Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Leeg je hoofd, lucht je hart

Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Mijn pa nooit gekend

Klaas, 17 jaar

Mijn woonsituatie
Hallo Ik heb mn pap nooit gekend woon vanaf mn geboorte met mn mam en oma we zijn heel erg streng gereformeerd en ik vind de bijbel lezen en op zondag 2 x naar de kerk niet altijd leuk

Mijn pa nooit gekend

Klaas, 17 jaar

Mijn woonsituatie
Hallo Ik heb mn pap nooit gekend woon vanaf mn geboorte met mn mam en oma we zijn heel erg streng gereformeerd en ik vind de bijbel lezen en op zondag 2 x naar de kerk niet altijd leuk

Gaan mijn ouders scheiden?

Mex, 11 jaar

Familie(Geen) contact
Gaan mijn ouders scheiden? Me vader is de laatste tijd best boos, me zus word gepest op school. ik kan er niet tegen. Ik vraag me vaak af of het aan mij ligt of dat me ouders gaan scheiden. Ik hou heel veel van me gezin en zou ze nooit kwijt willen raken. Ik ben de laatste tijd veel weg omdat ik er gek van word. Horen hoe iedereen boos doet, me zus die overal om klaagt. Ik wil gewoon een normaal gezin zijn. Soms vraag ik me ook af of ik niet moet weglopen of verhuizen ,maar nee er zijn altijd leuke tijden. Al gaat het soms slecht in je gezin/familie praat erover zeg wat je naar vindt. Als je toch van plan bent weg te gaan dan heb ik een tip voor je : doe het niet he ouders zijn je alles in slechte en nare situaties. Heeft iemand een tip voor als me ouders toch scheiden?

Gaan mijn ouders scheiden?

Mex, 11 jaar

Familie(Geen) contact
Gaan mijn ouders scheiden? Me vader is de laatste tijd best boos, me zus word gepest op school. ik kan er niet tegen. Ik vraag me vaak af of het aan mij ligt of dat me ouders gaan scheiden. Ik hou heel veel van me gezin en zou ze nooit kwijt willen raken. Ik ben de laatste tijd veel weg omdat ik er gek van word. Horen hoe iedereen boos doet, me zus die overal om klaagt. Ik wil gewoon een normaal gezin zijn. Soms vraag ik me ook af of ik niet moet weglopen of verhuizen ,maar nee er zijn altijd leuke tijden. Al gaat het soms slecht in je gezin/familie praat erover zeg wat je naar vindt. Als je toch van plan bent weg te gaan dan heb ik een tip voor je : doe het niet he ouders zijn je alles in slechte en nare situaties. Heeft iemand een tip voor als me ouders toch scheiden?

Hoe vraag ik het?

ruben, 10 jaar

Mijn woonsituatie
ik wil graag vaker naar mijn vader maar ik weet dat mijn moeder dat niet wilt .en mijn vader wel. ik wil de ene week bij mijn vader en de andere week bij mijn moeder. kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan vragen en aan wie want mijn ouders willen iets anders dan ik groetjes Ruben.

Hoe vraag ik het?

ruben, 10 jaar

Mijn woonsituatie
ik wil graag vaker naar mijn vader maar ik weet dat mijn moeder dat niet wilt .en mijn vader wel. ik wil de ene week bij mijn vader en de andere week bij mijn moeder. kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan vragen en aan wie want mijn ouders willen iets anders dan ik groetjes Ruben.

Moet ik er voor hem zijn?

, jaar

Hi, mijn ouders zijn gescheiden toen ik 5 was en dit is een vechtscheiding geworden die nu nog aan de gang is, ik ben 15. mijn broer woont sinds April in een support huis, mijn vader is er achter gekomen dat hij drugs doet daar. iedereen was erg overstuur en hij is naar huis gegaan. voor de vakantie is hij naar een andere (betere) kliniek gegaan, het leek erop dat het beter met hem ging. sinds juli heeft hij 2 keer contact met me gekocht, we waren ontzettend hecht. hij heeft bpd, depressie en adhd dus ik kan me vorstellen dat het moeilijk is om contact op te zoeken soms. ongeveer 2 maanden geleden zijn we er achter gekomen dat hij weer teruggevallen is naar drugs. hij heeft me sinds vroeger ontzettend veel pijn gedaan en zeker nu, ik ben er mijn hele leven voor hem geweest, maar hij liegt alleen maar tegen me en zoekt nauwelijks contact. het gaat niet goed met hem en er is een kans dat hij dakloos word, mn vader weigert om hem terug in huis te nemen. mijn vraag is dus, moet ik juist nu nog steeds er voor hem zijn of hem laten? ik ben door therapie er achter gekomen dat hij vroeger dingen heeft gedaan tegen me die niet oke zijn. ik heb dus geen idee ook of ik er wat over moet zeggen, over vroeger en nu en dat ik boos op hem ben, of hem moet laten omdat hij het al erg moeilijk heeft bedankt voor het lezen :) hoop dat jullie me misschien kunnen helpen

Moet ik er voor hem zijn?

, jaar

Hi, mijn ouders zijn gescheiden toen ik 5 was en dit is een vechtscheiding geworden die nu nog aan de gang is, ik ben 15. mijn broer woont sinds April in een support huis, mijn vader is er achter gekomen dat hij drugs doet daar. iedereen was erg overstuur en hij is naar huis gegaan. voor de vakantie is hij naar een andere (betere) kliniek gegaan, het leek erop dat het beter met hem ging. sinds juli heeft hij 2 keer contact met me gekocht, we waren ontzettend hecht. hij heeft bpd, depressie en adhd dus ik kan me vorstellen dat het moeilijk is om contact op te zoeken soms. ongeveer 2 maanden geleden zijn we er achter gekomen dat hij weer teruggevallen is naar drugs. hij heeft me sinds vroeger ontzettend veel pijn gedaan en zeker nu, ik ben er mijn hele leven voor hem geweest, maar hij liegt alleen maar tegen me en zoekt nauwelijks contact. het gaat niet goed met hem en er is een kans dat hij dakloos word, mn vader weigert om hem terug in huis te nemen. mijn vraag is dus, moet ik juist nu nog steeds er voor hem zijn of hem laten? ik ben door therapie er achter gekomen dat hij vroeger dingen heeft gedaan tegen me die niet oke zijn. ik heb dus geen idee ook of ik er wat over moet zeggen, over vroeger en nu en dat ik boos op hem ben, of hem moet laten omdat hij het al erg moeilijk heeft bedankt voor het lezen :) hoop dat jullie me misschien kunnen helpen

Zusje blijft langer weg

, jaar

Hoi, Dit bericht schrijf ik in de vakantie. Ik zit met een moment dat je denkt, Waarom kan dit!! Ik en mijn broertjes gaan niet naar papa, maar mijn zusje wel. Er is sinds kort besloten dat mijn zusje inplaats van maandag 9.00 tot en met zondag 17.00 nu van maandag 8.30 tot en met volgende week maandag 8.30 (een extra nacht) moet gaan. Is dit bij een van jullie ook. Wat deden jullie ermee. Hebben jullie tips voor mij. Stefan

Zusje blijft langer weg

, jaar

Hoi, Dit bericht schrijf ik in de vakantie. Ik zit met een moment dat je denkt, Waarom kan dit!! Ik en mijn broertjes gaan niet naar papa, maar mijn zusje wel. Er is sinds kort besloten dat mijn zusje inplaats van maandag 9.00 tot en met zondag 17.00 nu van maandag 8.30 tot en met volgende week maandag 8.30 (een extra nacht) moet gaan. Is dit bij een van jullie ook. Wat deden jullie ermee. Hebben jullie tips voor mij. Stefan

Ik wil bij mijn vader wonen

, jaar

Ik woon 1 week bij mijn vader en 1 week bij mijn moeder, en bij mijn moeder zijn is heel moeilijk omdat daar ruzies zijn en geroddeld wordt, en ik kan daar niet tegen waardoor ik weg wil maar mijn moeder zegt dat dat niet gaat gebeuren, Bij mijn vader voel ik mij het fijnst omdat het daar normaal en rustig is, en dit gezeik duurt al 3 jaar, ik ben er zo klaar mee!! Met mijn stiefvader (als ik het zo kan noemen) heb ik geen band, ik vindt het lastig om met hem om te gaan, hij heeft mij uitgescholden voor verrader en klootzak ik schrok daar heel erg van, ik hoor zo niet behandeld te worden, ik kan ook niet aan zijn asociale taalgebruik wennen, en zo zijn er nog veel meer dingen gebeurd, waardoor ik het niet meer volhoudt, en mijn moeder zegt dat ik niet meer mijn verhaal mag doen bij mijn opa & oma ik werd onder druk gezet door mijn moeder toen ik klaar was met mijn oma bellen, ze vroeg wat ik had gezegd en dat was volgens haar inbreuk op haar privacy, en mijn stiefvader zat toen gemeen te lachen en bemoeide zich ermee, terwijl hij er niks mee te maken had, ik wil gewoon bij mijn vader wonen,

Ik wil bij mijn vader wonen

, jaar

Ik woon 1 week bij mijn vader en 1 week bij mijn moeder, en bij mijn moeder zijn is heel moeilijk omdat daar ruzies zijn en geroddeld wordt, en ik kan daar niet tegen waardoor ik weg wil maar mijn moeder zegt dat dat niet gaat gebeuren, Bij mijn vader voel ik mij het fijnst omdat het daar normaal en rustig is, en dit gezeik duurt al 3 jaar, ik ben er zo klaar mee!! Met mijn stiefvader (als ik het zo kan noemen) heb ik geen band, ik vindt het lastig om met hem om te gaan, hij heeft mij uitgescholden voor verrader en klootzak ik schrok daar heel erg van, ik hoor zo niet behandeld te worden, ik kan ook niet aan zijn asociale taalgebruik wennen, en zo zijn er nog veel meer dingen gebeurd, waardoor ik het niet meer volhoudt, en mijn moeder zegt dat ik niet meer mijn verhaal mag doen bij mijn opa & oma ik werd onder druk gezet door mijn moeder toen ik klaar was met mijn oma bellen, ze vroeg wat ik had gezegd en dat was volgens haar inbreuk op haar privacy, en mijn stiefvader zat toen gemeen te lachen en bemoeide zich ermee, terwijl hij er niks mee te maken had, ik wil gewoon bij mijn vader wonen,

Vastlopen in mijn gevoel

, jaar

Heyy, Ik loop heel erg vast en ik weet het even niet meer. Mijn ouders zijn gescheiden voordat ik geboren was. Mijn vader ging toen met een andere vriendin(waar ik het goed mee kon/kan) waar hij 10 jaar mee samen is geweest en ze hadden 3 kinderen. Mijn vader ging op een gegeven moment weer vreemd met een ander en gooide haar eruit. Mijn vader is een alcoholist, dus de sfeer thuis was nooit goed. Alles moest op zijn manier en als dat niet zo ging werd hij mega boos. Dat werd nog erger sinds dat hij met die andere vrouw ging. Zij niet alleen drank verslaafd, maar ook rook- en gokverslaafd. Bovendien reed ze ook zonder rijbewijs en de sfeer werd steeds onveiliger. Ik begon de zorg op me te nemen van m'n halfzusjes en beschermde ze zoveel mogelijk voor het gevaarlijke gedrag van m'n vader en z'n vriendin. Het gebeurde vaak genoeg dat ze geslagen werden en we werden allemaal mentaal helemaal kapot gemaakt. Toen het te erg werd het ik damen met hulp gekozen dat ik niet meer heen wilde gaan. Dat is nu ruim 3 jaar geleden. Helaas heb ik best veel trauma's opgelopen waar ik nu EMDR voor heb. Dat gaat opzich goed, maar is mega zwaar. Waar ik nu tegenaan loop is dat ik heel erg vastloopt in m'n gevoel. Ik voel me heel vaak eenzaam(ook al heb ik veel mensen om me heen), zit vaak uren achter elkaar te huilen en soms ook zonder reden. Ik ben snel geprikkeld en kan veel minder tegen drukte dan dat ik vroeger kon. Ik weer niet meer wat ik moet doen om dat gevoel weg te krijgen. Help please!

Vastlopen in mijn gevoel

, jaar

Heyy, Ik loop heel erg vast en ik weet het even niet meer. Mijn ouders zijn gescheiden voordat ik geboren was. Mijn vader ging toen met een andere vriendin(waar ik het goed mee kon/kan) waar hij 10 jaar mee samen is geweest en ze hadden 3 kinderen. Mijn vader ging op een gegeven moment weer vreemd met een ander en gooide haar eruit. Mijn vader is een alcoholist, dus de sfeer thuis was nooit goed. Alles moest op zijn manier en als dat niet zo ging werd hij mega boos. Dat werd nog erger sinds dat hij met die andere vrouw ging. Zij niet alleen drank verslaafd, maar ook rook- en gokverslaafd. Bovendien reed ze ook zonder rijbewijs en de sfeer werd steeds onveiliger. Ik begon de zorg op me te nemen van m'n halfzusjes en beschermde ze zoveel mogelijk voor het gevaarlijke gedrag van m'n vader en z'n vriendin. Het gebeurde vaak genoeg dat ze geslagen werden en we werden allemaal mentaal helemaal kapot gemaakt. Toen het te erg werd het ik damen met hulp gekozen dat ik niet meer heen wilde gaan. Dat is nu ruim 3 jaar geleden. Helaas heb ik best veel trauma's opgelopen waar ik nu EMDR voor heb. Dat gaat opzich goed, maar is mega zwaar. Waar ik nu tegenaan loop is dat ik heel erg vastloopt in m'n gevoel. Ik voel me heel vaak eenzaam(ook al heb ik veel mensen om me heen), zit vaak uren achter elkaar te huilen en soms ook zonder reden. Ik ben snel geprikkeld en kan veel minder tegen drukte dan dat ik vroeger kon. Ik weer niet meer wat ik moet doen om dat gevoel weg te krijgen. Help please!

Moeder missen

Nasim, 21 jaar

Familie(Geen) contact
Ik was 6 jaar oud toen me ouders waren gescheiden ik ging met me vader mee naar B. sins die dag had ik geen contact meer met me moeder na 14j had ik terug contact ik moest terug naar B. er waren reden iets met gevangenis en daarna heeft de gwn contact gebroken en ik woon nu al 5maanden U. ik weet wel dat ze in R. Woon ik mis haar verschrikkelijk

Moeder missen

Nasim, 21 jaar

Familie(Geen) contact
Ik was 6 jaar oud toen me ouders waren gescheiden ik ging met me vader mee naar B. sins die dag had ik geen contact meer met me moeder na 14j had ik terug contact ik moest terug naar B. er waren reden iets met gevangenis en daarna heeft de gwn contact gebroken en ik woon nu al 5maanden U. ik weet wel dat ze in R. Woon ik mis haar verschrikkelijk

Waarom zijn ze gescheiden?

Noa, 13 jaar

(Geen) contact
Beste mensen, ik heb heel vaak slechte gedachtes zoals : waarom leef ik, wie ben ik, of mijn hoofd dwingt me om dingen te doen zoals pak een mes en stop hem zover mogelijk in je keel en allemaal zulk soort enge dingen en waarom is mijn leven een puinhoop en waarom zijn m'n ouders gescheiden maar ik mag dat pas weten als ik 16 ben vertellen ze me alles heeft u/je misschien tips en anders kunt u mij helpen alstublieft

Waarom zijn ze gescheiden?

Noa, 13 jaar

(Geen) contact
Beste mensen, ik heb heel vaak slechte gedachtes zoals : waarom leef ik, wie ben ik, of mijn hoofd dwingt me om dingen te doen zoals pak een mes en stop hem zover mogelijk in je keel en allemaal zulk soort enge dingen en waarom is mijn leven een puinhoop en waarom zijn m'n ouders gescheiden maar ik mag dat pas weten als ik 16 ben vertellen ze me alles heeft u/je misschien tips en anders kunt u mij helpen alstublieft

Alleen met mijn stiefmoeder

Anoniempje , 12 jaar

hoi ik heb gescheiden ouders al heel lang en heb ook 2 stiefouders ik heb afgelopen week toets week gehad ( ik zit in de eerste ) maar in het weekend was mijn vader een dagje weg en was ik alleen met mijn stiefmoeder en broertje dit verliep alleen niet heel fijn ik moest van mijn stiefmoeder blijven leren tot alles perfect in mijn hoofd zat ik heb uiteindelijk 10 uur geleerd en ondertussen niks gegeten dit was heel vervelend heeft mis iemand tips voor mij groetjes anoniempje

Alleen met mijn stiefmoeder

Anoniempje , 12 jaar

hoi ik heb gescheiden ouders al heel lang en heb ook 2 stiefouders ik heb afgelopen week toets week gehad ( ik zit in de eerste ) maar in het weekend was mijn vader een dagje weg en was ik alleen met mijn stiefmoeder en broertje dit verliep alleen niet heel fijn ik moest van mijn stiefmoeder blijven leren tot alles perfect in mijn hoofd zat ik heb uiteindelijk 10 uur geleerd en ondertussen niks gegeten dit was heel vervelend heeft mis iemand tips voor mij groetjes anoniempje