Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Hoe omgaan met gescheiden ouders?

Naomi, 11 jaar

Hoe gaan Julie om met gescheiden ouders

Liever geen rechtszaken

, jaar

Ik rechtszaken en ik doe die het liefste niet maar is het niet doe kan ik mijn mening niet laten horen

Liever geen rechtszaken

, jaar

Ik rechtszaken en ik doe die het liefste niet maar is het niet doe kan ik mijn mening niet laten horen

Wat vinden jullie?

, jaar

Hoi ik ben roan en mijn alles moeder bijna Mijn Vader brengt dan ze niet naar de deur en als papa de deur voor zijn neus dus dicht Ik vind het rond uit disrespectvol dus ik vind het niet kunnen Wat vinden jullie ervan

Wat vinden jullie?

, jaar

Hoi ik ben roan en mijn alles moeder bijna Mijn Vader brengt dan ze niet naar de deur en als papa de deur voor zijn neus dus dicht Ik vind het rond uit disrespectvol dus ik vind het niet kunnen Wat vinden jullie ervan

Twijfels over liegen

, jaar

Hey👋 Ik ben noa en ik heb het gevoel alsof mijn vader en zijn nieuwe vrouw liegen 🤥 zelf weet ik het niet zeker 🤔 mijn broertje van 8 denkt van wel maar ik twijfel🙌 Hebben jullie een idee om er een beetje zeker van te zijn dat ze wel of niet liegen over dingen?(Bijv. Dat ze zeggen dat ze bijna nooit ruzie hebben) groetjes noa 😺

Twijfels over liegen

, jaar

Hey👋 Ik ben noa en ik heb het gevoel alsof mijn vader en zijn nieuwe vrouw liegen 🤥 zelf weet ik het niet zeker 🤔 mijn broertje van 8 denkt van wel maar ik twijfel🙌 Hebben jullie een idee om er een beetje zeker van te zijn dat ze wel of niet liegen over dingen?(Bijv. Dat ze zeggen dat ze bijna nooit ruzie hebben) groetjes noa 😺

Ik ben ergens achter gekomen

Anna, 13 jaar

Wat de f@#ck?!
Hoi, ik ben in de herfstvakantie ergens achter gekomen over de scheidening van mijn ouders, voor de duidelijkheid, mijn ouders zijn gescheiden toen ik in groep 4 zat, dus 6jaar geleden. Ikweet erbijna niks meer van en ze makennog steeds super veel ruzie, maar om terug ophetbegin te komen. Mijn moeder heeft pas verteld dat mijn vader vreemd op mijn moeder is gegaan, hij ging al na het eerstejaar van hun huwelijk naar het café om met andere vrouwen te zoenen, dansen en misschien zelfs meer dan zoenen, voor erbij, ik ben erook achter gekomen dat hij alcholist was of is. Dus dan dronk hij en ging zoenen etc met andere vrouwen dan mijn moeder, ik ben daar erg kwaad om, ik heb nog niet verteld aan mijn vader dar ik het weet, ik weet niet of k dat ga doen, ik weet blijkbaar dus minder van de scheiding dan ik dacht, en het gekke is dat mijn vader toen ik 6 was, zelf wou scheiden en uiteindelijk mijn moeder ook, ik weet echt niet wat ik dus met dit gedoe moet doen, en daarbij wil mijn moeder mij ook nog eens al sinds ik op voetbal zit me niet brengen, daar gaan ook bijna alle rechtzaken over, nu snap ik iets meer waarom mijn moeder dit doet,( mijn vader is detrainer)want ze wil mijnvader niet zien, ze heeft eenhekel aan hem door het vreemdgaan, maar kunnen jullie me helpen?? want ik hou nog heelveel van hem, maar ben ook razend boos op hem. Groetjes en alvast bedankt, Anna.

Ik ben ergens achter gekomen

Anna, 13 jaar

Wat de f@#ck?!
Hoi, ik ben in de herfstvakantie ergens achter gekomen over de scheidening van mijn ouders, voor de duidelijkheid, mijn ouders zijn gescheiden toen ik in groep 4 zat, dus 6jaar geleden. Ikweet erbijna niks meer van en ze makennog steeds super veel ruzie, maar om terug ophetbegin te komen. Mijn moeder heeft pas verteld dat mijn vader vreemd op mijn moeder is gegaan, hij ging al na het eerstejaar van hun huwelijk naar het café om met andere vrouwen te zoenen, dansen en misschien zelfs meer dan zoenen, voor erbij, ik ben erook achter gekomen dat hij alcholist was of is. Dus dan dronk hij en ging zoenen etc met andere vrouwen dan mijn moeder, ik ben daar erg kwaad om, ik heb nog niet verteld aan mijn vader dar ik het weet, ik weet niet of k dat ga doen, ik weet blijkbaar dus minder van de scheiding dan ik dacht, en het gekke is dat mijn vader toen ik 6 was, zelf wou scheiden en uiteindelijk mijn moeder ook, ik weet echt niet wat ik dus met dit gedoe moet doen, en daarbij wil mijn moeder mij ook nog eens al sinds ik op voetbal zit me niet brengen, daar gaan ook bijna alle rechtzaken over, nu snap ik iets meer waarom mijn moeder dit doet,( mijn vader is detrainer)want ze wil mijnvader niet zien, ze heeft eenhekel aan hem door het vreemdgaan, maar kunnen jullie me helpen?? want ik hou nog heelveel van hem, maar ben ook razend boos op hem. Groetjes en alvast bedankt, Anna.

Nadenken

Ashley, 12 jaar

Als het leeg is in een ruimte dan ga ik nadenken, nadenken over wat er gebeurt is allemaal en wat er nu allemaal speelt.

Nadenken

Ashley, 12 jaar

Als het leeg is in een ruimte dan ga ik nadenken, nadenken over wat er gebeurt is allemaal en wat er nu allemaal speelt.

Hoe omgaan met de nieuwe relaties van mij moeder?

Loes, 20 jaar

Mijn ouders
In 2015 kondigde mijn moeder aan te gaan scheiden van mijn vader, in 2016 is dit officieel geworden. Ik was toentertijd 14 en zat zelf in n lastige periode. Ik heb met leerlingbegeleiding op school kunnen praten en heb zo de scheiding kunnen verwerken. Sinds de scheiding heeft mijn moeder inmiddels al 8 relaties gehad. Haar laatste ex was een lastige man met een narsistische en bipolaire persoonlijkheid. Het was nog niet helemaal afgehandeld met haar ex en ze kondigde haar nieuwe relatie alweer aan. Nu 5 weken nadat ze een "relatie" hebben gekregen wilt ze dat ik en mijn zus (22) hem ontmoeten. Wij wonen allebei nog thuis en we staan er het zelfde in. We vinden het veel te snel dat onze moeder weer een nieuwe relatie heeft en willen hem liever niet ontmoeten. Hoe kunnen we het beste omgaan met de nieuwe relaties van onze moeder?

Hoe omgaan met de nieuwe relaties van mij moeder?

Loes, 20 jaar

Mijn ouders
In 2015 kondigde mijn moeder aan te gaan scheiden van mijn vader, in 2016 is dit officieel geworden. Ik was toentertijd 14 en zat zelf in n lastige periode. Ik heb met leerlingbegeleiding op school kunnen praten en heb zo de scheiding kunnen verwerken. Sinds de scheiding heeft mijn moeder inmiddels al 8 relaties gehad. Haar laatste ex was een lastige man met een narsistische en bipolaire persoonlijkheid. Het was nog niet helemaal afgehandeld met haar ex en ze kondigde haar nieuwe relatie alweer aan. Nu 5 weken nadat ze een "relatie" hebben gekregen wilt ze dat ik en mijn zus (22) hem ontmoeten. Wij wonen allebei nog thuis en we staan er het zelfde in. We vinden het veel te snel dat onze moeder weer een nieuwe relatie heeft en willen hem liever niet ontmoeten. Hoe kunnen we het beste omgaan met de nieuwe relaties van onze moeder?

Oudere slachtoffer van een vechtscheiding

Caroline, 58 jaar

Toen ik erg jong was, 3 jaar, scheidden mijn ouders. Een heuse vechtscheiding, alleen dat woord bestond toen nog niet. Nu ben ik een vrouw van middelbare leeftijd en zat na te denken over het 'gebrek aan erkenning'. Erkenning voor wat mij door dat gevecht is aangedaan. Mijn ouders kwamen ook uit een leven dat hen beschadigd had, ook daar...gebrek aan erkenning. Het lijkt een thema. Bij ons zat alles erop en eraan, ouderverstoting, stalking, mishandeling. Nou ja een hoop nare zaken die voor veel psychisch leed hebben gezorgd. Gelukkig heb ik het meeste goed verwerkt en ben ik hierdoor nu een wijze vrouw :-) haha. Zoekend via google hierover vind ik deze website. Wat geweldig dat dit nu bestaat. Echt fantastisch. Was dit soort hulp er in mijn tijd geweest, dan was mij een hoop ellende bespaard gebleven. Zo fijn dat deze hulp er nu wel is voor jongeren die zich geconfronteerd zien met deze omstandigheden. Maar toch blijft bij mij de vraag: Is er ook hulp voor die (nu)wat oudere kinderen? Voor die kinderen die toen geen hulp kregen, die kinderen die jaren geleden klein waren en hun volwassen leven in moesten , gebukt gaand onder onbegrepen verwarring. Want ik heb veel verwerkt maar heb toch nog steeds last van hoe het mij gevormd heeft. Begrip en steun van lotgenoten zou misschien best veel kunnen betekenen. Zijn jullie bekend met bestaande netwerken die er zijn voor de wat oudere slachtoffers van vechtscheidingen? Met hartelijke groeten, Caroline

Oudere slachtoffer van een vechtscheiding

Caroline, 58 jaar

Toen ik erg jong was, 3 jaar, scheidden mijn ouders. Een heuse vechtscheiding, alleen dat woord bestond toen nog niet. Nu ben ik een vrouw van middelbare leeftijd en zat na te denken over het 'gebrek aan erkenning'. Erkenning voor wat mij door dat gevecht is aangedaan. Mijn ouders kwamen ook uit een leven dat hen beschadigd had, ook daar...gebrek aan erkenning. Het lijkt een thema. Bij ons zat alles erop en eraan, ouderverstoting, stalking, mishandeling. Nou ja een hoop nare zaken die voor veel psychisch leed hebben gezorgd. Gelukkig heb ik het meeste goed verwerkt en ben ik hierdoor nu een wijze vrouw :-) haha. Zoekend via google hierover vind ik deze website. Wat geweldig dat dit nu bestaat. Echt fantastisch. Was dit soort hulp er in mijn tijd geweest, dan was mij een hoop ellende bespaard gebleven. Zo fijn dat deze hulp er nu wel is voor jongeren die zich geconfronteerd zien met deze omstandigheden. Maar toch blijft bij mij de vraag: Is er ook hulp voor die (nu)wat oudere kinderen? Voor die kinderen die toen geen hulp kregen, die kinderen die jaren geleden klein waren en hun volwassen leven in moesten , gebukt gaand onder onbegrepen verwarring. Want ik heb veel verwerkt maar heb toch nog steeds last van hoe het mij gevormd heeft. Begrip en steun van lotgenoten zou misschien best veel kunnen betekenen. Zijn jullie bekend met bestaande netwerken die er zijn voor de wat oudere slachtoffers van vechtscheidingen? Met hartelijke groeten, Caroline

Nieuwe vrouw

Annebel, 10 jaar

Hoi ik ben Annebel en vraag me af hoe je er mee omgaat als je moeder en vader gescheiden zijn en dan alleen je vader een nieuwe vrouw krijgt heb jij mischien tips???

Nieuwe vrouw

Annebel, 10 jaar

Hoi ik ben Annebel en vraag me af hoe je er mee omgaat als je moeder en vader gescheiden zijn en dan alleen je vader een nieuwe vrouw krijgt heb jij mischien tips???

Leren omgaan met veranderingen

Anna-Eva, 16 jaar

Mijn woonsituatie
Hoe heb je leren leven met de nieuwe gezinsituatie? en hoe ging het nadat je ouders een nieuwe partner kregen?

Leren omgaan met veranderingen

Anna-Eva, 16 jaar

Mijn woonsituatie
Hoe heb je leren leven met de nieuwe gezinsituatie? en hoe ging het nadat je ouders een nieuwe partner kregen?