Je hoeft het niet alleen te doen!
Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?
Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.
4820 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
betrokken zijn
Ann, 14 jaar
Wat de f@#ck?!
Heeey peoples,
Ik heb een probleem...
Mijn vader doet al ongeveer 3 jaar superraar.
Hij accepteert niet dat ik soms dingen in mijn eigen woonplaats heb, want hij woont een uur ver weg..
Maargoed, daar gaat het niet om.
Mijn vader heeft mijn moeder een supergemene email gestuurd, omdat mijn moeder geen weekend wil ruilen. (Omdat het niet kan, en hij wil het omdat HIJ een weekend weg gaat.) Met echt hele gemene dingen!! Kan serieus echt niet.... Maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen.. Ik wil wel betrokken worden hierbij, maar ik vind het wel supervervelend. Mijn moeder was echt overstuur, maar hij blijft toch wel mijn vader...
betrokken zijn
Ann, 14 jaar
Wat de f@#ck?!
Heeey peoples,
Ik heb een probleem...
Mijn vader doet al ongeveer 3 jaar superraar.
Hij accepteert niet dat ik soms dingen in mijn eigen woonplaats heb, want hij woont een uur ver weg..
Maargoed, daar gaat het niet om.
Mijn vader heeft mijn moeder een supergemene email gestuurd, omdat mijn moeder geen weekend wil ruilen. (Omdat het niet kan, en hij wil het omdat HIJ een weekend weg gaat.) Met echt hele gemene dingen!! Kan serieus echt niet.... Maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen.. Ik wil wel betrokken worden hierbij, maar ik vind het wel supervervelend. Mijn moeder was echt overstuur, maar hij blijft toch wel mijn vader...
depressief
Me, 15 jaar
Wat de f@#ck?!
Heey,
Ik heb dringend advies nodig! Ik voel me helemaal ziek, sip en heb een huilbui! Ik heb een vermoede dat ik depressief ben maar durf dit niet te zeggen tegen mijn ouders, tegen niemand! Ze maken altijd ruzie en als ik er dan tussen kom dan dreigt mijn moeder uit huis te gaan omdat niemand om haar geeft. Dat maakt me nog ongelukkiger! Wat moet ik nu doen? Hoe kom ik erachter of ik depressief ben? Kan dat wel als je 15 jaar bent? En moet ik het tegen de dokter zeggen?
Advies?! Ik voel me echt hopeloos op het moment :(
depressief
Me, 15 jaar
Wat de f@#ck?!
Heey,
Ik heb dringend advies nodig! Ik voel me helemaal ziek, sip en heb een huilbui! Ik heb een vermoede dat ik depressief ben maar durf dit niet te zeggen tegen mijn ouders, tegen niemand! Ze maken altijd ruzie en als ik er dan tussen kom dan dreigt mijn moeder uit huis te gaan omdat niemand om haar geeft. Dat maakt me nog ongelukkiger! Wat moet ik nu doen? Hoe kom ik erachter of ik depressief ben? Kan dat wel als je 15 jaar bent? En moet ik het tegen de dokter zeggen?
Advies?! Ik voel me echt hopeloos op het moment :(
Mijn vader
René, 12 jaar
Mijn ouders
hoi iedereen
mijn ouders zijn gescheiden toen ik 3 jaar oud was ( toen had ik er nog geen last van ) en toen ik 8 was ben ik samen met mijn moeder naar Rotterdam verhuist ( ik kwam uit Hellevoetsluis ) ik heb in dat jaar heel veel tegen mijn vader gelogen. ik zei bijvoorbeeld heel vaak dat ik iets leuk vond maar dat was dus niet zo een jaar later kwam mijn vader daarachter en heeft hij heel veel tegen mij geschreeuwd. de problemen hebben zich nu alleen maar opgestapeld : hij heeft mij heel vaak gekwetst, hij is getrouwd, ik heb een broertje van 4 en een zusje van 2 en of het allemaal niet erger kan worden zit ook nog in de puberteit en durf ik weer ruzie te maken met mijn vader. ( dat heb ik dan ook gedaan ) ik heb hem nu al sinds december niet gezien en ik wil hem ook niet zien maar ik wil hem wel over het alledaags leven vertellen.
wat moet doen?
groetjes, Renée
Mijn vader
René, 12 jaar
Mijn ouders
hoi iedereen
mijn ouders zijn gescheiden toen ik 3 jaar oud was ( toen had ik er nog geen last van ) en toen ik 8 was ben ik samen met mijn moeder naar Rotterdam verhuist ( ik kwam uit Hellevoetsluis ) ik heb in dat jaar heel veel tegen mijn vader gelogen. ik zei bijvoorbeeld heel vaak dat ik iets leuk vond maar dat was dus niet zo een jaar later kwam mijn vader daarachter en heeft hij heel veel tegen mij geschreeuwd. de problemen hebben zich nu alleen maar opgestapeld : hij heeft mij heel vaak gekwetst, hij is getrouwd, ik heb een broertje van 4 en een zusje van 2 en of het allemaal niet erger kan worden zit ook nog in de puberteit en durf ik weer ruzie te maken met mijn vader. ( dat heb ik dan ook gedaan ) ik heb hem nu al sinds december niet gezien en ik wil hem ook niet zien maar ik wil hem wel over het alledaags leven vertellen.
wat moet doen?
groetjes, Renée
Doof of Blind
Renée, 12 jaar
Steun
Aan alle gescheiden ouders
Vergeet je kind niet als je gaat scheiden. Je kind heeft het er het moeilijkste mee en laat je kind niet kiezen, het is te moeilijk om het ergens mee te vergelijken, maar ik probeer het toch. Het is hetzelfde als kiezen tussen :
doof of blind
links of rechts
man of vrouw
oftewel laat je kind niet in de steek en laat hem ( of haar ) niet kiezen.
Groetjes, Renée
P.S. met mij is hetzelfde gebeurt en ik ben er niet leuker op geworden...
Doof of Blind
Renée, 12 jaar
Steun
Aan alle gescheiden ouders
Vergeet je kind niet als je gaat scheiden. Je kind heeft het er het moeilijkste mee en laat je kind niet kiezen, het is te moeilijk om het ergens mee te vergelijken, maar ik probeer het toch. Het is hetzelfde als kiezen tussen :
doof of blind
links of rechts
man of vrouw
oftewel laat je kind niet in de steek en laat hem ( of haar ) niet kiezen.
Groetjes, Renée
P.S. met mij is hetzelfde gebeurt en ik ben er niet leuker op geworden...
Tips voor ouders
anoniempje, 14 jaar
Steun
Beste ouders die gaan of al gescheiden zijn,
Mijn ouders zijn ook gescheiden maar al toen ik heel jong was. Als je ouders gaan scheiden is het zowiezo niet leuk. Daarom zou ik graag tips willen geven voor tijdens en na de scheiding;
1. Als er sprake is van ruzie thuis, ruzie dan niet waar jullie kinderen bij zijn.
2. Kinderen voelen de spanning dus het is belangrijk om erover te praten, ook na de scheiding zou het fijn voor het kind zijn om over de situatie te praten.
3. Zorg dat het kind allebei de ouders blijft zien, tenzij het kind dat niet wilt. Ookal is uw kind misschien een paar maanden oud is het erg belangrijk. Ik ken namelijk mijn eigen vader niet maar verlang wel naar mijn vader.
4. Als u een nieuwe partner hebt kan het zijn dat uw kind dat niet zo leuk vind dus praat ook daar regelmatig over.
Dit zijn eigenlijk de tips die ik het belangrijkst vind.
Groetjes, anoniempje
Tips voor ouders
anoniempje, 14 jaar
Steun
Beste ouders die gaan of al gescheiden zijn,
Mijn ouders zijn ook gescheiden maar al toen ik heel jong was. Als je ouders gaan scheiden is het zowiezo niet leuk. Daarom zou ik graag tips willen geven voor tijdens en na de scheiding;
1. Als er sprake is van ruzie thuis, ruzie dan niet waar jullie kinderen bij zijn.
2. Kinderen voelen de spanning dus het is belangrijk om erover te praten, ook na de scheiding zou het fijn voor het kind zijn om over de situatie te praten.
3. Zorg dat het kind allebei de ouders blijft zien, tenzij het kind dat niet wilt. Ookal is uw kind misschien een paar maanden oud is het erg belangrijk. Ik ken namelijk mijn eigen vader niet maar verlang wel naar mijn vader.
4. Als u een nieuwe partner hebt kan het zijn dat uw kind dat niet zo leuk vind dus praat ook daar regelmatig over.
Dit zijn eigenlijk de tips die ik het belangrijkst vind.
Groetjes, anoniempje
Blijf praten
Anoniem, 12 jaar
Steun
Beste gescheiden ouders,
Ookal haat je de ander of wat er ook aan de hand is blijf met elkaar praten! Mijn ouders doen dat niet, hoe ze hun best ook doen. Voor mij en mijn zusje is het super moeilijk om te zien hoe ze tegen elkaar doen. Blijf praten als het over jullie kinderen gaat.
Blijf praten
Anoniem, 12 jaar
Steun
Beste gescheiden ouders,
Ookal haat je de ander of wat er ook aan de hand is blijf met elkaar praten! Mijn ouders doen dat niet, hoe ze hun best ook doen. Voor mij en mijn zusje is het super moeilijk om te zien hoe ze tegen elkaar doen. Blijf praten als het over jullie kinderen gaat.
Ik weet het niet
Gerard, 10 jaar
Familie
Mijn ouders zijn gescheiden en ik weet niet wat ik moet doen....
Ik weet het niet
Gerard, 10 jaar
Familie
Mijn ouders zijn gescheiden en ik weet niet wat ik moet doen....
Alcohol en drugs?
Anoniem, 14 jaar
Wat de f@#ck?!
Hoii,,
Ik heb een raar probleempje..
Mijn ouders zijn gescheiden. Ik ben 1 week bij mama en 1 week bij papa. Ik ben erachter gekomen dat mijn moeder alcohol problemen heeft, en waarschijnlijk ook drugs problemen..
Je hoort vaak verhalen, dat kinderen met die problemen vaak zelf eten moeten koken voor zichzelf zorgen enz..
Maar dat heb ik dus echt niet! *Gelukkig*
Hoe komt dat?
Ik ben in de war.. Zit mijn mama dan wel echt met alcohol/drugs problemen?
Groetjes,
Anoniem.
Alcohol en drugs?
Anoniem, 14 jaar
Wat de f@#ck?!
Hoii,,
Ik heb een raar probleempje..
Mijn ouders zijn gescheiden. Ik ben 1 week bij mama en 1 week bij papa. Ik ben erachter gekomen dat mijn moeder alcohol problemen heeft, en waarschijnlijk ook drugs problemen..
Je hoort vaak verhalen, dat kinderen met die problemen vaak zelf eten moeten koken voor zichzelf zorgen enz..
Maar dat heb ik dus echt niet! *Gelukkig*
Hoe komt dat?
Ik ben in de war.. Zit mijn mama dan wel echt met alcohol/drugs problemen?
Groetjes,
Anoniem.
Steeds commentaar
'anoniem', 14 jaar
Stiefouders
'hey allemaal, ik heb het soms zo gehad met mijn moeder. mijn ouders zijn al ruim 7 jaar gescheiden. ik ga 1 weekend in de 2 weken naar mijn vader en de rest ben ik bij mijn moeder. mijn ouders hebben allebei een nieuwe vriend/vriendin en zijn ook al getrouwd. altijd als ik dan thuiskom van mijn vader vraagt mijn moeder hoe het was dus vertel ik dat, maar dan heeft ze altijd commentaar daarop. in haar ogen doet mijn vader alles fout terwijl het vaak helemaal niet zijn fout is, of ze geeft mijn stiefmoeder de schuld. mijn broer vindt het helemaal niet leuk bij mijn vader en stiefmoeder en noemt het dan ook '''het strafkamp''' en dat vind ik rcht heel erg. waarom blijft mn moeder zo zeiken over mn vader en door mn broer wordt het alleen maar erger. ik heb het helemaal gehad met haar, iemand plzz tips hoe ik hier mee om kan gaan?
xxx anoniem'
Steeds commentaar
'anoniem', 14 jaar
Stiefouders
'hey allemaal, ik heb het soms zo gehad met mijn moeder. mijn ouders zijn al ruim 7 jaar gescheiden. ik ga 1 weekend in de 2 weken naar mijn vader en de rest ben ik bij mijn moeder. mijn ouders hebben allebei een nieuwe vriend/vriendin en zijn ook al getrouwd. altijd als ik dan thuiskom van mijn vader vraagt mijn moeder hoe het was dus vertel ik dat, maar dan heeft ze altijd commentaar daarop. in haar ogen doet mijn vader alles fout terwijl het vaak helemaal niet zijn fout is, of ze geeft mijn stiefmoeder de schuld. mijn broer vindt het helemaal niet leuk bij mijn vader en stiefmoeder en noemt het dan ook '''het strafkamp''' en dat vind ik rcht heel erg. waarom blijft mn moeder zo zeiken over mn vader en door mn broer wordt het alleen maar erger. ik heb het helemaal gehad met haar, iemand plzz tips hoe ik hier mee om kan gaan?
xxx anoniem'
Hoe goed ik het ook probeer
'JK', 13 jaar
Wat de f@#ck?!
'ik ben echt helemaal klaar met mijn ouders en iedereen die er bij betrokken is. niemand lijkt me te respecteren. dat ik de jongste ben wilt niet zeggen dat ik niks begrijp en dat ik maar de pispaal mag zijn. ik wil weg, maar ik kan nergens heen. niemand lijkt te begrijpen dat de keuzes van eigen belang die ze maken het alleen maar erger maken! ik moet er maar gewoon mee leren te leven, want ach volgens hun is het niet zo erg. het lijkt net alsof ik NIKS goed doe, hoe hard ik ook probeer, hoe goed het eigelijk is, het moet gewoon fout. '
Hoe goed ik het ook probeer
'JK', 13 jaar
Wat de f@#ck?!
'ik ben echt helemaal klaar met mijn ouders en iedereen die er bij betrokken is. niemand lijkt me te respecteren. dat ik de jongste ben wilt niet zeggen dat ik niks begrijp en dat ik maar de pispaal mag zijn. ik wil weg, maar ik kan nergens heen. niemand lijkt te begrijpen dat de keuzes van eigen belang die ze maken het alleen maar erger maken! ik moet er maar gewoon mee leren te leven, want ach volgens hun is het niet zo erg. het lijkt net alsof ik NIKS goed doe, hoe hard ik ook probeer, hoe goed het eigelijk is, het moet gewoon fout. '

3