Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Leeg je hoofd, lucht je hart

Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭

4822 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Met plezier gaan

, jaar

Hoe kan ik met plezier naar mijn vader gaan. Is het moeilijk om eerlijk te zijn tegen mijn stiefmoeder of vader. Hoe kan je goed met je stiefmoeder om gaan. Kan je met plezier naar je vader gaan. Hoe kan je je moeder en je stiefvader minder missen. Later heb ik nog meer problemen of vragen doei

Met plezier gaan

, jaar

Hoe kan ik met plezier naar mijn vader gaan. Is het moeilijk om eerlijk te zijn tegen mijn stiefmoeder of vader. Hoe kan je goed met je stiefmoeder om gaan. Kan je met plezier naar je vader gaan. Hoe kan je je moeder en je stiefvader minder missen. Later heb ik nog meer problemen of vragen doei

Thuis gevoel

, jaar

Is het gek dat thuis niet meer echt als thuis voelt sinds m’n ouders gescheiden zijn?

Hoe vertel ik het?

, jaar

hallo, ik ben Paagwea en ik ben 12 jaar. ik ben liever bij mijn vader en dat heb ik ook tegen hem gezegd, maar nu moet ik het ook aan me moeder vertellen!! maar HOE!!!! kunnen jullie mij alsjeblieft helpen? groeten, Paagwea.

Hoe vertel ik het?

, jaar

hallo, ik ben Paagwea en ik ben 12 jaar. ik ben liever bij mijn vader en dat heb ik ook tegen hem gezegd, maar nu moet ik het ook aan me moeder vertellen!! maar HOE!!!! kunnen jullie mij alsjeblieft helpen? groeten, Paagwea.

Omgaan klasgenoot

, jaar

Ik heb iemand in mijn klas die gescheiden ouders heeft en ik weet niet hoe ik daar mee moet omgaan kunnen jullie tips geven???

Omgaan klasgenoot

, jaar

Ik heb iemand in mijn klas die gescheiden ouders heeft en ik weet niet hoe ik daar mee moet omgaan kunnen jullie tips geven???

Reden scheiding

, jaar

Ik denk dat mijn ouders zijn gescheiden omdat ze mij willen pijn doen of pesten en daar ben ik hhhheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeellllllllllllllllllllllllllllll erg bang voor!!!!!!!!!!!!!!!! :( :(

Reden scheiding

, jaar

Ik denk dat mijn ouders zijn gescheiden omdat ze mij willen pijn doen of pesten en daar ben ik hhhheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeellllllllllllllllllllllllllllll erg bang voor!!!!!!!!!!!!!!!! :( :(

Ze gaan uit elkaar

, jaar

Vorige week heb ik van mijn vader gehoord dat hij boos is op mijn moeder en dat zij gaan uit elkaar. WTF. Wat moet ik doen met de informatie ???? Ik ben gewoon 11... ik wil niks te veranderen...en ik ben bang

Ze gaan uit elkaar

, jaar

Vorige week heb ik van mijn vader gehoord dat hij boos is op mijn moeder en dat zij gaan uit elkaar. WTF. Wat moet ik doen met de informatie ???? Ik ben gewoon 11... ik wil niks te veranderen...en ik ben bang

Behoefte aan contact

, jaar

hey! Ik had een vraag aan jullie, want mijn ouders zijn zo al 9 jaar gescheiden. En we komen weer in een situatie tussen mijn broer en mijn vader. Ik word er veel ingetrokken en moet telkens mijn mening geven. Ik wil gewoon even vrij zijn! Ik heb behoefte om met iemand te praten of iemand een vertrouwde knuffel te geven! Is dat misschien mogelijk? woont er iemand in Groningen die wel met mij een gesprek aan wilt gaan?? Even over mij: Ik ben heel onzeker laat me snel irriteren ben aardig vind moeilijk om met mensen over mijn gevoelens te praten! wil iemand mij helpen ik wil iemand die ik kan vertrouwen van een paar jaar ouder! een terapeut gaat hem niet worden na 7 keer! :(

Behoefte aan contact

, jaar

hey! Ik had een vraag aan jullie, want mijn ouders zijn zo al 9 jaar gescheiden. En we komen weer in een situatie tussen mijn broer en mijn vader. Ik word er veel ingetrokken en moet telkens mijn mening geven. Ik wil gewoon even vrij zijn! Ik heb behoefte om met iemand te praten of iemand een vertrouwde knuffel te geven! Is dat misschien mogelijk? woont er iemand in Groningen die wel met mij een gesprek aan wilt gaan?? Even over mij: Ik ben heel onzeker laat me snel irriteren ben aardig vind moeilijk om met mensen over mijn gevoelens te praten! wil iemand mij helpen ik wil iemand die ik kan vertrouwen van een paar jaar ouder! een terapeut gaat hem niet worden na 7 keer! :(

Zelf kiezen

, jaar

Mijn ouders zitten nu midden in een scheiding en ik woon nog steeds bij mijn moeder. Mijn vader wilt dat ik en mijn broertje bij hem gaan wonen.mijn vraag is nu moet ik bij hem gaan wonen wat ik trouwens niet wil of heb ik zelf een keuze hierin?

Zelf kiezen

, jaar

Mijn ouders zitten nu midden in een scheiding en ik woon nog steeds bij mijn moeder. Mijn vader wilt dat ik en mijn broertje bij hem gaan wonen.mijn vraag is nu moet ik bij hem gaan wonen wat ik trouwens niet wil of heb ik zelf een keuze hierin?

Mag ik bepalen?

, jaar

mag je zelf bepalen waar je bent of moeten je ouders dat bepalen

Verantwoordelijk voor broertjes en zusje

, jaar

Dit berichtje is vooral om mijn hart even te luchten. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik zelf 9 á 10 was. Ik heb nog twee jongere broertjes en een jonger zusje. De laatste paar weken ben ik mij gaan realiseren hoe slecht mijn ouders met mij en mijn broertjes en zusje zijn omgegaan. Ze hebben ons als afstootkussens en postduiven gebruikt. Hebben/hadden we tegenwoord? Hadden we grenzen die hun gevoelens kwetsen? Dan waren we ondankbare kinderen die hun verdriet niet in acht namen. We konden dan maar beter een ander huis zoeken. Daarnaast hebben ze beide verschillende problemen en gebruiken ze deze kaarten graag om medelijden bij ons op te wekken. Ik moest als oudste ook helpen bij het opvoeden van mijn broertjes en zusjes en kreeg ik verantwoordelijkheden die ik niet had moeten krijgen. Want ik was 'oud en wijs genoeg'. Ondertussen is dit automatisme geworden, voornamelijk om mijn broertjes en zusje te beschermen. Ik wil liever dat ze op mij afreageren dan op de rest. Mij zijn ze als dochter al verloren namelijk. Ze zijn daarvoor te vaak over mijn grenzen gegaan. Het liefst vertrek ik zo snel mogelijk uit huis, om mentaal en emotioneel te helen. Maar deze gedachte geeft mij ook weer zorgen, vanwege mijn broertjes en zusje. Zodra ik weg ben of mijzelf afreageer op hun, krijgen zij de woede over zich heen. Het ergste is dat ik ondertussen niet meer weet of ik mij aanstel of dat er echt iets aan de hand is. Bedankt dat ik dit hier kwijt kan, Villa Pinedo :)

Verantwoordelijk voor broertjes en zusje

, jaar

Dit berichtje is vooral om mijn hart even te luchten. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik zelf 9 á 10 was. Ik heb nog twee jongere broertjes en een jonger zusje. De laatste paar weken ben ik mij gaan realiseren hoe slecht mijn ouders met mij en mijn broertjes en zusje zijn omgegaan. Ze hebben ons als afstootkussens en postduiven gebruikt. Hebben/hadden we tegenwoord? Hadden we grenzen die hun gevoelens kwetsen? Dan waren we ondankbare kinderen die hun verdriet niet in acht namen. We konden dan maar beter een ander huis zoeken. Daarnaast hebben ze beide verschillende problemen en gebruiken ze deze kaarten graag om medelijden bij ons op te wekken. Ik moest als oudste ook helpen bij het opvoeden van mijn broertjes en zusjes en kreeg ik verantwoordelijkheden die ik niet had moeten krijgen. Want ik was 'oud en wijs genoeg'. Ondertussen is dit automatisme geworden, voornamelijk om mijn broertjes en zusje te beschermen. Ik wil liever dat ze op mij afreageren dan op de rest. Mij zijn ze als dochter al verloren namelijk. Ze zijn daarvoor te vaak over mijn grenzen gegaan. Het liefst vertrek ik zo snel mogelijk uit huis, om mentaal en emotioneel te helen. Maar deze gedachte geeft mij ook weer zorgen, vanwege mijn broertjes en zusje. Zodra ik weg ben of mijzelf afreageer op hun, krijgen zij de woede over zich heen. Het ergste is dat ik ondertussen niet meer weet of ik mij aanstel of dat er echt iets aan de hand is. Bedankt dat ik dit hier kwijt kan, Villa Pinedo :)