Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Geen cadeaus onder de boom

Naomi, 12 jaar

Mijn woonsituatie
Als ik bij mijn moeder kerst ga vieren dan komen er geen cadeautjes onder de boom Hoe zouden jullie dit vinden? Hoe zouden jullie hier op reageren>

Geen cadeaus onder de boom

Naomi, 12 jaar

Mijn woonsituatie
Als ik bij mijn moeder kerst ga vieren dan komen er geen cadeautjes onder de boom Hoe zouden jullie dit vinden? Hoe zouden jullie hier op reageren>

Mama is al samen met iemand anders

, jaar

Hoi mijn ouders zijn zopas gescheiden maar... mijn mama is nu al samen met iemand anders ik heb hier niet echt een goed gevoel over maar ik ben blij voor haar . Mijn broer is het tegenovergestelde hij is mijn mama aan het negeren. ik vind dit zo frustrerend 😤 vriendelijke groeten

Mama is al samen met iemand anders

, jaar

Hoi mijn ouders zijn zopas gescheiden maar... mijn mama is nu al samen met iemand anders ik heb hier niet echt een goed gevoel over maar ik ben blij voor haar . Mijn broer is het tegenovergestelde hij is mijn mama aan het negeren. ik vind dit zo frustrerend 😤 vriendelijke groeten

Wat mij heeft geholpen bij de scheiding

, jaar

Hi, ik ben Nika 13 jr, mijn ouders zijn al bijna 2,5 jaar gescheiden, het was een moeilijke tijd voor mij/ons; ouders later ruzie, steeds somber, vrienden die geen contact meer willen, 2x verhuizen met mama, minder contact met oma, opa en oma, nieuwe partners, zonder papa of mama op vakantie, jarig zijn zonder papa bij me & (de heftigste voor mij) opa overleden... Dit heeft me allemaal echt kapot gemaakt. Ik wilde hier aan werken, alles moest op een rijtje van mezelf. ik ging 2x naar de zelfde psygoloog, ik had 2 (werk)boeken gekocht (1 van Villa Pinedo zelf, en 1 ander werk boek genaamd: ik ben niet alleen') dat heeft mij erg geholpen met alles op een rijtje zetten. ik heb ook een mooi boekje aangeschaft waar ik alles ik schrijf wat goed en niet goed gaat, ik wil het niet echt een dagboek noemen :) Ik hoop dat ik jullie hiermee geholpen heb. je mag hier altijd reageren als je iets van mij wil weten.

Wat mij heeft geholpen bij de scheiding

, jaar

Hi, ik ben Nika 13 jr, mijn ouders zijn al bijna 2,5 jaar gescheiden, het was een moeilijke tijd voor mij/ons; ouders later ruzie, steeds somber, vrienden die geen contact meer willen, 2x verhuizen met mama, minder contact met oma, opa en oma, nieuwe partners, zonder papa of mama op vakantie, jarig zijn zonder papa bij me & (de heftigste voor mij) opa overleden... Dit heeft me allemaal echt kapot gemaakt. Ik wilde hier aan werken, alles moest op een rijtje van mezelf. ik ging 2x naar de zelfde psygoloog, ik had 2 (werk)boeken gekocht (1 van Villa Pinedo zelf, en 1 ander werk boek genaamd: ik ben niet alleen') dat heeft mij erg geholpen met alles op een rijtje zetten. ik heb ook een mooi boekje aangeschaft waar ik alles ik schrijf wat goed en niet goed gaat, ik wil het niet echt een dagboek noemen :) Ik hoop dat ik jullie hiermee geholpen heb. je mag hier altijd reageren als je iets van mij wil weten.

Wat zijn vragen voor ouders?

Mirthe, 27 jaar

Wat zijn vragen die jullie aan je ouders zouden willen vragen? Mijn naam is Mirthe (nu 27) en ik kom zelf uit een gescheiden gezin. Bij mij gebeurde dat toen ik 18 was. Nu krijg ik de kans om een blog te schrijven waarin ik ouders die gaan scheiden mag informeren over vragen waar kinderen mee zitten. Toch merk ik dat het voor mij erg lang geleden is en ik was ook al wat ouder. Zouden jullie me hierbij willen helpen? Het wordt ontzettend gewaardeerd en zal (hopelijk) een waardevolle aanvulling zijn voor gescheiden ouders!

Wat zijn vragen voor ouders?

Mirthe, 27 jaar

Wat zijn vragen die jullie aan je ouders zouden willen vragen? Mijn naam is Mirthe (nu 27) en ik kom zelf uit een gescheiden gezin. Bij mij gebeurde dat toen ik 18 was. Nu krijg ik de kans om een blog te schrijven waarin ik ouders die gaan scheiden mag informeren over vragen waar kinderen mee zitten. Toch merk ik dat het voor mij erg lang geleden is en ik was ook al wat ouder. Zouden jullie me hierbij willen helpen? Het wordt ontzettend gewaardeerd en zal (hopelijk) een waardevolle aanvulling zijn voor gescheiden ouders!

Veel aan mijn hoofd

Nika, 13 jaar

hi, Ik heb dit moment veel aan mijn hoofd, ik kan het even niet meer aan. Alles stapelt zich op! (Deze app heb ik van mijn psycholoog) Mijn ouders zijn in september 2020 gescheiden, veel mensen zeggen dat het nu pas gaat bezinken, ik denk dat dat nu ook gebeurd. Ik zit de laatste tijd erg hoog in mn emoties merk ik zelf.. Elke week van papa naar mama is erg zwaar voor mij. Voor de rest gaat het thuis goed, behalve stief ouders dan maar daar kunnen we niks aan doen.... op school heb ik veel gezeik met mijn vriendengroep, hun zeggen dat ik heb gedaan terwijl dat helemaal niet zo is en nu vertrouwt niemand mij meer en praten ze niet meer tegen mij.. veel gesprekken op school gehad met mij alleen en met hun, niks verandert echt. slapen gaat ook niet zo goed de laatste tijd, veel moe overdag maar savonds heel wakker. kan iemand mij tips geven over wat ik allemaal nu kan doen? groetjes Nika

Veel aan mijn hoofd

Nika, 13 jaar

hi, Ik heb dit moment veel aan mijn hoofd, ik kan het even niet meer aan. Alles stapelt zich op! (Deze app heb ik van mijn psycholoog) Mijn ouders zijn in september 2020 gescheiden, veel mensen zeggen dat het nu pas gaat bezinken, ik denk dat dat nu ook gebeurd. Ik zit de laatste tijd erg hoog in mn emoties merk ik zelf.. Elke week van papa naar mama is erg zwaar voor mij. Voor de rest gaat het thuis goed, behalve stief ouders dan maar daar kunnen we niks aan doen.... op school heb ik veel gezeik met mijn vriendengroep, hun zeggen dat ik heb gedaan terwijl dat helemaal niet zo is en nu vertrouwt niemand mij meer en praten ze niet meer tegen mij.. veel gesprekken op school gehad met mij alleen en met hun, niks verandert echt. slapen gaat ook niet zo goed de laatste tijd, veel moe overdag maar savonds heel wakker. kan iemand mij tips geven over wat ik allemaal nu kan doen? groetjes Nika

Vreemdgegaan

Bibi, 12 jaar

Wat de f@#ck?!
Hey ik ben 12 jaar. Mijn vader is vreemd gegaan dat hebben mijn broer en ik ontdekt door een brief op de tafel waarop stond. Hoi lieverd ik hou van jou xxx jou schatje. Maar hij was nog met mijn moeder ik vergeef het hem nog niet maar ik wil het wel maar ik kan het niet hoe kan ik dit doen?

Vreemdgegaan

Bibi, 12 jaar

Wat de f@#ck?!
Hey ik ben 12 jaar. Mijn vader is vreemd gegaan dat hebben mijn broer en ik ontdekt door een brief op de tafel waarop stond. Hoi lieverd ik hou van jou xxx jou schatje. Maar hij was nog met mijn moeder ik vergeef het hem nog niet maar ik wil het wel maar ik kan het niet hoe kan ik dit doen?

Hoe omgaan met mijn familie?

, jaar

Hoe kan ik het beste omgaan met mijn familie

Zouden jullie mij kunnen helpen?

Sonne, 18 jaar

Hoi allemaal, voor een schoolopdracht ben ik bezig met kinderen en gescheiden ouders. Zouden jullie mij misschien kunnen helpen? Mijn vraag is of jullie last hebben of last hebben gehad toen je ouders vertelde dat ze gingen scheiden of gewoon in heel het proces van de scheiding. Je mag vertellen waar je dan bijvoorbeeld last van had, wat je vervelend vond en wat je eventueel misschien leuk vond, of juist heel stom vond. En mochten je ouders bijvoorbeeld al wat langer gescheiden zijn, wat merk je dan nu of hoe voel je je nu? Denk je dat de scheiding effect op je heeft gehad zowel mentaal als fysiek? Het wordt alleen gebruikt voor mijn schoolopdracht en alle antwoorden zal ik anoniem gebruiken! Zelf heb ik ook gescheiden ouders trouwens, ik vind het voor mijn onderzoek fijn om verschillende leeftijden hierover te kunnen spreken. Mocht je me hiermee willen helpen dan ben ik heel benieuwd naar jullie reacties hier. En wil ik je alvast ontzettend bedanken en ik hoop dat het goed met je gaat!

Zouden jullie mij kunnen helpen?

Sonne, 18 jaar

Hoi allemaal, voor een schoolopdracht ben ik bezig met kinderen en gescheiden ouders. Zouden jullie mij misschien kunnen helpen? Mijn vraag is of jullie last hebben of last hebben gehad toen je ouders vertelde dat ze gingen scheiden of gewoon in heel het proces van de scheiding. Je mag vertellen waar je dan bijvoorbeeld last van had, wat je vervelend vond en wat je eventueel misschien leuk vond, of juist heel stom vond. En mochten je ouders bijvoorbeeld al wat langer gescheiden zijn, wat merk je dan nu of hoe voel je je nu? Denk je dat de scheiding effect op je heeft gehad zowel mentaal als fysiek? Het wordt alleen gebruikt voor mijn schoolopdracht en alle antwoorden zal ik anoniem gebruiken! Zelf heb ik ook gescheiden ouders trouwens, ik vind het voor mijn onderzoek fijn om verschillende leeftijden hierover te kunnen spreken. Mocht je me hiermee willen helpen dan ben ik heel benieuwd naar jullie reacties hier. En wil ik je alvast ontzettend bedanken en ik hoop dat het goed met je gaat!

Hoe moet ik dit aanpakken?

loralei, 10 jaar

Hey allemaal mijn ouders zijn pas gescheiden en mijn vader denkt dat alles goed komt maar ik weet heel zeker dat dat niet zo is en ik voel mij slecht omdat ik dat niet kan zeggen . hoe moet ik dit aanpakken?

Hoe moet ik dit aanpakken?

loralei, 10 jaar

Hey allemaal mijn ouders zijn pas gescheiden en mijn vader denkt dat alles goed komt maar ik weet heel zeker dat dat niet zo is en ik voel mij slecht omdat ik dat niet kan zeggen . hoe moet ik dit aanpakken?

Vader loog en blijkt homoseksueel

Mike, 22 jaar

Mijn ouders
Hoi, Ondanks mijn leeftijd woon ik nog steeds gelukkig thuis. Ik refereer naar mezelf dan ook als thuiswonend kind én ik ben van plan om thuis te blijven wonen totdat ik zelf een huis kan kopen. In augustus 2021 (toen ik 21 was) heeft mijn vader bekend gemaakt dat ie weg wilde. Nou prima, dat zag ik al jaren aankomen. Mijn vader bleef alleen tot m'n zusje 18 was, zodat hij geen alimentatie hoefde te betalen. Ook hoeft hij geen partneralimentatie aan mijn moeder te betalen, want mijn ouders waren slechts samenwoners, nooit getrouwd of geregistreerd partner geweest. Mijn moeder kon het niet veroorloven om te blijven wonen zonder baan en ik weigerde m'n ouderlijk huis te verlaten. Mijn oma heeft haar huis verkocht en het onze gekocht, zodat wij in ons huis konden blijven wonen. Oma woont nu bij ons in en het is een fijne (nieuwe) gezinssituatie. Helaas zijn we erachter gekomen dat hij homo is. Hij heeft nu zelfs een vriend en draagt daarvan sinds kort een ring. Wij weten dus al waar het naartoe gaat, maar onze vader zegt nog niks. Ik ben verschrikkelijk boos op het feit dat hij ons al die jaren heeft voorgelogen en onze moeder zo slecht heeft behandeld. Zelfs toen bekend was dat hij weg wilde gaan vorig jaar, schreeuwde hij meerdere malen door het huis dat alles de schuld was van onze moeder en dat hij geen leven had gehad door haar. Achteraf klopt dit dus van geen kant. Heeft een van jullie hier ooit mee te maken gehad? Hoe kan ik hem het beste confronteren

Vader loog en blijkt homoseksueel

Mike, 22 jaar

Mijn ouders
Hoi, Ondanks mijn leeftijd woon ik nog steeds gelukkig thuis. Ik refereer naar mezelf dan ook als thuiswonend kind én ik ben van plan om thuis te blijven wonen totdat ik zelf een huis kan kopen. In augustus 2021 (toen ik 21 was) heeft mijn vader bekend gemaakt dat ie weg wilde. Nou prima, dat zag ik al jaren aankomen. Mijn vader bleef alleen tot m'n zusje 18 was, zodat hij geen alimentatie hoefde te betalen. Ook hoeft hij geen partneralimentatie aan mijn moeder te betalen, want mijn ouders waren slechts samenwoners, nooit getrouwd of geregistreerd partner geweest. Mijn moeder kon het niet veroorloven om te blijven wonen zonder baan en ik weigerde m'n ouderlijk huis te verlaten. Mijn oma heeft haar huis verkocht en het onze gekocht, zodat wij in ons huis konden blijven wonen. Oma woont nu bij ons in en het is een fijne (nieuwe) gezinssituatie. Helaas zijn we erachter gekomen dat hij homo is. Hij heeft nu zelfs een vriend en draagt daarvan sinds kort een ring. Wij weten dus al waar het naartoe gaat, maar onze vader zegt nog niks. Ik ben verschrikkelijk boos op het feit dat hij ons al die jaren heeft voorgelogen en onze moeder zo slecht heeft behandeld. Zelfs toen bekend was dat hij weg wilde gaan vorig jaar, schreeuwde hij meerdere malen door het huis dat alles de schuld was van onze moeder en dat hij geen leven had gehad door haar. Achteraf klopt dit dus van geen kant. Heeft een van jullie hier ooit mee te maken gehad? Hoe kan ik hem het beste confronteren