Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Brief aan de kinderrechter

Hazel, 13 jaar

Mijn woonsituatie
Wat moet ik in een brief aan de kinderechter schrijfen als ik naar mijn vader toe wil verhuizen ?

Brief aan de kinderrechter

Hazel, 13 jaar

Mijn woonsituatie
Wat moet ik in een brief aan de kinderechter schrijfen als ik naar mijn vader toe wil verhuizen ?

Moeder en stiefvader boos

Brith, 10 jaar

StiefoudersRechten(Geen) contact
Ik ben brith en ik vind het heel lastig met mijn moeder en stiefvader die heel vaak boos zijn. Vooral mijn moeder. Veel professionals en mijn echte vader doen mij proberen te helpen, naar mijn moeder en stiefvader luisteren totaal niet. Mijn moeder wordt vaak geïrriteerd. Ik zeg dat ze dan niet zo boos moet doen maar ze zegt dan dat dat niet boos is maar dat door mij komt. En mijn stiefvader snapt mij niet. We hebben thuis een stoplicht bedacht: rood is dat het gewoon echt klaar is, oranje dat het bijna rood is en groen is normal en blij. Dat hebben we afgesproken, maar daar luistert mijn stiefvader niet naar. Ik huil heel vaak. Maar ik kan niet naar mijn kamer want eerlijk gezegd ben ik een heel bang. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Moeder en stiefvader boos

Brith, 10 jaar

StiefoudersRechten(Geen) contact
Ik ben brith en ik vind het heel lastig met mijn moeder en stiefvader die heel vaak boos zijn. Vooral mijn moeder. Veel professionals en mijn echte vader doen mij proberen te helpen, naar mijn moeder en stiefvader luisteren totaal niet. Mijn moeder wordt vaak geïrriteerd. Ik zeg dat ze dan niet zo boos moet doen maar ze zegt dan dat dat niet boos is maar dat door mij komt. En mijn stiefvader snapt mij niet. We hebben thuis een stoplicht bedacht: rood is dat het gewoon echt klaar is, oranje dat het bijna rood is en groen is normal en blij. Dat hebben we afgesproken, maar daar luistert mijn stiefvader niet naar. Ik huil heel vaak. Maar ik kan niet naar mijn kamer want eerlijk gezegd ben ik een heel bang. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Stiefmoeder

Sanne, 11 jaar

Stiefouders
Hi , ik heb een stief moeder die denkt dat ze mijn moeder is ik ben er helemaal klaar mee. Iemand tips of er over kunnen chatten ?

Stiefmoeder

Sanne, 11 jaar

Stiefouders
Hi , ik heb een stief moeder die denkt dat ze mijn moeder is ik ben er helemaal klaar mee. Iemand tips of er over kunnen chatten ?

Moeder dating app

S, 13 jaar

Familie(Geen) contact
Hoi ik ben s ik heb veel ruzie met mijn moeder dat komt doordat mijn auders pas gescheiden zijn en ik erachter ben gekomen dat mijn moeder op tinder zit zij weet niet dat ik dit weet maar ze zat er dus al blijkbaar op toen mijn auders nog samen waren en mijn vader wist dit nog niet dus ik heb het hem wel vertelt en ik ga het mijn broertje niet vertellen want die wort dan verdrietig dus mijn vraag is wat moet ik er mee doen want het blijft maar in mijn hooft zitten

Moeder dating app

S, 13 jaar

Familie(Geen) contact
Hoi ik ben s ik heb veel ruzie met mijn moeder dat komt doordat mijn auders pas gescheiden zijn en ik erachter ben gekomen dat mijn moeder op tinder zit zij weet niet dat ik dit weet maar ze zat er dus al blijkbaar op toen mijn auders nog samen waren en mijn vader wist dit nog niet dus ik heb het hem wel vertelt en ik ga het mijn broertje niet vertellen want die wort dan verdrietig dus mijn vraag is wat moet ik er mee doen want het blijft maar in mijn hooft zitten

Depressie

Emily, 14 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi hoi, ik ben Emily. Ik heb een best wel irritante en moeilijke jeugd (ik ben er nog niet vanaf). omdat het zo zwaar is met mijn moeder in Friesland, wonen in Brabant (met vader en stiefmoeder) en mijn eigen leven (kwa school, vrienden etc.) Heb ik bijna zelfmoord gepleegd, ik heb het al een keer eerder gehad wanneer ik bij mijn moeder was. Kan iemand me helpen om uit die depressie te komen? Of tips voor me.

Depressie

Emily, 14 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi hoi, ik ben Emily. Ik heb een best wel irritante en moeilijke jeugd (ik ben er nog niet vanaf). omdat het zo zwaar is met mijn moeder in Friesland, wonen in Brabant (met vader en stiefmoeder) en mijn eigen leven (kwa school, vrienden etc.) Heb ik bijna zelfmoord gepleegd, ik heb het al een keer eerder gehad wanneer ik bij mijn moeder was. Kan iemand me helpen om uit die depressie te komen? Of tips voor me.

Waar wil ik mijn verjaardag vieren?

Thijs, 12 jaar

Mijn ouders
Ik weet niet waar ik mijn verjaardag wil vieren als ik het bij papa doe maakt mama er een ruzie van en andersom ook dus ik weet het niet waar ik het moet doen

Waar wil ik mijn verjaardag vieren?

Thijs, 12 jaar

Mijn ouders
Ik weet niet waar ik mijn verjaardag wil vieren als ik het bij papa doe maakt mama er een ruzie van en andersom ook dus ik weet het niet waar ik het moet doen

Allereerste toetsweek

Karlijn, 12 jaar

Wat de f@#ck?!
Thuis en school. Zit in de eerste en mijn eerste toetsweek komt eraan en vindt het super eng, maar steeds van het ene huis naar het andere huis gaan is ook niet altijd even fijn en makkelijk.

Allereerste toetsweek

Karlijn, 12 jaar

Wat de f@#ck?!
Thuis en school. Zit in de eerste en mijn eerste toetsweek komt eraan en vindt het super eng, maar steeds van het ene huis naar het andere huis gaan is ook niet altijd even fijn en makkelijk.

Niet boos of koppig worden

, jaar

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik niet boos of koppig word als ik van mijn vader naar moeder ga?

Niet boos of koppig worden

, jaar

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik niet boos of koppig word als ik van mijn vader naar moeder ga?

Gevoelens uiten

Daantje, 12 jaar

Wat de f@#ck?!
Ik vind het erg moeilijk om mijn gevoelens te uiten.Ik wil namelijk niet de heletijd huilen maar ik wil ook gewoon verdrietig kunnen zijn.En hoe gaat het nou dadelijk met de feestdagen en zo. Is dat heel erg anders of is het redelijk hetzelfde. wil iemand mij helpen. groetjes daantje

Gevoelens uiten

Daantje, 12 jaar

Wat de f@#ck?!
Ik vind het erg moeilijk om mijn gevoelens te uiten.Ik wil namelijk niet de heletijd huilen maar ik wil ook gewoon verdrietig kunnen zijn.En hoe gaat het nou dadelijk met de feestdagen en zo. Is dat heel erg anders of is het redelijk hetzelfde. wil iemand mij helpen. groetjes daantje

Meebepalen over mijn verjaardag

Thijs, 12 jaar

Rechten
Mag ik meebepalen waar ik ben met mijn verjaardag