Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4822 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Bedankt Villa Pinedo

Rosa, 16 jaar

Wat de f@#ck?!
Hoi iedereen! Ik heb helemaal geen vraag, maar ik wil wel graag wat zeggen. Ik voelde mij aan het begin van dit jaar mentaal erg slecht en toen ontdekte ik op internet Villa Pinedo! Sinds dat moment gaat het veel beter met mij en kan ik de vechtscheiding van mijn ouders eindelijk verwerken, na ook goed contact te hebben met een buddy. Dus ik wil jullie heel erg bedanken en ik vind het echt een enorm mooie organisatie!

Bedankt Villa Pinedo

Rosa, 16 jaar

Wat de f@#ck?!
Hoi iedereen! Ik heb helemaal geen vraag, maar ik wil wel graag wat zeggen. Ik voelde mij aan het begin van dit jaar mentaal erg slecht en toen ontdekte ik op internet Villa Pinedo! Sinds dat moment gaat het veel beter met mij en kan ik de vechtscheiding van mijn ouders eindelijk verwerken, na ook goed contact te hebben met een buddy. Dus ik wil jullie heel erg bedanken en ik vind het echt een enorm mooie organisatie!

Ik vind het moeilijk

, jaar

Hey, Zoals beloofd zou ik weer een keer wat van mezelf laten horen. 2de keer dat ik dus niet iets plaats, en weer vind ik het heel eng. In het vorige bericht (https://www.villapinedo.nl/forum/ik-wil-me-gehoord-voelen/) had ik het erover dat ik als ik bij papa ben ik mama heel erg mis. Nu ben ik al 2 weken niet meer bij mama geweest. Mama wil even rust en wil mij even niet meer in huis hebben... Ik ben ook niet zo makkelijk, maar vind het heel moeilijk. Ik vind het bij papa niet leuk, en hij heeft een vriendin, ik wil haar niet aardig vinden, maar ik moet van mijn vader. Op school zeggen mensen altijd dat gescheiden ouders helemaal niet erg is, dat het allemaal makkelijk is en je dan gelukt hebt, omdat je alles dubbel krijgt... Maar ik vind het helemaal niet leuk. Geen van al die dingen... Ik voel me heel stom. Ik voel me heel erg waardeloos, ik heb het gevoel dat alles mijn schuld is. En elke avond huil ik mezelf in slaap. (Ook tijdens het schrijven van dit bericht). Een buddy heb ik nog steeds niet aangevraagd, ik durf het nog niet, ik hou het wel even bij het forum.

Ik vind het moeilijk

, jaar

Hey, Zoals beloofd zou ik weer een keer wat van mezelf laten horen. 2de keer dat ik dus niet iets plaats, en weer vind ik het heel eng. In het vorige bericht (https://www.villapinedo.nl/forum/ik-wil-me-gehoord-voelen/) had ik het erover dat ik als ik bij papa ben ik mama heel erg mis. Nu ben ik al 2 weken niet meer bij mama geweest. Mama wil even rust en wil mij even niet meer in huis hebben... Ik ben ook niet zo makkelijk, maar vind het heel moeilijk. Ik vind het bij papa niet leuk, en hij heeft een vriendin, ik wil haar niet aardig vinden, maar ik moet van mijn vader. Op school zeggen mensen altijd dat gescheiden ouders helemaal niet erg is, dat het allemaal makkelijk is en je dan gelukt hebt, omdat je alles dubbel krijgt... Maar ik vind het helemaal niet leuk. Geen van al die dingen... Ik voel me heel stom. Ik voel me heel erg waardeloos, ik heb het gevoel dat alles mijn schuld is. En elke avond huil ik mezelf in slaap. (Ook tijdens het schrijven van dit bericht). Een buddy heb ik nog steeds niet aangevraagd, ik durf het nog niet, ik hou het wel even bij het forum.

Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn ouders gaan scheiden

, jaar

Ik ben een meisje en ik kreeg vandaag te horen dat mijn ouders gaan scheiden. Ik ben hier heel verdrietig over en ik kan niet stoppen met huilen. Ik weet niet hoe ik met deze situatie om moet gaan. Kunnen jullie mij helpen?

Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn ouders gaan scheiden

, jaar

Ik ben een meisje en ik kreeg vandaag te horen dat mijn ouders gaan scheiden. Ik ben hier heel verdrietig over en ik kan niet stoppen met huilen. Ik weet niet hoe ik met deze situatie om moet gaan. Kunnen jullie mij helpen?

Band opbouwen met stiefvader

caithlin, 12 jaar

Stiefouders
hoi ik ben Caithlin ik ben 12 jaar en ik woon in *** en ik heb geen goeie band met mijn stief / bonus vader mijn bio vader is overleeden door kanker en ik wil een goeie band met mijn stief vader op bouwen maar dat lukt niet willen jullie mijn helpen ?? alvast Bedankt liefs Caithlin

Band opbouwen met stiefvader

caithlin, 12 jaar

Stiefouders
hoi ik ben Caithlin ik ben 12 jaar en ik woon in *** en ik heb geen goeie band met mijn stief / bonus vader mijn bio vader is overleeden door kanker en ik wil een goeie band met mijn stief vader op bouwen maar dat lukt niet willen jullie mijn helpen ?? alvast Bedankt liefs Caithlin

Verslaafd aan alcohol

Anoniem, 10 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi ik ben anoniem Ik wil dit graag even kwijt maar vindt het ook wel spannend. Mijn vader was een tijdje verslaafd aan alchohol omdat mijn oma dood ging toen gingen mijn ouder scheiden. Toen ging het een tijdje niet zo goed met papa dat we niet bij hem konden slapen. Dus toen sliepen we bij mama. Papa had opegevement een vriendin. Toen ging het een tijdje goed tot nu dan hij was weer begonnen. Heeft er iemand een tip voor hoe ik hiermee om moet gaan

Verslaafd aan alcohol

Anoniem, 10 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi ik ben anoniem Ik wil dit graag even kwijt maar vindt het ook wel spannend. Mijn vader was een tijdje verslaafd aan alchohol omdat mijn oma dood ging toen gingen mijn ouder scheiden. Toen ging het een tijdje niet zo goed met papa dat we niet bij hem konden slapen. Dus toen sliepen we bij mama. Papa had opegevement een vriendin. Toen ging het een tijdje goed tot nu dan hij was weer begonnen. Heeft er iemand een tip voor hoe ik hiermee om moet gaan

Hoe kan ik helpen?

, jaar

Een jongen die ik ken gaat door een harde tijd. Hij komt bijna elke dag alleen de weekenden en de donderdagen niet. Zijn thuissituatie is niet het beste... Ik zou willen helpen maar ik weet niet hoe. Ik heb dat ook tegen mijn moeder gezegd maar die weet niet of dat wel verstandig is. Wat is het beste advies?

Hoe kan ik helpen?

, jaar

Een jongen die ik ken gaat door een harde tijd. Hij komt bijna elke dag alleen de weekenden en de donderdagen niet. Zijn thuissituatie is niet het beste... Ik zou willen helpen maar ik weet niet hoe. Ik heb dat ook tegen mijn moeder gezegd maar die weet niet of dat wel verstandig is. Wat is het beste advies?

Hoe kan ik hier over praten?

, jaar

hoi, Ik merk dat sinds de scheiding van me ouders (Wat nog niet eens een jaar geleden was, en nogal onverwachts kwam.) Dat ik mezelf steeds meer opsluit in me eigen wereldje, ik praat minder met andere en verwaarloos me schoolwerk. Ik merk zelf ook dat ik het steeds moeilijker begin te vinden om met me ouders te praten over wat me emoties op het moment is, ik loop als het ware rond met een glimlach die niet altijd waar is om te zorgen dat ze zich geen zorgen over hoeven te maken, of met vragen komen. Ik wil gewoon graag met ze praten over wat ik denk of waar ik mee zit, maar het lukt me niet. Hoe kan ik het makkelijker maken om te praten met me ouders hierover?

Hoe kan ik hier over praten?

, jaar

hoi, Ik merk dat sinds de scheiding van me ouders (Wat nog niet eens een jaar geleden was, en nogal onverwachts kwam.) Dat ik mezelf steeds meer opsluit in me eigen wereldje, ik praat minder met andere en verwaarloos me schoolwerk. Ik merk zelf ook dat ik het steeds moeilijker begin te vinden om met me ouders te praten over wat me emoties op het moment is, ik loop als het ware rond met een glimlach die niet altijd waar is om te zorgen dat ze zich geen zorgen over hoeven te maken, of met vragen komen. Ik wil gewoon graag met ze praten over wat ik denk of waar ik mee zit, maar het lukt me niet. Hoe kan ik het makkelijker maken om te praten met me ouders hierover?

Gelukkiger en fijner bij mama

SJS, 9 jaar

Mijn woonsituatie
mijn ouders zijn gescheiden, mijn mama wil verhuizen 88 kilometer verder dan mijn papa, maar hij vind dit niet goed. wij mogen niet mee met haar. mijn broer is bijna 12 jaar en wilt ook bij mama wonen en na de vakantie op de middelbare school beginnen, of dit doorgaat weet ik niet. maar als mijn broer wel bij mama mag wonen neemt mijn broer mij dan mee naar mama ? waar mama wilt wonen voel ik mij gelukkiger en fijner dan bij papa.

Gelukkiger en fijner bij mama

SJS, 9 jaar

Mijn woonsituatie
mijn ouders zijn gescheiden, mijn mama wil verhuizen 88 kilometer verder dan mijn papa, maar hij vind dit niet goed. wij mogen niet mee met haar. mijn broer is bijna 12 jaar en wilt ook bij mama wonen en na de vakantie op de middelbare school beginnen, of dit doorgaat weet ik niet. maar als mijn broer wel bij mama mag wonen neemt mijn broer mij dan mee naar mama ? waar mama wilt wonen voel ik mij gelukkiger en fijner dan bij papa.

Ik voel me niet veilig

Ikke, 11 jaar

Mijn woonsituatie
Ik woon in Zuid Holland met mijn vader en ik wil met mijn moeder in Noord Holland wonen en daar is ook een goede middelbare school, maar dat mag niet van papa. Ik heb papa al heel veel keer verteld dat ik met mama mee wil verhuizen, maar hij luistert niet. In augustus word ik pas 12 jaar maar dan is de middelbare school al begonnen. Ik voel me niet veilig bij mijn vader, omdat hij tegen mij zegt dat ik niet boos of verdrietig mag worden als ik bij hem ben. Wat mag ik doen als ik 12 jaar ben?

Ik voel me niet veilig

Ikke, 11 jaar

Mijn woonsituatie
Ik woon in Zuid Holland met mijn vader en ik wil met mijn moeder in Noord Holland wonen en daar is ook een goede middelbare school, maar dat mag niet van papa. Ik heb papa al heel veel keer verteld dat ik met mama mee wil verhuizen, maar hij luistert niet. In augustus word ik pas 12 jaar maar dan is de middelbare school al begonnen. Ik voel me niet veilig bij mijn vader, omdat hij tegen mij zegt dat ik niet boos of verdrietig mag worden als ik bij hem ben. Wat mag ik doen als ik 12 jaar ben?

Liever bij vader wonen

Sietske, 12 jaar

Mijn woonsituatie
Liever bij vader wonen Mijn ouders zijn al sinds mijn 4de gescheiden maar ik begin nu steeds vaker ruzies met mijn moeder te krijgen wil het liefst daarom bij mijn vader wonen mijn moeder wil dat ik gewoon woon waar ik gelukkig ben en als dat bij mijn vader is vind ze dat jammer maar wel oke

Liever bij vader wonen

Sietske, 12 jaar

Mijn woonsituatie
Liever bij vader wonen Mijn ouders zijn al sinds mijn 4de gescheiden maar ik begin nu steeds vaker ruzies met mijn moeder te krijgen wil het liefst daarom bij mijn vader wonen mijn moeder wil dat ik gewoon woon waar ik gelukkig ben en als dat bij mijn vader is vind ze dat jammer maar wel oke