Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Leeg je hoofd, lucht je hart

Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭

4822 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Vader slaat

, jaar

Hoi ik ben Nikki ben 11 jaar Ik maak best veel mee met met mijn vader Hij geeft nergens toestemming voor Ik was dinsdag naar hem toe gegaan en ik ging woensdag naar mijn opa en oma en me opa was jarig dus we gingen een taartje halen maar ik was heel moe ik had maar 2 uurtjes geslapen Dus we gingen naar het winkel centrum en ik liep perongeluk tegen zijn arm en het pakje viel En in de winkel liep ik peronguk tegen zijn hiel en ik kreeg een klap voor mijn hoofd en hij zij heel boos KAPPEN NOU HE EN LOOP VOOR ME En hij zei het zelfs tegen mijn opa dat hij mij heeft geslagen op straat Hebben jullie nog tips voor mij

Vader slaat

, jaar

Hoi ik ben Nikki ben 11 jaar Ik maak best veel mee met met mijn vader Hij geeft nergens toestemming voor Ik was dinsdag naar hem toe gegaan en ik ging woensdag naar mijn opa en oma en me opa was jarig dus we gingen een taartje halen maar ik was heel moe ik had maar 2 uurtjes geslapen Dus we gingen naar het winkel centrum en ik liep perongeluk tegen zijn arm en het pakje viel En in de winkel liep ik peronguk tegen zijn hiel en ik kreeg een klap voor mijn hoofd en hij zij heel boos KAPPEN NOU HE EN LOOP VOOR ME En hij zei het zelfs tegen mijn opa dat hij mij heeft geslagen op straat Hebben jullie nog tips voor mij

Spreekbeurt

, jaar

ik moet een spreek beurt houden en ik heb informatie nodig over emoties en hulp voor kinderen van gescheiden ouders willen jullie mij helpen?

Spreekbeurt

, jaar

ik moet een spreek beurt houden en ik heb informatie nodig over emoties en hulp voor kinderen van gescheiden ouders willen jullie mij helpen?

Gevoelens wegstoppen

, jaar

Hi, ik ben 14 jaar en mijn ouders zijn gescheiden toen ik ongeveer 10 was. Ik heb hier nog steeds veel last van omdat ik mijn gevoelens heel erg weg stop. Mijn ouders hadden altijd ruzie er ging geen dag voorbij zonder. Mijn ouders hebben niet bijde een eigen huis maar wonen om ste beurt bij ons thuis. Ze doen dus aan birth nesting. Ik vind het nog steeds heel lastig omdat ze nog steeds boos zijn op elkaar en geen seconde normaal kunnen doen. Ook heb ik eigenlijk niks gezegd tegen mijn vrienden en vriendinnen. Ik weet niet zo goed waarom maar ik had het zo graag anders gezien. Ik denk dat het is omdat ik het achter me wil laten en ook een beetje bang ben voor de reacties. Het doen me pijn om andere mensen te horen praten over hoe ze met hun ouders op vakantie gaan en het zo leuk hebben. Ik gun het ze natuurlijk heel erg! Maar ja... en vorig jaar heeft mijn vader ook nog eens een nieuwe vriendin gekregen en daarbij hebben ik en mijn zusje er nu ook nog een stief broertje bij. Ik ben gewoon de hele tijd verdrietig maar dat laat ik eigenlijk niet merken. Ik weet gewoon niet meer zo goed wat ik moet doen en om nou met mijn ouders te gaan praten. Ik denk dat ik daarvoor een soort trauma heb opgelopen ofzo door al hun ruzies. Ik weet het echt niet meer en ik merk ook dat mijn school cijfers er onder gaan leiden. Kan iemand me een beetje helpen? Alvast bedankt!

Gevoelens wegstoppen

, jaar

Hi, ik ben 14 jaar en mijn ouders zijn gescheiden toen ik ongeveer 10 was. Ik heb hier nog steeds veel last van omdat ik mijn gevoelens heel erg weg stop. Mijn ouders hadden altijd ruzie er ging geen dag voorbij zonder. Mijn ouders hebben niet bijde een eigen huis maar wonen om ste beurt bij ons thuis. Ze doen dus aan birth nesting. Ik vind het nog steeds heel lastig omdat ze nog steeds boos zijn op elkaar en geen seconde normaal kunnen doen. Ook heb ik eigenlijk niks gezegd tegen mijn vrienden en vriendinnen. Ik weet niet zo goed waarom maar ik had het zo graag anders gezien. Ik denk dat het is omdat ik het achter me wil laten en ook een beetje bang ben voor de reacties. Het doen me pijn om andere mensen te horen praten over hoe ze met hun ouders op vakantie gaan en het zo leuk hebben. Ik gun het ze natuurlijk heel erg! Maar ja... en vorig jaar heeft mijn vader ook nog eens een nieuwe vriendin gekregen en daarbij hebben ik en mijn zusje er nu ook nog een stief broertje bij. Ik ben gewoon de hele tijd verdrietig maar dat laat ik eigenlijk niet merken. Ik weet gewoon niet meer zo goed wat ik moet doen en om nou met mijn ouders te gaan praten. Ik denk dat ik daarvoor een soort trauma heb opgelopen ofzo door al hun ruzies. Ik weet het echt niet meer en ik merk ook dat mijn school cijfers er onder gaan leiden. Kan iemand me een beetje helpen? Alvast bedankt!

1 vast huis

, jaar

Hoi! Ik ben Sanna en ben 18 jaar oud. Mijn ouders zijn gescheiden in oktober en sinds november heeft mijn moeder al een nieuwe woning. Ik heb een broertje van 15 jaar oud. Ik vind het goed zoals het nu is maar zit wel met mijn woonsituatie. Het liefst heb ik 1 vast huis want nu gaan we elke week weer naar het andere huis. Ik heb hier moeite mee en merk soms dat ik er wat geïrriteerd door raak..ik doe dit voornamelijk voor mijn broertje en wil geen kant kiezen van 1 van mijn ouders. Of 1 van mijn ouders teleurstellen... hoe gaan jullie hier mee om? En hoe was jullie eerste verjaardag met gescheiden ouders? Ik ben over 2 weken jarig maar we vieren het met beide families. Ik ben best wel bang dat het wat ongemakkelijk wordt maar ook dit doe ik voor mijn broertje. Ik wil niet dat hij straks een “ongemakkelijke” verjaardag heeft..

1 vast huis

, jaar

Hoi! Ik ben Sanna en ben 18 jaar oud. Mijn ouders zijn gescheiden in oktober en sinds november heeft mijn moeder al een nieuwe woning. Ik heb een broertje van 15 jaar oud. Ik vind het goed zoals het nu is maar zit wel met mijn woonsituatie. Het liefst heb ik 1 vast huis want nu gaan we elke week weer naar het andere huis. Ik heb hier moeite mee en merk soms dat ik er wat geïrriteerd door raak..ik doe dit voornamelijk voor mijn broertje en wil geen kant kiezen van 1 van mijn ouders. Of 1 van mijn ouders teleurstellen... hoe gaan jullie hier mee om? En hoe was jullie eerste verjaardag met gescheiden ouders? Ik ben over 2 weken jarig maar we vieren het met beide families. Ik ben best wel bang dat het wat ongemakkelijk wordt maar ook dit doe ik voor mijn broertje. Ik wil niet dat hij straks een “ongemakkelijke” verjaardag heeft..

Praten over gevoelens

, jaar

Ik heb de laatste tijd heel veel pijn. Ik heb vaak het idee dat niemand mij begrijpt en wordt daar snel boos van. Ik huil snachts vaak en kom hiervoor bij de dokter maar ook bij dokters heb ik niet het gevoel dat zij mij begrijpen net zoals vrienden en familie. Ik voel me hierdoor heel eenzaam. Wat kan ik het beste doen om gelukkig te worden? Om mensen mij te helpen begrijpen? en hoe blijf ik rustig als mensen dit niet begrijpen? (Ik vind het heel moeilijk om mensen te vertellen hoe ik mij voel dus erover praten durf ik niet zo goed).

Praten over gevoelens

, jaar

Ik heb de laatste tijd heel veel pijn. Ik heb vaak het idee dat niemand mij begrijpt en wordt daar snel boos van. Ik huil snachts vaak en kom hiervoor bij de dokter maar ook bij dokters heb ik niet het gevoel dat zij mij begrijpen net zoals vrienden en familie. Ik voel me hierdoor heel eenzaam. Wat kan ik het beste doen om gelukkig te worden? Om mensen mij te helpen begrijpen? en hoe blijf ik rustig als mensen dit niet begrijpen? (Ik vind het heel moeilijk om mensen te vertellen hoe ik mij voel dus erover praten durf ik niet zo goed).

Slecht praten over vader

, jaar

Hoi, mijn ouders zijn al langere tijd uit elkaar. Ik en mijn zusje (13) komen niet vaak bij mijn vader. Steeds als mijn zusje iets vraagt over mijn vader of dat het in een gesprek voorbij komt praat mijn moeder heel negatief over hem en andersom het zelfde. Ik heb niet meer de behoefte om vaak naar mijn vader te gaan dus denken mensen dat ze slecht over hem kunnen praten maar het blijft wel pijn doen als mensen slechte dingen zeggen over de mensen aan wie je trouw wilt zijn. Hoe kan ik er voor zorgen dat ze niet slecht over elkaar praten in ons bij zijn. Als ik het zou vragen ben ik bang dat ik mensen ga kwetsen.

Slecht praten over vader

, jaar

Hoi, mijn ouders zijn al langere tijd uit elkaar. Ik en mijn zusje (13) komen niet vaak bij mijn vader. Steeds als mijn zusje iets vraagt over mijn vader of dat het in een gesprek voorbij komt praat mijn moeder heel negatief over hem en andersom het zelfde. Ik heb niet meer de behoefte om vaak naar mijn vader te gaan dus denken mensen dat ze slecht over hem kunnen praten maar het blijft wel pijn doen als mensen slechte dingen zeggen over de mensen aan wie je trouw wilt zijn. Hoe kan ik er voor zorgen dat ze niet slecht over elkaar praten in ons bij zijn. Als ik het zou vragen ben ik bang dat ik mensen ga kwetsen.

Geen zin in

, jaar

ik heb gescheiden ouders om de twee weken ga ik naar me vader maar....me broer [14] en me zus[12] gaan niet mee ze hebben er geen zin in ja ik natuurlijk ook niet maar ja het is me vader dus ik ga wel DAT IS ZO ONEERLIJK WAT MOET IK DOEN!!

Geen zin in

, jaar

ik heb gescheiden ouders om de twee weken ga ik naar me vader maar....me broer [14] en me zus[12] gaan niet mee ze hebben er geen zin in ja ik natuurlijk ook niet maar ja het is me vader dus ik ga wel DAT IS ZO ONEERLIJK WAT MOET IK DOEN!!

Kus waar ik bij ben

, jaar

mijn stiefmoeder en mijn vader geven elkaar altijd een kus als ik erbij ben en dat vind ik heel vervelend ook trekken ze mijn halfzusje voor en doen nooit wat met mij wat moet ik doen

Kus waar ik bij ben

, jaar

mijn stiefmoeder en mijn vader geven elkaar altijd een kus als ik erbij ben en dat vind ik heel vervelend ook trekken ze mijn halfzusje voor en doen nooit wat met mij wat moet ik doen

Liever vaker bij vader

, jaar

hallo, mijn ouders zijn uit elkaar gegaan toen ik 6 jaar was. Ik heb daar nog veel moeite mee. Vooral omdat toen mijn ouders uit elkaar gingen, zij alles bepaalde. Dat kwam vooral omdat ik en mijn tweelingzus te klein waren om zelf te beslissen, dus toen was ik 1 middag in de week bij mijn vader, inmiddels ben ik ongeveer 4/5 dagen per 2 weken bij mijn vader. Alleen het liefst zou ik daar veel vaker zijn. Alleen omdat dit nu al 6 jaar is hoe het gaat, vind ik het moeilijk om tegen mijn moeder te zeggen. heeft iemand nog tips om daarbij te helpen? groetjes Féline

Liever vaker bij vader

, jaar

hallo, mijn ouders zijn uit elkaar gegaan toen ik 6 jaar was. Ik heb daar nog veel moeite mee. Vooral omdat toen mijn ouders uit elkaar gingen, zij alles bepaalde. Dat kwam vooral omdat ik en mijn tweelingzus te klein waren om zelf te beslissen, dus toen was ik 1 middag in de week bij mijn vader, inmiddels ben ik ongeveer 4/5 dagen per 2 weken bij mijn vader. Alleen het liefst zou ik daar veel vaker zijn. Alleen omdat dit nu al 6 jaar is hoe het gaat, vind ik het moeilijk om tegen mijn moeder te zeggen. heeft iemand nog tips om daarbij te helpen? groetjes Féline

Kiezen bij wie ik ben

, jaar

Hoii, Ik zou vanaf me 12e mogen kieze bij wie ik liever ben en wanneer. Nu ben ik 15 en moet ik alsnog om het weekend naar me vader, onze band is slecht en ik haat het daar en haat hem. Kan ik iets doen zodat ik zelf kan kiezen wanneer ik naar hem toe ga? Ik heb al een paar x met bijde ouders gepraat maar niks werkt. Groetjes kaylee

Kiezen bij wie ik ben

, jaar

Hoii, Ik zou vanaf me 12e mogen kieze bij wie ik liever ben en wanneer. Nu ben ik 15 en moet ik alsnog om het weekend naar me vader, onze band is slecht en ik haat het daar en haat hem. Kan ik iets doen zodat ik zelf kan kiezen wanneer ik naar hem toe ga? Ik heb al een paar x met bijde ouders gepraat maar niks werkt. Groetjes kaylee