Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

vaker praten

Lucas, 7 jaar

Wat de f@#ck?!
hallo ik heb vaak het gevoel dat ik de enigen ben met gescheiden ouders. bij mij in de klas zitten nog meer kinderen met gescheiden ouders maar die praaten er niet over. heeft iemand een idee hoe ik er vaker over kan praaten en met wie.

vaker praten

Lucas, 7 jaar

Wat de f@#ck?!
hallo ik heb vaak het gevoel dat ik de enigen ben met gescheiden ouders. bij mij in de klas zitten nog meer kinderen met gescheiden ouders maar die praaten er niet over. heeft iemand een idee hoe ik er vaker over kan praaten en met wie.

ouders en cijfers

Anoniem, 10 jaar

Familie
ik vind mijn ouders en mijn stiefmoeder aardig . ik had laatst een 10 + voor topo dat vond ik leuk . voor mijn spreekbeurt had ik een 7 en een half dat is goed want niemand heeft nog hoger dan een acht en je kan niet hoger dan een 8 dus dat is best goed .

ouders en cijfers

Anoniem, 10 jaar

Familie
ik vind mijn ouders en mijn stiefmoeder aardig . ik had laatst een 10 + voor topo dat vond ik leuk . voor mijn spreekbeurt had ik een 7 en een half dat is goed want niemand heeft nog hoger dan een acht en je kan niet hoger dan een 8 dus dat is best goed .

handig geregeld

Anoniem, 10 jaar

Mijn woonsituatie
ik vind dat mij ouders het handig hebben geregeld met het wonen . want mijn vader woont aan de ene kant van de sloot . en mijn moeder aan de anderen kant .

handig geregeld

Anoniem, 10 jaar

Mijn woonsituatie
ik vind dat mij ouders het handig hebben geregeld met het wonen . want mijn vader woont aan de ene kant van de sloot . en mijn moeder aan de anderen kant .

nieuwe opvoedstijl

annoniemper, 12 jaar

Familie
hey ikke heb een nieuw broertje en dat is wel leuk maar met mijn stiefmoeder is de opvoedstijl van mijn vader veel strenger geworden ik kan daar niet goed mee omgaan wat moet ik doen

nieuwe opvoedstijl

annoniemper, 12 jaar

Familie
hey ikke heb een nieuw broertje en dat is wel leuk maar met mijn stiefmoeder is de opvoedstijl van mijn vader veel strenger geworden ik kan daar niet goed mee omgaan wat moet ik doen

leuke situatie

Anoniem, 10 jaar

Stiefouders
dit bericht is ook van mijn stief broertje lucas !!!!!!!!!!!!!!!!!! wij vinden dat we leuke stief ouders hebben . en ook een leuke broer /stief broer . wij hebben het heel gezellig en stoeien vaak . wij doen ook tikkertje in huis . ook voetballen wij graag .

leuke situatie

Anoniem, 10 jaar

Stiefouders
dit bericht is ook van mijn stief broertje lucas !!!!!!!!!!!!!!!!!! wij vinden dat we leuke stief ouders hebben . en ook een leuke broer /stief broer . wij hebben het heel gezellig en stoeien vaak . wij doen ook tikkertje in huis . ook voetballen wij graag .

nieuwe situatie

Anoniem, 7 jaar

Mijn woonsituatie
mijn woon situatie is wel leuk want door de scheiding heb ik er nu een broer en een zus en een stief vader bij

nieuwe situatie

Anoniem, 7 jaar

Mijn woonsituatie
mijn woon situatie is wel leuk want door de scheiding heb ik er nu een broer en een zus en een stief vader bij

kinderrechter

annoniemper, 10 jaar

Familie
hey ik ga binnenkort naar kinderrechter voor gesprek iemand tips ?

nieuwe vriendje van mam

mieke, 12 jaar

Familie
Hee ik ben mieke, Mijn ouders zijn anderhalf jaar gescheden. Mij moeder was vreemdgegaan. Mijn vader ging helemaal stuk. Met mijn broer en broertje kon ik niet praten ze klapten dicht als ik er iets over vroeg. Mijn ouders gingen gewoon normaal met elkaar om. Op school waren er een paar vriendinnen waar ik het erover kon hebben maar ik werd ook gepest. Kijk daar is mieke, mieke huilt alweer, mieke doet net alsof het heel erg is. Mijn moeder deed zo anders. Na een tijdje ging het slechter tussen mijn ouders, ze hadden wel eens ruzie maar nu kunnen ze elkaar niet eens zien. Mijn moeder was dus vreemdgegaan... je zult denken oke dat kan. Maar henk (de vriend van mama) is 17 jaar ouder als mama. ik vind hem saai... oud... versufd... maar wat moet ik ermee? Het zal me echt niet lukken om dat te veranderen, maar daar kan ik mee leven. Wat ik wel erg vind?... laatst moest henk mama en mij ophalen van een activiteit bij het handbal Hij liep naar binnen en ik zag iedereen kijken en vragen wie is dat? Waarom komt hij hier? Ik kon wel door de grond zakken... het liefst kon ik dat ook... mama heeft het niet eens door!!! Oja dat ook mama is alleen maar met henk bezig. Als ik of mijn broertje iets vraagt geeft ze nooit antwoord want henk is belangerijker... je zult denken verman je maar dat is heel moeilijk als je eigen moeder je het gevoel geeft dat je niets waard bent.... kan iemand me helpen???

nieuwe vriendje van mam

mieke, 12 jaar

Familie
Hee ik ben mieke, Mijn ouders zijn anderhalf jaar gescheden. Mij moeder was vreemdgegaan. Mijn vader ging helemaal stuk. Met mijn broer en broertje kon ik niet praten ze klapten dicht als ik er iets over vroeg. Mijn ouders gingen gewoon normaal met elkaar om. Op school waren er een paar vriendinnen waar ik het erover kon hebben maar ik werd ook gepest. Kijk daar is mieke, mieke huilt alweer, mieke doet net alsof het heel erg is. Mijn moeder deed zo anders. Na een tijdje ging het slechter tussen mijn ouders, ze hadden wel eens ruzie maar nu kunnen ze elkaar niet eens zien. Mijn moeder was dus vreemdgegaan... je zult denken oke dat kan. Maar henk (de vriend van mama) is 17 jaar ouder als mama. ik vind hem saai... oud... versufd... maar wat moet ik ermee? Het zal me echt niet lukken om dat te veranderen, maar daar kan ik mee leven. Wat ik wel erg vind?... laatst moest henk mama en mij ophalen van een activiteit bij het handbal Hij liep naar binnen en ik zag iedereen kijken en vragen wie is dat? Waarom komt hij hier? Ik kon wel door de grond zakken... het liefst kon ik dat ook... mama heeft het niet eens door!!! Oja dat ook mama is alleen maar met henk bezig. Als ik of mijn broertje iets vraagt geeft ze nooit antwoord want henk is belangerijker... je zult denken verman je maar dat is heel moeilijk als je eigen moeder je het gevoel geeft dat je niets waard bent.... kan iemand me helpen???

4 Jaar

, 15 jaar

Wat de f@#ck?!
hey, ik heb twee zussen en die heb ik al 4 jaar niet gezien, en mijn vader heb ik ook al vier jaar niet gezien, zij wonen bij hem. ze willen me niet zien omdat ik bij me moeder ben blijven wonen, weet iemand hoe ik het een beetje beter een plekje kan geven?

4 Jaar

, 15 jaar

Wat de f@#ck?!
hey, ik heb twee zussen en die heb ik al 4 jaar niet gezien, en mijn vader heb ik ook al vier jaar niet gezien, zij wonen bij hem. ze willen me niet zien omdat ik bij me moeder ben blijven wonen, weet iemand hoe ik het een beetje beter een plekje kan geven?

Dubbel

Anoniempje444, 13 jaar

Familie
Hey allemaal, Mijn ouders hebben een half jaartje geleden gezegd dat ze gingen scheiden. Ik heb erg veel ruzie met mijn vader als ik bij hem ben. dit loopt erg vaak uit de hand. Zo erg dat ik liever niet meer kom. dit heb ik hem natuurlijk ook gezegd. Ik heb dit met een paar mensen besproken waaronder mijn moeder. daarna ben ik ook 2 keer niet geweest en hebben we elkaar nog een paar keer een half uurtje gezien. Elke keer dat ik hem zie heeft hij tranen in zijn ogen en smeekt hij me dat ik weer terug moet komen. Ik heb nu een super dubbel gevoel: van de ene kant wil ik weer graag terug want ik wil niet dat mijn vader zich zo rot voelt, en aan de andere kant wil ik echt niet meer naar hem toe gaan omdat ik bang ben dat die dingen weer gebeuren. Ik zou het contact dan niet willen verbreken maar hem gewoon minder zien. hebben jullie enige tips voor mij hoe ik dit moet aanpakken? groetjes Ikke

Dubbel

Anoniempje444, 13 jaar

Familie
Hey allemaal, Mijn ouders hebben een half jaartje geleden gezegd dat ze gingen scheiden. Ik heb erg veel ruzie met mijn vader als ik bij hem ben. dit loopt erg vaak uit de hand. Zo erg dat ik liever niet meer kom. dit heb ik hem natuurlijk ook gezegd. Ik heb dit met een paar mensen besproken waaronder mijn moeder. daarna ben ik ook 2 keer niet geweest en hebben we elkaar nog een paar keer een half uurtje gezien. Elke keer dat ik hem zie heeft hij tranen in zijn ogen en smeekt hij me dat ik weer terug moet komen. Ik heb nu een super dubbel gevoel: van de ene kant wil ik weer graag terug want ik wil niet dat mijn vader zich zo rot voelt, en aan de andere kant wil ik echt niet meer naar hem toe gaan omdat ik bang ben dat die dingen weer gebeuren. Ik zou het contact dan niet willen verbreken maar hem gewoon minder zien. hebben jullie enige tips voor mij hoe ik dit moet aanpakken? groetjes Ikke