 maar dat is helemaal niet waar !! wie kan ik vertrouwen en wie wil mij helpen ?

Vertrouwen

Anne, 11 jaar

Wat de f@#ck?!
hoi allemaal een vriendin van mij waar ik nu ruzie mee heb zegt lelijke dingen over mij maar niet alleen zij ook Mn vader dat Mn moeder een hoer is dat ze ons soms bij oma doet omdat ze dan seks heeft met iedereen 😭 maar dat is helemaal niet waar !! wie kan ik vertrouwen en wie wil mij helpen ?

Om door te zetten

unicornszijnheelergmagisch, 12 jaar

Rechten
hi, ik heb een vraagje ... namelijk ik word dit jaar 12 {yeeeyy}en ik wil graag een brief schrijven naar de rechter . hebben jullie nog tips voor me ?? om door te zetten ...nou daggg <3

Om door te zetten

unicornszijnheelergmagisch, 12 jaar

Rechten
hi, ik heb een vraagje ... namelijk ik word dit jaar 12 {yeeeyy}en ik wil graag een brief schrijven naar de rechter . hebben jullie nog tips voor me ?? om door te zetten ...nou daggg <3

Bedreigd

Timo, 7 jaar

Mijn ouders
ik wor heel soms bedrijgt door mijn vader.