Je hoeft het niet alleen te doen!
Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?
Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.
4822 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Gedoe met spullen
Kim, 13 jaar
Mijn woonsituatie
heey, ik ben maandag , dinsdag en woensdag bij mijn moeder en donderdag en vrijdag bij mijn vader. het weekend is altijd om en om, maar dit is heel veel gedoe met spullen pakken enz. hoe doen jullie dit? of welke dagen wisselen jullie?
Gedoe met spullen
Kim, 13 jaar
Mijn woonsituatie
heey, ik ben maandag , dinsdag en woensdag bij mijn moeder en donderdag en vrijdag bij mijn vader. het weekend is altijd om en om, maar dit is heel veel gedoe met spullen pakken enz. hoe doen jullie dit? of welke dagen wisselen jullie?
Mijn familie
taliyah, 10 jaar
Stiefouders
hoi hoi allemaal ik wist gister pas dat ik een stief zusje had maar ik heb ook een stief broer en een stief vader maar btw mijn (stief) zusje en broer hebben allemaal de zelfde moeder maar mijn zusje heeft een andere vader dan mij en mijn broer en mijn broer heeft een andere vader dan mij en mijn zusje en ik heb een andere vader dan mijn zusje en mijn broer. dat wou ik ff zeggen als jullie dit ook hebben hoe oud waren jullie dan?? groetjes Taliyah<3.
Mijn familie
taliyah, 10 jaar
Stiefouders
hoi hoi allemaal ik wist gister pas dat ik een stief zusje had maar ik heb ook een stief broer en een stief vader maar btw mijn (stief) zusje en broer hebben allemaal de zelfde moeder maar mijn zusje heeft een andere vader dan mij en mijn broer en mijn broer heeft een andere vader dan mij en mijn zusje en ik heb een andere vader dan mijn zusje en mijn broer. dat wou ik ff zeggen als jullie dit ook hebben hoe oud waren jullie dan?? groetjes Taliyah<3.
Dankjewel!
, jaar
dankjewel dat jullie rekening met me willen houden
Dankjewel!
, jaar
dankjewel dat jullie rekening met me willen houden
Mijn vader wordt boos als ik bij hem ben
, jaar
hallo ik ben Isa ik vind het moeilijk om voor mijn moeder naar mijn vader te gaan mijn vader wordt steeds boos elke keer als ik bij hem ben en ook elke keer als ik bij mama ben heb ik altijd wel ruzie mijn papa scheld en dan snel Ik ga een paar voorbeeldjes zeggen 'kut kind k* kind je verziekt alles' zulke dingen zegt die mijn moeder niet maar mijn moeder heeft niet altijd medelijden met me ik hoop dat het met jullie al beter gaat ik heb eigenlijk nog een vraagje op welke reden zijn jullie ouders gescheiden
Mijn vader wordt boos als ik bij hem ben
, jaar
hallo ik ben Isa ik vind het moeilijk om voor mijn moeder naar mijn vader te gaan mijn vader wordt steeds boos elke keer als ik bij hem ben en ook elke keer als ik bij mama ben heb ik altijd wel ruzie mijn papa scheld en dan snel Ik ga een paar voorbeeldjes zeggen 'kut kind k* kind je verziekt alles' zulke dingen zegt die mijn moeder niet maar mijn moeder heeft niet altijd medelijden met me ik hoop dat het met jullie al beter gaat ik heb eigenlijk nog een vraagje op welke reden zijn jullie ouders gescheiden
Mijn moeder drinkt veel
, jaar
Hallo , mijn moeder is alcoholist en ik vraag haar al 2jaar om te stoppen ( ouders zijn gescheiden) ze drinkt voornamelijk savonds veel , als ik zie dat ze der eerste glaasje pakt wordt ik van binnen heel boos en verdrietig meestal wil ik dat er meteen uitgooien maar houdt ik me in want als ik in discussie ga met haar derover wordt t een ruzie en eindigt t pas savonds laat en als dat t geval is hebben we flinken ruzie en komen er gevechten , als mijn moeder dronken is doet ze heel raar en en zijn der ogen zo groot en reageert anders en loopt een beetje wankelend , ik vindt t echt heel kut en vervelend want ik voel me ook niet echt thuis ofzo , ze kan heel goed overweg met me broertje en hun hebben savonds veel lol , alleen ik dan niet en daar wordt ik ook heel erg verdrietig van .....heeft iemand ervaring of tips voor mij .....
Mijn moeder drinkt veel
, jaar
Hallo , mijn moeder is alcoholist en ik vraag haar al 2jaar om te stoppen ( ouders zijn gescheiden) ze drinkt voornamelijk savonds veel , als ik zie dat ze der eerste glaasje pakt wordt ik van binnen heel boos en verdrietig meestal wil ik dat er meteen uitgooien maar houdt ik me in want als ik in discussie ga met haar derover wordt t een ruzie en eindigt t pas savonds laat en als dat t geval is hebben we flinken ruzie en komen er gevechten , als mijn moeder dronken is doet ze heel raar en en zijn der ogen zo groot en reageert anders en loopt een beetje wankelend , ik vindt t echt heel kut en vervelend want ik voel me ook niet echt thuis ofzo , ze kan heel goed overweg met me broertje en hun hebben savonds veel lol , alleen ik dan niet en daar wordt ik ook heel erg verdrietig van .....heeft iemand ervaring of tips voor mij .....
Ik kan niet goed overweg met m'n stiefmoeder
, jaar
Hoi allemaal, ik kan niet zo goed overweg met mijn stiefmoeder. Ze wordt heel snel boos en ergert zich o.a. aan het feit dat ik nogal stil ben. Mijn vader zegt dat mijn stiefmoeder zo doet omdat ze een heel andere familierelatie is gewend, en dat ik me daarom aan haar moet aanpassen.
Meestal gaat het wel prima, maar een aantal maanden geleden gaf ze me een soort preek over hoe ze vindt dat mijn moeder “te soft” is en mij daarom slecht had opgevoed. Ze zei dat ze vondt dat zij zelf haar dochter veel beter had opgevoed, en dat haar dochter veel zelfstandiger is, terwijl ik en mijn oudere broer “nog van alles moeten leren”. Mijn broer en vader zaten hier gewoon bij, maar zeiden of deden niks. Op dat moment liet ik het maar een beetje gebeuren, maar nu denk ik er steeds aan, en ik heb er de afgeopen maand constant paniekaanvallen over, en telkens als ik er aan denk ben ik de rest van de dag verdrietig. Ik ben daardoor ook steeds stiller geworden rond mijn stiefmoeder.
Ik kan het er eigenlijk met niemand over hebben. Mijn broer en vader zijn totaal niet goed met zulke gesprekken, en ik ga het natuurlijk ook niet tegen mijn moeder zelf vertellen, omdat ik weet dat zij er enorm verdrietig van zou worden, en ik heb geen andere familieleden of vrienden waar ik echt ‘close’ mee ben. Tegelijkertijd kan ik er ook echt niet zelf mee blijven rondlopen. Heeft iemand advies?? Dankje!
Ik kan niet goed overweg met m'n stiefmoeder
, jaar
Hoi allemaal, ik kan niet zo goed overweg met mijn stiefmoeder. Ze wordt heel snel boos en ergert zich o.a. aan het feit dat ik nogal stil ben. Mijn vader zegt dat mijn stiefmoeder zo doet omdat ze een heel andere familierelatie is gewend, en dat ik me daarom aan haar moet aanpassen.
Meestal gaat het wel prima, maar een aantal maanden geleden gaf ze me een soort preek over hoe ze vindt dat mijn moeder “te soft” is en mij daarom slecht had opgevoed. Ze zei dat ze vondt dat zij zelf haar dochter veel beter had opgevoed, en dat haar dochter veel zelfstandiger is, terwijl ik en mijn oudere broer “nog van alles moeten leren”. Mijn broer en vader zaten hier gewoon bij, maar zeiden of deden niks. Op dat moment liet ik het maar een beetje gebeuren, maar nu denk ik er steeds aan, en ik heb er de afgeopen maand constant paniekaanvallen over, en telkens als ik er aan denk ben ik de rest van de dag verdrietig. Ik ben daardoor ook steeds stiller geworden rond mijn stiefmoeder.
Ik kan het er eigenlijk met niemand over hebben. Mijn broer en vader zijn totaal niet goed met zulke gesprekken, en ik ga het natuurlijk ook niet tegen mijn moeder zelf vertellen, omdat ik weet dat zij er enorm verdrietig van zou worden, en ik heb geen andere familieleden of vrienden waar ik echt ‘close’ mee ben. Tegelijkertijd kan ik er ook echt niet zelf mee blijven rondlopen. Heeft iemand advies?? Dankje!
Niet naar mama mogen
Saartje, 9 jaar
Mijn woonsituatie(Geen) contact
Wat moet ik doen als ik van mn papa niet naar mama mag en hij had beloofd dat het altijd mocht?
Niet naar mama mogen
Saartje, 9 jaar
Mijn woonsituatie(Geen) contact
Wat moet ik doen als ik van mn papa niet naar mama mag en hij had beloofd dat het altijd mocht?
Hoe gaat het als papa en mama uit elkaar gaan?
, jaar
Mijn ouders gaan uit elkaar, en ik weet niet wat ik er mee moet.. De hond moet daardoor weg want als ik bij papa ben moet mama hard werken en andersom... We wonen nu nog bij elkaar.. Maar papa en ik proberen mama oer te halen o het toch nog ff te proberen.. ( het was mama's keuze, ze zegt dat de liefde bij haar over is.. Maar papa is nog steeds gek op haar zegt hij..) Maar mijn vraag is dus... Wat moet ik doen.. Hoe gaat het als papa en mama uit elkaar gaan.. Ik heb zoveel vragen.. en ik vind het ook echt stom... (Soms huil ik op school want thuis wil ik mijn vader niet verdrietig maken met mijn verdriet... En ik heb ook nog een zusje van 1,5 die snapt het dan ook weer niet... En op school probeer ik het ook weg te stoppen.. Want ik wil niet dat anderen zich zorgen maken om mij...) en Maar ik ben alleen wel bang dat papa helemaal kapot gaat omdat ik daar zoveel verhalen van hoor.. Ik snap het gewoon niet! Heeft iemand misschien tips? :( Tips zouden erg welkom zijn nu... Groetjes verwarde Anoniem :( :)
Hoe gaat het als papa en mama uit elkaar gaan?
, jaar
Mijn ouders gaan uit elkaar, en ik weet niet wat ik er mee moet.. De hond moet daardoor weg want als ik bij papa ben moet mama hard werken en andersom... We wonen nu nog bij elkaar.. Maar papa en ik proberen mama oer te halen o het toch nog ff te proberen.. ( het was mama's keuze, ze zegt dat de liefde bij haar over is.. Maar papa is nog steeds gek op haar zegt hij..) Maar mijn vraag is dus... Wat moet ik doen.. Hoe gaat het als papa en mama uit elkaar gaan.. Ik heb zoveel vragen.. en ik vind het ook echt stom... (Soms huil ik op school want thuis wil ik mijn vader niet verdrietig maken met mijn verdriet... En ik heb ook nog een zusje van 1,5 die snapt het dan ook weer niet... En op school probeer ik het ook weg te stoppen.. Want ik wil niet dat anderen zich zorgen maken om mij...) en Maar ik ben alleen wel bang dat papa helemaal kapot gaat omdat ik daar zoveel verhalen van hoor.. Ik snap het gewoon niet! Heeft iemand misschien tips? :( Tips zouden erg welkom zijn nu... Groetjes verwarde Anoniem :( :)
Mijn vader is aan het daten
, jaar
Lieve allemaal,
Als eerst wil ik iets zeggen en ik heb een vraag:)
Ik wil jullie (buddy's en organisatie) allemaal heel erg bedanken dat jullie dit doen. Dat jullie klaarstaan voor kinderen met gescheiden ouders. Zowel met het chatten in de Buddyapp, maar ook op het forum. Ik heb zelf heel erg veel aan mij Buddy. Eindelijk voel ik me écht begrepen en het doet mij veel als ze bijvoorbeeld simpel vraagt hoe mijn dag was! Ook stel ik soms een vraag op het forum en deze word echt snel beantwoord. Ik vind het erg fijn om advies te krijgen van mensen die eigenlijk al verder in het proces zitten. (Ik heb geen idee hoe ik het anders moet omschrijven). En ik denk dat ik wel voor meer kinderen mag praten. Dus vanaf mij kant heel erg bedankt! Jullie mogen echt trots zijn op jezelf:)
Mijn vraag:
Ik heb gisteren te horen gekregen dat mijn vader aan het daten is... Hij is dus op zoek naar een nieuwe vriendin/vrouw. Ik gun hem de liefde en het geluk, maar ik vind het heel lastig om hier mee om te gaan merk ik. Omdat ik nu in een zware periode zit en graag steun heb van mijn vader. Ook heb ik absoluut geen goede ervaring met mijn stiefvader . Dit alles maakt dat ik het erg lastig vind. Heeft iemand tips hoe ik hiermee om kan gaan?
Liefs,
Rachel
Mijn vader is aan het daten
, jaar
Lieve allemaal,
Als eerst wil ik iets zeggen en ik heb een vraag:)
Ik wil jullie (buddy's en organisatie) allemaal heel erg bedanken dat jullie dit doen. Dat jullie klaarstaan voor kinderen met gescheiden ouders. Zowel met het chatten in de Buddyapp, maar ook op het forum. Ik heb zelf heel erg veel aan mij Buddy. Eindelijk voel ik me écht begrepen en het doet mij veel als ze bijvoorbeeld simpel vraagt hoe mijn dag was! Ook stel ik soms een vraag op het forum en deze word echt snel beantwoord. Ik vind het erg fijn om advies te krijgen van mensen die eigenlijk al verder in het proces zitten. (Ik heb geen idee hoe ik het anders moet omschrijven). En ik denk dat ik wel voor meer kinderen mag praten. Dus vanaf mij kant heel erg bedankt! Jullie mogen echt trots zijn op jezelf:)
Mijn vraag:
Ik heb gisteren te horen gekregen dat mijn vader aan het daten is... Hij is dus op zoek naar een nieuwe vriendin/vrouw. Ik gun hem de liefde en het geluk, maar ik vind het heel lastig om hier mee om te gaan merk ik. Omdat ik nu in een zware periode zit en graag steun heb van mijn vader. Ook heb ik absoluut geen goede ervaring met mijn stiefvader . Dit alles maakt dat ik het erg lastig vind. Heeft iemand tips hoe ik hiermee om kan gaan?
Liefs,
Rachel
Moeilijk om te wisselen
, jaar
Hallo ik ben lotte
en ik vind het moeilijk om te wisselen van mijn moeder naar mijn vader.
Dan heb ik het gevoel dat ik mijn moeder moet vergeten en in de steek moet laten.
Heeft er iemand tips?
Moeilijk om te wisselen
, jaar
Hallo ik ben lotte
en ik vind het moeilijk om te wisselen van mijn moeder naar mijn vader.
Dan heb ik het gevoel dat ik mijn moeder moet vergeten en in de steek moet laten.
Heeft er iemand tips?

3