Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

hart van mijn vader

Denise, 12 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi... Ik ben denise ben soms verlegen maar daar gaat het nu niet om mijn vader is ziek hij heeft iets met zijn hard en en.... Hij heeft ook verkering met krista en haar kinderen zijn ZOO IRRITAND GRR maar het ergste is nog is dat telkens mijn vaders hartoperatie word uitgesteld hij woord pas binnen 21 of op 22 november geopereertd ik moest mijn gevoelens delen kan iemand me helpen 😢 Denise

hart van mijn vader

Denise, 12 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi... Ik ben denise ben soms verlegen maar daar gaat het nu niet om mijn vader is ziek hij heeft iets met zijn hard en en.... Hij heeft ook verkering met krista en haar kinderen zijn ZOO IRRITAND GRR maar het ergste is nog is dat telkens mijn vaders hartoperatie word uitgesteld hij woord pas binnen 21 of op 22 november geopereertd ik moest mijn gevoelens delen kan iemand me helpen 😢 Denise

Mama, als je eens wist

Lis, 18 jaar

Steun
Lieve mama, Mama, als je eens wist hoe ik me voelde. Mama, als je een wist hoe vaak ik verdrietig ben. Mama, als je eens wist wat ik allemaal zou willen zeggen. Mama, als je eens wist wat ik allemaal voor me hou. Mama, als je eens wist hoe ik me voel als ik iets in vertrouwen vertel en ik niet geloofd wordt. Mama, als je eens wist hoe ik me voel als je zei dat ik overdrijf. Mama, als je eens wist wat voor littekens er achter blijven van dingen die gezegd en gebeurt zijn. Mama, ik vertel niet veel, maar wat ik vertel dat vertel ik in vertrouwen. Dat ik al shakend en met traan ogen iets zit te vertellen doet mij heel veel. Maar ik krijg alleen maar ongeloof te horen. Dat doet mij heel veel pijn! En nu ik net 18 ben, wil niet zeggen dat ik meteen volwassen ben, ik heb ook gevoel ,ben ook maar een mens. Het doet mij pijn om met iedereen rekening te houden als het juist niet lukt. Dat doet zeer. Mama, ik probeer het voor iedereen goed te doen... maar dat lukt in niemands ogen. Mama, soms mis ik dat kleine beetje steun. Ik wil jou namelijk ook helpen met jou verdriet, met jou problemen die je hebt. Ook al gaat het mij niets aan. Ik wil er voor je zijn! Maar voor mijn gevoel wordt ik weggeduwd als ik iets aan jouw in vertrouwen vertel. Mama wil alleen even zeggen, ik ben er voor je! En ik hoop dat dat andersom ooit ook zal zijn. Xx je dochter

Mama, als je eens wist

Lis, 18 jaar

Steun
Lieve mama, Mama, als je eens wist hoe ik me voelde. Mama, als je een wist hoe vaak ik verdrietig ben. Mama, als je eens wist wat ik allemaal zou willen zeggen. Mama, als je eens wist wat ik allemaal voor me hou. Mama, als je eens wist hoe ik me voel als ik iets in vertrouwen vertel en ik niet geloofd wordt. Mama, als je eens wist hoe ik me voel als je zei dat ik overdrijf. Mama, als je eens wist wat voor littekens er achter blijven van dingen die gezegd en gebeurt zijn. Mama, ik vertel niet veel, maar wat ik vertel dat vertel ik in vertrouwen. Dat ik al shakend en met traan ogen iets zit te vertellen doet mij heel veel. Maar ik krijg alleen maar ongeloof te horen. Dat doet mij heel veel pijn! En nu ik net 18 ben, wil niet zeggen dat ik meteen volwassen ben, ik heb ook gevoel ,ben ook maar een mens. Het doet mij pijn om met iedereen rekening te houden als het juist niet lukt. Dat doet zeer. Mama, ik probeer het voor iedereen goed te doen... maar dat lukt in niemands ogen. Mama, soms mis ik dat kleine beetje steun. Ik wil jou namelijk ook helpen met jou verdriet, met jou problemen die je hebt. Ook al gaat het mij niets aan. Ik wil er voor je zijn! Maar voor mijn gevoel wordt ik weggeduwd als ik iets aan jouw in vertrouwen vertel. Mama wil alleen even zeggen, ik ben er voor je! En ik hoop dat dat andersom ooit ook zal zijn. Xx je dochter

4X

Moniek, 13 jaar

Rechten
Ik heb een vraagje. Ik zie mijn vader niet vaak want hij woont ver weg en heeft niet vaak tijd. Dit jaar heb ik hem 4x gezien. Maar als hij vraagt of wij een weekend komen wil ik dat eigenlijk niet. Ik moet dan leuke dingen afzeggen zoals sportwedstrijden enz. Maar als ik dan zeg dat ik niet kan, probeert hij mij om te praten. Mijn moeder probeer dan een oplossing te vinden en dat ik dan na de wedstrijd na mijn vader ga. Maar mijn vraag is moet ik naar mijn vader gaan als ik eigenlijk helemaal niet wil?

4X

Moniek, 13 jaar

Rechten
Ik heb een vraagje. Ik zie mijn vader niet vaak want hij woont ver weg en heeft niet vaak tijd. Dit jaar heb ik hem 4x gezien. Maar als hij vraagt of wij een weekend komen wil ik dat eigenlijk niet. Ik moet dan leuke dingen afzeggen zoals sportwedstrijden enz. Maar als ik dan zeg dat ik niet kan, probeert hij mij om te praten. Mijn moeder probeer dan een oplossing te vinden en dat ik dan na de wedstrijd na mijn vader ga. Maar mijn vraag is moet ik naar mijn vader gaan als ik eigenlijk helemaal niet wil?

Een gezin

Ilse, 17 jaar

Wat de f@#ck?!
Mijn ouders gingen ongeveer 5 jaar geleden scheiden, toen ze dat vertelden zat ik al op het randje van een depressie en dit was de druppel. Ik heb een jaar lang er alles aan gedaan om mezelf hier bovenop te krijgen en dat is uiteindelijk gelukt. Hierdoor ben ik nooit echt bezig geweest met de scheiding. Nu ik een vriend heb en ik bij hem thuis ben zie ik hoe het ookalweer was om een gezin te zijn. Zijn ouders zijn nog bij elkaar en zijn heel gelukkig. Ik had er gister met hem over gepraat en ik begon heel erg te huilen. Ik denk dat al het verdriet dat ik altijd heb weggestopt er in een keer uit komt. Is dit normaal? Zo laat nog?

Een gezin

Ilse, 17 jaar

Wat de f@#ck?!
Mijn ouders gingen ongeveer 5 jaar geleden scheiden, toen ze dat vertelden zat ik al op het randje van een depressie en dit was de druppel. Ik heb een jaar lang er alles aan gedaan om mezelf hier bovenop te krijgen en dat is uiteindelijk gelukt. Hierdoor ben ik nooit echt bezig geweest met de scheiding. Nu ik een vriend heb en ik bij hem thuis ben zie ik hoe het ookalweer was om een gezin te zijn. Zijn ouders zijn nog bij elkaar en zijn heel gelukkig. Ik had er gister met hem over gepraat en ik begon heel erg te huilen. Ik denk dat al het verdriet dat ik altijd heb weggestopt er in een keer uit komt. Is dit normaal? Zo laat nog?

Hoe kan ik het zeggen

Taia, 11 jaar

Rechten
Hoi mijn ouders zij sinds mijn 2e geschieden en ik heb het daar heb ik het moeilijk mee. 3 weken geleden zei mijn vader ineens dat ik niet meer hoefde te komen (daar zit nog een lang verhaar achter maar ik laat het zo) toen voelde ik me heel raar en aan de andere kant heeft het me opgelucht want mijn vader is niet altijd eerlijk😶Maar ik vind het wel fijn Om alleen met mama en haar nieuwe vriend te zijn maar ik vind het heel moeilijk om dat tegen papa te zeggen😐 Weet iemand hoe ik dit op een lieve maar ook op een manier dat ik hem geen pijn doe kan zeggen 🙂🙏🏻......alvast bedankt xxxxxx TAIA 💋

Hoe kan ik het zeggen

Taia, 11 jaar

Rechten
Hoi mijn ouders zij sinds mijn 2e geschieden en ik heb het daar heb ik het moeilijk mee. 3 weken geleden zei mijn vader ineens dat ik niet meer hoefde te komen (daar zit nog een lang verhaar achter maar ik laat het zo) toen voelde ik me heel raar en aan de andere kant heeft het me opgelucht want mijn vader is niet altijd eerlijk😶Maar ik vind het wel fijn Om alleen met mama en haar nieuwe vriend te zijn maar ik vind het heel moeilijk om dat tegen papa te zeggen😐 Weet iemand hoe ik dit op een lieve maar ook op een manier dat ik hem geen pijn doe kan zeggen 🙂🙏🏻......alvast bedankt xxxxxx TAIA 💋

koffiedrinken

S, 14 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi ja mijn ouders zijn al bijna 9 jaar gescheiden en mijn ouders hebben allebij een ander en het gaat heel goed maar mijn vader vindt het nog steeds moeilijk om mijn moeder te zien misschien is hij nog verdrietig maar mijn moeder kan gewoon koffie drinken met mijn stiefmoeder en mijn moeder lijkt het nou zo leuk om met mijn vader ook een keer koffie te drinken en te praten over vroeger. Zijn er mensen met de zelfde situatie?

koffiedrinken

S, 14 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi ja mijn ouders zijn al bijna 9 jaar gescheiden en mijn ouders hebben allebij een ander en het gaat heel goed maar mijn vader vindt het nog steeds moeilijk om mijn moeder te zien misschien is hij nog verdrietig maar mijn moeder kan gewoon koffie drinken met mijn stiefmoeder en mijn moeder lijkt het nou zo leuk om met mijn vader ook een keer koffie te drinken en te praten over vroeger. Zijn er mensen met de zelfde situatie?

geen argument

Tess, 13 jaar

Rechten
hoi ik ben Tess, mijn ouders zijn dus gescheiden ik heb een vader die ik f***ing *** vind alleen als ik iets ertegen zou doen heb ik geen enkel argument zodat ik niet meer zou hoeven gaan want ik voel me daar altijd k** maar ik weet niet wat ik tegen hem zou kunnen gebruiken en hij tegen mij HELP wat zijn mijn rechten alvast bedankt voor het lezen en misschien antwoorden groetjes Tess

geen argument

Tess, 13 jaar

Rechten
hoi ik ben Tess, mijn ouders zijn dus gescheiden ik heb een vader die ik f***ing *** vind alleen als ik iets ertegen zou doen heb ik geen enkel argument zodat ik niet meer zou hoeven gaan want ik voel me daar altijd k** maar ik weet niet wat ik tegen hem zou kunnen gebruiken en hij tegen mij HELP wat zijn mijn rechten alvast bedankt voor het lezen en misschien antwoorden groetjes Tess

Best vaak

gekke ikke, 11 jaar

Familie
Hoi. Mijn ouders zijn al heel lang geleden gescheiden. Al sinds ik 3 ben. Het gaat allemaal wel goed. Soms ben ik bij mijn moeder en dan wordt ze heel erg boos en gaat ze schreeuwen en schelden. Dit gebeurt best wel vaak. ( Ze is niet gek ofzo hoor ) ik wordt hier wel heel verdrietig van. En dan wil ik graag naar papa maar ik ben al zo weinig bij mama.

Best vaak

gekke ikke, 11 jaar

Familie
Hoi. Mijn ouders zijn al heel lang geleden gescheiden. Al sinds ik 3 ben. Het gaat allemaal wel goed. Soms ben ik bij mijn moeder en dan wordt ze heel erg boos en gaat ze schreeuwen en schelden. Dit gebeurt best wel vaak. ( Ze is niet gek ofzo hoor ) ik wordt hier wel heel verdrietig van. En dan wil ik graag naar papa maar ik ben al zo weinig bij mama.

toeval

Tess, 8 jaar

Mijn woonsituatie
Hi. ik heb een paar dagen terug iets gevraagd aan mijn moeder. dat was: mama ik heb eigenlijk het gevoel dat walter (de nieuwe vriend van mijn moeder) al onze tijd samen inpikt, het kan ook gewoon toeval zijn maar wat moet ik doem

toeval

Tess, 8 jaar

Mijn woonsituatie
Hi. ik heb een paar dagen terug iets gevraagd aan mijn moeder. dat was: mama ik heb eigenlijk het gevoel dat walter (de nieuwe vriend van mijn moeder) al onze tijd samen inpikt, het kan ook gewoon toeval zijn maar wat moet ik doem

Moet ik?

anoniem, 12 jaar

Rechten
Hallo ik wil even anoniem blijven😁 maar ik heb een vraag mijn vader en moeder zijn gescheiden en ik ga elk weekend of om het weekend naar mijn vader maar dat wil ik niet meer ik wil niet meer naar mijn vader want als ik bij mijn vader ben heb ik heimwee naar mijn moeder en ik heb ook geen zin meer om naar mijn vader te gaan ik heb al wel een keer gezegd dat ik heb echt niet meer wil maar daar hebben mijn ouders geen begrip voor mijn vraag is ik ben 12 moet ik nog bij mijn vader slapen??

Moet ik?

anoniem, 12 jaar

Rechten
Hallo ik wil even anoniem blijven😁 maar ik heb een vraag mijn vader en moeder zijn gescheiden en ik ga elk weekend of om het weekend naar mijn vader maar dat wil ik niet meer ik wil niet meer naar mijn vader want als ik bij mijn vader ben heb ik heimwee naar mijn moeder en ik heb ook geen zin meer om naar mijn vader te gaan ik heb al wel een keer gezegd dat ik heb echt niet meer wil maar daar hebben mijn ouders geen begrip voor mijn vraag is ik ben 12 moet ik nog bij mijn vader slapen??