Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Leeg je hoofd, lucht je hart

Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Schuldgevoel

Danielle, 17 jaar

Mijn woonsituatie
hallo ik ben Daniëlle.Mijn ouders zijn sinds een korte tijd gescheiden. Dit komt gedeeltelijk door mij want als ik iets verkeerd deedt kregen mijn ouders uiteindelijk altijd ruzie. Ik woon nu met mijn broertjes bij mijn moeder. Ik wil heel graag bij mijn vader gaan wonen aan gezien ik altijd ruzie met mijn moeder heb.ik ben heel veel buiten en kom savonds pas laat thuis. Ik heb fe afgelopen tijd dingen gedaan waar ik spijt van heb en wat ik achter me wil gaan laten. Alleen lukt dat op deze manier bij mijn moeder gewoon echt niet. Ik wil heel graag bij mijn vader gaan wonen.Alleen durf ik dit niet te zeggen aangezien het mijn eigen schuld is dat ze zijn gescheiden...

Schuldgevoel

Danielle, 17 jaar

Mijn woonsituatie
hallo ik ben Daniëlle.Mijn ouders zijn sinds een korte tijd gescheiden. Dit komt gedeeltelijk door mij want als ik iets verkeerd deedt kregen mijn ouders uiteindelijk altijd ruzie. Ik woon nu met mijn broertjes bij mijn moeder. Ik wil heel graag bij mijn vader gaan wonen aan gezien ik altijd ruzie met mijn moeder heb.ik ben heel veel buiten en kom savonds pas laat thuis. Ik heb fe afgelopen tijd dingen gedaan waar ik spijt van heb en wat ik achter me wil gaan laten. Alleen lukt dat op deze manier bij mijn moeder gewoon echt niet. Ik wil heel graag bij mijn vader gaan wonen.Alleen durf ik dit niet te zeggen aangezien het mijn eigen schuld is dat ze zijn gescheiden...

Steeds meer ruzie

melissa, 9 jaar

Familie
ik heb steets meer ruzie met mijn familie wat kan i doen

Ze vloekt

, 9 jaar

Mijn woonsituatie
mijn ouders zijn al vanaf mijn 2de datis best wel moeilijk mijn stiefmoeder vloek weleens tegen mij wat kan ik daar aan doen #vilapinedo

Ze vloekt

, 9 jaar

Mijn woonsituatie
mijn ouders zijn al vanaf mijn 2de datis best wel moeilijk mijn stiefmoeder vloek weleens tegen mij wat kan ik daar aan doen #vilapinedo

Ruzie met stiefmoeder

sem, 9 jaar

Stiefouders
ik ben sem en heb gescheiden ouders ik heb vaak ruzie met mijn stief moeder dat komt door moeilijke omtandigheden met mijn stiefbroertje

Ruzie met stiefmoeder

sem, 9 jaar

Stiefouders
ik ben sem en heb gescheiden ouders ik heb vaak ruzie met mijn stief moeder dat komt door moeilijke omtandigheden met mijn stiefbroertje

Brief aan papa

, 14 jaar

Familie
Hallo, mijn ouders zijn nu ongeveer een maand geleden gescheiden en ik woon nu bij mijn moeder en mijn vader woont een paar kilometer van ons vandaan. Ik zie hem ongeveer een keer in de week. Hij is heel lief voor mij en ik ook voor hem, maar eigenlijk ben ik bijna altijd boos over wat hij mij en mijn zusje heeft aangedaan, ik heb namelijk het gevoel dat hij ons in de steek heeft gelaten en dat hij tegen ons heeft gelogen om zijn nieuwe vriendin te zien. Ik heb dit ook verteld aan mijn moeder en die heeft mij verteld dat ik het beste een briefje of een appje aan hem kan schrijven, ik vond dat een goed idee, maar ik weet niet zo goed hoe ik dan zo'n brief moet schrijven, want ik denk dan dat ik een te harde brief ga schrijven en dat hij het niet leuk vindt om het dan te lezen. Heeft iemand misschien tips voor mij hoe ik het beste die brief kan schrijven?

Brief aan papa

, 14 jaar

Familie
Hallo, mijn ouders zijn nu ongeveer een maand geleden gescheiden en ik woon nu bij mijn moeder en mijn vader woont een paar kilometer van ons vandaan. Ik zie hem ongeveer een keer in de week. Hij is heel lief voor mij en ik ook voor hem, maar eigenlijk ben ik bijna altijd boos over wat hij mij en mijn zusje heeft aangedaan, ik heb namelijk het gevoel dat hij ons in de steek heeft gelaten en dat hij tegen ons heeft gelogen om zijn nieuwe vriendin te zien. Ik heb dit ook verteld aan mijn moeder en die heeft mij verteld dat ik het beste een briefje of een appje aan hem kan schrijven, ik vond dat een goed idee, maar ik weet niet zo goed hoe ik dan zo'n brief moet schrijven, want ik denk dan dat ik een te harde brief ga schrijven en dat hij het niet leuk vindt om het dan te lezen. Heeft iemand misschien tips voor mij hoe ik het beste die brief kan schrijven?

Nu al een kindje

Floor, 13 jaar

Wat de f@#ck?!
Hi mijn ouders zijn nu net meer als een jaar gescheiden. Mijn vader woont nu ment zijn nieuwe vriendin die hij heeft leren kennen op werk in Slowakije. Zelf woon ik met mijn moeder in Nederland. Mijn vader heeft nu al een kindje van zijn vriendin. Hoe ga ik hier mee om❓❓❓

Nu al een kindje

Floor, 13 jaar

Wat de f@#ck?!
Hi mijn ouders zijn nu net meer als een jaar gescheiden. Mijn vader woont nu ment zijn nieuwe vriendin die hij heeft leren kennen op werk in Slowakije. Zelf woon ik met mijn moeder in Nederland. Mijn vader heeft nu al een kindje van zijn vriendin. Hoe ga ik hier mee om❓❓❓

Nieuw

Melody✨, 13 jaar

Wat de f@#ck?!
hoi ik ben melody en mijn ouder liggen in scheiding😭en het is dus ook heel nieuw voor me en ik vind het fijn als ik met iemand kan chatten die de zelfde situatie doormaakt dus als je wil chatten doe dat pleas🙏

Nieuw

Melody✨, 13 jaar

Wat de f@#ck?!
hoi ik ben melody en mijn ouder liggen in scheiding😭en het is dus ook heel nieuw voor me en ik vind het fijn als ik met iemand kan chatten die de zelfde situatie doormaakt dus als je wil chatten doe dat pleas🙏

Toen barstte de bom

Noa, 15 jaar

Wat de f@#ck?!
Hoi iedereen, bij deze ook mijn "story" (verhaal ;) mijn ouders zijn uit elkaar gegaan toen ik 7 was. (nouja, mijn vader is eigenlijk gewoon weggegaan en heeft ons letterlijk in de steek gelaten.) Ik zag mijn vader toen vrij weinig 1 x zondag in de 2 weken. Dat vondt ik jammer. Maar hij had blijkbaar effe geen tijd voor me. Mijn moeder is hier nog erg kwaad om geworden. En hij zij dat ze niet zo moest zeuren. Omdat ik nog erg jong was had ik niet zoveel te zeggen. Mijn vader kreeg al snel een nieuwe vriendin die een zoontje had. Meteen moest ik daar mee naar toe. Met hun kennis maken. Vreselijk. En toen wou die s'avonds ook nog daar bij die "mensen" blijven logeren. ja dáág.. zijn vriendin heb ik nooit gemogen die vanaf begin af aan al een moederrol over me wou spelen. Haar zoontje was daar in tegen erg aardig. Op dit moment heb ik er sinds vorig jaar voor gekozen om het contact met mijn vader te verbreken. Naar 8 jaar lang met buikpijn s'nachts in slaap huilen daar heen zijn gegaan was ik er klaar mee en heb ik voor mijzelf gekozen. Toen hij jarig was kreeg ik opeens een appje van mijn vader van; gefeliciteerd met de verjaardag van je vader🎉 hier ben ik echt erg van slag van geweest. Want ik zat er al zo mee van zou ik wel even n berichtje sturen. of t laten. Toen barste de bom los en was ik opeens gemeen en achterbaks en weet ik t wat ik allemaal naar mijn hoofd kreeg via smsjes (had m geblokkeerd op WhatsApp na dat berichtje.) intussen ook zijn "familie" (eigenlijk familie van zijn vriendin.) verwijderd van facebook. Want ja, wat had ik daar nog mee te schaften? dat was natuurlijk ook verschikkelijk (!) ik weet echt zo niet meer wat ik moet.. gelukkig heb ik een SUPER goede band met mijn moeder en mijn stiefvader. Hij voelt echt als n vader voor me en doet alles voor mij. Groetjes en veel liefs Noa

Toen barstte de bom

Noa, 15 jaar

Wat de f@#ck?!
Hoi iedereen, bij deze ook mijn "story" (verhaal ;) mijn ouders zijn uit elkaar gegaan toen ik 7 was. (nouja, mijn vader is eigenlijk gewoon weggegaan en heeft ons letterlijk in de steek gelaten.) Ik zag mijn vader toen vrij weinig 1 x zondag in de 2 weken. Dat vondt ik jammer. Maar hij had blijkbaar effe geen tijd voor me. Mijn moeder is hier nog erg kwaad om geworden. En hij zij dat ze niet zo moest zeuren. Omdat ik nog erg jong was had ik niet zoveel te zeggen. Mijn vader kreeg al snel een nieuwe vriendin die een zoontje had. Meteen moest ik daar mee naar toe. Met hun kennis maken. Vreselijk. En toen wou die s'avonds ook nog daar bij die "mensen" blijven logeren. ja dáág.. zijn vriendin heb ik nooit gemogen die vanaf begin af aan al een moederrol over me wou spelen. Haar zoontje was daar in tegen erg aardig. Op dit moment heb ik er sinds vorig jaar voor gekozen om het contact met mijn vader te verbreken. Naar 8 jaar lang met buikpijn s'nachts in slaap huilen daar heen zijn gegaan was ik er klaar mee en heb ik voor mijzelf gekozen. Toen hij jarig was kreeg ik opeens een appje van mijn vader van; gefeliciteerd met de verjaardag van je vader🎉 hier ben ik echt erg van slag van geweest. Want ik zat er al zo mee van zou ik wel even n berichtje sturen. of t laten. Toen barste de bom los en was ik opeens gemeen en achterbaks en weet ik t wat ik allemaal naar mijn hoofd kreeg via smsjes (had m geblokkeerd op WhatsApp na dat berichtje.) intussen ook zijn "familie" (eigenlijk familie van zijn vriendin.) verwijderd van facebook. Want ja, wat had ik daar nog mee te schaften? dat was natuurlijk ook verschikkelijk (!) ik weet echt zo niet meer wat ik moet.. gelukkig heb ik een SUPER goede band met mijn moeder en mijn stiefvader. Hij voelt echt als n vader voor me en doet alles voor mij. Groetjes en veel liefs Noa

Zielig voor papa

melissa, 9 jaar

Stiefouders
ik kan niet goed omgaan met mijn stiefvader hoe moet ik daar mee omgaan want ik vind het zielig voor mijn vader

Zielig voor papa

melissa, 9 jaar

Stiefouders
ik kan niet goed omgaan met mijn stiefvader hoe moet ik daar mee omgaan want ik vind het zielig voor mijn vader

Vroeger met papa

Siene, 11 jaar

Wat de f@#ck?!
Hoihoi, ik heb er erg veel last van dat als mijn 2 zussen en mijn moeder over dingen praten die ik niet begrijp. Nu zullen jullie wel denken, ja maar wat heeft dat met scheiden te maken, nou dat komt omdat vroeger mijn vader dan iets met mij ging doen, maar nu gaat dat niet, ik word daat erg verdrietig van...... Heeft iemand tips? Xxxliefs Siene

Vroeger met papa

Siene, 11 jaar

Wat de f@#ck?!
Hoihoi, ik heb er erg veel last van dat als mijn 2 zussen en mijn moeder over dingen praten die ik niet begrijp. Nu zullen jullie wel denken, ja maar wat heeft dat met scheiden te maken, nou dat komt omdat vroeger mijn vader dan iets met mij ging doen, maar nu gaat dat niet, ik word daat erg verdrietig van...... Heeft iemand tips? Xxxliefs Siene