Je hoeft het niet alleen te doen!
Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?
Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.
4820 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Ik wil dat echt niet
Anoniem, 13 jaar
Wat de f@#ck?!
hee mensen!
Ik heb een vraag aan jullie,
mijn ouders zijn nu 2 jaar gescheiden.
En mijn moeder heeft een nieuwe vriend, ik vind hem totaal niet aardig of iets, niet persee omdat hij het is, maar omdat hij mn moeders nieuwe vriend is ( ook een beetje gewoon door hem) ze willen gaan samen wonen. Ik wil dat echt niet! Help mij please. Wat kan ik doen?!?!
Ik wil dat echt niet
Anoniem, 13 jaar
Wat de f@#ck?!
hee mensen!
Ik heb een vraag aan jullie,
mijn ouders zijn nu 2 jaar gescheiden.
En mijn moeder heeft een nieuwe vriend, ik vind hem totaal niet aardig of iets, niet persee omdat hij het is, maar omdat hij mn moeders nieuwe vriend is ( ook een beetje gewoon door hem) ze willen gaan samen wonen. Ik wil dat echt niet! Help mij please. Wat kan ik doen?!?!
Ik loop een beetje vast
Anoniem, 23 jaar
Mijn woonsituatie
Hoihoi lieve filapinedo's!
Sinds ong 2 jaar ben ik een alleen staande moeder en moet nu een ouderschapsplan opstellen,
Ik heb wel wat punten maar loop echt een beetje vast..
Hebben jullie nog punten wat er ECHT in moet staan?
De vader van mijn kindje is nog wel in haar leventje!.
Liefs
Ik loop een beetje vast
Anoniem, 23 jaar
Mijn woonsituatie
Hoihoi lieve filapinedo's!
Sinds ong 2 jaar ben ik een alleen staande moeder en moet nu een ouderschapsplan opstellen,
Ik heb wel wat punten maar loop echt een beetje vast..
Hebben jullie nog punten wat er ECHT in moet staan?
De vader van mijn kindje is nog wel in haar leventje!.
Liefs
Band met mijn vader
lysanne, 14 jaar
Mijn ouders
Hallo ik heb gescheiden ouders sinds een jaar en mijn vader vind mij moeder nog wel leuk en mijn moeder mijn vader niet meer. Daardoor is mijn vader vrij gefrustreerd en stort zich op zijn werk en kan ik slecht met hem over gevoelens praten. Heeft iemand hier tips voor om de band met mijnvader te verbeteren?
Band met mijn vader
lysanne, 14 jaar
Mijn ouders
Hallo ik heb gescheiden ouders sinds een jaar en mijn vader vind mij moeder nog wel leuk en mijn moeder mijn vader niet meer. Daardoor is mijn vader vrij gefrustreerd en stort zich op zijn werk en kan ik slecht met hem over gevoelens praten. Heeft iemand hier tips voor om de band met mijnvader te verbeteren?
Ze komt niet voor me op
Stacey, 16 jaar
Mijn ouders
Hey,
Ik zocht deze site eigenlijk uit nieuwschierigheid op, maar was best verbaasd dat er veel oudere kinderen er ook wat op hebben gezet. Waarschijnlijk kunnen jullie me niet helpen, maar misschien herkennen mensen dit.
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 3 was, en op mn 4de kreeg mn moeder een nieuwe vriend. Best snel al werd duidelijk dat we elkaar niet mogen, en hij heeft eigenlijk nooit aardig of lief tegen me gedaan (misschien de eerste maanden). Hij gaf me ook vaak een draai om mn oren of een klap tegen mn hoofd om de stomste dingen en lette altijd constant op me. Nu ik ouder ben is dat minder, waarschijnlijk omdat ie weet dat ik nu voor mezelf op kan komen. Het jammere is dat mijn moeder zelden voor me opkwam, en wist dat ik niet gelukkig was. Ik heb zelfs een paar keer gezegd dat ik wil dat ze gaan scheiden, maar dat wil ze niet. Tegen mijn moeder doet hij trouwens ook naar en je voelt gewoon dat iedereen in huis (ik heb ook een halfzusje van 7) op zn hoede is om wat te zeggen als hij in de buurt is. Ik en mijn moeder hebben er een tijdje voor bij een psycholoog gezeten, maar dat werkte ook niet echt. Ik heb wel een goede band met mijn vader, en daar ben ik ook grotendeels van de tijd. Ik heb alles al geprobeerd; brieven schrijven, praten, psycholoog, maar ik ben nogal machteloos in deze situatie. Mijn moeder is degene die er wat aan kan doen maar die doet niks.
Groetjes, Stacey
Ze komt niet voor me op
Stacey, 16 jaar
Mijn ouders
Hey,
Ik zocht deze site eigenlijk uit nieuwschierigheid op, maar was best verbaasd dat er veel oudere kinderen er ook wat op hebben gezet. Waarschijnlijk kunnen jullie me niet helpen, maar misschien herkennen mensen dit.
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 3 was, en op mn 4de kreeg mn moeder een nieuwe vriend. Best snel al werd duidelijk dat we elkaar niet mogen, en hij heeft eigenlijk nooit aardig of lief tegen me gedaan (misschien de eerste maanden). Hij gaf me ook vaak een draai om mn oren of een klap tegen mn hoofd om de stomste dingen en lette altijd constant op me. Nu ik ouder ben is dat minder, waarschijnlijk omdat ie weet dat ik nu voor mezelf op kan komen. Het jammere is dat mijn moeder zelden voor me opkwam, en wist dat ik niet gelukkig was. Ik heb zelfs een paar keer gezegd dat ik wil dat ze gaan scheiden, maar dat wil ze niet. Tegen mijn moeder doet hij trouwens ook naar en je voelt gewoon dat iedereen in huis (ik heb ook een halfzusje van 7) op zn hoede is om wat te zeggen als hij in de buurt is. Ik en mijn moeder hebben er een tijdje voor bij een psycholoog gezeten, maar dat werkte ook niet echt. Ik heb wel een goede band met mijn vader, en daar ben ik ook grotendeels van de tijd. Ik heb alles al geprobeerd; brieven schrijven, praten, psycholoog, maar ik ben nogal machteloos in deze situatie. Mijn moeder is degene die er wat aan kan doen maar die doet niks.
Groetjes, Stacey
Ik wil rust
Laura, 16 jaar
Mijn woonsituatie
Hoi iedereen,
Ik zit in een situatie thuis wat onmogelijk voelt. Mijn ouders zijn 3 jaar geleden gescheiden en daardoor heb ik veel minder leuke dingen meegemaakt de afgelopen drie jaar. Maar ben altijd doorgegaan, ondanks het voor mij daardoor alleen maar slechter werd.
Nu wordt mijn vader nog depressiever dan die al was en sleurt hij mij daarin mee. Mijn moeder en ik kunnen heel slecht met elkaar overweg, waardoor ik al lange tijd niet meer bij der wil wonen, maar der ook niet wil laten gaan anders ze namelijk gaat verhuizen naar Drenthe..
Nu voel ik me bij allebei m'n huizen niet meer thuis en gaat het steeds slechter met mij.. Ik heb met allebei m'n ouders gepraat, maar me vader kan het maar niet begrijpen hoe ik me voel en me moeder die wordt alleen maar boos..
Ik zou zo graag even rust willen en weer eventjes me goed voelen na die 3 jaar. Maar op dit moment weet ik niet hoe, en weet ik ook niet waar ik wil wonen, aangezien ik bij allebei niet meer wil wonen..
Weet iemand wat ik kan doen?
Ik wil rust
Laura, 16 jaar
Mijn woonsituatie
Hoi iedereen,
Ik zit in een situatie thuis wat onmogelijk voelt. Mijn ouders zijn 3 jaar geleden gescheiden en daardoor heb ik veel minder leuke dingen meegemaakt de afgelopen drie jaar. Maar ben altijd doorgegaan, ondanks het voor mij daardoor alleen maar slechter werd.
Nu wordt mijn vader nog depressiever dan die al was en sleurt hij mij daarin mee. Mijn moeder en ik kunnen heel slecht met elkaar overweg, waardoor ik al lange tijd niet meer bij der wil wonen, maar der ook niet wil laten gaan anders ze namelijk gaat verhuizen naar Drenthe..
Nu voel ik me bij allebei m'n huizen niet meer thuis en gaat het steeds slechter met mij.. Ik heb met allebei m'n ouders gepraat, maar me vader kan het maar niet begrijpen hoe ik me voel en me moeder die wordt alleen maar boos..
Ik zou zo graag even rust willen en weer eventjes me goed voelen na die 3 jaar. Maar op dit moment weet ik niet hoe, en weet ik ook niet waar ik wil wonen, aangezien ik bij allebei niet meer wil wonen..
Weet iemand wat ik kan doen?
Ik mag haar niet missen
olivier, 11 jaar
Stiefouders
Ik heb een (stiefmoeder) ze kan heel aardig zijn maar kan ook heel erg vervelend ze let alleen maar op mij en heel minder op mijnmijn zusje en als ik mijn moeder mis dan mag ik haar niet missen en wordt ze boos heeft een van jullie tips
Ik mag haar niet missen
olivier, 11 jaar
Stiefouders
Ik heb een (stiefmoeder) ze kan heel aardig zijn maar kan ook heel erg vervelend ze let alleen maar op mij en heel minder op mijnmijn zusje en als ik mijn moeder mis dan mag ik haar niet missen en wordt ze boos heeft een van jullie tips
over een week jarig
., 17 jaar
Mijn ouders
Hoi, mijn ouders zijn sinds een paar maanden gescheiden. Het scheidingsproces ging best moeilijk, waardoor veel ruzie is ontstaan tussen mijn ouders terwijl ze niet eens met dikke ruzie uit elkaar gingen. Nu ben ik over een week al jarig. Hoe 'verdelen' jullie je verjaardag als je ouders gescheiden zijn? De ene dag bij je moeder de andere dag bij je vader? En naar welke ouder ga je op de dag wanneer je echt jarig bent? Ik heb het namelijk best druk in de week van mijn verjaardag, dus dan ben ik maar een paar uur bij beide om het echt te kunnen vieren. (Al woon ik wel bij mijn moeder, dus ik eet/slaap wel bij haar). Ik voel me ook een beetje schuldig dat ik zo weinig tijd heb om het te vieren bij beide..
over een week jarig
., 17 jaar
Mijn ouders
Hoi, mijn ouders zijn sinds een paar maanden gescheiden. Het scheidingsproces ging best moeilijk, waardoor veel ruzie is ontstaan tussen mijn ouders terwijl ze niet eens met dikke ruzie uit elkaar gingen. Nu ben ik over een week al jarig. Hoe 'verdelen' jullie je verjaardag als je ouders gescheiden zijn? De ene dag bij je moeder de andere dag bij je vader? En naar welke ouder ga je op de dag wanneer je echt jarig bent? Ik heb het namelijk best druk in de week van mijn verjaardag, dus dan ben ik maar een paar uur bij beide om het echt te kunnen vieren. (Al woon ik wel bij mijn moeder, dus ik eet/slaap wel bij haar). Ik voel me ook een beetje schuldig dat ik zo weinig tijd heb om het te vieren bij beide..
Bedanken
Serena, 9 jaar
Rechten
Ik vindt het niet leuk als me ouders ruzie maken.
maar deze website helpt echt heel erg goed.
En daarom wil ik jullie ook bedanken.
mijn ouders:mijn ouders bianca en frits hebben vaak ruzie.
dan komt de politie erbij en dat is al helemaal niet leuk.
daarom doe ik dan me oren dicht en zorg dat ik niks hoor.
me ouders kunnen dan ook niet goed praten.dus dan kunnen ze ook helemaal geen anderen regels maken.en dat is al helemaal niet leuk.Maar voor alle kinderen met gescheiden ouders heb ik een tip.ga gewoon met uw kind naar molendrift alles wat er door de weeks gebeurt wat erg is kunt uw kind tegen die mevrouw zeggen en dan gaan ze een oplossing zoeken en dan als je die hebt heb je er helemaal geen last meer van dus ga er nu heen op www.molendrift.nl
Bedanken
Serena, 9 jaar
Rechten
Ik vindt het niet leuk als me ouders ruzie maken.
maar deze website helpt echt heel erg goed.
En daarom wil ik jullie ook bedanken.
mijn ouders:mijn ouders bianca en frits hebben vaak ruzie.
dan komt de politie erbij en dat is al helemaal niet leuk.
daarom doe ik dan me oren dicht en zorg dat ik niks hoor.
me ouders kunnen dan ook niet goed praten.dus dan kunnen ze ook helemaal geen anderen regels maken.en dat is al helemaal niet leuk.Maar voor alle kinderen met gescheiden ouders heb ik een tip.ga gewoon met uw kind naar molendrift alles wat er door de weeks gebeurt wat erg is kunt uw kind tegen die mevrouw zeggen en dan gaan ze een oplossing zoeken en dan als je die hebt heb je er helemaal geen last meer van dus ga er nu heen op www.molendrift.nl
Mijn ouders vechten
Caela, 10 jaar
Mijn woonsituatie
Hoi mijn naam is Caela ik heb gescheiden ouders (best logisch).Ze zijn al meer dan een jaar gescheiden maar toch heb ik er moeite mee ik ben daarvoor al naar de pschygoloog gegaan .maar omdat mijn moeder ging verhuizen moest ze ook haar spullen mee maar dat wou mijn vader niet uitendeijk waren ze aan het vechten daardoor moet ik alles steeds regelen ik word er gek van.Caela vraag dit aan je moeder Caela dat aan je vader . ik heb een vraag :wat moet ik doen of zeggen zodat ik niet meer het slaafje achtig ben?groetjes : Caela
Mijn ouders vechten
Caela, 10 jaar
Mijn woonsituatie
Hoi mijn naam is Caela ik heb gescheiden ouders (best logisch).Ze zijn al meer dan een jaar gescheiden maar toch heb ik er moeite mee ik ben daarvoor al naar de pschygoloog gegaan .maar omdat mijn moeder ging verhuizen moest ze ook haar spullen mee maar dat wou mijn vader niet uitendeijk waren ze aan het vechten daardoor moet ik alles steeds regelen ik word er gek van.Caela vraag dit aan je moeder Caela dat aan je vader . ik heb een vraag :wat moet ik doen of zeggen zodat ik niet meer het slaafje achtig ben?groetjes : Caela
Ik zie hem niet
roan, 11 jaar
Wat de f@#ck?!
Hoi, iedereen die mijn vorige berichtje hebben gelezen (getiteld nare dingen ) en een reactie geschreven bedankt voor de tips .ik wil ook zegen dat het zo erg is geworden dat ik mijn vader helemaal niet meer zie. Ik doe video gesprekken. maar hij wil altijd op bepaalde tijden bijvoorbeeld vanavond . Stond de hele middag klaar om het te doen. Neemt hij maar niet op. Als ik terug kom van zwemmen rond 8 uur belt hij mij en zegt: waneer doen we het video gesprek ?!π ik hoop dat ik later hem gewoon om gewone omstandigheden hem kan zienπ’ nogmaals bedankt voor jullie tips
Ik zie hem niet
roan, 11 jaar
Wat de f@#ck?!
Hoi, iedereen die mijn vorige berichtje hebben gelezen (getiteld nare dingen ) en een reactie geschreven bedankt voor de tips .ik wil ook zegen dat het zo erg is geworden dat ik mijn vader helemaal niet meer zie. Ik doe video gesprekken. maar hij wil altijd op bepaalde tijden bijvoorbeeld vanavond . Stond de hele middag klaar om het te doen. Neemt hij maar niet op. Als ik terug kom van zwemmen rond 8 uur belt hij mij en zegt: waneer doen we het video gesprek ?!π ik hoop dat ik later hem gewoon om gewone omstandigheden hem kan zienπ’ nogmaals bedankt voor jullie tips

2