Je hoeft het niet alleen te doen!
Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?
Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.
4822 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Ruzie
, jaar
is een stiefmoeder wel eenseen stieiefmoeder
wel lief
het is niet leuk om ruuzie
te heben
wat moet ik doen als mama papa
ruuzie neben
goedles marielyne
Ruzie
, jaar
is een stiefmoeder wel eenseen stieiefmoeder
wel lief
het is niet leuk om ruuzie
te heben
wat moet ik doen als mama papa
ruuzie neben
goedles marielyne
Heel verdrietig
, jaar
mijn ouders gaan schijden dat hebben ze vorige week gezegt ik ben erg verdrietig
Heel verdrietig
, jaar
mijn ouders gaan schijden dat hebben ze vorige week gezegt ik ben erg verdrietig
Niet mn eigen ding
, jaar
hoi!
ik heb een vraagje
mijn ouders zijn nu sinds een jaar gescheiden is natuurlijk niet leuk maar ik kan hier nu wel mee omgaan.
ik woon samen met mijn broer bij mijn vader.
alleen heb ik het gevoel dat ik meer voor mijn vader moet zorgen dan dat hij voor mij doet.
vaak laat hij mij ook niet mijn ding doen bijvoorbeeld met vriendinnen iets gaan doen of ergens heen gaan.
ik weet dat ik 16 ben (bijna 17) maar ik wil meer voor mezelf doen.
hoe moet ik dit aanpakken??
Niet mn eigen ding
, jaar
hoi!
ik heb een vraagje
mijn ouders zijn nu sinds een jaar gescheiden is natuurlijk niet leuk maar ik kan hier nu wel mee omgaan.
ik woon samen met mijn broer bij mijn vader.
alleen heb ik het gevoel dat ik meer voor mijn vader moet zorgen dan dat hij voor mij doet.
vaak laat hij mij ook niet mijn ding doen bijvoorbeeld met vriendinnen iets gaan doen of ergens heen gaan.
ik weet dat ik 16 ben (bijna 17) maar ik wil meer voor mezelf doen.
hoe moet ik dit aanpakken??
Word gek van hem
, jaar
OMG ik weet niet wat ik niet mee aan moet ik haat mijn vader maar ook weer niet hij geeft mij veel maar hij heeft altijd ruzie met mijn moeder en oma mijn vader en moeder zijn al gescheiden en hij zegt ook heel vaak ik kom je vandaag ophalen maar meestal laat hij mij zitten! ik word echt GEK van hem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Word gek van hem
, jaar
OMG ik weet niet wat ik niet mee aan moet ik haat mijn vader maar ook weer niet hij geeft mij veel maar hij heeft altijd ruzie met mijn moeder en oma mijn vader en moeder zijn al gescheiden en hij zegt ook heel vaak ik kom je vandaag ophalen maar meestal laat hij mij zitten! ik word echt GEK van hem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Niet geliefd
, jaar
Hoi allemaal,
Mijn ouders zijn al vijf jaar gescheiden. Het is heel veel om uit te leggen dus kort samengevat, het was echt een vechtscheiding, zó veel ruzie's en gezeik. Nu woon ik bij mijn moeder samen met mijn broer. (Hij is 20 en is bijna nooit thuis). Mijn zus woont al op zichzelf. Eerst ging ik 1 keer in de 2 weken naar mijn vader maar ik wilde wat meer vrijheid dus nu ga ik nog weekenden wanneer ik zin heb, dus ik ben niet verplicht.
Met mijn moeder gaat het sinds de begin van de scheiding al niet zo goed. Ze was altijd heel negatief en had nergens zin in. Na een tijdje was het een stuk minder. Nu, een paar maanden later is het terug, maar veel erger. Mijn moeder loopt te zeuren en zegt altijd dat ik niks goed doe. Als ze met mijn tante praat zegt ze wel eens dat mijn zus perfect is en ik en mijn broer niks zijn. We zaten een keer op een verjaardag en toen zei mijn moeder (Waar ik bij zat) ''Ja, mijn kinderen gebruiken me als deurmat. Ik word depressief van ze.''. Eerst kon ik dit nog wel aan, één oor in andere uit om het zo maar even te zeggen. Maar dat kan ik niet meer, ik kan het niet meer aanhoren. Als ze uit haar werk komt gaat ze op de bank Netflix kijken. Als ze boodschappen moet doen zeurt ze, als ze kookt zeurt ze. Bij alles eigenlijk wel. Als ik afwas bedankt ze me niet, nee tien minuten later krijg ik opnieuw te horen dat ik niks doe thuis. Ik word er gek van en ik word er zelf ook minder vrolijk van.
Ik heb al eens met haar gepraat en ik zeg ook wel eens dingen van ''Nou, dat hoef je niet te zeggen, dat vind ik niet leuk.'' en ''Je hoeft niet zo depressief te doen.''. Ik weet niet meer wat ik kan doen. Mijn hele familie merkt wel dat mijn moeder negatief is maar ik heb er het meeste last van. Ze heeft een keer gedreigd me het huis uit te zetten omdat ik met de vriendin van mijn vader omging. Weet iemand wat ik kan doen? Ik hou het zo echt niet meer uit thuis en heb het gevoel dat ik niet geliefd ben..
Xxx
Niet geliefd
, jaar
Hoi allemaal,
Mijn ouders zijn al vijf jaar gescheiden. Het is heel veel om uit te leggen dus kort samengevat, het was echt een vechtscheiding, zó veel ruzie's en gezeik. Nu woon ik bij mijn moeder samen met mijn broer. (Hij is 20 en is bijna nooit thuis). Mijn zus woont al op zichzelf. Eerst ging ik 1 keer in de 2 weken naar mijn vader maar ik wilde wat meer vrijheid dus nu ga ik nog weekenden wanneer ik zin heb, dus ik ben niet verplicht.
Met mijn moeder gaat het sinds de begin van de scheiding al niet zo goed. Ze was altijd heel negatief en had nergens zin in. Na een tijdje was het een stuk minder. Nu, een paar maanden later is het terug, maar veel erger. Mijn moeder loopt te zeuren en zegt altijd dat ik niks goed doe. Als ze met mijn tante praat zegt ze wel eens dat mijn zus perfect is en ik en mijn broer niks zijn. We zaten een keer op een verjaardag en toen zei mijn moeder (Waar ik bij zat) ''Ja, mijn kinderen gebruiken me als deurmat. Ik word depressief van ze.''. Eerst kon ik dit nog wel aan, één oor in andere uit om het zo maar even te zeggen. Maar dat kan ik niet meer, ik kan het niet meer aanhoren. Als ze uit haar werk komt gaat ze op de bank Netflix kijken. Als ze boodschappen moet doen zeurt ze, als ze kookt zeurt ze. Bij alles eigenlijk wel. Als ik afwas bedankt ze me niet, nee tien minuten later krijg ik opnieuw te horen dat ik niks doe thuis. Ik word er gek van en ik word er zelf ook minder vrolijk van.
Ik heb al eens met haar gepraat en ik zeg ook wel eens dingen van ''Nou, dat hoef je niet te zeggen, dat vind ik niet leuk.'' en ''Je hoeft niet zo depressief te doen.''. Ik weet niet meer wat ik kan doen. Mijn hele familie merkt wel dat mijn moeder negatief is maar ik heb er het meeste last van. Ze heeft een keer gedreigd me het huis uit te zetten omdat ik met de vriendin van mijn vader omging. Weet iemand wat ik kan doen? Ik hou het zo echt niet meer uit thuis en heb het gevoel dat ik niet geliefd ben..
Xxx
Wat moet ik doen
, jaar
m`n ouders gaan scheiden en ik weet de F4ck niet wat ik moet doen.
ik zou hier graag antwoord op alvast bedankt...
Wat moet ik doen
, jaar
m`n ouders gaan scheiden en ik weet de F4ck niet wat ik moet doen.
ik zou hier graag antwoord op alvast bedankt...
De hele tijd wisselen
, jaar
hoe moet ik dit oplossen?
m`n vader heeft een èèn persoons-kamer in gekocht en m`n ouders gaan de hele tijd wisselen nou ja dat zijn ze van plan.
maar ik had gehoopt dat ik ergens in een straat kan zijn waar ik me veilig voel en waar m`n vrienden ook zijn.
maar ze gaan kijken of het goed gaat en als het goed gaat dan gaat de ene daar en de ander daar en dan ben ik de gene die wisseld.
ik hoop dat jullie antwoord geven als dat kan alvast bedankt...
De hele tijd wisselen
, jaar
hoe moet ik dit oplossen?
m`n vader heeft een èèn persoons-kamer in gekocht en m`n ouders gaan de hele tijd wisselen nou ja dat zijn ze van plan.
maar ik had gehoopt dat ik ergens in een straat kan zijn waar ik me veilig voel en waar m`n vrienden ook zijn.
maar ze gaan kijken of het goed gaat en als het goed gaat dan gaat de ene daar en de ander daar en dan ben ik de gene die wisseld.
ik hoop dat jullie antwoord geven als dat kan alvast bedankt...
Niet altijd stom
, jaar
ik vind het heel moeilijk dat papa en mama gescheiden zijn papa heeft een nieuwe vriendin en ze heet Maureen ze is wel lief maar papa en Maureen zijn wel een beetje klef dat waren papa en mama ook wel aar niet zo erg en ze zijn samen een weekend weg en ik mag niet mee en dan het ik het gevoel of papa niet meer aan mij denk en dat ik niet meer zo belangrijk ben en als ik bij mama ben en ik heb het er super leuk heb ik soms helemaal geen zin om naar papa te gaan want dan is Maureen er heel vaak en dan praten ze weinig met mij en eerder toen papa en mama nog niet gescheiden waren en toen papa nog geen vriendin had kwam papa soms bij mij in bed liggen en met mij kletsen en nu als Maureen er is geeft hij mij een kus en gaat snel weer naar benden en als ik bij papa ben zit hij heel vaak met de telefoon en dan vraag ik hem wat en dan moet ik het nog een keer vragen of heel lang wachten want anders reageert hij niet bij mama voel ik me fijn maar soms ook niet want dan hebben we ruzie of mama is gewoon een beetje boos mama heeft geen nieuwe vriend dat vind ik wel fijn want met mama kan ik dan veel meer dingen alleen doen en bij papa gaat Maureen heel vaak mee maar toch voel ik me bij papa ook wel fijn maar stiefouders zijn niet altijd even stom want meestal zijn ze we lief groetjes
Niet altijd stom
, jaar
ik vind het heel moeilijk dat papa en mama gescheiden zijn papa heeft een nieuwe vriendin en ze heet Maureen ze is wel lief maar papa en Maureen zijn wel een beetje klef dat waren papa en mama ook wel aar niet zo erg en ze zijn samen een weekend weg en ik mag niet mee en dan het ik het gevoel of papa niet meer aan mij denk en dat ik niet meer zo belangrijk ben en als ik bij mama ben en ik heb het er super leuk heb ik soms helemaal geen zin om naar papa te gaan want dan is Maureen er heel vaak en dan praten ze weinig met mij en eerder toen papa en mama nog niet gescheiden waren en toen papa nog geen vriendin had kwam papa soms bij mij in bed liggen en met mij kletsen en nu als Maureen er is geeft hij mij een kus en gaat snel weer naar benden en als ik bij papa ben zit hij heel vaak met de telefoon en dan vraag ik hem wat en dan moet ik het nog een keer vragen of heel lang wachten want anders reageert hij niet bij mama voel ik me fijn maar soms ook niet want dan hebben we ruzie of mama is gewoon een beetje boos mama heeft geen nieuwe vriend dat vind ik wel fijn want met mama kan ik dan veel meer dingen alleen doen en bij papa gaat Maureen heel vaak mee maar toch voel ik me bij papa ook wel fijn maar stiefouders zijn niet altijd even stom want meestal zijn ze we lief groetjes
Een praatpersoon
, jaar
Hallo, mijn naam is morro en Ik ben 15 jaar en mijn ouders zijn uit elkaar gegaan met een vechtscheiding daar heb ik zelf best onder geleden en daarom heeft mijn sociale leven daardoor stil gestaan en ik wil het heel erg graag weer oppakken en dat is de reden dat ik deze vraag op het forum zet.
Ik zoek namelijk een praatpersoon
In de buurt van arnhem, als jij dat persoon bent dan hoor ik het graag. :)
Een praatpersoon
, jaar
Hallo, mijn naam is morro en Ik ben 15 jaar en mijn ouders zijn uit elkaar gegaan met een vechtscheiding daar heb ik zelf best onder geleden en daarom heeft mijn sociale leven daardoor stil gestaan en ik wil het heel erg graag weer oppakken en dat is de reden dat ik deze vraag op het forum zet.
Ik zoek namelijk een praatpersoon
In de buurt van arnhem, als jij dat persoon bent dan hoor ik het graag. :)
Zoveel pijn
, jaar
mijn ouders zijn sinds 2 jaar gescheiden en ik heb daar zo ontzettend last van.
het was een vechtscheiding geworden waarbij ook mijn families waren betrokken. we waren altijd erg close met elkaar dus dat deed erg veel pijn. op dit moment hebben mijn ouders en famillie geen contact met elkaar. al snel na de scheiding had me pa een vriendin. ik heb nooit echt goed contact gehad met me vader hij kon altijd zo snel boos worden,schreeuwen en kwetsende dingen zeggen zonder er op terug te komen dit is ook een van de redenen waarom mijn ouders zijn gescheiden. maar hij had dus een vriendin en die vriendin heeft dus ook een kind. na een paar maanden heel de tijd ruzies met me vader had ik het contact net hem verbroken voor 3 maanden en ben ik bij mijn moeder gaan wonen . in die tijd heeft mijn vader een hartinfarct gehad en ik was zo boos en gekwetst dat ik niet bij hem langs ben geweest . in de tijd dat ik geen contact had met me pa ben ik bij me moeder wezen wonen. me moeder was alles voor me we hadden een hele hechte band. me moeder kreeg ook een nieuwe vriend.. al snel kwam ik erachter dat die vriend helemaal niet klopte . hij kwam zomaar mijn kamer elke keer binnen en bemoeide zich overal mee. hij zei kwetsende dingen bijvoorbeeld als ik ruzie had met me ma. dan zei hij dat het allemaal aan mij lag en dat ik maar op moest rotten. in die tijd stond me moeder niet voor me klaar ze was erg met zichzelf bezig en ik had haar juist zo hard nodig ! ik was kapot door de scheiding en door me vader., maar in plaats van de liefde van me moeder kreeg ik een dominante arrogante man die me alleen maar verder de put in duwde. hij maakte me zwart achter bij me moeder en hij manipuleerde haar. ik herkende me ma niet meer terug en probeerde heel vaak me haar te praten , maar elke keer bleef die vriend in de buurt om te zorgen dat ze niet te veel met mij omging. me oom en tante hebben me toen opgevangen. uiteindelijk ben ik weer terug gegaan naar me ma en daar was die vriend ook weer . hij heeft me van me fiets afgetrokken en vast gehouden en gezegt wat ik wel en niet mocht doen en dan ik naar hem moest luisten ook heeft hij mijn oom en mij bedreigd en uitgescholden . me moeder stond erbij een deed niks. ik ben toen in de vakantie naar me oom en tante geweest en zowel me ma als me pa hebben me achtergelaten en zijn zonder mij op vakantie gegaan: ik zag t leven op dat moment echt even njet meer zitten, maar gelukkig had ik de liefste oom en tante. toen de vakantie afgelopen was kwam me pa naar me toe. hij had z'n excuses duizend maal aangeboden en t speet hem en hij wilde een nieuwe start. ik was erg opgelucht en ven toen weer bij hem wezen wonen het ging een tijdje goed maar hij viel uiteindelijk weer terug in t oude patroon. het pijnlijkste vond in dat hij de dochter van zijn vriendin meer als zijn dochter behandelde dan mij. ik had dat meerdere keren aangegeven dat in dat heek erg vond maar hij had me uitgescholden en bij me moeder afgedropt. ik miste me moeder erg en zij mij ook dus het contact werd iets beter maar ik was zo gekwetst en zij zag het niet in. die vriend had haar nog steeds in bedwang.maar toen me vader me gedumpt had bij me ma had die vriend als 4 dagen niks van zich laten horen want hij kreeg zijn zin niet.. in die tijd kreeg ik beter contact met me ma en ze begon me ook te begrijpen we zijn samen naar een psycholoog geweest en werd het contact steeds beter. me moeder is vaak naar die vriend geweest om het uit te maken maar elke keer als ze terug was, was het gewoon nog aan ze gaf toe dat ze gemanipuleerd werd door hem en zo gaat het nu nog steeds. ze heeft me een keer het huis uitgezet omdat als die vriend mij zag dat hij het dan uit zou maken met me moeder. ik heb berichtjes gelezen tussen hem en mijn ma waarop hij me zwart maakt en zegt tegen me ma dat ze geen contact met me moet zoeken. ze heeft me toen gedumpt bij me pa. me pa heb ik maar geaccepteerd hoe die is en ben klaar met boos zijn . ik doe normaal en ik zie wel. toen me ma me gedumpt had was ik kapot van verdriet. zij blijkbaar ook. kort daarna heeft ze me weer terug in huis genomen en ging ze het weer uitmaken en weer kwam ze thuis en was het gewoon aan. het probleem is nu dat ze wilt dat hij hier komt en dat ik gewoon normaal doe. ik kan dit echt niet. hij heeft mij zoveel pijn gedaan,gekwetst , hij heeft nooit ook maar enigzins sorry gezegt er zijn trouwens nog veel meer dingen gebeurt.. ik heb hem ook aangesproken maar hij vertelde alleen maar leugens. waar me moeder bijzat maar ze wil het gewoon allemaal niet inzien en nu gaat ze weer met hem op vakantie en ik zit alleen.. en ik weet t niet meer...
Zoveel pijn
, jaar
mijn ouders zijn sinds 2 jaar gescheiden en ik heb daar zo ontzettend last van.
het was een vechtscheiding geworden waarbij ook mijn families waren betrokken. we waren altijd erg close met elkaar dus dat deed erg veel pijn. op dit moment hebben mijn ouders en famillie geen contact met elkaar. al snel na de scheiding had me pa een vriendin. ik heb nooit echt goed contact gehad met me vader hij kon altijd zo snel boos worden,schreeuwen en kwetsende dingen zeggen zonder er op terug te komen dit is ook een van de redenen waarom mijn ouders zijn gescheiden. maar hij had dus een vriendin en die vriendin heeft dus ook een kind. na een paar maanden heel de tijd ruzies met me vader had ik het contact net hem verbroken voor 3 maanden en ben ik bij mijn moeder gaan wonen . in die tijd heeft mijn vader een hartinfarct gehad en ik was zo boos en gekwetst dat ik niet bij hem langs ben geweest . in de tijd dat ik geen contact had met me pa ben ik bij me moeder wezen wonen. me moeder was alles voor me we hadden een hele hechte band. me moeder kreeg ook een nieuwe vriend.. al snel kwam ik erachter dat die vriend helemaal niet klopte . hij kwam zomaar mijn kamer elke keer binnen en bemoeide zich overal mee. hij zei kwetsende dingen bijvoorbeeld als ik ruzie had met me ma. dan zei hij dat het allemaal aan mij lag en dat ik maar op moest rotten. in die tijd stond me moeder niet voor me klaar ze was erg met zichzelf bezig en ik had haar juist zo hard nodig ! ik was kapot door de scheiding en door me vader., maar in plaats van de liefde van me moeder kreeg ik een dominante arrogante man die me alleen maar verder de put in duwde. hij maakte me zwart achter bij me moeder en hij manipuleerde haar. ik herkende me ma niet meer terug en probeerde heel vaak me haar te praten , maar elke keer bleef die vriend in de buurt om te zorgen dat ze niet te veel met mij omging. me oom en tante hebben me toen opgevangen. uiteindelijk ben ik weer terug gegaan naar me ma en daar was die vriend ook weer . hij heeft me van me fiets afgetrokken en vast gehouden en gezegt wat ik wel en niet mocht doen en dan ik naar hem moest luisten ook heeft hij mijn oom en mij bedreigd en uitgescholden . me moeder stond erbij een deed niks. ik ben toen in de vakantie naar me oom en tante geweest en zowel me ma als me pa hebben me achtergelaten en zijn zonder mij op vakantie gegaan: ik zag t leven op dat moment echt even njet meer zitten, maar gelukkig had ik de liefste oom en tante. toen de vakantie afgelopen was kwam me pa naar me toe. hij had z'n excuses duizend maal aangeboden en t speet hem en hij wilde een nieuwe start. ik was erg opgelucht en ven toen weer bij hem wezen wonen het ging een tijdje goed maar hij viel uiteindelijk weer terug in t oude patroon. het pijnlijkste vond in dat hij de dochter van zijn vriendin meer als zijn dochter behandelde dan mij. ik had dat meerdere keren aangegeven dat in dat heek erg vond maar hij had me uitgescholden en bij me moeder afgedropt. ik miste me moeder erg en zij mij ook dus het contact werd iets beter maar ik was zo gekwetst en zij zag het niet in. die vriend had haar nog steeds in bedwang.maar toen me vader me gedumpt had bij me ma had die vriend als 4 dagen niks van zich laten horen want hij kreeg zijn zin niet.. in die tijd kreeg ik beter contact met me ma en ze begon me ook te begrijpen we zijn samen naar een psycholoog geweest en werd het contact steeds beter. me moeder is vaak naar die vriend geweest om het uit te maken maar elke keer als ze terug was, was het gewoon nog aan ze gaf toe dat ze gemanipuleerd werd door hem en zo gaat het nu nog steeds. ze heeft me een keer het huis uitgezet omdat als die vriend mij zag dat hij het dan uit zou maken met me moeder. ik heb berichtjes gelezen tussen hem en mijn ma waarop hij me zwart maakt en zegt tegen me ma dat ze geen contact met me moet zoeken. ze heeft me toen gedumpt bij me pa. me pa heb ik maar geaccepteerd hoe die is en ben klaar met boos zijn . ik doe normaal en ik zie wel. toen me ma me gedumpt had was ik kapot van verdriet. zij blijkbaar ook. kort daarna heeft ze me weer terug in huis genomen en ging ze het weer uitmaken en weer kwam ze thuis en was het gewoon aan. het probleem is nu dat ze wilt dat hij hier komt en dat ik gewoon normaal doe. ik kan dit echt niet. hij heeft mij zoveel pijn gedaan,gekwetst , hij heeft nooit ook maar enigzins sorry gezegt er zijn trouwens nog veel meer dingen gebeurt.. ik heb hem ook aangesproken maar hij vertelde alleen maar leugens. waar me moeder bijzat maar ze wil het gewoon allemaal niet inzien en nu gaat ze weer met hem op vakantie en ik zit alleen.. en ik weet t niet meer...

2