Leeg je hoofd, lucht je hart
Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭
4820 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Geen goede band vader
Femke, 10 jaar
Familie(Geen) contact
Hee allemaal, ik heb advies nodig, ik en me vader hebben geen goede band met elkaar, en me vader heeft een tijdje terug een psychose gekregen en daardoor vertoond me vader ook raar gedrag, ik voel me niet fijn bij me vader, vanwege wat hij tot nu toe gedaan heeft, ik heb daarom iemand nodig om mee te kunnen praten, me advies of tips kan geven en me kan helpen als het nodig is,
Groetjes xx
Geen goede band vader
Femke, 10 jaar
Familie(Geen) contact
Hee allemaal, ik heb advies nodig, ik en me vader hebben geen goede band met elkaar, en me vader heeft een tijdje terug een psychose gekregen en daardoor vertoond me vader ook raar gedrag, ik voel me niet fijn bij me vader, vanwege wat hij tot nu toe gedaan heeft, ik heb daarom iemand nodig om mee te kunnen praten, me advies of tips kan geven en me kan helpen als het nodig is,
Groetjes xx
Mijn vader zegt dat het mijn schuld is
, jaar
Hi ik ben Allys en ik ben 18 jaar oud. Een maand geleden ongeveer heb ik te horen gekregen dat m’n ouders willen scheiden. Er is hier thuis iedere dag super erge ruzie. Nu krijg ik van mijn vader een beetje het gevoel dat ik me maar groot moet houden en volwassen moet zijn aangezien ik al 18 ben maar ik vind het zo lastig.. er gaan zoveel gedachtes door m’n hoofd heen en ik weet het zelf ook allemaal niet meer. Het liefste ren ik gewoon weg naar een rustige plek waar ik tot mezelf kan komen maar dan word ik weer een wegloper genoemd. Mijn vader schuift heel veel van de scheiding op mij af en zegt dat het mijn schuld is. Ik voel me daar zo schuldig over. Ik weet ergens wel dat het mijn schuld niet is want het loopt gewoon niet meer tussen mijn ouders maar als je dat iedere dag te horen krijgt valt het toch best zwaar. Heeft iemand misschien tips voor mij? Ik heb echt geen idee wat ik allemaal moet en wat er allemaal gaat komen..
Mijn vader zegt dat het mijn schuld is
, jaar
Hi ik ben Allys en ik ben 18 jaar oud. Een maand geleden ongeveer heb ik te horen gekregen dat m’n ouders willen scheiden. Er is hier thuis iedere dag super erge ruzie. Nu krijg ik van mijn vader een beetje het gevoel dat ik me maar groot moet houden en volwassen moet zijn aangezien ik al 18 ben maar ik vind het zo lastig.. er gaan zoveel gedachtes door m’n hoofd heen en ik weet het zelf ook allemaal niet meer. Het liefste ren ik gewoon weg naar een rustige plek waar ik tot mezelf kan komen maar dan word ik weer een wegloper genoemd. Mijn vader schuift heel veel van de scheiding op mij af en zegt dat het mijn schuld is. Ik voel me daar zo schuldig over. Ik weet ergens wel dat het mijn schuld niet is want het loopt gewoon niet meer tussen mijn ouders maar als je dat iedere dag te horen krijgt valt het toch best zwaar. Heeft iemand misschien tips voor mij? Ik heb echt geen idee wat ik allemaal moet en wat er allemaal gaat komen..
Papa is verhuisd
Adam, 7 jaar
Ik wil weten hoe ik beter moet omgaan nu papa verhuisd is
Papa is verhuisd
Adam, 7 jaar
Ik wil weten hoe ik beter moet omgaan nu papa verhuisd is
Onverwacht gaan m'n ouders scheiden
, jaar
Ik ben er vandaag achter gekomen dat mijn moeder en vader gaan scheiden heel onverwacht ik logeer nu bij mijn oma met mijn moeder en 2 zusje (2) (3)
Het is nu nacht maar kan niet slapen voel me rot en kut en loop de hele tijd te janken en hopen dat dit nog goed komt of niet echt is
Onverwacht gaan m'n ouders scheiden
, jaar
Ik ben er vandaag achter gekomen dat mijn moeder en vader gaan scheiden heel onverwacht ik logeer nu bij mijn oma met mijn moeder en 2 zusje (2) (3)
Het is nu nacht maar kan niet slapen voel me rot en kut en loop de hele tijd te janken en hopen dat dit nog goed komt of niet echt is
Schuldgevoel over alles
Lotte, 18 jaar
Mijn woonsituatie(Geen) contact
1,5 jaar geleden heeft mijn mama moeten beslissen om te scheiden na veel gedoe met vreemdgaan van papa. Dit was heel zwaar. Het is beland in een vechtscheiding met politie tussenkomsten/rechtszaken/straffen tot gevolg. Ik ben 18 jaar dus van mijn wordt verwacht hiermee te kunnen omgaan en dat heb ik ook geprobeerd maar ik heb een enorm groot schuldgevoel over alles. Niet enkel over de scheiding maar over alles in het leven. Het contact met papa is volledige weggevallen en gaat nooit meer kunnen worden hersteld. Moet ik als 18 jarige mij daar zorgen over maken voor de toekomst en me daar dus ook schuldig over voelen? Iemand tips
Schuldgevoel over alles
Lotte, 18 jaar
Mijn woonsituatie(Geen) contact
1,5 jaar geleden heeft mijn mama moeten beslissen om te scheiden na veel gedoe met vreemdgaan van papa. Dit was heel zwaar. Het is beland in een vechtscheiding met politie tussenkomsten/rechtszaken/straffen tot gevolg. Ik ben 18 jaar dus van mijn wordt verwacht hiermee te kunnen omgaan en dat heb ik ook geprobeerd maar ik heb een enorm groot schuldgevoel over alles. Niet enkel over de scheiding maar over alles in het leven. Het contact met papa is volledige weggevallen en gaat nooit meer kunnen worden hersteld. Moet ik als 18 jarige mij daar zorgen over maken voor de toekomst en me daar dus ook schuldig over voelen? Iemand tips
Ik ben bang
Goof, 7 jaar
Mijn woonsituatieRechten(Geen) contact
Ik wil niet naar mijn vader maar ik moet en ik ben bang. Help mij en mijn mama
Ik ben bang
Goof, 7 jaar
Mijn woonsituatieRechten(Geen) contact
Ik wil niet naar mijn vader maar ik moet en ik ben bang. Help mij en mijn mama
Wanneer?
Floris, 11 jaar
Stiefouders
Waneer gingen jullie met je stiefouders en stiefzussen/broers samen op vakantie? Reageer asjeblieft
Wanneer?
Floris, 11 jaar
Stiefouders
Waneer gingen jullie met je stiefouders en stiefzussen/broers samen op vakantie? Reageer asjeblieft
(Stief)ouders elkaar ontmoeten
Faith, 13 jaar
Stiefouders(Geen) contact
Hoi, mijn ouders zijn al bijna 2 jaar uit elkaar. Al bijna aan het begin heb ik stiefouders, maar mijn moeder en de vriendin van mijn vader, en mijn vader en de vriend van mijn moeder hebben elkaar nogsteeds niet ontmoet. Ik weet niet hoelang het nog moet duren. En wilde graag weten hoelang het bij jullie duurde totdat ze elkaar hadden ontmoet.
(Stief)ouders elkaar ontmoeten
Faith, 13 jaar
Stiefouders(Geen) contact
Hoi, mijn ouders zijn al bijna 2 jaar uit elkaar. Al bijna aan het begin heb ik stiefouders, maar mijn moeder en de vriendin van mijn vader, en mijn vader en de vriend van mijn moeder hebben elkaar nogsteeds niet ontmoet. Ik weet niet hoelang het nog moet duren. En wilde graag weten hoelang het bij jullie duurde totdat ze elkaar hadden ontmoet.
De een vindt dit, de ander dat...
Sophia, 10 jaar
Mijn ouders
Ik vind het niet zo leuk me ouders maken ruizie de een vind dat beter de ander dat en ik vind het niet leuk
De een vindt dit, de ander dat...
Sophia, 10 jaar
Mijn ouders
Ik vind het niet zo leuk me ouders maken ruizie de een vind dat beter de ander dat en ik vind het niet leuk
Ruzies in de vakanties
Farah, 9 jaar
Rechten
Hoiii, ik ben Farah. En ik ben 9 jaar. Mijn papa en ik hebben de laatste tijd niet de allerbeste band want papa geeft mij altijd de schuld tijdens het bellen . Bijvoorbeeld dat hij constant op mij wacht tot ik zou bellen terwijl ik dat helemaal niet van hem vraag. Een dag later heeft hij dan ineens geen tijd om te bellen. Dan voelt het alsof het mijn schuld is. Mama probeert mij te beschermen door boos op papa te worden en dat vind ik niet al te fijn. Zou mijn moeder anders kunnen reageren? Ik weet niet hoe, maar ik vind het zo niet fijn. In de vakanties zijn de ruzies het ergst .Mijn papa doet dan zielig en zegt dat hij mij constant mist. Papa vraagt ook nooit waar ik ben of wat ik doe. Weet iemand wat ik eraan kan doen om de ruzies tussen mij en papa te stoppen en een betere band te hebben. Groetjes Farah
Ruzies in de vakanties
Farah, 9 jaar
Rechten
Hoiii, ik ben Farah. En ik ben 9 jaar. Mijn papa en ik hebben de laatste tijd niet de allerbeste band want papa geeft mij altijd de schuld tijdens het bellen . Bijvoorbeeld dat hij constant op mij wacht tot ik zou bellen terwijl ik dat helemaal niet van hem vraag. Een dag later heeft hij dan ineens geen tijd om te bellen. Dan voelt het alsof het mijn schuld is. Mama probeert mij te beschermen door boos op papa te worden en dat vind ik niet al te fijn. Zou mijn moeder anders kunnen reageren? Ik weet niet hoe, maar ik vind het zo niet fijn. In de vakanties zijn de ruzies het ergst .Mijn papa doet dan zielig en zegt dat hij mij constant mist. Papa vraagt ook nooit waar ik ben of wat ik doe. Weet iemand wat ik eraan kan doen om de ruzies tussen mij en papa te stoppen en een betere band te hebben. Groetjes Farah

3