Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4822 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Corona & bezoek bij mijn moeder

, jaar

Hoi, mijn vraag is, mijn ouders zijn al 12 gescheiden . Mijn moeder heeft tegen mij gezecht dat het door corona misschien kan gebeuren dat er geen visite meer mag komen om dat ik gast bij haar ben . Want ik sta bij mijn vader ingeschreven en niet bij haar. Ik wordt dan als gast gezien. Klopt dat?

Corona & bezoek bij mijn moeder

, jaar

Hoi, mijn vraag is, mijn ouders zijn al 12 gescheiden . Mijn moeder heeft tegen mij gezecht dat het door corona misschien kan gebeuren dat er geen visite meer mag komen om dat ik gast bij haar ben . Want ik sta bij mijn vader ingeschreven en niet bij haar. Ik wordt dan als gast gezien. Klopt dat?

Papa wil mij niet wegbrengen

Ol, 10 jaar

Wat moet ik doen als mijn vader me niet naar feestjes wil brengen

Het is nooit goed

Anoniem, 11 jaar

Stiefouders
Als mijn stiefgezin er op zondag is dan worden hun altijd voorgetrokken En als hun wat doen dan krijg ik er de schuld van daarnaast is het zo dat mijn moeder negatief over mijn vader praat en andersom. Dat vind echt niet leuk. Wat ik ook doe het is nooit goed. Zo voelt het voor mij. En het helpt er ook niet bij dat ik en mijn vader soms ruzie hebben. Wat moet ik doen?

Het is nooit goed

Anoniem, 11 jaar

Stiefouders
Als mijn stiefgezin er op zondag is dan worden hun altijd voorgetrokken En als hun wat doen dan krijg ik er de schuld van daarnaast is het zo dat mijn moeder negatief over mijn vader praat en andersom. Dat vind echt niet leuk. Wat ik ook doe het is nooit goed. Zo voelt het voor mij. En het helpt er ook niet bij dat ik en mijn vader soms ruzie hebben. Wat moet ik doen?

Alimentatie

Maureen, 15 jaar

Rechten
ik woon bij mijn moeder en daarom betaald mijn vader elke maand alimentatie. Mijn moeder doet heel moeilijk over geld. Is het mogelijk dat de alimentatie naar mij gaat voor een deel? want ik krijg bijna geen nieuwe kleding, 5 euro zakgeld per maand op mijn spaarrekening dus daar kan ik niets mee en er word moeilijk gedaan over elk klein dingetje die gewoon nodig zijn.

Alimentatie

Maureen, 15 jaar

Rechten
ik woon bij mijn moeder en daarom betaald mijn vader elke maand alimentatie. Mijn moeder doet heel moeilijk over geld. Is het mogelijk dat de alimentatie naar mij gaat voor een deel? want ik krijg bijna geen nieuwe kleding, 5 euro zakgeld per maand op mijn spaarrekening dus daar kan ik niets mee en er word moeilijk gedaan over elk klein dingetje die gewoon nodig zijn.

Brief voor rechtszaak

Jennifer, 14 jaar

Wat de f@#ck?!
Hii, Zelf vind ik dat ik in een best lastige situatie zit.. Mijn ouders zijn gescheiden en hebben al jarenlang heel erg veel onenigheden. Nu is het zo erg, dat er een rechtzaak komt. De Raad van Kinderbescherming heeft mij gevraagd om of een brief te schrijven met mijn mening hierover, of ik moet bij de rechtzaak zijn. Zelf doe ik het liefst geen van die dingen, maar ik denk dat mijn ouders dan nog eeuwen hierover blijven ruzieën... Als ik voor mijn vader op zou komen, dan zie ik mijn moeder volgend jaar niet meer in de weekenden dat ik bij haar ben. Als ik voor mijn moeder zou opkomen, kan mijn vader zijn baan kwijtraken en is de kans erg groot dat ik mijn stiefbroertje en -zusje niet meer zie. Zelf wil ik liever vertellen waar dit precies overgaat, aangezien het best ingewikkeld is en ook best persoonlijk. Ik kan echt aan niks anders denken en in de komende twee weken heb ik heel veel toetsen. Het weekend daarna is de rechtzaak. Heeft iemand tips over hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Of tips over wat ik het beste in de brief kan zetten of kan vertellen in de rechtzaak? Ik hoop heel erg dat iemand tips heeft, want misschien kan ik dan weer rust krijgen in mijn hoofd..

Brief voor rechtszaak

Jennifer, 14 jaar

Wat de f@#ck?!
Hii, Zelf vind ik dat ik in een best lastige situatie zit.. Mijn ouders zijn gescheiden en hebben al jarenlang heel erg veel onenigheden. Nu is het zo erg, dat er een rechtzaak komt. De Raad van Kinderbescherming heeft mij gevraagd om of een brief te schrijven met mijn mening hierover, of ik moet bij de rechtzaak zijn. Zelf doe ik het liefst geen van die dingen, maar ik denk dat mijn ouders dan nog eeuwen hierover blijven ruzieën... Als ik voor mijn vader op zou komen, dan zie ik mijn moeder volgend jaar niet meer in de weekenden dat ik bij haar ben. Als ik voor mijn moeder zou opkomen, kan mijn vader zijn baan kwijtraken en is de kans erg groot dat ik mijn stiefbroertje en -zusje niet meer zie. Zelf wil ik liever vertellen waar dit precies overgaat, aangezien het best ingewikkeld is en ook best persoonlijk. Ik kan echt aan niks anders denken en in de komende twee weken heb ik heel veel toetsen. Het weekend daarna is de rechtzaak. Heeft iemand tips over hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Of tips over wat ik het beste in de brief kan zetten of kan vertellen in de rechtzaak? Ik hoop heel erg dat iemand tips heeft, want misschien kan ik dan weer rust krijgen in mijn hoofd..

Lastig om te gaan

, jaar

Ik vind het soms lastig om naar mijn vader te gaan, omdat ik bang ben dat ik het niet leuk ga hebben (soms) en daarom wil ik dus eigenlijk bij mijn moeder blijven. Hebben jullie tips voor mij?

Lastig om te gaan

, jaar

Ik vind het soms lastig om naar mijn vader te gaan, omdat ik bang ben dat ik het niet leuk ga hebben (soms) en daarom wil ik dus eigenlijk bij mijn moeder blijven. Hebben jullie tips voor mij?

Ik vind het moeilijk

, jaar

Ik vind het moeilijk om leuk naar papa te gaan hebben jullie tips

Ik wil meer contact

, jaar

Hoi ik wil graag meer contact met mijn vader, maar het komt steeds van mijn kant. Ik wil dat graag tegen hem zeggen maar ik weet niet hoe. Heeft iemand tips?

Ik wil meer contact

, jaar

Hoi ik wil graag meer contact met mijn vader, maar het komt steeds van mijn kant. Ik wil dat graag tegen hem zeggen maar ik weet niet hoe. Heeft iemand tips?

Om de week van huis veranderen

, jaar

Ben ik de enige die het moeilijk vindt om om de week van huis te veranderen?

Hoe moet ik het zeggen?

, jaar

Sinds een paar maanden heeft mijn moeder een neiuwe vriend. Die is heel aardig en ik kan het prima met hem vinden, alleen is er iets wat me echt stoort. Ze zitten vaak te zoenen, knuffelen en weet ik veel wat voor n shit te doen terwijl ik er letterlijk naast zit. Laatst gingen ze ‘s avonds een wandeling maken en dan zeggen ze ‘we gaan even uhh hahahaha... wandelen 😉😉😉😉. Sorry maar HUUH?!?! Ik word hier zo ongemakkelijk van maar merk dat mijn eigen beeld over seks daar ook lijd. Maar ik weet gewoon niet hoe ik dit tegen ze moet zeggen.

Hoe moet ik het zeggen?

, jaar

Sinds een paar maanden heeft mijn moeder een neiuwe vriend. Die is heel aardig en ik kan het prima met hem vinden, alleen is er iets wat me echt stoort. Ze zitten vaak te zoenen, knuffelen en weet ik veel wat voor n shit te doen terwijl ik er letterlijk naast zit. Laatst gingen ze ‘s avonds een wandeling maken en dan zeggen ze ‘we gaan even uhh hahahaha... wandelen 😉😉😉😉. Sorry maar HUUH?!?! Ik word hier zo ongemakkelijk van maar merk dat mijn eigen beeld over seks daar ook lijd. Maar ik weet gewoon niet hoe ik dit tegen ze moet zeggen.