Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4822 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Bedankt!

, jaar

Dit is geen vraag maar ik wilt villapinedo bedanken en ook alle mensen die ne proberen te helpen met oplossingen dus bedankt

Bedankt!

, jaar

Dit is geen vraag maar ik wilt villapinedo bedanken en ook alle mensen die ne proberen te helpen met oplossingen dus bedankt

Vaak alleen voelen

Rosalie, 11 jaar

Mijn oudersMijn woonsituatie
Hoi! Ik ben Rosalie! De moeder van mijn vriend heeft een huis in *** waar we vaak naartoe gaan. Ik heb daar alleen helemaal geen vrienden . Hierdoor voel ik me daar vaak alleen. Heeft iemand een idee om vrienden te maken?

Vaak alleen voelen

Rosalie, 11 jaar

Mijn oudersMijn woonsituatie
Hoi! Ik ben Rosalie! De moeder van mijn vriend heeft een huis in *** waar we vaak naartoe gaan. Ik heb daar alleen helemaal geen vrienden . Hierdoor voel ik me daar vaak alleen. Heeft iemand een idee om vrienden te maken?

Huilen en zenuwen

Timo, 10 jaar

(Geen) contactWat de f@#ck?!
Weten jullie mischien waarom ik steeds moet huilende en zenuwen adrealine want me ouders zijn vandaag ge scheiden

Huilen en zenuwen

Timo, 10 jaar

(Geen) contactWat de f@#ck?!
Weten jullie mischien waarom ik steeds moet huilende en zenuwen adrealine want me ouders zijn vandaag ge scheiden

Praten over de scheiding

Lucas, 10 jaar

Mijn oudersFamilie
Ik ben Lucas en mijn ouders zijn gescheiden en ik kan er met niemand over praten

Praten over de scheiding

Lucas, 10 jaar

Mijn oudersFamilie
Ik ben Lucas en mijn ouders zijn gescheiden en ik kan er met niemand over praten

Mag ik kiezen?

Serena, 12 jaar

Mijn woonsituatieRechten
Of ik mag kiezen hoelang ik bij de genen mag blijfen dus beivoorbeeld 2 weken bij mama en 1 weeek bij mama want nu hebben we 1 week bij mama en 1 week bij papa :(

Mag ik kiezen?

Serena, 12 jaar

Mijn woonsituatieRechten
Of ik mag kiezen hoelang ik bij de genen mag blijfen dus beivoorbeeld 2 weken bij mama en 1 weeek bij mama want nu hebben we 1 week bij mama en 1 week bij papa :(

Afleiding papa missen

Juleano, 9 jaar

Mijn oudersMijn woonsituatie(Geen) contact
Hoe kan ik afleiding zoeken als ik papa mis

Wat zouden jullie kiezen?

, jaar

Mij is vandaag een lastige keuze opgelegd over mijn woonsituatie. De keuzes zijn: Ik word opgenomen/ ik ga tijdelijk wonen bij mijn oom en tante (met 2 eigen kinderen) (vaders kant)+ therapie/ ik ga tijdelijk wonen bij mijn tante (moeders kant) + therapie. Dan denk je misschien waarom ga je niet wisselen van ouders of bij een van je ouders wonen? Nou bij mijn vader zou ik graag willen wonen, alleen hij kan op dit moment niet thuis wonen ivm een ongeluk. En bij mijn moeder wil ik niet 'altijd' wonen, omdat ze de laatste tijd samen met haar vriend verschrikkelijke dingen heeft gedaan bij mij. Daarom moet ik nu deze keuze ook maken. Als ik gewoon zelf mocht kiezen zou ik in de week bij mijn vader willen wonen en de weekenden om en om willen dus ene weekend bij mijn vader en ander weekend bij mijn moeder. Bij de gesprekken zag ik toch wel dat het mijn moeder ondanks alles mij echt niet kwijt wou. Ik vertel liever niet het hele verhaal hier, maar het ligt grotendeels aan die vriend van haar. Dus ergens wil ik haar wel blijven zien, alleen niet zo lang. Overmorgen moet ik de keuze weten.... wat zouden jullie kiezen als jullie in mijn schoenen zouden staan?

Wat zouden jullie kiezen?

, jaar

Mij is vandaag een lastige keuze opgelegd over mijn woonsituatie. De keuzes zijn: Ik word opgenomen/ ik ga tijdelijk wonen bij mijn oom en tante (met 2 eigen kinderen) (vaders kant)+ therapie/ ik ga tijdelijk wonen bij mijn tante (moeders kant) + therapie. Dan denk je misschien waarom ga je niet wisselen van ouders of bij een van je ouders wonen? Nou bij mijn vader zou ik graag willen wonen, alleen hij kan op dit moment niet thuis wonen ivm een ongeluk. En bij mijn moeder wil ik niet 'altijd' wonen, omdat ze de laatste tijd samen met haar vriend verschrikkelijke dingen heeft gedaan bij mij. Daarom moet ik nu deze keuze ook maken. Als ik gewoon zelf mocht kiezen zou ik in de week bij mijn vader willen wonen en de weekenden om en om willen dus ene weekend bij mijn vader en ander weekend bij mijn moeder. Bij de gesprekken zag ik toch wel dat het mijn moeder ondanks alles mij echt niet kwijt wou. Ik vertel liever niet het hele verhaal hier, maar het ligt grotendeels aan die vriend van haar. Dus ergens wil ik haar wel blijven zien, alleen niet zo lang. Overmorgen moet ik de keuze weten.... wat zouden jullie kiezen als jullie in mijn schoenen zouden staan?

Mijn vader wil niet praten

, jaar

Hoi allemaal, mijn ouders zijn gescheiden toen ik 9 jaar was. dit kwam door mijn vader, mijn vader is alcoholist. Tot de dag vandaag is er altijd ruzie mijn vader is constant boos op me en ik word er gek van. ik woon trouwens bij m’n moeder omdat het wonen bij mij vader niet kan door zijn alcohol gebruik. wat kan je doen tegen een vader die constant boos is en niet wil praten ?

Mijn vader wil niet praten

, jaar

Hoi allemaal, mijn ouders zijn gescheiden toen ik 9 jaar was. dit kwam door mijn vader, mijn vader is alcoholist. Tot de dag vandaag is er altijd ruzie mijn vader is constant boos op me en ik word er gek van. ik woon trouwens bij m’n moeder omdat het wonen bij mij vader niet kan door zijn alcohol gebruik. wat kan je doen tegen een vader die constant boos is en niet wil praten ?

Ik wil ze terug samen krijgen

, jaar

Ik hou het nu echt niet meer vol. Ik denk er heel vaak aan en dat doet me verdriet. Ik wil ze graag terug samen krijgen maar ik denk dat het niet gaat lukken.

Ik wil ze terug samen krijgen

, jaar

Ik hou het nu echt niet meer vol. Ik denk er heel vaak aan en dat doet me verdriet. Ik wil ze graag terug samen krijgen maar ik denk dat het niet gaat lukken.

Ik vind het lastig om hierover te praten

, jaar

ik heb dus zeg maar een soort van gescheiden ouders. Mijn vader logeerd bij ons om nog wel bij ons te zijn. soms gaat dit niet goed en krijgen mijn ouders ruzie en zie ik hem heel lang niet en mag ik geen contact met hem hebben :( ik vindt het super lastig om hier mee om te gaan of om hier over te praten. Nu kreeg ik dit als tip. dus ik probeer het heeft iemand miss tips voor me hoe ik hier mee om kan gaan ?

Ik vind het lastig om hierover te praten

, jaar

ik heb dus zeg maar een soort van gescheiden ouders. Mijn vader logeerd bij ons om nog wel bij ons te zijn. soms gaat dit niet goed en krijgen mijn ouders ruzie en zie ik hem heel lang niet en mag ik geen contact met hem hebben :( ik vindt het super lastig om hier mee om te gaan of om hier over te praten. Nu kreeg ik dit als tip. dus ik probeer het heeft iemand miss tips voor me hoe ik hier mee om kan gaan ?