Leeg je hoofd, lucht je hart
Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭
4822 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Meteen een ander
, jaar
ik ben niet blij elke dag maar soms wel want mij ouders zijn geschijden en dat vind ik niet leuk en mij vader had me teen al un andere meisje en dat vind ik egt niet leuk van mij vader en dat vind mij moeder ook niet leuk van mij vader
Meteen een ander
, jaar
ik ben niet blij elke dag maar soms wel want mij ouders zijn geschijden en dat vind ik niet leuk en mij vader had me teen al un andere meisje en dat vind ik egt niet leuk van mij vader en dat vind mij moeder ook niet leuk van mij vader
Ik ben doorgeefluik
, jaar
Hoihoi,
mijn vader en moeder hebben soms, nu ze al best lang gescheiden zijn, nog steeds wel ruzie. Ze willen dan ook niet met elkaar praten.
Mijn moeder of vader gaat dan met mij bellen om te vragen of ik dit aan de ander wil vragen of zeggen.
Dit heb ik liever niet, maar ik weet niet hoe ik dat tegen hun moet vertellen.
Kan jij mij helpen?
Groetjes
Ik ben doorgeefluik
, jaar
Hoihoi,
mijn vader en moeder hebben soms, nu ze al best lang gescheiden zijn, nog steeds wel ruzie. Ze willen dan ook niet met elkaar praten.
Mijn moeder of vader gaat dan met mij bellen om te vragen of ik dit aan de ander wil vragen of zeggen.
Dit heb ik liever niet, maar ik weet niet hoe ik dat tegen hun moet vertellen.
Kan jij mij helpen?
Groetjes
Contact ouders
, jaar
Wat moeten mijn ouders tegen elkaar zeggen
Contact ouders
, jaar
Wat moeten mijn ouders tegen elkaar zeggen
Verjaardag vieren
, jaar
Hoi lieve allemaal,
Ik ben 24 jaar oud en ik struggle nogal met mijn diplomauitreiking en verjaardag over een tijdje. Ik ben op dit moment de enige binnen mijn gezin die mijn vader en zijn vrouw + haar kinderen ziet. Mijn broers/zussen hebben allemaal ruzie of geen contact met hun. Als ik straks eindelijk mijn diploma heb gehaald, wil ik graag een leuk feest geven. Ik wil dan ook graag mijn stiefbroer en stiefzus uitnodigen, maar als ik dat doe, komen mijn brussen niet, dat hebben ze al uitgesproken naar mij. Ik wil hun er wel echt perse bij hebben omdat ze veel voor me hebben betekent, maar ik wil mezelf eigenlijk ook niet laten manipuleren door mijn stiefbroer/stiefzus niet uit te nodigen. Mijn broers/zussen zeggen simpel: ‘je moet doen wat jij wil, is echt altijd goed’. Maar ja ze weten heus wel dat ik hun erbij wil hebben.
Hoe kan ik met deze situatie omgaan? Ik vind het erg lastig en het maakt me heel erg verdrietig dat ik als 24 jarige nog met een situatie als deze struggle.
Verjaardag vieren
, jaar
Hoi lieve allemaal,
Ik ben 24 jaar oud en ik struggle nogal met mijn diplomauitreiking en verjaardag over een tijdje. Ik ben op dit moment de enige binnen mijn gezin die mijn vader en zijn vrouw + haar kinderen ziet. Mijn broers/zussen hebben allemaal ruzie of geen contact met hun. Als ik straks eindelijk mijn diploma heb gehaald, wil ik graag een leuk feest geven. Ik wil dan ook graag mijn stiefbroer en stiefzus uitnodigen, maar als ik dat doe, komen mijn brussen niet, dat hebben ze al uitgesproken naar mij. Ik wil hun er wel echt perse bij hebben omdat ze veel voor me hebben betekent, maar ik wil mezelf eigenlijk ook niet laten manipuleren door mijn stiefbroer/stiefzus niet uit te nodigen. Mijn broers/zussen zeggen simpel: ‘je moet doen wat jij wil, is echt altijd goed’. Maar ja ze weten heus wel dat ik hun erbij wil hebben.
Hoe kan ik met deze situatie omgaan? Ik vind het erg lastig en het maakt me heel erg verdrietig dat ik als 24 jarige nog met een situatie als deze struggle.
Wisselen lock down
, jaar
Mijn ouders hebben co-ouderschap en ik wil geeoon week om week wisselen ook bij ern lock down. Mag dat???
Wisselen lock down
, jaar
Mijn ouders hebben co-ouderschap en ik wil geeoon week om week wisselen ook bij ern lock down. Mag dat???
Co-ouderschap lockdown
, jaar
Mijn ouders hebben co-ouderschap.
Als er een lockdown komt mag ik dan nog wisselen?
Co-ouderschap lockdown
, jaar
Mijn ouders hebben co-ouderschap.
Als er een lockdown komt mag ik dan nog wisselen?
Ik wil wat zeggen
, jaar
Hi allemaal,
Mijn ouders zijn al 2 jaar bezig met scheiden. Ik heb 2 zussen die niet meer thuis wonen. Afgelopen 20 jaar hebben allebei mijn ouders gewoon gewerkt tot hun max. Nu heeft mijn moeder natuurlijk recht op de helft van alle bezittingen (wat ik al niet echt eerlijk vind). Nu hadden ze een bepaald bedrag afgesproken maar door de afgelopen crash van de markt wordt het lastig voor mijn vader om te betalen. Mijn moeder reageerde na een bijna 35 jarige relatie dat hij het maar van zn ouders moet lenen. Nu ben ik het hier totaal niet mee eens en wil ik er wat van zeggen. Hoe kan dat het best?
Bij voorbaat dank!!
Ik wil wat zeggen
, jaar
Hi allemaal,
Mijn ouders zijn al 2 jaar bezig met scheiden. Ik heb 2 zussen die niet meer thuis wonen. Afgelopen 20 jaar hebben allebei mijn ouders gewoon gewerkt tot hun max. Nu heeft mijn moeder natuurlijk recht op de helft van alle bezittingen (wat ik al niet echt eerlijk vind). Nu hadden ze een bepaald bedrag afgesproken maar door de afgelopen crash van de markt wordt het lastig voor mijn vader om te betalen. Mijn moeder reageerde na een bijna 35 jarige relatie dat hij het maar van zn ouders moet lenen. Nu ben ik het hier totaal niet mee eens en wil ik er wat van zeggen. Hoe kan dat het best?
Bij voorbaat dank!!
Tips corona
, jaar
Hallo lieve forumleden,
Waarschijnlijk zitten velen van jullie nu in hetzelfde schuitje: zoveel mogelijk thuis vanwege de corona-situatie. Dat is natuurlijk niet heel fijn als je uit een gezin komt waar ruzie is of wanneer je een ouder moet missen op dit moment. Toch is het even niet anders op dit moment. We moeten er dus het beste van zien te maken!
Hoe zorgen jullie ervoor dat je van je kamer een fijn plekje maakt voor jezelf, waar je tot rust kan komen? Deel je tips hier met elkaar.
Ik heb om te beginnen drie dingen die ik elke dag doe om zo goed in mijn vel te blijven zitten:
1. Ik ga twee keer per dag lekker een stukje wandelen alleen.
Dit doe ik in de avond zonder telefoon, om mijn gedachten even te kunnen verwerken en in de ochtend met een lekker vrolijk muziekje, om energie te krijgen voor mijn dag!
2. Ik laat de hond van mijn buurvrouw uit.
Dit hondje geeft mij veel liefde en afleiding. Ook help ik de buurvrouw er mee. Zij is oud en vind het nu een beetje spannend om naar buiten te gaan.
3. Ik zorg ervoor dat mijn kamer een fijne plek is.
Omdat ik toch tijd over heb, heb ik mijn kamer heel goed schoongemaakt, kaarsjes neergezet en mooie plantjes. Het is voor mij zo een heel fijne plek om te zijn.
Wat zijn jullie tips?
Tips corona
, jaar
Hallo lieve forumleden,
Waarschijnlijk zitten velen van jullie nu in hetzelfde schuitje: zoveel mogelijk thuis vanwege de corona-situatie. Dat is natuurlijk niet heel fijn als je uit een gezin komt waar ruzie is of wanneer je een ouder moet missen op dit moment. Toch is het even niet anders op dit moment. We moeten er dus het beste van zien te maken!
Hoe zorgen jullie ervoor dat je van je kamer een fijn plekje maakt voor jezelf, waar je tot rust kan komen? Deel je tips hier met elkaar.
Ik heb om te beginnen drie dingen die ik elke dag doe om zo goed in mijn vel te blijven zitten:
1. Ik ga twee keer per dag lekker een stukje wandelen alleen.
Dit doe ik in de avond zonder telefoon, om mijn gedachten even te kunnen verwerken en in de ochtend met een lekker vrolijk muziekje, om energie te krijgen voor mijn dag!
2. Ik laat de hond van mijn buurvrouw uit.
Dit hondje geeft mij veel liefde en afleiding. Ook help ik de buurvrouw er mee. Zij is oud en vind het nu een beetje spannend om naar buiten te gaan.
3. Ik zorg ervoor dat mijn kamer een fijne plek is.
Omdat ik toch tijd over heb, heb ik mijn kamer heel goed schoongemaakt, kaarsjes neergezet en mooie plantjes. Het is voor mij zo een heel fijne plek om te zijn.
Wat zijn jullie tips?
Samengesteld gezin
, jaar
Ik heb gescheiden ouders en ik woon met mijn vader in een samengesteld gezin, mijn stiefmoeder is helemaal klaar met mij en mijn zussen en gaat helemaal op ons zeiken😭 en mijn moeder heeft niet veel geld maar ze is net weer in het ziekenhuis gaan werken 💗 weet jij wat ik moet doen?
Samengesteld gezin
, jaar
Ik heb gescheiden ouders en ik woon met mijn vader in een samengesteld gezin, mijn stiefmoeder is helemaal klaar met mij en mijn zussen en gaat helemaal op ons zeiken😭 en mijn moeder heeft niet veel geld maar ze is net weer in het ziekenhuis gaan werken 💗 weet jij wat ik moet doen?
Vader niet meer zien
, jaar
Ik woon nu tijdelijk bij mijn vader, maar mijn vader is een alcoholist met woede problemen. Hij lijkt steeds nieuwe dingen te verzinnen om boos op mij te zijn en ontkent dat hij elke dag bier drinkt, ondanks het feit dat ik elke dag nieuwe blikken bier in de koelkast zie staan. Mijn moeder weet dit en ik heb haar meerdere keren verteld dat ik hier weg wil, maar ik moet van haar hier blijven. Onlangs kwam ik erachter dat ik het recht had te zeggen dat ik mijn vader niet meer wil zien. Bij wie moet ik dit melden?
Vader niet meer zien
, jaar
Ik woon nu tijdelijk bij mijn vader, maar mijn vader is een alcoholist met woede problemen. Hij lijkt steeds nieuwe dingen te verzinnen om boos op mij te zijn en ontkent dat hij elke dag bier drinkt, ondanks het feit dat ik elke dag nieuwe blikken bier in de koelkast zie staan. Mijn moeder weet dit en ik heb haar meerdere keren verteld dat ik hier weg wil, maar ik moet van haar hier blijven. Onlangs kwam ik erachter dat ik het recht had te zeggen dat ik mijn vader niet meer wil zien. Bij wie moet ik dit melden?

5