Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4822 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

De scheiding moeilijk vinden

Carlijn, 8 jaar

Familie
is het erg als je ouders nog maar net geschijden zijn en als je het moelijk vind

De scheiding moeilijk vinden

Carlijn, 8 jaar

Familie
is het erg als je ouders nog maar net geschijden zijn en als je het moelijk vind

Moeder missen bij vader

Anna, 11 jaar

Familie
Als ik bij me vader slaap mis ik mijn moeder heel erg wat moet ik doen?

Huilen over situatie papa en mama

Stijn, 9 jaar

Rechten
mij zit iets dwars, maar ik weet niet wat me dwars zit. dat komt omdat mij heel veel dwars zit. ik heb net heel hard gehuild toen ik net naar bed ging en ik voelde mezelf heel dapper en heel sterk voor mezelf omdat ik lekker bij mama heb uitgehuild. praten over de hele situatie doe ik heel weinig en ik zeg altijd dat het goed met mij gaat, maar nu even niet. en als ik het over de situatie heb tussen papa en mama kan ik snel gaan huilen alleen bij mama. groetjes Stijn

Huilen over situatie papa en mama

Stijn, 9 jaar

Rechten
mij zit iets dwars, maar ik weet niet wat me dwars zit. dat komt omdat mij heel veel dwars zit. ik heb net heel hard gehuild toen ik net naar bed ging en ik voelde mezelf heel dapper en heel sterk voor mezelf omdat ik lekker bij mama heb uitgehuild. praten over de hele situatie doe ik heel weinig en ik zeg altijd dat het goed met mij gaat, maar nu even niet. en als ik het over de situatie heb tussen papa en mama kan ik snel gaan huilen alleen bij mama. groetjes Stijn

Relatie met moeder

Valerie, 14 jaar

Familie
Mijn ouders zijn gescheiden sinds dat ik 7 was, ik zie ze allebei nog wel. Ik woon tot op het heden bij mijn moeder maar ik zie mijn vader elk weekend. In het begin vond ik het niet zo erg, ik was nog echter jong. Ik dacht "Joepie, meer cadeaus met kerst!" maar na een tijdje had ik door dat dat niet het geval was. Mijn moeder is in een depressie gegaan toen dat ik 10 jaar was, en dat heeft ze nu nog steeds. Mijn relatie met haar is naar de knoppe gegaan. Ze behandelt me niet meer als haar eigen kind en keert haar rug naar mij. Mijn stiefbroer Lucas krijgt echter wel alle aandacht (mijn moeder is hertrouwt.). Ik krijg steeds meer ruzies met haar en ze vindt dat ik steeds meer de bad girl ben geworden. Ik sluit me op in mijn kamer en blijf daar dan de hele dag zitten, ze roept me niet eens voor het eten. Ze heeft me al vaak gebodyshamed. Ik sluit me van iedereen af en wanneer ze dan is vraagt waarom ik zo hard ben verandert negeer ik haar omdat ik haar niet wil vertellen dat zij de reden is. Soms wordt ze boos en dan doet ze domme dingen, ze is zelfs zo ver gegaan om mij te gaan slagen. Laat je me vertellen dat dit niet zo'n een-keer-momentje is. Na een tijdje ging het verder dan met de and slagen en kwamen er ook voorwerpen bij. Ik heb vaak gedacht om weg te rennen van huis en niet naar mijn vader, met hem heb ik niet zo'n goeie band, yk? Maar ik kan telkens het huis niet verlaten, ik kan Lucas hier niet achter laten. Weten jullie wat ik kan doen? -Groetjes Valerie :)

Relatie met moeder

Valerie, 14 jaar

Familie
Mijn ouders zijn gescheiden sinds dat ik 7 was, ik zie ze allebei nog wel. Ik woon tot op het heden bij mijn moeder maar ik zie mijn vader elk weekend. In het begin vond ik het niet zo erg, ik was nog echter jong. Ik dacht "Joepie, meer cadeaus met kerst!" maar na een tijdje had ik door dat dat niet het geval was. Mijn moeder is in een depressie gegaan toen dat ik 10 jaar was, en dat heeft ze nu nog steeds. Mijn relatie met haar is naar de knoppe gegaan. Ze behandelt me niet meer als haar eigen kind en keert haar rug naar mij. Mijn stiefbroer Lucas krijgt echter wel alle aandacht (mijn moeder is hertrouwt.). Ik krijg steeds meer ruzies met haar en ze vindt dat ik steeds meer de bad girl ben geworden. Ik sluit me op in mijn kamer en blijf daar dan de hele dag zitten, ze roept me niet eens voor het eten. Ze heeft me al vaak gebodyshamed. Ik sluit me van iedereen af en wanneer ze dan is vraagt waarom ik zo hard ben verandert negeer ik haar omdat ik haar niet wil vertellen dat zij de reden is. Soms wordt ze boos en dan doet ze domme dingen, ze is zelfs zo ver gegaan om mij te gaan slagen. Laat je me vertellen dat dit niet zo'n een-keer-momentje is. Na een tijdje ging het verder dan met de and slagen en kwamen er ook voorwerpen bij. Ik heb vaak gedacht om weg te rennen van huis en niet naar mijn vader, met hem heb ik niet zo'n goeie band, yk? Maar ik kan telkens het huis niet verlaten, ik kan Lucas hier niet achter laten. Weten jullie wat ik kan doen? -Groetjes Valerie :)

Hoe woon je in twee huizen?

Gido, 15 jaar

Mijn woonsituatie
Ouders pas net gescheiden; hoe woon je in twee huizen? We hebben de afspraak dat ik om de week bij mijn vader en moeder ben. Ze gaan allebei in een ander huis wonen, want het huis waar we (nu nog samen) in woonden is verkocht. Hebben jullie tips over het verdelen van spullen en bijvoorbeeld het gereis tussen beide ouders?

Hoe woon je in twee huizen?

Gido, 15 jaar

Mijn woonsituatie
Ouders pas net gescheiden; hoe woon je in twee huizen? We hebben de afspraak dat ik om de week bij mijn vader en moeder ben. Ze gaan allebei in een ander huis wonen, want het huis waar we (nu nog samen) in woonden is verkocht. Hebben jullie tips over het verdelen van spullen en bijvoorbeeld het gereis tussen beide ouders?

Hoe combineer ik dit?

, jaar

Hii, Ik ben nieuw hier. dus alles is nog even wennen. Wel weet ik waar ik over wil praten, ook al is het wel heel moeilijk. Mijn beste vriendin zit op dit moment met haar ouders in een moeilijke situatie. Haar ouders maken veel ruzie en ik ben als enige diegene die zij vertrouwt om erover te praten. Aan de ene kant voelt het fijn dat ze erover praat, maar het is lastig. Mijn stiefvader en mijn moeder gaan uit elkaar. Het is geen vecht scheiding, alleen ze schreeuwen veel en maken heel veel ruzie. We wonen bij mijn stiefvader in huis, maar hij is nu even ergens anders. Aangezien mijn moeder het ook niet zo breed heeft, kunnen we niet snel een ander huis vinden. Wat mijn vraag nu is: hoe kan ik zorgen dat het goed gaat met mij en dat de situatie van mijn moeder en stiefvader mijn school niet beïnvloed. Terwijl ik ook mijn vriendin blijf helpen, ook al vind ik het wel super moeilijk om een luisterend oor te zijn en niet te hebben. groetjes, n

Hoe combineer ik dit?

, jaar

Hii, Ik ben nieuw hier. dus alles is nog even wennen. Wel weet ik waar ik over wil praten, ook al is het wel heel moeilijk. Mijn beste vriendin zit op dit moment met haar ouders in een moeilijke situatie. Haar ouders maken veel ruzie en ik ben als enige diegene die zij vertrouwt om erover te praten. Aan de ene kant voelt het fijn dat ze erover praat, maar het is lastig. Mijn stiefvader en mijn moeder gaan uit elkaar. Het is geen vecht scheiding, alleen ze schreeuwen veel en maken heel veel ruzie. We wonen bij mijn stiefvader in huis, maar hij is nu even ergens anders. Aangezien mijn moeder het ook niet zo breed heeft, kunnen we niet snel een ander huis vinden. Wat mijn vraag nu is: hoe kan ik zorgen dat het goed gaat met mij en dat de situatie van mijn moeder en stiefvader mijn school niet beïnvloed. Terwijl ik ook mijn vriendin blijf helpen, ook al vind ik het wel super moeilijk om een luisterend oor te zijn en niet te hebben. groetjes, n

Heeft iemand tips?

, jaar

Hey, ik ben Suzan en mijn ouders gaan binnenkort scheiden, ik vind dit niet leuk. Ik heb het altijd al lastig gevonden om over mijn emoties te praten en ik vind het niet fijn om in het openbaar te huilen. Mijn ouders weten dit, maar ik vind het nog steeds heel lastig. Heeft iemand misschien tips? Ik vind het ook lastig om mijn hoofd leeg te maken, normaal deed ik dat door te wedstrijdzwemmen, maar de zwembaden zijn dicht door de lockdownen het natuurwater is te koud om te zwemmen. Heeft iemand daar een tip voor? Groetjes Suzan

Heeft iemand tips?

, jaar

Hey, ik ben Suzan en mijn ouders gaan binnenkort scheiden, ik vind dit niet leuk. Ik heb het altijd al lastig gevonden om over mijn emoties te praten en ik vind het niet fijn om in het openbaar te huilen. Mijn ouders weten dit, maar ik vind het nog steeds heel lastig. Heeft iemand misschien tips? Ik vind het ook lastig om mijn hoofd leeg te maken, normaal deed ik dat door te wedstrijdzwemmen, maar de zwembaden zijn dicht door de lockdownen het natuurwater is te koud om te zwemmen. Heeft iemand daar een tip voor? Groetjes Suzan

Mijn ouders gaan scheiden

, jaar

K wouw dit gewoon even uitproberen! Nou mijn ouders gaan dus scheiden.... ze zitten nu in het proces, mijn broer is daar door heel vaak verdrietig. Maar, daar door slaap k slecht, en ik heb deze week me cito’s. Heeft er iemand een tip? En het help ook niet dat mijn hond is overleden..... want als ik verdrietig ben dan knuffelde ik met mijn hond..

Mijn ouders gaan scheiden

, jaar

K wouw dit gewoon even uitproberen! Nou mijn ouders gaan dus scheiden.... ze zitten nu in het proces, mijn broer is daar door heel vaak verdrietig. Maar, daar door slaap k slecht, en ik heb deze week me cito’s. Heeft er iemand een tip? En het help ook niet dat mijn hond is overleden..... want als ik verdrietig ben dan knuffelde ik met mijn hond..

Ik voel me soms heel rot

, jaar

hoi ik ben Evie ik ben tien jaar oud en mijn ouders zijn al 2 jaar uit elkaar ,ik voel me er heel rot over en soms heb ik er zelfs buikpijn over en moet ik huilen maar ik weet niet wat ik aan die buikpijn kan doen en ik heb ook nog een best strenge stiefmoeder die vind dat ik alles netjes en mooi moet houden en ik mag niet in de avond nog een koekje of zo en soms zelfs niet in het weekend ik voel me er heel erg rot over en mijn echte moeder is niet zo streng en als ik bij mijn vader ben mis ik mijn huisdieren en soms heb ik het gevoel dat ik van mijn vader mijn moeder niet mag missen en dat voelt zo stom daarom huil ik meestal in de avond als ik in bed lig wat kan ik er aan doen heeft iemand een tip liefs Evie

Ik voel me soms heel rot

, jaar

hoi ik ben Evie ik ben tien jaar oud en mijn ouders zijn al 2 jaar uit elkaar ,ik voel me er heel rot over en soms heb ik er zelfs buikpijn over en moet ik huilen maar ik weet niet wat ik aan die buikpijn kan doen en ik heb ook nog een best strenge stiefmoeder die vind dat ik alles netjes en mooi moet houden en ik mag niet in de avond nog een koekje of zo en soms zelfs niet in het weekend ik voel me er heel erg rot over en mijn echte moeder is niet zo streng en als ik bij mijn vader ben mis ik mijn huisdieren en soms heb ik het gevoel dat ik van mijn vader mijn moeder niet mag missen en dat voelt zo stom daarom huil ik meestal in de avond als ik in bed lig wat kan ik er aan doen heeft iemand een tip liefs Evie

Waarom?

, jaar

Waarom bestaan gescheidenouders?