Leeg je hoofd, lucht je hart
Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭
4822 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Hoe regel ik dat
, jaar
Ik wil niet meer naar mij vader hoe kan ik dat regelen? Ik durf hem dit niet te zeggen
Hoe regel ik dat
, jaar
Ik wil niet meer naar mij vader hoe kan ik dat regelen? Ik durf hem dit niet te zeggen
Wil niemand pijn doen
, jaar
Hallo, mijn ouders zijn eigenlijk al best wel lang gescheiden. Mijn vader ging uit huis toen ik 3 was. Maar hij had al eigenlijk een huis. Ik weet niet echt hoe. Maar ik was wel blij dat ik gelijk daar kon komen. Maar toen ik de deur open deed stond daar opeens een vrouw ze zij dat ze marieke heette. Ik vond dat goed totdat ik begreep dat ze bij ons woonde. Toen was ik een beetje in shock ;). Maar uiteindelijk vond ik dat ook goed! Ik woonde 10 dagen bij mijn moeder en 5 dagen bij mijn vader, tot dat ze gingen verhuisen toen was k 1 week bij mama en 1 week bij papa. Toen mijn zus begon te puberen wou ze niet meer ij papa wonen na 1 avond. Ik was best verdrietig maar gelukkig had ik tegen die tijd al een broertje genaamd bojan. Oh en mijn moeder had al een hele aardige man gezien genaamd mike en dat was wel leuk. Nu woon ik alleen met mijn broertje bij papa en marieke maar papa doet soms heel gemeen tegen mij en hij drinkt te veel en is vaak weg. Mijn zus is nu ook een puber en alles zit een beetje krapjes. Ik maak me heel eg zorgen over iedereen en i wil niemand pijn doen met beslissingen die ik maak en dus ik weet het allemaal soms niet meer. WAT NU??
Wil niemand pijn doen
, jaar
Hallo, mijn ouders zijn eigenlijk al best wel lang gescheiden. Mijn vader ging uit huis toen ik 3 was. Maar hij had al eigenlijk een huis. Ik weet niet echt hoe. Maar ik was wel blij dat ik gelijk daar kon komen. Maar toen ik de deur open deed stond daar opeens een vrouw ze zij dat ze marieke heette. Ik vond dat goed totdat ik begreep dat ze bij ons woonde. Toen was ik een beetje in shock ;). Maar uiteindelijk vond ik dat ook goed! Ik woonde 10 dagen bij mijn moeder en 5 dagen bij mijn vader, tot dat ze gingen verhuisen toen was k 1 week bij mama en 1 week bij papa. Toen mijn zus begon te puberen wou ze niet meer ij papa wonen na 1 avond. Ik was best verdrietig maar gelukkig had ik tegen die tijd al een broertje genaamd bojan. Oh en mijn moeder had al een hele aardige man gezien genaamd mike en dat was wel leuk. Nu woon ik alleen met mijn broertje bij papa en marieke maar papa doet soms heel gemeen tegen mij en hij drinkt te veel en is vaak weg. Mijn zus is nu ook een puber en alles zit een beetje krapjes. Ik maak me heel eg zorgen over iedereen en i wil niemand pijn doen met beslissingen die ik maak en dus ik weet het allemaal soms niet meer. WAT NU??
Niet meer in huis
, jaar
Het gaat de laatste tijd niet goed met mij en mijn vader. Mijn ouders zijn gescheiden en mijn 2 broertjes en ik wisselen elke week. Mijn ouders zijn gescheiden 9 jaar geleden. Ze hebben co ouderschap. Afgelopen weekend was er ruzie tussen mij en een van mijn broertjes. Mijn vader werd toen boos op mij en zoals het meestal gaat krijg ik de schuld. Ik werd toen boos want er was eigenlijk helemaal niks gebeurd voor mijn gevoel. De ruzie liep uit de hand en mijn vader ging boos naar boven. Ik heb toen mijn moeder een bericht gestuurd. Het was de dag dat we wisselen dus naar onze moeder zouden gaan. Maar omdat papa boos was en wij het graag wouden, en omdat mijn vader zei dat ik weg moest gaan, kwam ze ons meteen ophalen. Mijn vader kwam toen boos beneden en was boos dat ik volgens hem "stiekem" Dit naar mijn moeder had gestuurd. Toen ik weg ging zei hij dat ik ook niet meer terug moet komen. Mijn vader heeft dus tegen me gezegd dat hij me niet meer in zijn huis wil. Ik weet niet wat ik hier nu mee moet. Hebben jullie advies.
Niet meer in huis
, jaar
Het gaat de laatste tijd niet goed met mij en mijn vader. Mijn ouders zijn gescheiden en mijn 2 broertjes en ik wisselen elke week. Mijn ouders zijn gescheiden 9 jaar geleden. Ze hebben co ouderschap. Afgelopen weekend was er ruzie tussen mij en een van mijn broertjes. Mijn vader werd toen boos op mij en zoals het meestal gaat krijg ik de schuld. Ik werd toen boos want er was eigenlijk helemaal niks gebeurd voor mijn gevoel. De ruzie liep uit de hand en mijn vader ging boos naar boven. Ik heb toen mijn moeder een bericht gestuurd. Het was de dag dat we wisselen dus naar onze moeder zouden gaan. Maar omdat papa boos was en wij het graag wouden, en omdat mijn vader zei dat ik weg moest gaan, kwam ze ons meteen ophalen. Mijn vader kwam toen boos beneden en was boos dat ik volgens hem "stiekem" Dit naar mijn moeder had gestuurd. Toen ik weg ging zei hij dat ik ook niet meer terug moet komen. Mijn vader heeft dus tegen me gezegd dat hij me niet meer in zijn huis wil. Ik weet niet wat ik hier nu mee moet. Hebben jullie advies.
Niet middenin
, jaar
Hoe kan ik verkomen dat ik niet mide in de ruzies terecht kommt
Niet middenin
, jaar
Hoe kan ik verkomen dat ik niet mide in de ruzies terecht kommt
Steeds gemener
, jaar
hoi mijn ouders zijn nu al bijna 5 jaar gescheiden mijn vader kreeg al snel een nieuwe vriendin, toen na een tijdje gingen ze samen wonen. Toen werd ze steeds gemeener, na een tijdje begon ze ook mijn zus te slaan of aan haar haar te trekken. ik ben er nu achter gekomen ( want ik ga al 2 jaar niet meer na mijn vader) dat ze mijn zusje ook heeft geslagen en heel hard heeft geknepen. nu wil ik er niet meer naar toe, maar ik mis mijn vader wel gewoon. wat moet ik nu doen?
Steeds gemener
, jaar
hoi mijn ouders zijn nu al bijna 5 jaar gescheiden mijn vader kreeg al snel een nieuwe vriendin, toen na een tijdje gingen ze samen wonen. Toen werd ze steeds gemeener, na een tijdje begon ze ook mijn zus te slaan of aan haar haar te trekken. ik ben er nu achter gekomen ( want ik ga al 2 jaar niet meer na mijn vader) dat ze mijn zusje ook heeft geslagen en heel hard heeft geknepen. nu wil ik er niet meer naar toe, maar ik mis mijn vader wel gewoon. wat moet ik nu doen?
Wel of niet bij papa zijn?
, jaar
hoi, ik heb een paar jaar al gescheiden ouders en dat vind ik lastig. ik ben de eerste drie jaar van dat ze gescheiden zijn niet naar mijn vader toe geweeest. Daarna ging ik wel gewoon weer ernaar toe, maar nu ben ik er weer al een paar maanden niet geweest omdat ik t gewoon niet meer wilde. nu zit ik in t eerste jaar van t vo en ik heb toen ik in groep 8 zat geprobeerd bij mijn vader huiswerk te maken, maar hij vindt dat niet belangrijk. ook word ik bij mijn vader ook altijd opgedragen om iets te doen of te passen op de kinderen daar als hun bijvoorbeeld boodschappen gaan doen en dat vind ik al helemaal niet leuk . ik moet dan op 5 kinderen tegelijk passen waarvan er maar 1 nog een beetje kan luisteren. mijn vader vraagt me ook altijd om eerlijk te zijn maar je kan daar eigenlijk beter niks zeggen of denken, want als ik eerlijk tegen hem ben dan wordt hij boos en dan belanden we steeds in een ruzie/discussie. Heeft iemand een tip ofzo voor mij?
Wel of niet bij papa zijn?
, jaar
hoi, ik heb een paar jaar al gescheiden ouders en dat vind ik lastig. ik ben de eerste drie jaar van dat ze gescheiden zijn niet naar mijn vader toe geweeest. Daarna ging ik wel gewoon weer ernaar toe, maar nu ben ik er weer al een paar maanden niet geweest omdat ik t gewoon niet meer wilde. nu zit ik in t eerste jaar van t vo en ik heb toen ik in groep 8 zat geprobeerd bij mijn vader huiswerk te maken, maar hij vindt dat niet belangrijk. ook word ik bij mijn vader ook altijd opgedragen om iets te doen of te passen op de kinderen daar als hun bijvoorbeeld boodschappen gaan doen en dat vind ik al helemaal niet leuk . ik moet dan op 5 kinderen tegelijk passen waarvan er maar 1 nog een beetje kan luisteren. mijn vader vraagt me ook altijd om eerlijk te zijn maar je kan daar eigenlijk beter niks zeggen of denken, want als ik eerlijk tegen hem ben dan wordt hij boos en dan belanden we steeds in een ruzie/discussie. Heeft iemand een tip ofzo voor mij?
Het feestje
, jaar
heb n uitnodiging voor een feesje van mijn beste vriendje en ben dat wiekend bij papa
mama heeft papa gemeeld dat ik feesje heb
papa zegt nu nee
ik ben verdrietig en moet huilen
heb papa gevraagd waarom ik niet mag hij zegt is verassing maar ik wil geen verassing ik wil naar het feesje
Het feestje
, jaar
heb n uitnodiging voor een feesje van mijn beste vriendje en ben dat wiekend bij papa
mama heeft papa gemeeld dat ik feesje heb
papa zegt nu nee
ik ben verdrietig en moet huilen
heb papa gevraagd waarom ik niet mag hij zegt is verassing maar ik wil geen verassing ik wil naar het feesje
Hij deed niets
, jaar
Mijn stiefmoeder schold me 2x uit waar mijn vader bij was, hij deed niets 2x..
Hij deed niets
, jaar
Mijn stiefmoeder schold me 2x uit waar mijn vader bij was, hij deed niets 2x..
Discussies
, jaar
Mijn ouders zijn al een paar jaar gescheiden en ik vind dat best lastig. Ik woon bij mijn moeder en mijn stiefvader. Ik ben al een paar maanden niet naar mijn vader toe geweest, omdat ik altijd ruzie en discussies met hem heb, Maar hoe moet ik daar mee omgaan en hoe moet ik daar op reageren?
Discussies
, jaar
Mijn ouders zijn al een paar jaar gescheiden en ik vind dat best lastig. Ik woon bij mijn moeder en mijn stiefvader. Ik ben al een paar maanden niet naar mijn vader toe geweest, omdat ik altijd ruzie en discussies met hem heb, Maar hoe moet ik daar mee omgaan en hoe moet ik daar op reageren?
Omgangsregeling
, jaar
Heyy ik heb dus gescheiden ouders al meer dan 12 jaar maar mijn omgangs regeling is om het weekend waarbij ik in het weekend Baarn mijn vader. Maar soms heb ik wel eens een feestje bij mijn moeder, en dan vraag ik of ik eerder weg mag bij mijn vader maar bijna alles wat ik vraag gaan ze moeilijk doen en geveb ze de andere ouder de schuld. Dus wat kan ik het beste doen?
Omgangsregeling
, jaar
Heyy ik heb dus gescheiden ouders al meer dan 12 jaar maar mijn omgangs regeling is om het weekend waarbij ik in het weekend Baarn mijn vader. Maar soms heb ik wel eens een feestje bij mijn moeder, en dan vraag ik of ik eerder weg mag bij mijn vader maar bijna alles wat ik vraag gaan ze moeilijk doen en geveb ze de andere ouder de schuld. Dus wat kan ik het beste doen?

3