Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Meer bij papa willen

Suzanne, 14 jaar

Mijn woonsituatie
Is er iemand die mij kan helpen? Mijn ouders zijn gescheiden en ik woon in de week altijd bij mijn mama en in de weekends wisselt het tussen 1 weekend bij mama en het volgende weekend bij papa. De vakanties zijn vaak in 2 gedeeld. Zelf zou ik graag wat meer bij mijn papa willen gaan want ik zie hem tenslotte maar om de 2 weken. Sinds mijn ouders uit elkaar zijn (al van het 4de leerjaar) heeft mijn papa begin dit jaar een nieuwe vriendin. ik wist er de eerste 4 maanden niks van en dan moest mijn papa het aan ons vertellen want mijn mama was het via de scouts te weten gekomen. Sinds de paasvakantie wist ik dit al. De eerste keer dat ik mijn stiefmoeder heb gezien was eind september dit jaar. Sinds dien heb ik ze nog een paar keer gezien. Opzich vindt ik het niet zo erg dat ik een stiefmoeder heb maar het gaat er hem gewoon over dat er niet echt over kan praten met mijn mama. Want op haar werk heeft ze het altijd druk en dan voelt ze zich slecht als ik daarover begin. Ze zegt dat wel nooit maar ja dat heb ik zelf ook wel door natuurlijk. Nu durf ik er ook niet over beginnen want het draait altijd uit op ruzie. En tegen mijn papa kan ik wel wat meer kwijt maar door dat ik hem niet veel zie is dat niet zo gemakkelijk. nu vroeg ik mij af of jullie tips weten hoe ik het kan aanbrengen en hoe ik mijn ouders het best overtuig. Met vriendelijke Groetjes

Meer bij papa willen

Suzanne, 14 jaar

Mijn woonsituatie
Is er iemand die mij kan helpen? Mijn ouders zijn gescheiden en ik woon in de week altijd bij mijn mama en in de weekends wisselt het tussen 1 weekend bij mama en het volgende weekend bij papa. De vakanties zijn vaak in 2 gedeeld. Zelf zou ik graag wat meer bij mijn papa willen gaan want ik zie hem tenslotte maar om de 2 weken. Sinds mijn ouders uit elkaar zijn (al van het 4de leerjaar) heeft mijn papa begin dit jaar een nieuwe vriendin. ik wist er de eerste 4 maanden niks van en dan moest mijn papa het aan ons vertellen want mijn mama was het via de scouts te weten gekomen. Sinds de paasvakantie wist ik dit al. De eerste keer dat ik mijn stiefmoeder heb gezien was eind september dit jaar. Sinds dien heb ik ze nog een paar keer gezien. Opzich vindt ik het niet zo erg dat ik een stiefmoeder heb maar het gaat er hem gewoon over dat er niet echt over kan praten met mijn mama. Want op haar werk heeft ze het altijd druk en dan voelt ze zich slecht als ik daarover begin. Ze zegt dat wel nooit maar ja dat heb ik zelf ook wel door natuurlijk. Nu durf ik er ook niet over beginnen want het draait altijd uit op ruzie. En tegen mijn papa kan ik wel wat meer kwijt maar door dat ik hem niet veel zie is dat niet zo gemakkelijk. nu vroeg ik mij af of jullie tips weten hoe ik het kan aanbrengen en hoe ik mijn ouders het best overtuig. Met vriendelijke Groetjes

Voor alle ouders

Rian, 13 jaar

Steun
Deze mail is aan alle ouders die gescheiden zijn: 1. Ga NIET elke keer opnieuw zo'n rotopmerkingen over elkaar maken en er dan zo over zeiken tegen ons! Het is vreselijk om elke keer alle foute dingen over je andere ouder te horen. Als je je er zo aan stoort, ga er dan mee naar de andere ouder en maak er geen ruzie om zeg het alleen. 2. Plan geen dingen in de tijd van de andere ouder. Ook al weet je dat je kind het heel leuk vind dan moet die gaan kiezen. Dat willen wij als kinderen niet. 3. Denk er altijd aan: OOK AL BEN JE GEEN PARTNERS MEER, JE BENT WEL NOG SAMEN OUDERS VAN JE KIND(eren). Maak geen ruzie! Het is zo vervelend je ouders te horen ruzieën of alleen al te weten dat het gebeurd. En maak al zeker geen ruzie om/over ons! Dit zijn tips voor ALLE OUDERS denk eens na of je dit zelf ook doet of vraag het aan je kind want het zijn 3 dingen die ikzelf heel vervelend vind en de kinderen uit mijn klas met gescheiden ouders ook. Daar heb ik het laatst wel eens met ze over gehad en deze 3 dingen zijn die wat ik en zij ook nog het vervelendst vinden. Gr. Rian

Voor alle ouders

Rian, 13 jaar

Steun
Deze mail is aan alle ouders die gescheiden zijn: 1. Ga NIET elke keer opnieuw zo'n rotopmerkingen over elkaar maken en er dan zo over zeiken tegen ons! Het is vreselijk om elke keer alle foute dingen over je andere ouder te horen. Als je je er zo aan stoort, ga er dan mee naar de andere ouder en maak er geen ruzie om zeg het alleen. 2. Plan geen dingen in de tijd van de andere ouder. Ook al weet je dat je kind het heel leuk vind dan moet die gaan kiezen. Dat willen wij als kinderen niet. 3. Denk er altijd aan: OOK AL BEN JE GEEN PARTNERS MEER, JE BENT WEL NOG SAMEN OUDERS VAN JE KIND(eren). Maak geen ruzie! Het is zo vervelend je ouders te horen ruzieën of alleen al te weten dat het gebeurd. En maak al zeker geen ruzie om/over ons! Dit zijn tips voor ALLE OUDERS denk eens na of je dit zelf ook doet of vraag het aan je kind want het zijn 3 dingen die ikzelf heel vervelend vind en de kinderen uit mijn klas met gescheiden ouders ook. Daar heb ik het laatst wel eens met ze over gehad en deze 3 dingen zijn die wat ik en zij ook nog het vervelendst vinden. Gr. Rian

Alles was veranderd

Rikki, 0 jaar

Stiefouders
hallo ik ben jaimy en mijn ouders zijn gescheiden toen ik zes jaar was mijn stiefvader was heel lief voor me maar sindt mijn broertje geboren werd was alles oke dacht ik, maar toen hij twee werd was alles veranderd en ze reageren boos als ik wat zeg of als ik een vraag van hun krijg worden hun ook boos. ik loop er drie jaar mee en er is niks aan gedaan. nu word er wat aan gedaan en daar ben ik blij mee

Alles was veranderd

Rikki, 0 jaar

Stiefouders
hallo ik ben jaimy en mijn ouders zijn gescheiden toen ik zes jaar was mijn stiefvader was heel lief voor me maar sindt mijn broertje geboren werd was alles oke dacht ik, maar toen hij twee werd was alles veranderd en ze reageren boos als ik wat zeg of als ik een vraag van hun krijg worden hun ook boos. ik loop er drie jaar mee en er is niks aan gedaan. nu word er wat aan gedaan en daar ben ik blij mee

Er zit me iets dwars

Sneeuwwitje, 12 jaar

Stiefouders
Hoi De laatste tijd zit me iets dwars,want m'n stiefmoeder zegt telkens dat ik mijn mond moet houden over wat er steeds gebeurd. Zoals: 'jullie zijn een stelletje kut kinderen en nog veel meer gescheld.

Er zit me iets dwars

Sneeuwwitje, 12 jaar

Stiefouders
Hoi De laatste tijd zit me iets dwars,want m'n stiefmoeder zegt telkens dat ik mijn mond moet houden over wat er steeds gebeurd. Zoals: 'jullie zijn een stelletje kut kinderen en nog veel meer gescheld.

Verdriet vanbinnen

Loekie, 10 jaar

Mijn woonsituatie
dit is nu het vervolg van mijn vorige verhaal. en of ik nu minder verdrietig ben? nee! natuurlijk hoop ik dat die verdriet vanbinnen

Verdriet vanbinnen

Loekie, 10 jaar

Mijn woonsituatie
dit is nu het vervolg van mijn vorige verhaal. en of ik nu minder verdrietig ben? nee! natuurlijk hoop ik dat die verdriet vanbinnen

Muur

Anoniem, 15 jaar

Mijn ouders
Ik weet dat het nu beter is, Om niet meer bij jou te zijn. Ik weet dat dit het beste is, Ook al doet het soms pijn. Ik vind het heel erg jammer, Dat het nu even niet anders kan zijn. De verantwoordelijkheid moeten nemen, En luisteren naar al je gezeur. Alweer een ruzie die eindigt, Met een gesloten deur. Hoe krijg ik die weer open? Zonder dat opnieuw ie dicht gaat? Hoe kan ik ervoor zorgen, Dat je weer achter me staat? Zonder mama overal bij te betrekken, Je weet, dat heeft geen zin. En elke keer opnieuw, Ga ik er weer tegenin. Heb je dan niet door, Hoe veel dat met me doet? Ik snap na al die tijd nog niet, Waarom je zo over haar doet. Mijn mama is de beste, Ze staat altijd voor me klaar. Waarom bemoei je je nog met mama, Jullie zijn toch uit elkaar? Ik hoop dat je eens nadenkt, Over wat dit met me doet. En het tot je doordringt, Jij doet ook niet alles goed. Papa, ik wou dat het anders was, Dat ik je kon vertellen over mijn nieuwe klas. Ik hoop dat je nadenkt, En iets van je laat horen. Ik hoop dat er een oplossing komt, Om deze muur tussen ons door te boren.

Muur

Anoniem, 15 jaar

Mijn ouders
Ik weet dat het nu beter is, Om niet meer bij jou te zijn. Ik weet dat dit het beste is, Ook al doet het soms pijn. Ik vind het heel erg jammer, Dat het nu even niet anders kan zijn. De verantwoordelijkheid moeten nemen, En luisteren naar al je gezeur. Alweer een ruzie die eindigt, Met een gesloten deur. Hoe krijg ik die weer open? Zonder dat opnieuw ie dicht gaat? Hoe kan ik ervoor zorgen, Dat je weer achter me staat? Zonder mama overal bij te betrekken, Je weet, dat heeft geen zin. En elke keer opnieuw, Ga ik er weer tegenin. Heb je dan niet door, Hoe veel dat met me doet? Ik snap na al die tijd nog niet, Waarom je zo over haar doet. Mijn mama is de beste, Ze staat altijd voor me klaar. Waarom bemoei je je nog met mama, Jullie zijn toch uit elkaar? Ik hoop dat je eens nadenkt, Over wat dit met me doet. En het tot je doordringt, Jij doet ook niet alles goed. Papa, ik wou dat het anders was, Dat ik je kon vertellen over mijn nieuwe klas. Ik hoop dat je nadenkt, En iets van je laat horen. Ik hoop dat er een oplossing komt, Om deze muur tussen ons door te boren.

Ik wil gewoon naar huis

marco, 15 jaar

Mijn woonsituatie
Ik ben marco, mijn ouders zijn nu al een paar jaar gescheiden wat ik ontzetend vervelend vindt. Tijdens de scheiding overleed mijn oma. Waar ik het ook nog moeilijk mee hen soms. Omdat ik niemand heb waarover ik daarmee kan praten. Mijn vader woont nogsteeds op het zelfde adres mijn moeder is verhuisd naar veldhoven waar ze ook haar nieuwe vriend vondt. Ik heb ontzetende ruzie met mijn vader gehad waardoor ik ben verhuisd vaan mijn moeder. Mijn moeder is geen verkeerde vrouw maar bij elk dingetje dat ze doet moet haar nieuwe vriend bij zijn en dat is zó vervelend. Het lijkt net of hij alle tijd van haar op eist. Ik heb een broer van 21 en een zus van 17 die er net zo over denken. Mijn broer heeft ook ruzie met mijn vader. Wij hebben allebij totaal geen contact meer met hem. En nu ik naar veldhoven ben verhuisd sluit ik mezelf af. Ik wil hier niet zijn niet wonen en hier geen leven op bouwen. Ik wil gewoon terug naar mijm dorp in zeeland zonder gedoe en ruzie. Maar ik kan niet naar mijn vader toe omdat ik nog steeds boos op hem ben vanwege de ruzie. Ik heb hier daarom ook ontzetend veel moeite mee. Ik wil gewoon naar huis. Naar mijn vrienden naar mijn familie daar naar mijn school waar ik al 3 jaar op zat. Ik wil gewoon naar huis

Ik wil gewoon naar huis

marco, 15 jaar

Mijn woonsituatie
Ik ben marco, mijn ouders zijn nu al een paar jaar gescheiden wat ik ontzetend vervelend vindt. Tijdens de scheiding overleed mijn oma. Waar ik het ook nog moeilijk mee hen soms. Omdat ik niemand heb waarover ik daarmee kan praten. Mijn vader woont nogsteeds op het zelfde adres mijn moeder is verhuisd naar veldhoven waar ze ook haar nieuwe vriend vondt. Ik heb ontzetende ruzie met mijn vader gehad waardoor ik ben verhuisd vaan mijn moeder. Mijn moeder is geen verkeerde vrouw maar bij elk dingetje dat ze doet moet haar nieuwe vriend bij zijn en dat is zó vervelend. Het lijkt net of hij alle tijd van haar op eist. Ik heb een broer van 21 en een zus van 17 die er net zo over denken. Mijn broer heeft ook ruzie met mijn vader. Wij hebben allebij totaal geen contact meer met hem. En nu ik naar veldhoven ben verhuisd sluit ik mezelf af. Ik wil hier niet zijn niet wonen en hier geen leven op bouwen. Ik wil gewoon terug naar mijm dorp in zeeland zonder gedoe en ruzie. Maar ik kan niet naar mijn vader toe omdat ik nog steeds boos op hem ben vanwege de ruzie. Ik heb hier daarom ook ontzetend veel moeite mee. Ik wil gewoon naar huis. Naar mijn vrienden naar mijn familie daar naar mijn school waar ik al 3 jaar op zat. Ik wil gewoon naar huis

Gek van ruzies

M., 0 jaar

Mijn ouders
Hallo, Mijn ouders vinden elkaar niet meer leuk en willen uit elkaar, maar blijven toch bij elkaar wonen. Dit omdat mijn moeder in het huis wil blijven wonen, omdat dit voor haar goedkoper is dan een nieuw huis zoeken. Mijn vader wil dit niet, omdat hij het geld van dit huis nodig heeft voor een nieuw huis. Ik word gek van deze ruzies en kan hedendaags niet goed meer nadenken en heb soms het gevoel dat ik depressief word. Wie kan mij hierbij helpen?

Gek van ruzies

M., 0 jaar

Mijn ouders
Hallo, Mijn ouders vinden elkaar niet meer leuk en willen uit elkaar, maar blijven toch bij elkaar wonen. Dit omdat mijn moeder in het huis wil blijven wonen, omdat dit voor haar goedkoper is dan een nieuw huis zoeken. Mijn vader wil dit niet, omdat hij het geld van dit huis nodig heeft voor een nieuw huis. Ik word gek van deze ruzies en kan hedendaags niet goed meer nadenken en heb soms het gevoel dat ik depressief word. Wie kan mij hierbij helpen?

Voel me niet zo belangrijk

Esmée, 12 jaar

Mijn ouders
sinds dat mijn ouders zijn gescheiden heb ik het gevoel dat me vader minder met mij bezig is of aan me denkt. nou ja sinds hij een vriendin heeft is hij steeds met zijn telefoon bezig. En heb ik ook het gevoel dat het hem niks kan schelen iedere keer als ik half aan het huilen ben omdat hij weer iets zei over zijn vriendin dat ze bijvoorbeeld iets van mij wou lenen. Ik heb ook dat ik overal moet achterkomen sinds dat mijn ouders zijn gescheiden. ik had bij mijn moeder dat ik er zelf achter moest komen dat ze een nieuwe vriend had, maar zei praatte erover met mij zodat ik ermee kon leven en kon respecteren. en ook bij me vader moest ik er zelf achterkomen toen ze samen in bed lagen toen ik iets bij me vader moest ophalen. Maar hij praat er niet over met mij. Ik voel me niet zo belangrijk meer sinds dat me ouders zijn gescheiden. Ik zou zo graag willen praten met me vader maar zelf kan ik opzich niet zo goed een gesprek beginnen. En me vader zal me snel uitlachen omdat ik me aanstel of dat ik een puber ben. Asjeblieft help me!

Voel me niet zo belangrijk

Esmée, 12 jaar

Mijn ouders
sinds dat mijn ouders zijn gescheiden heb ik het gevoel dat me vader minder met mij bezig is of aan me denkt. nou ja sinds hij een vriendin heeft is hij steeds met zijn telefoon bezig. En heb ik ook het gevoel dat het hem niks kan schelen iedere keer als ik half aan het huilen ben omdat hij weer iets zei over zijn vriendin dat ze bijvoorbeeld iets van mij wou lenen. Ik heb ook dat ik overal moet achterkomen sinds dat mijn ouders zijn gescheiden. ik had bij mijn moeder dat ik er zelf achter moest komen dat ze een nieuwe vriend had, maar zei praatte erover met mij zodat ik ermee kon leven en kon respecteren. en ook bij me vader moest ik er zelf achterkomen toen ze samen in bed lagen toen ik iets bij me vader moest ophalen. Maar hij praat er niet over met mij. Ik voel me niet zo belangrijk meer sinds dat me ouders zijn gescheiden. Ik zou zo graag willen praten met me vader maar zelf kan ik opzich niet zo goed een gesprek beginnen. En me vader zal me snel uitlachen omdat ik me aanstel of dat ik een puber ben. Asjeblieft help me!

Raad?

loiza, 16 jaar

Wat de f@#ck?!
5 jaar geleden begon mijn ellende toen ik 8 was begonnen me ouders heel erg vaak ruzie te krijgen en ik was daar vaak de dupen van en als ik het niet was was het wel een van me zussen 2 jaar later zaten ze in een vechtscheiding toen ik 11 was toen werd ik verkracht door me vader nu nog steeds en me zussen ook ik en me zussen zijn der inmidels achter gekomen dat wij dus 0ok door verkrachting op de wereld zijn gezet toen ik 12 was kwamen de finacieelle problemen we waren altijd een rijk gezin maar toen niet meer later kwamen we op straat te staan ik strok in bij me vriend maar me zussen en moeder met me vader hadden we geen contact zwerfden nog steeds over straat ze zwerven nu nog steeds over straat en ik woon gewoon bij me vriiend in een facking groot huis wat moet ik doen moet ik ook over straat gaan zwerven of geen contact meer met ze hebben of ik weet het ook niet meer kunnen julie raad geven?

Raad?

loiza, 16 jaar

Wat de f@#ck?!
5 jaar geleden begon mijn ellende toen ik 8 was begonnen me ouders heel erg vaak ruzie te krijgen en ik was daar vaak de dupen van en als ik het niet was was het wel een van me zussen 2 jaar later zaten ze in een vechtscheiding toen ik 11 was toen werd ik verkracht door me vader nu nog steeds en me zussen ook ik en me zussen zijn der inmidels achter gekomen dat wij dus 0ok door verkrachting op de wereld zijn gezet toen ik 12 was kwamen de finacieelle problemen we waren altijd een rijk gezin maar toen niet meer later kwamen we op straat te staan ik strok in bij me vriend maar me zussen en moeder met me vader hadden we geen contact zwerfden nog steeds over straat ze zwerven nu nog steeds over straat en ik woon gewoon bij me vriiend in een facking groot huis wat moet ik doen moet ik ook over straat gaan zwerven of geen contact meer met ze hebben of ik weet het ook niet meer kunnen julie raad geven?