Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Makkelijker

Nadine ten cate, 16 jaar

Wat de f@#ck?!
Mijn ouders zijn al bijna 13 jaar gescheiden en ze hebben allebei een nieuwe man/vrouw. Ik kan heel goed met hun overweg alleen ik heb het er nog steeds moeilijk mee dat ze niet meer bij elkaar zijn en dat de ouders van mijn vrienden om me heen nog wel bij elkaar zijn. Nu is mijn vraag: wat kan ik er aan doen om er makkelijker mee om te gaan?

Makkelijker

Nadine ten cate, 16 jaar

Wat de f@#ck?!
Mijn ouders zijn al bijna 13 jaar gescheiden en ze hebben allebei een nieuwe man/vrouw. Ik kan heel goed met hun overweg alleen ik heb het er nog steeds moeilijk mee dat ze niet meer bij elkaar zijn en dat de ouders van mijn vrienden om me heen nog wel bij elkaar zijn. Nu is mijn vraag: wat kan ik er aan doen om er makkelijker mee om te gaan?

Niet zo goed

, 12 jaar

Familie
Ik ben 12 jaar en ik heb een vraag mijn ouders zijn al 11 jaar gescheiden en ik heb het er nog steeds moeilijk mee want mijn vader heeft een vriendin al 8 jaar en ik kom bijna niet meer bij mijn vader meer omdat hij dingen heeft gedaan die niet echt heel goed zijn want hij had 5 jaar geleden beloofd dat we naar Spanje gingen en dit jaar heeft hij vakantie wanneer ik en mijn zus naar school moeten en dit jaar gaat hij naar Spanje mijn vraag is wat kan ik doen zodat ik er niet teveel meezit?

Niet zo goed

, 12 jaar

Familie
Ik ben 12 jaar en ik heb een vraag mijn ouders zijn al 11 jaar gescheiden en ik heb het er nog steeds moeilijk mee want mijn vader heeft een vriendin al 8 jaar en ik kom bijna niet meer bij mijn vader meer omdat hij dingen heeft gedaan die niet echt heel goed zijn want hij had 5 jaar geleden beloofd dat we naar Spanje gingen en dit jaar heeft hij vakantie wanneer ik en mijn zus naar school moeten en dit jaar gaat hij naar Spanje mijn vraag is wat kan ik doen zodat ik er niet teveel meezit?

Gepest

Jamila, 10 jaar

Wat de f@#ck?!
ik word gepest maar het ligt niet aan mijn vader. mijn vader heb ik 2 keer gezien omdat toen ik geboren werd ging ik weg.

Gepest

Jamila, 10 jaar

Wat de f@#ck?!
ik word gepest maar het ligt niet aan mijn vader. mijn vader heb ik 2 keer gezien omdat toen ik geboren werd ging ik weg.

Bedreigd

Dina, 12 jaar

Wat de f@#ck?!
Mijn vader heeft mijn moeder vorig jaar doods bedreigt ik was heel bang sins dien heb ik mijn vader niet gezien maar ik zag hem afgelopen vrijdag en nu kan ik niet slaapen😁😁😰😰👺

Bedreigd

Dina, 12 jaar

Wat de f@#ck?!
Mijn vader heeft mijn moeder vorig jaar doods bedreigt ik was heel bang sins dien heb ik mijn vader niet gezien maar ik zag hem afgelopen vrijdag en nu kan ik niet slaapen😁😁😰😰👺

Niet daar slapen

Troy, 11 jaar

Wat de f@#ck?!
mijn vader en moeder zijn 2 jaar gescheiden. intussen heeft mijn vader een vriendin,maar ik durf niet bij haar te slapen wat moet ik doen!😰

Niet daar slapen

Troy, 11 jaar

Wat de f@#ck?!
mijn vader en moeder zijn 2 jaar gescheiden. intussen heeft mijn vader een vriendin,maar ik durf niet bij haar te slapen wat moet ik doen!😰

Bang

kaitlyn, 11 jaar

Mijn woonsituatie
ik ben bang voor mmijn vader hoe kan ik dit oplossen?

Alleen

Anoniem, 11 jaar

Mijn woonsituatie
hoi,iedereen mijn ouders zijn gescheiden sinds ik 3 jaar oud was een vechtscheiding hoe ze dat noemen. ik heb nu een stief vader en een stief moeder ze zijn heel lief voor mij en ik heb een broertje van 1 jaar oud . ik voel me vaak alleen ik wel veel vrienden maar soms voel ik me alleen ook kan ik me niet zo goed consetreen op school omdat ik moe ben door dat ik veel pieker over papa want mijn papa heeft een Burn-out daar heeft hij en ik het moeilijk mee hij is vaak moe en ligt dus vaak op bed dat is voor mij ook niet leuk want dan zie ik me vader de hele dag niet. ik wel een stief zus maar die bepaalt bijna alles voor me.ook heeft me vader bordeline daar wordt je sneller boos van en ook vroeger gooiden papa met veel spullen maar nu gaat dat beter. dit was mijn verhaal en ik hoor het graag als jullie iets kennen.doei!

Alleen

Anoniem, 11 jaar

Mijn woonsituatie
hoi,iedereen mijn ouders zijn gescheiden sinds ik 3 jaar oud was een vechtscheiding hoe ze dat noemen. ik heb nu een stief vader en een stief moeder ze zijn heel lief voor mij en ik heb een broertje van 1 jaar oud . ik voel me vaak alleen ik wel veel vrienden maar soms voel ik me alleen ook kan ik me niet zo goed consetreen op school omdat ik moe ben door dat ik veel pieker over papa want mijn papa heeft een Burn-out daar heeft hij en ik het moeilijk mee hij is vaak moe en ligt dus vaak op bed dat is voor mij ook niet leuk want dan zie ik me vader de hele dag niet. ik wel een stief zus maar die bepaalt bijna alles voor me.ook heeft me vader bordeline daar wordt je sneller boos van en ook vroeger gooiden papa met veel spullen maar nu gaat dat beter. dit was mijn verhaal en ik hoor het graag als jullie iets kennen.doei!

Geheugen

Djangoanoniem, 11 jaar

2 korte verhaaltjes. ik heb 1 BOODSCHAP! OUDERS BETREK KINDEREN NIET BIJ DE RUZIES! de kinderen hebben de nare dingen in hun geheugen , daarom moest ik ook emdr cusrsus hebben. hoi kinderen hebben jullie temaken gehad met een vecht scheiding of een normaale scheideing ? ik ben benieuwd wat jullie verhallen zijn groetjes djangoanoniem

Geheugen

Djangoanoniem, 11 jaar

2 korte verhaaltjes. ik heb 1 BOODSCHAP! OUDERS BETREK KINDEREN NIET BIJ DE RUZIES! de kinderen hebben de nare dingen in hun geheugen , daarom moest ik ook emdr cusrsus hebben. hoi kinderen hebben jullie temaken gehad met een vecht scheiding of een normaale scheideing ? ik ben benieuwd wat jullie verhallen zijn groetjes djangoanoniem

Naar

Anoniem, 12 jaar

Mijn ouders
al zijn me ouders al lang uit elkaar ze maken nog ruzie over de telefoon dat vindt ik naar

Aardig blijven

Sander, 12 jaar

Ook al ben je uit elkaar. Het is wel belangrijk om aardig voor elkaar te blijven! Anders heb ik daar last van als jullie ruzie maken.

Aardig blijven

Sander, 12 jaar

Ook al ben je uit elkaar. Het is wel belangrijk om aardig voor elkaar te blijven! Anders heb ik daar last van als jullie ruzie maken.