Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Leeg je hoofd, lucht je hart

Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭

4822 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Vaderdag

, jaar

Mijn ouders zijn niet zo fijn gescheiden. Maar nu ben ik dus met Vaderdag bij mijn moeder, hoe doen jullie dat. Gaan jullie echt op Vaderdag zelf naar jullie vader toe of vieren jullie het een andere keer. Ik en mijn zussen dachten een andere keer omdat het anders voor zo veel druk zorgt ( omdat we dan helemaal naar Utrecht moeten of iets gaan doen en maar voor 1 dag) maar is dat wel aardig tegenover papa.

Vaderdag

, jaar

Mijn ouders zijn niet zo fijn gescheiden. Maar nu ben ik dus met Vaderdag bij mijn moeder, hoe doen jullie dat. Gaan jullie echt op Vaderdag zelf naar jullie vader toe of vieren jullie het een andere keer. Ik en mijn zussen dachten een andere keer omdat het anders voor zo veel druk zorgt ( omdat we dan helemaal naar Utrecht moeten of iets gaan doen en maar voor 1 dag) maar is dat wel aardig tegenover papa.

Hij wordt niet rustig

, jaar

Mijn ouders zijn pas geleden uit elkaar gegaan. Mijn moeder is vreemdgegaan en ik vind dat ze daar het recht niet toe had, maar ik wist wel dat ze al lang nie meer gelukkig waren. Mijn vader reageerde heel heftig en vertrok. Hij blijft maar niet rustig worden en nu wilt hij weer thuis komen, maar mijn broer, mijn zus en ik willen niet dat hij terug komt omdat hij het alleenmaar over mijn moeder kan hebben en wat een slet ze is. Mijn moeder heeft nieuwe sloten op de deur laten zetten maar hij heeft de slotenmaker het huis open laten maken, dat is legaal omdat he huis ook op zijn naam staat. Maar ik wee niet wa ik nu moet doen want hij gaat waarschijnlijk ook heel boos zijn doordat we de sloten vervingen. Ik hoop dat jullie ideeën hebben over wat ik kan doen.

Hij wordt niet rustig

, jaar

Mijn ouders zijn pas geleden uit elkaar gegaan. Mijn moeder is vreemdgegaan en ik vind dat ze daar het recht niet toe had, maar ik wist wel dat ze al lang nie meer gelukkig waren. Mijn vader reageerde heel heftig en vertrok. Hij blijft maar niet rustig worden en nu wilt hij weer thuis komen, maar mijn broer, mijn zus en ik willen niet dat hij terug komt omdat hij het alleenmaar over mijn moeder kan hebben en wat een slet ze is. Mijn moeder heeft nieuwe sloten op de deur laten zetten maar hij heeft de slotenmaker het huis open laten maken, dat is legaal omdat he huis ook op zijn naam staat. Maar ik wee niet wa ik nu moet doen want hij gaat waarschijnlijk ook heel boos zijn doordat we de sloten vervingen. Ik hoop dat jullie ideeën hebben over wat ik kan doen.

Haatgevoelens

, jaar

Hoi, ik heb sinds 4 jaar een stiefmoeder. Ik heb hele erge haatgevoelens naar haar omdat zij tussen mijn vader en mij instaat. Ze zijn inmiddels hertrouwd. Ik slaap sinds 2 jaar niet meer bij mijn vader omdat ik mijn vader en mijn stiefmoeder heb gehoord tijdens hun seks, Dit heeft een grote impact op mij gehad. Heeft iemand ooit ook al wel eens zijn ouders gehoord? Heeft iemand tips? Ik hoor graag van jullie! liefs Fleur

Haatgevoelens

, jaar

Hoi, ik heb sinds 4 jaar een stiefmoeder. Ik heb hele erge haatgevoelens naar haar omdat zij tussen mijn vader en mij instaat. Ze zijn inmiddels hertrouwd. Ik slaap sinds 2 jaar niet meer bij mijn vader omdat ik mijn vader en mijn stiefmoeder heb gehoord tijdens hun seks, Dit heeft een grote impact op mij gehad. Heeft iemand ooit ook al wel eens zijn ouders gehoord? Heeft iemand tips? Ik hoor graag van jullie! liefs Fleur

Gebroken hart

, jaar

wat moet je doen als je vader je moeder dood wil hebben een kind met een gebroken hart

Bij wie dan?

, jaar

Euhm hey. Ik heb een soort probleempje, namelijk als er iets met mijn moeder zou gebeuren waardoor ze niet meer voor mij kan zorgen dan heb ik de keuze bij wie ik ga wonen: namelijk bij mijn tante (zus van mijn moeder), bij mijn stiefvader blijven of naar mijn vader alleen ik heb echt geen goede band met mijn vader en ik wil al helemaal niet bij mijn tante of stiefvader wonen. Dus help wat moet ik doen?! Zelf zou ik graag bij mijn oom (broertje van mijn vader) willen wonen dan, alleen waarschijnlijk mag dat niet. Hij is 24 en net zo als mijn vader: hij houdt erg van feestjes en tja... euhh.. vrouwen... Maar dat boeit mij allemaal niks, want hij is heel errg aardig. Dus wat moet ik doen zodat mijn oom tussen die keuze komt te staan ofzoiets :S Ps: bedankt dat je de moeite hebt genomen om dit te lezen :(

Bij wie dan?

, jaar

Euhm hey. Ik heb een soort probleempje, namelijk als er iets met mijn moeder zou gebeuren waardoor ze niet meer voor mij kan zorgen dan heb ik de keuze bij wie ik ga wonen: namelijk bij mijn tante (zus van mijn moeder), bij mijn stiefvader blijven of naar mijn vader alleen ik heb echt geen goede band met mijn vader en ik wil al helemaal niet bij mijn tante of stiefvader wonen. Dus help wat moet ik doen?! Zelf zou ik graag bij mijn oom (broertje van mijn vader) willen wonen dan, alleen waarschijnlijk mag dat niet. Hij is 24 en net zo als mijn vader: hij houdt erg van feestjes en tja... euhh.. vrouwen... Maar dat boeit mij allemaal niks, want hij is heel errg aardig. Dus wat moet ik doen zodat mijn oom tussen die keuze komt te staan ofzoiets :S Ps: bedankt dat je de moeite hebt genomen om dit te lezen :(

Ontwijk het

, jaar

Mn ouders zitten in een rechtzaak ik vind het echt rot maar ik probeer dit zo veel mogelijk te ontwijken . Maar mag ik nog blij zijn in deze situatie? Gr

Ontwijk het

, jaar

Mn ouders zitten in een rechtzaak ik vind het echt rot maar ik probeer dit zo veel mogelijk te ontwijken . Maar mag ik nog blij zijn in deze situatie? Gr

Hulp nodig

, jaar

Mijn ouders zijn al sinds mijn 7e gescheiden. maar nu ik in de puberteit zit heb ik veel moeite met dingen . Ik denk veel aan zelfmoord maar ik heb zelf geen idee waarom ik dit doe. Ik ben nogal onzeker over mijn uiterlijk. Ik heb hulp nodig

Hulp nodig

, jaar

Mijn ouders zijn al sinds mijn 7e gescheiden. maar nu ik in de puberteit zit heb ik veel moeite met dingen . Ik denk veel aan zelfmoord maar ik heb zelf geen idee waarom ik dit doe. Ik ben nogal onzeker over mijn uiterlijk. Ik heb hulp nodig

Ruzie is rot

, jaar

Als mijn ouders ruzie hebben voel ik me rot, wat moet ik dan doen?

Wat als je hem niet mag

, jaar

Wat kan je doen als je je Stiefvader echt niet mag ?

Het ligt niet aan haar

, jaar

Mijn ouders zijn 8 jaar geleden gescheiden. Ik ben al vanaf het begin alleen om het weekend bij mijn vader geweest en de rest van de tijd bij mijn moeder . Ik heb nu ongeveer een half jaar geleden aangegeven aan allebei mijn ouders dat ik meer bij mijn vader wil zijn. Mijn vader vond dit erg fijn om te horen. Mijn moeder was boos en teleurgesteld ik heb haar ook uitgelegd dat het niet aan haar ligt maar dat ik het ook gewoon erg fijn vind om bij mijn vader te zijn. Nu gaan er wel dingen officieel geregeld worden via de rechter maar mijn moeder is er eigenlijk nog steeds boos en teleurgesteld over. Ze zegt dat dat niet zo is maar ik merk heel duidelijk dat dit wel zo is. Wat kan ik er aan doen om mijn moeder het meer te laten begrijpen zodat ze niet boos en teleurgesteld meer is? Of dat ik in iedergeval niet meer het gevoel krijg dat dit zo is?

Het ligt niet aan haar

, jaar

Mijn ouders zijn 8 jaar geleden gescheiden. Ik ben al vanaf het begin alleen om het weekend bij mijn vader geweest en de rest van de tijd bij mijn moeder . Ik heb nu ongeveer een half jaar geleden aangegeven aan allebei mijn ouders dat ik meer bij mijn vader wil zijn. Mijn vader vond dit erg fijn om te horen. Mijn moeder was boos en teleurgesteld ik heb haar ook uitgelegd dat het niet aan haar ligt maar dat ik het ook gewoon erg fijn vind om bij mijn vader te zijn. Nu gaan er wel dingen officieel geregeld worden via de rechter maar mijn moeder is er eigenlijk nog steeds boos en teleurgesteld over. Ze zegt dat dat niet zo is maar ik merk heel duidelijk dat dit wel zo is. Wat kan ik er aan doen om mijn moeder het meer te laten begrijpen zodat ze niet boos en teleurgesteld meer is? Of dat ik in iedergeval niet meer het gevoel krijg dat dit zo is?