Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4815 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Ik ben bang

Lieke, 11 jaar

Mijn oudersSteun
Hoi, Mijn papa en mama zijn uit elkaar 2 weken, papa is verliefd op een andere mevrouw. En ik woon nog bij mama. Ik ben bang ‘s avonds want mama zegt niks tegen mij. En brengt mij nooit naar bed. Ik vind dat niet zo leuk ik mis papa en mama dat ze ook nog op mijn kamer komen welterusten zeggen. Ik wil naar papa toe.

Ik ben bang

Lieke, 11 jaar

Mijn oudersSteun
Hoi, Mijn papa en mama zijn uit elkaar 2 weken, papa is verliefd op een andere mevrouw. En ik woon nog bij mama. Ik ben bang ‘s avonds want mama zegt niks tegen mij. En brengt mij nooit naar bed. Ik vind dat niet zo leuk ik mis papa en mama dat ze ook nog op mijn kamer komen welterusten zeggen. Ik wil naar papa toe.

Geen contact

Alicia, 15 jaar

(Geen) contact
Hoi, Sinds jongs af aan is me vader het belangrijkste in me leven geweest. Mijn moeder zei altijd dat hij niet goed was ik wou er nooit in geloven. Hij liet mij en mij broer vaak zitten en als we dan klaar stonden om op vakantie te gaan kwam hij niet opdagen. En zo is hij heel vaak ook weer weg gegaan en gewoon geen contact en ik en me broer hebben er alles aan moeten doen om weer contact te krijgen ik kreeg uiteindelijk ook een hele goede band met me stief moeder en al me broertjes en zusjes daar en zag nog steeds altijd het beste in hun. Nu woonde me broer daar van zijn 16 de tot 17 hij is weggegaan na een heftige ruzie nu moch ik van me moeder niet meer heen elk weekend. Me stiefmoeder heeft toen ook het contact met mij verbroken om geen reden. Ik had nog afentoe contact met me vader maar dat is ook weg gevallen. En als we dan nog contact hadden kon hij alleen maar praten over ze andere gezin en had nooit meer tijd voor mij hij wou afentoe nig afspreken maar hij kwam het nooit na. Nu heb ik al 3 maanden geen contact meer en hij belde me laatst weer en vroeg waarom ik hem niet gebeld had, maar ik wist gewoon niet wat ik nu moest zeggen. Ze betkende alles voor me ze waren me hele leven. Maar nu dat ik geen contact heb laat me ook zien hoe me vader eigelijk was en dat er nooit iets van zijn kant kwam en het altijd van die van mij en me broer moest komen. Nu weet ik niet kf ik nog wel of geen contact wil hebben. Ik wou dit even kwijt.

Geen contact

Alicia, 15 jaar

(Geen) contact
Hoi, Sinds jongs af aan is me vader het belangrijkste in me leven geweest. Mijn moeder zei altijd dat hij niet goed was ik wou er nooit in geloven. Hij liet mij en mij broer vaak zitten en als we dan klaar stonden om op vakantie te gaan kwam hij niet opdagen. En zo is hij heel vaak ook weer weg gegaan en gewoon geen contact en ik en me broer hebben er alles aan moeten doen om weer contact te krijgen ik kreeg uiteindelijk ook een hele goede band met me stief moeder en al me broertjes en zusjes daar en zag nog steeds altijd het beste in hun. Nu woonde me broer daar van zijn 16 de tot 17 hij is weggegaan na een heftige ruzie nu moch ik van me moeder niet meer heen elk weekend. Me stiefmoeder heeft toen ook het contact met mij verbroken om geen reden. Ik had nog afentoe contact met me vader maar dat is ook weg gevallen. En als we dan nog contact hadden kon hij alleen maar praten over ze andere gezin en had nooit meer tijd voor mij hij wou afentoe nig afspreken maar hij kwam het nooit na. Nu heb ik al 3 maanden geen contact meer en hij belde me laatst weer en vroeg waarom ik hem niet gebeld had, maar ik wist gewoon niet wat ik nu moest zeggen. Ze betkende alles voor me ze waren me hele leven. Maar nu dat ik geen contact heb laat me ook zien hoe me vader eigelijk was en dat er nooit iets van zijn kant kwam en het altijd van die van mij en me broer moest komen. Nu weet ik niet kf ik nog wel of geen contact wil hebben. Ik wou dit even kwijt.

Wat moet ik doen?

Elena, 12 jaar

Ik las laatst de open brief van Villa Pinedo. Ik herken mezelf hier heel erg in, vooral bij dat postbode gedoe en dat mijn vader mijn moeder uitscheld. Ik wil hem dus heel graag de brief laten lezen, alleen ben ik heel bang dat hij boos wordt, me een aansteller vind of het tegen mijn stiefmoeder zegt die me dan helemaal gaat uitlachen. Wat moet ik doen? (En kom pls met goede tips)

Wat moet ik doen?

Elena, 12 jaar

Ik las laatst de open brief van Villa Pinedo. Ik herken mezelf hier heel erg in, vooral bij dat postbode gedoe en dat mijn vader mijn moeder uitscheld. Ik wil hem dus heel graag de brief laten lezen, alleen ben ik heel bang dat hij boos wordt, me een aansteller vind of het tegen mijn stiefmoeder zegt die me dan helemaal gaat uitlachen. Wat moet ik doen? (En kom pls met goede tips)

Privacy respecteren

Raff, 9 jaar

Rechten(Geen) contact
Hoi! Ik zit momenteel met een probleem en ik weet niet zo goed wat ik er mee moet doen. Mijn ouders zijn voor mijn geboorte al gescheiden. Onze moeder neemt de hoofdrol in het houden aan de regels van de rechter. Van haar mogen ik en mijn 2 zussen vanaf 14 jaar extra naar onze vader. We zien hem 4 van de 14 dagen, onze moeder 10 van de 14 dagen. Dat vind ik niet fijn. Ik vraag al jaren of het aangepast kan worden, maar ze blokkeert alles. Mijn vader vind het oké om te wisselen. Laatst heb ik een brief voor de kinderrechter gemaakt en die vond ze een tijdje later. Ze dreigde die brief te gaan lezen als ik haar niet zelf vertelde wat er in de brief stond. Ik had het idee dat als ze dat zou doen dat ze dan mijn privacy niet respecteert, maar is dat ook zou of is het overdreven. Weet iemand wat ik zou kunnen doen? Ik wil ook niet dat er ruzie ontstaat...

Privacy respecteren

Raff, 9 jaar

Rechten(Geen) contact
Hoi! Ik zit momenteel met een probleem en ik weet niet zo goed wat ik er mee moet doen. Mijn ouders zijn voor mijn geboorte al gescheiden. Onze moeder neemt de hoofdrol in het houden aan de regels van de rechter. Van haar mogen ik en mijn 2 zussen vanaf 14 jaar extra naar onze vader. We zien hem 4 van de 14 dagen, onze moeder 10 van de 14 dagen. Dat vind ik niet fijn. Ik vraag al jaren of het aangepast kan worden, maar ze blokkeert alles. Mijn vader vind het oké om te wisselen. Laatst heb ik een brief voor de kinderrechter gemaakt en die vond ze een tijdje later. Ze dreigde die brief te gaan lezen als ik haar niet zelf vertelde wat er in de brief stond. Ik had het idee dat als ze dat zou doen dat ze dan mijn privacy niet respecteert, maar is dat ook zou of is het overdreven. Weet iemand wat ik zou kunnen doen? Ik wil ook niet dat er ruzie ontstaat...

Wat moet ik doen met mijn +ouder?

Olina, 10 jaar

Stiefouders
Wat kan ik doen met mijn +ouder [ze is soms wat heftig bv :je moet kunnen zoeken want je bent al tien]

Wat moet ik doen met mijn +ouder?

Olina, 10 jaar

Stiefouders
Wat kan ik doen met mijn +ouder [ze is soms wat heftig bv :je moet kunnen zoeken want je bent al tien]

Wat kan ik verwachten

Sarah, 15 jaar

Steun
Hai Mijn ouders zitten in het proces van scheiden en de band met mijn vader is echt steeds slechter aan het worden en dat vind ik lastig . Mijn moeder is best lomp over de situatie naar mij want ze zegt eigenlijk bij alles wat mijn vader niet goed doet laat hem maar straks hebben we een ander huis (wij het gezin wonen nu nog met zn 4 en bij elkaar ik/moeder/vader/broertje) alleen daardoor sta ik er eigenlijk best alleen voor en om zelf de problemen thuis niet nog groter te maken zit ik vaak helen dagen op me kamer in mijn eigen bubbel maar ik merk dat ik hierdoor best in de knoop kom te zitten met mezelf. Ik heb oo school een counsler en die zei dat ze hulp ging zoeken buiten school die mij met de situatie thuis kan gaan helpen zodat ik beter met de situatie om kan gaan aangezien me ouders niet luisteren...alleen ik ben daar best bang voor want ik weet niet of mijn ouders kunnen gaan inzien dat ik dit misschien wel fijn vind en ik weet echt wat ik kan verwachten.

Wat kan ik verwachten

Sarah, 15 jaar

Steun
Hai Mijn ouders zitten in het proces van scheiden en de band met mijn vader is echt steeds slechter aan het worden en dat vind ik lastig . Mijn moeder is best lomp over de situatie naar mij want ze zegt eigenlijk bij alles wat mijn vader niet goed doet laat hem maar straks hebben we een ander huis (wij het gezin wonen nu nog met zn 4 en bij elkaar ik/moeder/vader/broertje) alleen daardoor sta ik er eigenlijk best alleen voor en om zelf de problemen thuis niet nog groter te maken zit ik vaak helen dagen op me kamer in mijn eigen bubbel maar ik merk dat ik hierdoor best in de knoop kom te zitten met mezelf. Ik heb oo school een counsler en die zei dat ze hulp ging zoeken buiten school die mij met de situatie thuis kan gaan helpen zodat ik beter met de situatie om kan gaan aangezien me ouders niet luisteren...alleen ik ben daar best bang voor want ik weet niet of mijn ouders kunnen gaan inzien dat ik dit misschien wel fijn vind en ik weet echt wat ik kan verwachten.

Moeilijk contact met mijn moeder.

Anoniem, 20 jaar

(Geen) contact
Hallo, Mijn ouders zijn recent uit elkaar gegaan. Dit is iets wat er al jaren aan zat te komen, maar de manier waarop was nog steeds verassend. Ik had voordat alles gebeurde al een niet zo'n goede relatie met mijn moeder en nu heb ik (dankzij eigen keuze) bijna geen contact met haar. Mijn moeder heeft een aantal dingen gedaan tijdens het uit elkaar gaan die niet zo netjes waren (en daarvoor ook al). Mijn familie en mijn vader proberen mij te stimuleren om contact te hebben met haar, maar ik merk dat ik dit heel moeilijk vind en het liefst nooit meer met haar zou spreken. Nu kan ik vanuit een neutraal standpunt zien waarom dit een slechte optie is, maar ik merk dat dit dwars zit met mijn gevoelens. Waarom ik nu een vraag schrijf is omdat mijn moeder dit weekend contact heeft gezocht waarin ze onder andere vraagt of ik misschien wil afspreken (onthoud hierbij dat ik in sinds begin dit jaar haar alleen heb gezien als het 'moest' dus als ik thuis was terwijl ze spullen op kwam halen bijvoorbeeld). Ik vind dit erg moeilijk en merk dat het ook meteen mijn hele weekend en begin van de week beïnvloed als ze contact met mij zoekt. Mijn moeder is erg lastig om mee te praten vooral omdat ze de relatie met mijn vader moeilijk kan scheiden van de relatie met haar kinderen als we het over gevoelens hebben. Mijn vraag is of iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt en of jullie advies voor mij hebben hoe ik hier beter mee om kan gaan? Bedankt!

Moeilijk contact met mijn moeder.

Anoniem, 20 jaar

(Geen) contact
Hallo, Mijn ouders zijn recent uit elkaar gegaan. Dit is iets wat er al jaren aan zat te komen, maar de manier waarop was nog steeds verassend. Ik had voordat alles gebeurde al een niet zo'n goede relatie met mijn moeder en nu heb ik (dankzij eigen keuze) bijna geen contact met haar. Mijn moeder heeft een aantal dingen gedaan tijdens het uit elkaar gaan die niet zo netjes waren (en daarvoor ook al). Mijn familie en mijn vader proberen mij te stimuleren om contact te hebben met haar, maar ik merk dat ik dit heel moeilijk vind en het liefst nooit meer met haar zou spreken. Nu kan ik vanuit een neutraal standpunt zien waarom dit een slechte optie is, maar ik merk dat dit dwars zit met mijn gevoelens. Waarom ik nu een vraag schrijf is omdat mijn moeder dit weekend contact heeft gezocht waarin ze onder andere vraagt of ik misschien wil afspreken (onthoud hierbij dat ik in sinds begin dit jaar haar alleen heb gezien als het 'moest' dus als ik thuis was terwijl ze spullen op kwam halen bijvoorbeeld). Ik vind dit erg moeilijk en merk dat het ook meteen mijn hele weekend en begin van de week beïnvloed als ze contact met mij zoekt. Mijn moeder is erg lastig om mee te praten vooral omdat ze de relatie met mijn vader moeilijk kan scheiden van de relatie met haar kinderen als we het over gevoelens hebben. Mijn vraag is of iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt en of jullie advies voor mij hebben hoe ik hier beter mee om kan gaan? Bedankt!

Ik haat je pap

Milo, 12 jaar

Mijn ouders
Hoi ik ben milo en ik haat me vader ben ik de enige die de richting wil veranderen?

Ruzie

Sophie, 12 jaar

Mijn oudersSteun
Me vader en moeder praten zo negatief over elkaar. Ik ben er echt klaar mee ze Schelden elkaar helemaal uit over elkaar waar wij bij zijn. Helemaal met k*t ouder enzo. Papa laat ook elke keer mijn stiefmoeder het lezen ( mama's berichten) dat vind ik ook vervelend. Heeft iemand dit ook meegemaakt/ of maakt iemand dit ook mee? En zo ja hoe doe je dat dan?? Alsjeblieft help!!

Ruzie

Sophie, 12 jaar

Mijn oudersSteun
Me vader en moeder praten zo negatief over elkaar. Ik ben er echt klaar mee ze Schelden elkaar helemaal uit over elkaar waar wij bij zijn. Helemaal met k*t ouder enzo. Papa laat ook elke keer mijn stiefmoeder het lezen ( mama's berichten) dat vind ik ook vervelend. Heeft iemand dit ook meegemaakt/ of maakt iemand dit ook mee? En zo ja hoe doe je dat dan?? Alsjeblieft help!!

Niet zo blij

Juul, 12 jaar

Ik ben niet zoo blij