Je hoeft het niet alleen te doen!
Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?
Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.
4822 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Waarom zijn ze gescheiden?
Noa, 13 jaar
(Geen) contact
Beste mensen, ik heb heel vaak slechte gedachtes zoals : waarom leef ik, wie ben ik, of mijn hoofd dwingt me om dingen te doen zoals pak een mes en stop hem zover mogelijk in je keel en allemaal zulk soort enge dingen en waarom is mijn leven een puinhoop en waarom zijn m'n ouders gescheiden maar ik mag dat pas weten als ik 16 ben vertellen ze me alles heeft u/je misschien tips en anders kunt u mij helpen alstublieft
Waarom zijn ze gescheiden?
Noa, 13 jaar
(Geen) contact
Beste mensen, ik heb heel vaak slechte gedachtes zoals : waarom leef ik, wie ben ik, of mijn hoofd dwingt me om dingen te doen zoals pak een mes en stop hem zover mogelijk in je keel en allemaal zulk soort enge dingen en waarom is mijn leven een puinhoop en waarom zijn m'n ouders gescheiden maar ik mag dat pas weten als ik 16 ben vertellen ze me alles heeft u/je misschien tips en anders kunt u mij helpen alstublieft
Alleen met mijn stiefmoeder
Anoniempje , 12 jaar
hoi ik heb gescheiden ouders al heel lang en heb ook 2 stiefouders
ik heb afgelopen week toets week gehad ( ik zit in de eerste ) maar in het weekend was mijn vader een dagje weg en was ik alleen met mijn stiefmoeder en broertje dit verliep alleen niet heel fijn ik moest van mijn stiefmoeder blijven leren tot alles perfect in mijn hoofd zat ik heb uiteindelijk 10 uur geleerd en ondertussen niks gegeten dit was heel vervelend heeft mis iemand tips voor mij
groetjes anoniempje
Alleen met mijn stiefmoeder
Anoniempje , 12 jaar
hoi ik heb gescheiden ouders al heel lang en heb ook 2 stiefouders
ik heb afgelopen week toets week gehad ( ik zit in de eerste ) maar in het weekend was mijn vader een dagje weg en was ik alleen met mijn stiefmoeder en broertje dit verliep alleen niet heel fijn ik moest van mijn stiefmoeder blijven leren tot alles perfect in mijn hoofd zat ik heb uiteindelijk 10 uur geleerd en ondertussen niks gegeten dit was heel vervelend heeft mis iemand tips voor mij
groetjes anoniempje
Geen cadeaus onder de boom
Naomi, 12 jaar
Mijn woonsituatie
Als ik bij mijn moeder kerst ga vieren dan komen er geen cadeautjes onder de boom
Hoe zouden jullie dit vinden?
Hoe zouden jullie hier op reageren>
Geen cadeaus onder de boom
Naomi, 12 jaar
Mijn woonsituatie
Als ik bij mijn moeder kerst ga vieren dan komen er geen cadeautjes onder de boom
Hoe zouden jullie dit vinden?
Hoe zouden jullie hier op reageren>
Mama is al samen met iemand anders
, jaar
Hoi
mijn ouders zijn zopas gescheiden maar...
mijn mama is nu al samen met iemand anders ik heb hier niet echt een goed gevoel over maar ik ben blij voor haar .
Mijn broer is het tegenovergestelde hij is mijn mama aan het negeren.
ik vind dit zo frustrerend 😤
vriendelijke groeten
Mama is al samen met iemand anders
, jaar
Hoi
mijn ouders zijn zopas gescheiden maar...
mijn mama is nu al samen met iemand anders ik heb hier niet echt een goed gevoel over maar ik ben blij voor haar .
Mijn broer is het tegenovergestelde hij is mijn mama aan het negeren.
ik vind dit zo frustrerend 😤
vriendelijke groeten
Wat mij heeft geholpen bij de scheiding
, jaar
Hi, ik ben Nika 13 jr,
mijn ouders zijn al bijna 2,5 jaar gescheiden, het was een moeilijke tijd voor mij/ons; ouders later ruzie, steeds somber, vrienden die geen contact meer willen, 2x verhuizen met mama, minder contact met oma, opa en oma, nieuwe partners, zonder papa of mama op vakantie, jarig zijn zonder papa bij me & (de heftigste voor mij) opa overleden...
Dit heeft me allemaal echt kapot gemaakt.
Ik wilde hier aan werken, alles moest op een rijtje van mezelf.
ik ging 2x naar de zelfde psygoloog, ik had 2 (werk)boeken gekocht (1 van Villa Pinedo zelf, en 1 ander werk boek genaamd: ik ben niet alleen') dat heeft mij erg geholpen met alles op een rijtje zetten. ik heb ook een mooi boekje aangeschaft waar ik alles ik schrijf wat goed en niet goed gaat, ik wil het niet echt een dagboek noemen :)
Ik hoop dat ik jullie hiermee geholpen heb.
je mag hier altijd reageren als je iets van mij wil weten.
Wat mij heeft geholpen bij de scheiding
, jaar
Hi, ik ben Nika 13 jr,
mijn ouders zijn al bijna 2,5 jaar gescheiden, het was een moeilijke tijd voor mij/ons; ouders later ruzie, steeds somber, vrienden die geen contact meer willen, 2x verhuizen met mama, minder contact met oma, opa en oma, nieuwe partners, zonder papa of mama op vakantie, jarig zijn zonder papa bij me & (de heftigste voor mij) opa overleden...
Dit heeft me allemaal echt kapot gemaakt.
Ik wilde hier aan werken, alles moest op een rijtje van mezelf.
ik ging 2x naar de zelfde psygoloog, ik had 2 (werk)boeken gekocht (1 van Villa Pinedo zelf, en 1 ander werk boek genaamd: ik ben niet alleen') dat heeft mij erg geholpen met alles op een rijtje zetten. ik heb ook een mooi boekje aangeschaft waar ik alles ik schrijf wat goed en niet goed gaat, ik wil het niet echt een dagboek noemen :)
Ik hoop dat ik jullie hiermee geholpen heb.
je mag hier altijd reageren als je iets van mij wil weten.
Wat zijn vragen voor ouders?
Mirthe, 27 jaar
Wat zijn vragen die jullie aan je ouders zouden willen vragen?
Mijn naam is Mirthe (nu 27) en ik kom zelf uit een gescheiden gezin. Bij mij gebeurde dat toen ik 18 was. Nu krijg ik de kans om een blog te schrijven waarin ik ouders die gaan scheiden mag informeren over vragen waar kinderen mee zitten. Toch merk ik dat het voor mij erg lang geleden is en ik was ook al wat ouder. Zouden jullie me hierbij willen helpen?
Het wordt ontzettend gewaardeerd en zal (hopelijk) een waardevolle aanvulling zijn voor gescheiden ouders!
Wat zijn vragen voor ouders?
Mirthe, 27 jaar
Wat zijn vragen die jullie aan je ouders zouden willen vragen?
Mijn naam is Mirthe (nu 27) en ik kom zelf uit een gescheiden gezin. Bij mij gebeurde dat toen ik 18 was. Nu krijg ik de kans om een blog te schrijven waarin ik ouders die gaan scheiden mag informeren over vragen waar kinderen mee zitten. Toch merk ik dat het voor mij erg lang geleden is en ik was ook al wat ouder. Zouden jullie me hierbij willen helpen?
Het wordt ontzettend gewaardeerd en zal (hopelijk) een waardevolle aanvulling zijn voor gescheiden ouders!
Veel aan mijn hoofd
Nika, 13 jaar
hi, Ik heb dit moment veel aan mijn hoofd, ik kan het even niet meer aan. Alles stapelt zich op! (Deze app heb ik van mijn psycholoog)
Mijn ouders zijn in september 2020 gescheiden, veel mensen zeggen dat het nu pas gaat bezinken, ik denk dat dat nu ook gebeurd. Ik zit de laatste tijd erg hoog in mn emoties merk ik zelf..
Elke week van papa naar mama is erg zwaar voor mij. Voor de rest gaat het thuis goed, behalve stief ouders dan maar daar kunnen we niks aan doen....
op school heb ik veel gezeik met mijn vriendengroep, hun zeggen dat ik heb gedaan terwijl dat helemaal niet zo is en nu vertrouwt niemand mij meer en praten ze niet meer tegen mij..
veel gesprekken op school gehad met mij alleen en met hun, niks verandert echt.
slapen gaat ook niet zo goed de laatste tijd, veel moe overdag maar savonds heel wakker.
kan iemand mij tips geven over wat ik allemaal nu kan doen?
groetjes Nika
Veel aan mijn hoofd
Nika, 13 jaar
hi, Ik heb dit moment veel aan mijn hoofd, ik kan het even niet meer aan. Alles stapelt zich op! (Deze app heb ik van mijn psycholoog)
Mijn ouders zijn in september 2020 gescheiden, veel mensen zeggen dat het nu pas gaat bezinken, ik denk dat dat nu ook gebeurd. Ik zit de laatste tijd erg hoog in mn emoties merk ik zelf..
Elke week van papa naar mama is erg zwaar voor mij. Voor de rest gaat het thuis goed, behalve stief ouders dan maar daar kunnen we niks aan doen....
op school heb ik veel gezeik met mijn vriendengroep, hun zeggen dat ik heb gedaan terwijl dat helemaal niet zo is en nu vertrouwt niemand mij meer en praten ze niet meer tegen mij..
veel gesprekken op school gehad met mij alleen en met hun, niks verandert echt.
slapen gaat ook niet zo goed de laatste tijd, veel moe overdag maar savonds heel wakker.
kan iemand mij tips geven over wat ik allemaal nu kan doen?
groetjes Nika
Vreemdgegaan
Bibi, 12 jaar
Wat de f@#ck?!
Hey ik ben 12 jaar. Mijn vader is vreemd gegaan dat hebben mijn broer en ik ontdekt door een brief op de tafel waarop stond. Hoi lieverd ik hou van jou xxx jou schatje. Maar hij was nog met mijn moeder ik vergeef het hem nog niet maar ik wil het wel maar ik kan het niet hoe kan ik dit doen?
Vreemdgegaan
Bibi, 12 jaar
Wat de f@#ck?!
Hey ik ben 12 jaar. Mijn vader is vreemd gegaan dat hebben mijn broer en ik ontdekt door een brief op de tafel waarop stond. Hoi lieverd ik hou van jou xxx jou schatje. Maar hij was nog met mijn moeder ik vergeef het hem nog niet maar ik wil het wel maar ik kan het niet hoe kan ik dit doen?
Hoe omgaan met mijn familie?
, jaar
Hoe kan ik het beste omgaan met mijn familie
Hoe omgaan met mijn familie?
, jaar
Hoe kan ik het beste omgaan met mijn familie
Zouden jullie mij kunnen helpen?
Sonne, 18 jaar
Hoi allemaal, voor een schoolopdracht ben ik bezig met kinderen en gescheiden ouders. Zouden jullie mij misschien kunnen helpen?
Mijn vraag is of jullie last hebben of last hebben gehad toen je ouders vertelde dat ze gingen scheiden of gewoon in heel het proces van de scheiding. Je mag vertellen waar je dan bijvoorbeeld last van had, wat je vervelend vond en wat je eventueel misschien leuk vond, of juist heel stom vond.
En mochten je ouders bijvoorbeeld al wat langer gescheiden zijn, wat merk je dan nu of hoe voel je je nu? Denk je dat de scheiding effect op je heeft gehad zowel mentaal als fysiek?
Het wordt alleen gebruikt voor mijn schoolopdracht en alle antwoorden zal ik anoniem gebruiken!
Zelf heb ik ook gescheiden ouders trouwens, ik vind het voor mijn onderzoek fijn om verschillende leeftijden hierover te kunnen spreken.
Mocht je me hiermee willen helpen dan ben ik heel benieuwd naar jullie reacties hier. En wil ik je alvast ontzettend bedanken en ik hoop dat het goed met je gaat!
Zouden jullie mij kunnen helpen?
Sonne, 18 jaar
Hoi allemaal, voor een schoolopdracht ben ik bezig met kinderen en gescheiden ouders. Zouden jullie mij misschien kunnen helpen?
Mijn vraag is of jullie last hebben of last hebben gehad toen je ouders vertelde dat ze gingen scheiden of gewoon in heel het proces van de scheiding. Je mag vertellen waar je dan bijvoorbeeld last van had, wat je vervelend vond en wat je eventueel misschien leuk vond, of juist heel stom vond.
En mochten je ouders bijvoorbeeld al wat langer gescheiden zijn, wat merk je dan nu of hoe voel je je nu? Denk je dat de scheiding effect op je heeft gehad zowel mentaal als fysiek?
Het wordt alleen gebruikt voor mijn schoolopdracht en alle antwoorden zal ik anoniem gebruiken!
Zelf heb ik ook gescheiden ouders trouwens, ik vind het voor mijn onderzoek fijn om verschillende leeftijden hierover te kunnen spreken.
Mocht je me hiermee willen helpen dan ben ik heel benieuwd naar jullie reacties hier. En wil ik je alvast ontzettend bedanken en ik hoop dat het goed met je gaat!

4