Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Leeg je hoofd, lucht je hart

Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? πŸ’­

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Klopt het?

Jennie, 12 jaar

Wat de f@#ck?!
Mijn vader zegt dat mijn moeder een borderliner is.. Hij heeft uitgelegd Wa het is, en het klopt volgensmij ook, maar... Moet ik dat nu geloven of is dat gewoon weer gemeen gepraat? Xx Jennie (ik wens jullie allemaal sterkte)NEVERLOSEHOPE

Klopt het?

Jennie, 12 jaar

Wat de f@#ck?!
Mijn vader zegt dat mijn moeder een borderliner is.. Hij heeft uitgelegd Wa het is, en het klopt volgensmij ook, maar... Moet ik dat nu geloven of is dat gewoon weer gemeen gepraat? Xx Jennie (ik wens jullie allemaal sterkte)NEVERLOSEHOPE

Klopt het?

Jennie, 12 jaar

Wat de f@#ck?!
Mijn vader zegt dat mijn moeder een borderliner is.. Hij heeft uitgelegd Wa het is, en het klopt volgensmij ook, maar... Moet ik dat nu geloven of is dat gewoon weer gemeen gepraat? Xx Jennie (ik wens jullie allemaal sterkte)NEVERLOSEHOPE

Klopt het?

Jennie, 12 jaar

Wat de f@#ck?!
Mijn vader zegt dat mijn moeder een borderliner is.. Hij heeft uitgelegd Wa het is, en het klopt volgensmij ook, maar... Moet ik dat nu geloven of is dat gewoon weer gemeen gepraat? Xx Jennie (ik wens jullie allemaal sterkte)NEVERLOSEHOPE

Verdrietig

Anne, 10 jaar

Mijn ouders
Help gister weer bij mijn vader geweest. wij vinden het nog steets niet fijn daar. maar hij mag ons soms op dinsdag ophalen van school. ik wilde graag een vriendinetje mee maar dat vond hij niet goed. en me zusje wilde ook een vriebdinetje maar dat ging ook niet. hij deed heel super boos. jullie zeggen dat de grote mensen ons misgien kunnen helpen of de rechter maar daar is mama al een paar keer geweest en dat helpt niks. wel veel afspraken zegt mama maar papa wil die niet. en papa praat nog steets niet tegen mama en mijn oma. papa ging weer hele lange verhalen houden tegen ons. dat wij hem wel moeten knufelen als hij ons komt ophalen. want dat wil hij en dat hoort ook zo zegt hij. dat moeten we doen. maar dat willen we niet. maar dat moet en dat wij dan niet zo suf moeten doen tegen hem. we willen niet naar hem toe hij doet maar moe en boos en met anderen erbij doet hij wel leuk. maar op school leren we dat we nee moeten zeggen als we niet aangeraakt willen worden, maar dat zeggen ze niet over je vader. maar wij zijn gewoon niet blij als hij komt. en hij doet ook niet blij als wij er zijn. het voelt ook niet fijn. hij had weer hele verhalen omdat me zusje pas ziek was en toen hoefden we niet naar hem toe. en hij zegt maar dat het niet waar is dat zij ziek is. maar als we zeggen dat hij dan maar langs moet komen dan kan hij zien hoe het is. en mama vraagt dat ook aan papa maar hij wil dat niet. hij zegt tegen ons dat hij geen toneel wil spelen. en nu wil hij een telefoon kopen voor ons. en dan moeten we zelf naar hem bellen als we ziek zijn of als we weer beter zijn. maar we mogen gewoon dus niet ziek zijn als we naar hem toe moeten. en bdan zegt hij dat het leuk is een telefoon want dan kan ik ook naar mama een sms sturen. maar dat geloof ik niet dat dat mag want hij zegt ook dat hij het zegt als de telefoon aan mag. wij moeten van mama papa al bellen op zondag en dat vinden we ook niet leuk. want als we iets leuks vertellen praat hij zo raar het dat hij het niet leuk voor ons vint.en dan gaat hij verhalen vertellen die hij leuk vint. ik ben bang als ik een telefoon heb dat hij dan elke dag als ik bij mama ben nu een sms gaat sturen en dat hij dan boos is als ik niets wil trug sturen. ik ben bang voor mijn vader en voel me heel erg verdrietig. ik wou dat ik zelf kon kiezen als ik naar hem toe wil en me zusje wil dan maar een keer per jaar. maar niemand snapt het want bij andere doet hij aardig.

Verdrietig

Anne, 10 jaar

Mijn ouders
Help gister weer bij mijn vader geweest. wij vinden het nog steets niet fijn daar. maar hij mag ons soms op dinsdag ophalen van school. ik wilde graag een vriendinetje mee maar dat vond hij niet goed. en me zusje wilde ook een vriebdinetje maar dat ging ook niet. hij deed heel super boos. jullie zeggen dat de grote mensen ons misgien kunnen helpen of de rechter maar daar is mama al een paar keer geweest en dat helpt niks. wel veel afspraken zegt mama maar papa wil die niet. en papa praat nog steets niet tegen mama en mijn oma. papa ging weer hele lange verhalen houden tegen ons. dat wij hem wel moeten knufelen als hij ons komt ophalen. want dat wil hij en dat hoort ook zo zegt hij. dat moeten we doen. maar dat willen we niet. maar dat moet en dat wij dan niet zo suf moeten doen tegen hem. we willen niet naar hem toe hij doet maar moe en boos en met anderen erbij doet hij wel leuk. maar op school leren we dat we nee moeten zeggen als we niet aangeraakt willen worden, maar dat zeggen ze niet over je vader. maar wij zijn gewoon niet blij als hij komt. en hij doet ook niet blij als wij er zijn. het voelt ook niet fijn. hij had weer hele verhalen omdat me zusje pas ziek was en toen hoefden we niet naar hem toe. en hij zegt maar dat het niet waar is dat zij ziek is. maar als we zeggen dat hij dan maar langs moet komen dan kan hij zien hoe het is. en mama vraagt dat ook aan papa maar hij wil dat niet. hij zegt tegen ons dat hij geen toneel wil spelen. en nu wil hij een telefoon kopen voor ons. en dan moeten we zelf naar hem bellen als we ziek zijn of als we weer beter zijn. maar we mogen gewoon dus niet ziek zijn als we naar hem toe moeten. en bdan zegt hij dat het leuk is een telefoon want dan kan ik ook naar mama een sms sturen. maar dat geloof ik niet dat dat mag want hij zegt ook dat hij het zegt als de telefoon aan mag. wij moeten van mama papa al bellen op zondag en dat vinden we ook niet leuk. want als we iets leuks vertellen praat hij zo raar het dat hij het niet leuk voor ons vint.en dan gaat hij verhalen vertellen die hij leuk vint. ik ben bang als ik een telefoon heb dat hij dan elke dag als ik bij mama ben nu een sms gaat sturen en dat hij dan boos is als ik niets wil trug sturen. ik ben bang voor mijn vader en voel me heel erg verdrietig. ik wou dat ik zelf kon kiezen als ik naar hem toe wil en me zusje wil dan maar een keer per jaar. maar niemand snapt het want bij andere doet hij aardig.

Bijna geen tijd

Stijn, 9 jaar

Mijn ouders
mijn moeder is altijd bezig met allemaal dingen waardoor ze geen tijd heeft voor mij, daarom kunnen bijna nooit samen een spelletje of zo doen,wat moet ik doen?

Bijna geen tijd

Stijn, 9 jaar

Mijn ouders
mijn moeder is altijd bezig met allemaal dingen waardoor ze geen tijd heeft voor mij, daarom kunnen bijna nooit samen een spelletje of zo doen,wat moet ik doen?

geweld

Michelle, 15 jaar

Stiefouders
MIjn ouders zijn in 2010 gescheiden, ik weet zelf nu niet beter dat mijn ouders niet meer bij elkaar wonen. maar mijn moeder is in 2012 weer getrouwd met haar man. maar sinds Augustus is die mijn stief vader er met de beste vriendin van me moeder er vandoor gegaan. er is huisselijk geweld geweest en 4 man politie en in die korte pireode van 6 weken heel veel mee gemaakt. Ik vind het heel moeilijk om er mee om tegaan. Iemand tips?

geweld

Michelle, 15 jaar

Stiefouders
MIjn ouders zijn in 2010 gescheiden, ik weet zelf nu niet beter dat mijn ouders niet meer bij elkaar wonen. maar mijn moeder is in 2012 weer getrouwd met haar man. maar sinds Augustus is die mijn stief vader er met de beste vriendin van me moeder er vandoor gegaan. er is huisselijk geweld geweest en 4 man politie en in die korte pireode van 6 weken heel veel mee gemaakt. Ik vind het heel moeilijk om er mee om tegaan. Iemand tips?

Vraag

Amy, 9 jaar

Familie

Hei wen je aan bestrijden ouders

Help ze overeind

Loekie, 11 jaar

Rechten
Hoi Hier komt een gedicht over elk recht van verschillende kinderen die in de knoop zitten door een scheiding. Mijn recht is belangrijk, Mijn recht is rijk Wie kan mij vertellen, Hoe het is om zo te zijn? Ze gingen uit elkaar, En nou ben ik daar echt mee klaar! Zoooo veel ruzie, Dat wil ik echt niet! Ik word meegesleept in het verhaal van mijn ouders, Niemand leunt op mijn schouders! Ik voel me door de scheiding alleen, Maar ik moet er maar overheen Zo voelen 4 op de 10 kinderen zich Ouders, doe daar wat aan! Niet alleenmaar ruzie maken of met je nieuwe vriendje spelen, Ze hebben er echt verdriet van, hoor! Kom op, en help ze overeind! Loekie

Help ze overeind

Loekie, 11 jaar

Rechten
Hoi Hier komt een gedicht over elk recht van verschillende kinderen die in de knoop zitten door een scheiding. Mijn recht is belangrijk, Mijn recht is rijk Wie kan mij vertellen, Hoe het is om zo te zijn? Ze gingen uit elkaar, En nou ben ik daar echt mee klaar! Zoooo veel ruzie, Dat wil ik echt niet! Ik word meegesleept in het verhaal van mijn ouders, Niemand leunt op mijn schouders! Ik voel me door de scheiding alleen, Maar ik moet er maar overheen Zo voelen 4 op de 10 kinderen zich Ouders, doe daar wat aan! Niet alleenmaar ruzie maken of met je nieuwe vriendje spelen, Ze hebben er echt verdriet van, hoor! Kom op, en help ze overeind! Loekie

Buitengesloten

nothappy, 13 jaar

Wat de f@#ck?!
Hallo allemaal, hebben jullie ook soms het gevoel dat jullie niet zoveel waard zijn voor een bepaalde ouder? Ik namelijk wel. Ik voel me enorm buitengesloten en mijn zus word enorm voor getrokken. Iemand tips?

Buitengesloten

nothappy, 13 jaar

Wat de f@#ck?!
Hallo allemaal, hebben jullie ook soms het gevoel dat jullie niet zoveel waard zijn voor een bepaalde ouder? Ik namelijk wel. Ik voel me enorm buitengesloten en mijn zus word enorm voor getrokken. Iemand tips?

regels steeds anders

Marjolijn(meisje), 10 jaar

Stiefouders
hoi ik ben Marjolijn mijn ouders zijn nu 3 jaar gescheiden . mijn vader heeft een nieuwe vriendin die al twee kinderen had een jongen van 6 1/2 en een meisje van 4 en dat zijn nu dus mijn stiefmoeder stiefbroertje en stiefzusje. die ik alle drie echt niet mag. en nu hebben mijn vader en mijn stiefmoeder ook nog een kindje gekregen ,een halfzusje dus die nu 1 is . ik vind het echt niet leuk bij mijn vader maar dat komt door mijn stiefmoeder stief broertje en stiefzusje niet door mijn vader. ik vind het echt allemaal een ramp ,de situatie, bij mijn vader eigenlijk gewoon alles. en elke dag als ik bij mijn vader ben zijn de regels weer anders. mijn stief broertje en zusje die gaan gewoon lekker of mijn bet springen en met mijn kussens gooien en daar zeggen mijn vader en stief moeder dus helemaal niks over. en als ik dan ook eens wat doe dan worden ze meteen weer voos. en we hebben nu een speel kamer en daar mogen we de helft van de tijd niet in omdat mijn zusje dan slaapt dan vraag ik of ik wat mee mag nemen naar de woon kamer mag het ook niet omdat ze dan zegt dat wij een speelkamer hebben. ik vind mijn stief moeder echt een trut. met mijn moeder kan ik wel goed praten en dat lucht dan ook wel op maar ik heb het idee dat het niet helpt heeft iemand een tip? groetjes Marjolijn.

regels steeds anders

Marjolijn(meisje), 10 jaar

Stiefouders
hoi ik ben Marjolijn mijn ouders zijn nu 3 jaar gescheiden . mijn vader heeft een nieuwe vriendin die al twee kinderen had een jongen van 6 1/2 en een meisje van 4 en dat zijn nu dus mijn stiefmoeder stiefbroertje en stiefzusje. die ik alle drie echt niet mag. en nu hebben mijn vader en mijn stiefmoeder ook nog een kindje gekregen ,een halfzusje dus die nu 1 is . ik vind het echt niet leuk bij mijn vader maar dat komt door mijn stiefmoeder stief broertje en stiefzusje niet door mijn vader. ik vind het echt allemaal een ramp ,de situatie, bij mijn vader eigenlijk gewoon alles. en elke dag als ik bij mijn vader ben zijn de regels weer anders. mijn stief broertje en zusje die gaan gewoon lekker of mijn bet springen en met mijn kussens gooien en daar zeggen mijn vader en stief moeder dus helemaal niks over. en als ik dan ook eens wat doe dan worden ze meteen weer voos. en we hebben nu een speel kamer en daar mogen we de helft van de tijd niet in omdat mijn zusje dan slaapt dan vraag ik of ik wat mee mag nemen naar de woon kamer mag het ook niet omdat ze dan zegt dat wij een speelkamer hebben. ik vind mijn stief moeder echt een trut. met mijn moeder kan ik wel goed praten en dat lucht dan ook wel op maar ik heb het idee dat het niet helpt heeft iemand een tip? groetjes Marjolijn.

Vervelende situatie

Loekie, 11 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi Wat ik in mijn zoveelste brief wil zeggen, is de situatie waar ik nu in leef. Een zeg maar belangrijke woonsituatie die moeilijk is te geloven als je mij bent. Voor mijn moeder wilde scheiden, gebeurde er ook een vervelende situatie. Mijn oma was dood gegaan, de moeder van mijn vader. Hij was echt megaverdrietig, want mijn oma was creatief, lief, sportief, (vroeger dan) en super aardig. Ze hield ook van rode rozen. Die maakte ze altijd in haar mooie voortuintje. Toen kreeg mijn vader een kwart van het bedrag van het huis van oma. We waren gewoon echt bijna rijk! Daar kochten we een blokhut van, en een nieuwe kamer. Maar wat mijn vader toen nog niet wist, is dat mijn moeder ging 'weglopen'. Toen was er een erge ruzie. En nu.... word mijn vader 1 november ontslagen bij ibm. Wat hij toen ook nog niet helemaal zeker wist. Dus snel een nieuwe baan zoeken.... anders moeten we ons opgroeihuis echt gaan verlaten! Loekie

Vervelende situatie

Loekie, 11 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi Wat ik in mijn zoveelste brief wil zeggen, is de situatie waar ik nu in leef. Een zeg maar belangrijke woonsituatie die moeilijk is te geloven als je mij bent. Voor mijn moeder wilde scheiden, gebeurde er ook een vervelende situatie. Mijn oma was dood gegaan, de moeder van mijn vader. Hij was echt megaverdrietig, want mijn oma was creatief, lief, sportief, (vroeger dan) en super aardig. Ze hield ook van rode rozen. Die maakte ze altijd in haar mooie voortuintje. Toen kreeg mijn vader een kwart van het bedrag van het huis van oma. We waren gewoon echt bijna rijk! Daar kochten we een blokhut van, en een nieuwe kamer. Maar wat mijn vader toen nog niet wist, is dat mijn moeder ging 'weglopen'. Toen was er een erge ruzie. En nu.... word mijn vader 1 november ontslagen bij ibm. Wat hij toen ook nog niet helemaal zeker wist. Dus snel een nieuwe baan zoeken.... anders moeten we ons opgroeihuis echt gaan verlaten! Loekie