Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Leeg je hoofd, lucht je hart

Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Vertrouwde huis

Kiki, 11 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi allemaal, In de zomer hebben mijn ouders aangekondigd aan mijn zussen en ik dat ze uit elkaar gaan! Mijn leven is verwoest maar de grootse zorg die ik op dit moment heb is het verhuizen!! Ik woon nu nog in mijn eigen huis maar ik moet er niet aan denken om te verhuizen. Je vertrouwde plek waar je bent opgegroeid word dan ineens voor je neus aan andere mensen gegeven! Dit is mijn plek en niemand anders mag daar gebruik van maken maar jammer genoeg kan ik er niks tegen doen! Ik vind het moeilijk om over de situatie te praten maar hier kan ik dat. Het enige wat ik nu nog hoop is dat er een wonder komt en dat ik in dat vertrouwde en veilige huis kan blijven wonen!

Vertrouwde huis

Kiki, 11 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi allemaal, In de zomer hebben mijn ouders aangekondigd aan mijn zussen en ik dat ze uit elkaar gaan! Mijn leven is verwoest maar de grootse zorg die ik op dit moment heb is het verhuizen!! Ik woon nu nog in mijn eigen huis maar ik moet er niet aan denken om te verhuizen. Je vertrouwde plek waar je bent opgegroeid word dan ineens voor je neus aan andere mensen gegeven! Dit is mijn plek en niemand anders mag daar gebruik van maken maar jammer genoeg kan ik er niks tegen doen! Ik vind het moeilijk om over de situatie te praten maar hier kan ik dat. Het enige wat ik nu nog hoop is dat er een wonder komt en dat ik in dat vertrouwde en veilige huis kan blijven wonen!

Altijd met z'n 5-en

Kiki, 11 jaar

Familie
Hallo allemaal, Ik kreeg in de zomer te horen dat mijn ouder gingen scheiden! Dat moment zal ik nooit meer vergeten! Vanaf dat moment zal mijn leven voor goed veranderen! Alles werd anders.... Niks was meer het zelfde en ik hield altijd in mijn achterhoofd dat mijn ouders altijd zeiden dat ze nooit zouden scheiden voor ons (de kinderen). Maar toen gebeurde het toch! Ons gezin is gewoon kompleet verwoest. Maar laatst zei mijn vader iets bijzonders: we zullen altijd met z'n vijfen blijven. En dat zal nooit veranderen!! Dat is ook zo!! Maar het idee dat je gewoon niet de twee ouders bij jou kan hebben die jou tot wie je nu bent hebben opgevoed. Dit is de moeilijkste piriode uit mijn leven. Ik weet niet hoe ik dit kan verdragen en ooit hier boven op kan komen! Kan iemand mij misschien helpen?

Altijd met z'n 5-en

Kiki, 11 jaar

Familie
Hallo allemaal, Ik kreeg in de zomer te horen dat mijn ouder gingen scheiden! Dat moment zal ik nooit meer vergeten! Vanaf dat moment zal mijn leven voor goed veranderen! Alles werd anders.... Niks was meer het zelfde en ik hield altijd in mijn achterhoofd dat mijn ouders altijd zeiden dat ze nooit zouden scheiden voor ons (de kinderen). Maar toen gebeurde het toch! Ons gezin is gewoon kompleet verwoest. Maar laatst zei mijn vader iets bijzonders: we zullen altijd met z'n vijfen blijven. En dat zal nooit veranderen!! Dat is ook zo!! Maar het idee dat je gewoon niet de twee ouders bij jou kan hebben die jou tot wie je nu bent hebben opgevoed. Dit is de moeilijkste piriode uit mijn leven. Ik weet niet hoe ik dit kan verdragen en ooit hier boven op kan komen! Kan iemand mij misschien helpen?

Altijd met z'n 5-en

Kiki, 11 jaar

Familie
Hallo allemaal, Ik kreeg in de zomer te horen dat mijn ouder gingen scheiden! Dat moment zal ik nooit meer vergeten! Vanaf dat moment zal mijn leven voor goed veranderen! Alles werd anders.... Niks was meer het zelfde en ik hield altijd in mijn achterhoofd dat mijn ouders altijd zeiden dat ze nooit zouden scheiden voor ons (de kinderen). Maar toen gebeurde het toch! Ons gezin is gewoon kompleet verwoest. Maar laatst zei mijn vader iets bijzonders: we zullen altijd met z'n vijfen blijven. En dat zal nooit veranderen!! Dat is ook zo!! Maar het idee dat je gewoon niet de twee ouders bij jou kan hebben die jou tot wie je nu bent hebben opgevoed. Dit is de moeilijkste piriode uit mijn leven. Ik weet niet hoe ik dit kan verdragen en ooit hier boven op kan komen! Kan iemand mij misschien helpen?

Altijd met z'n 5-en

Kiki, 11 jaar

Familie
Hallo allemaal, Ik kreeg in de zomer te horen dat mijn ouder gingen scheiden! Dat moment zal ik nooit meer vergeten! Vanaf dat moment zal mijn leven voor goed veranderen! Alles werd anders.... Niks was meer het zelfde en ik hield altijd in mijn achterhoofd dat mijn ouders altijd zeiden dat ze nooit zouden scheiden voor ons (de kinderen). Maar toen gebeurde het toch! Ons gezin is gewoon kompleet verwoest. Maar laatst zei mijn vader iets bijzonders: we zullen altijd met z'n vijfen blijven. En dat zal nooit veranderen!! Dat is ook zo!! Maar het idee dat je gewoon niet de twee ouders bij jou kan hebben die jou tot wie je nu bent hebben opgevoed. Dit is de moeilijkste piriode uit mijn leven. Ik weet niet hoe ik dit kan verdragen en ooit hier boven op kan komen! Kan iemand mij misschien helpen?

Wat zijn mijn rechten?

Aimée, 16 jaar

Mijn woonsituatie
Hallo, Het feit dat ik nu 16 bent wil ik weten of dat rechten aanpast of vervangt. Is er een concrete samenvatting van mijn rechten dat rond dit onderwerp gaan ? groetjes

Wat zijn mijn rechten?

Aimée, 16 jaar

Mijn woonsituatie
Hallo, Het feit dat ik nu 16 bent wil ik weten of dat rechten aanpast of vervangt. Is er een concrete samenvatting van mijn rechten dat rond dit onderwerp gaan ? groetjes

10 jaar later

louise, 0 jaar

Wat de f@#ck?!
Heey, ik ben Louise en mijn ouders zijn al bijna 10 jaar uit elkaar. Jaren lang heb ik mezelf weggecijferd en afleiders gezocht om maar niet aan de kern te hoeven denken. Ik vind het ook egoïstisch en beschamend om dit hier nu neer te zetten, maar omdat het anoniem kan voel ik me vrij dit toch te doen. De 'afleiders' van het werkelijke probleem heb ik zo goed als verslagen, maar de somberheid kwam steeds vaker terug. Alles kost dan zoveel energie, om door te gaan met het dagelijks leven. Gelukkig ben ik op school gaan praten met een vertrouwenspersoon, die me weer heeft gekoppeld aan een psycholoog. Ze zijn alle twee echte helden! Met de psycholoog heb ik gisteren besproken dat ik me laat opnemen in een instelling om er snel van af te komen. Het verleden een plekje te geven. Met een echte schone lei kunnen beginnen. En dat 10 jaar later. Ik had het nooit verwacht. Vorig weekend voelde het alsof mijn ouders net uit elkaar waren. Dat ik tegen mensen wilde zeggen: Mijn ouders zijn uit elkaar gegaan. Vooral veel verdriet, pijn, angst, paniek en schaamte komt mee. En daar wil ik vanaf! En dat gaat me lukken.

10 jaar later

louise, 0 jaar

Wat de f@#ck?!
Heey, ik ben Louise en mijn ouders zijn al bijna 10 jaar uit elkaar. Jaren lang heb ik mezelf weggecijferd en afleiders gezocht om maar niet aan de kern te hoeven denken. Ik vind het ook egoïstisch en beschamend om dit hier nu neer te zetten, maar omdat het anoniem kan voel ik me vrij dit toch te doen. De 'afleiders' van het werkelijke probleem heb ik zo goed als verslagen, maar de somberheid kwam steeds vaker terug. Alles kost dan zoveel energie, om door te gaan met het dagelijks leven. Gelukkig ben ik op school gaan praten met een vertrouwenspersoon, die me weer heeft gekoppeld aan een psycholoog. Ze zijn alle twee echte helden! Met de psycholoog heb ik gisteren besproken dat ik me laat opnemen in een instelling om er snel van af te komen. Het verleden een plekje te geven. Met een echte schone lei kunnen beginnen. En dat 10 jaar later. Ik had het nooit verwacht. Vorig weekend voelde het alsof mijn ouders net uit elkaar waren. Dat ik tegen mensen wilde zeggen: Mijn ouders zijn uit elkaar gegaan. Vooral veel verdriet, pijn, angst, paniek en schaamte komt mee. En daar wil ik vanaf! En dat gaat me lukken.

Bij mijn vader

luna urgert, 10 jaar

Rechten
ik heb gescheiden ouders, ik was 2 jaar en nu inmiddels bijna 11 ik wil bij mijn vader wonen maar ben nog niet oud genoeg dan willen we naar Brabant verhuizen wat moet ik doen.

Bij mijn vader

luna urgert, 10 jaar

Rechten
ik heb gescheiden ouders, ik was 2 jaar en nu inmiddels bijna 11 ik wil bij mijn vader wonen maar ben nog niet oud genoeg dan willen we naar Brabant verhuizen wat moet ik doen.

Ik wil rust in mijn hoofd

Een Gekwetst Meisje, 12 jaar

Familie
Hallo allemaal, Laatst was ik op een verjaardag van mijn nicht en die is 20 geworden, zij wilde graag haar vader er bij hebben maar haar vader is de broer van mijn vader ( mijn tante en oom zijn ook gescheiden) het punt is mijn oom keek mij precies met zo'n onschuldige blik van ik heb niets gedaan precies zoals mijn vader

Ik wil rust in mijn hoofd

Een Gekwetst Meisje, 12 jaar

Familie
Hallo allemaal, Laatst was ik op een verjaardag van mijn nicht en die is 20 geworden, zij wilde graag haar vader er bij hebben maar haar vader is de broer van mijn vader ( mijn tante en oom zijn ook gescheiden) het punt is mijn oom keek mij precies met zo'n onschuldige blik van ik heb niets gedaan precies zoals mijn vader

Bij mijn vader gelukkiger

Femke, 13 jaar

Mijn woonsituatie
Hallo, ik heb heel lang zitten nadenken over hoe het zit over of ik kan (mee)bepalen over waar ik ga wonen. het zit namelijk zo: in 2009 zijn mijn ouders gescheiden en in die zomer heeft een rechter beslist dat ik met mijn moeder mee ging naar nederland om daar te wonen (we woonden voorheen in belgie) ik woon hier nu al 3 jaar en ben er laatst weer over gaan denken dat ik liever bij mijn vader ben en woon. (toen de rechtszaak bezig was wilde ik ook in belgie bij mijn vader blijven) ik heb het heer zeer moeilijk mee dat ik bij mijn vader gelukkiger ben dan bij mijn moeder. kan iemand me helpen?

Bij mijn vader gelukkiger

Femke, 13 jaar

Mijn woonsituatie
Hallo, ik heb heel lang zitten nadenken over hoe het zit over of ik kan (mee)bepalen over waar ik ga wonen. het zit namelijk zo: in 2009 zijn mijn ouders gescheiden en in die zomer heeft een rechter beslist dat ik met mijn moeder mee ging naar nederland om daar te wonen (we woonden voorheen in belgie) ik woon hier nu al 3 jaar en ben er laatst weer over gaan denken dat ik liever bij mijn vader ben en woon. (toen de rechtszaak bezig was wilde ik ook in belgie bij mijn vader blijven) ik heb het heer zeer moeilijk mee dat ik bij mijn vader gelukkiger ben dan bij mijn moeder. kan iemand me helpen?

Helpen

Sebas, 11 jaar

Wat de f@#ck?!
Hallo ik ben Sebas ik heb het erg moeilijk ik hoop dat iemand me kan helpen

Achtbaan

anoniem, 0 jaar

Familie

Hoi allemaal, Een kleine 2 maanden geleden heb ik te horen gekregen dat mijn ouders iit elkaar gingen. Ik heb het er een tijdje zwaar mee gehad maar wilde het eigelijk aan niemand laten merken! Ik wilde sterk zijn voor mijn ouders en mijn broer. Ik was bang dat als ze zagen dat ik het zo zwaar het , ik het nog zwaarder voor hen maakte. Vanaf het moment dat ik het hoorde begon een soort van achtbaan. Het ging zo snel en ik had niet eens de tijd om aan het idee te wennen. Ik had ook een soort gevoel alsof ik moest kiezen tussen mijn ouders. Dat heb ik uiteindelijk niet gedaan!

Ik had ook een gevoel dat niemand mij echt goed begreep en daardoor weinig steunde. Alleen mijn broer. Ik had het gevoel dat ik er een beetje alleen voor stond en dat was zwaar. Ik begrijp als je dit verhaal niet wil lezen alleen ik vind het fijn dat ik dit even kwijt kan!

Achtbaan

anoniem, 0 jaar

Familie

Hoi allemaal, Een kleine 2 maanden geleden heb ik te horen gekregen dat mijn ouders iit elkaar gingen. Ik heb het er een tijdje zwaar mee gehad maar wilde het eigelijk aan niemand laten merken! Ik wilde sterk zijn voor mijn ouders en mijn broer. Ik was bang dat als ze zagen dat ik het zo zwaar het , ik het nog zwaarder voor hen maakte. Vanaf het moment dat ik het hoorde begon een soort van achtbaan. Het ging zo snel en ik had niet eens de tijd om aan het idee te wennen. Ik had ook een soort gevoel alsof ik moest kiezen tussen mijn ouders. Dat heb ik uiteindelijk niet gedaan!

Ik had ook een gevoel dat niemand mij echt goed begreep en daardoor weinig steunde. Alleen mijn broer. Ik had het gevoel dat ik er een beetje alleen voor stond en dat was zwaar. Ik begrijp als je dit verhaal niet wil lezen alleen ik vind het fijn dat ik dit even kwijt kan!