Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4821 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Ik voel me alleen

Helena, 19 jaar

Familie
Mijn ouders zijn nu 4 jaar gescheiden. Een echte vechtscheiding en ze zijn ook totaal met zichzelf bezig. En wat doet het toch elke keer weer zn pijn als je aan alles terug denkt. Nu is mijn vader op vakantie (bij hem woon ik) en met mijn moeder heb ik niet meer zn hechte band na alles. En ik voel me vooral 's avonds zo intens verdrietig en ellendig alles thuis heeft een herinnering en het voelt of alles kapot is gegaan. Het maakt me zo verdrietig hoe alles er nu voor staat. En hoe had kunnen zijn. Ik loop nu stage dus moet elke ochtend vroeg op en dan voel ik mij zo alleen en niet gesteund. Gelukkig heb ik een lieve vriend maar zodra hij na een paar uurtjes weer moet gaan kan ik mij niet meer sterk houden en barst ik weer in huilen uit.

Ik voel me alleen

Helena, 19 jaar

Familie
Mijn ouders zijn nu 4 jaar gescheiden. Een echte vechtscheiding en ze zijn ook totaal met zichzelf bezig. En wat doet het toch elke keer weer zn pijn als je aan alles terug denkt. Nu is mijn vader op vakantie (bij hem woon ik) en met mijn moeder heb ik niet meer zn hechte band na alles. En ik voel me vooral 's avonds zo intens verdrietig en ellendig alles thuis heeft een herinnering en het voelt of alles kapot is gegaan. Het maakt me zo verdrietig hoe alles er nu voor staat. En hoe had kunnen zijn. Ik loop nu stage dus moet elke ochtend vroeg op en dan voel ik mij zo alleen en niet gesteund. Gelukkig heb ik een lieve vriend maar zodra hij na een paar uurtjes weer moet gaan kan ik mij niet meer sterk houden en barst ik weer in huilen uit.

Veel meegemaakt

Romy, 0 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi ik ben Romy Mijn ouders zijn al gescheiden sinds ik anderhalf jaar was, ik kan mij niks meer herinneren van toen ze samen waren. ik heb nu een stiefmoeder en die kan soms best even wat aan de harde kant zijn maar ze is altijd wel heel aardig. Ik heb nu ook een stiefvader sinds ong. anderhalf jaar ik weet niet precies wat ik van hem vind, ik en mijn moeder waren 11 en een half jaar alleen met zijn tweeën, ik vond het prima zo maar ja heel veel heb ik daar niet over te zeggen. mijn vader heeft denk ik 3 en een half jaar terug een hersenbloeding gehad mijn wereld stortte op dat moment even in. mijn vader wordt nooit meer het zelfde hij wordt snel boos dus soms ben ik bang om iets te zeggen, hij is snel geprikkeld door geluiden hij gaat eerder naar bed en soms is dat helemaal niet leuk want dan gaat hij halverwege de film naar bed. alsof dat nog niet genoeg was kwamen er ook nog allemaal andere problemen bij als je dat wil lezen zet ik dat wel ik een alinea hier onder. maar omdat er heel veel ruzie is bij mijn vader kijk ik er altijd heel erg tegen op om naar mijn vader toe te gaan ik ben opzich best een gevoelig meisje ik ben snel verdrietig. en ik weet nu op dit moment echt niet meer wat ik er mee aan moet en daarom vraag ik nu maar advies want ik weet het echt niet meer. en ik lig ook heel vaak te huilen in bed. Oke alle andere dingen die ook niet leuk waren. of na of voor dat mijn vader een hersenbloeding kreeg, kreeg ik ook tehoren dat mijn opa van mijn vaders kant leukemie heeft. Daarna heeft de vader van de zwager van mijn moeder asbest kanker kanker gekregen we weten niet wanneer hij dood gaat maar hij gaat sowieso dood. en als klap op de vuurpijl heeft mijn oma (aan de kant van mijn moeder) een hersen infarct gehad in de zomervakantie haar linker zijde was verlamd haar been doet het nu weer goed anders had ze in een rolstoel moeten zitten. haar arm is nog steeds niet goed en ze is er afgelopen zaterdag mee vast komen te zitten tussen de muur en hij is nu heel dik en ze is nu dus weer achteruit gegaan. Bedankt voor het lezen en ik hoop op advies van iemand xxx Romy

Veel meegemaakt

Romy, 0 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi ik ben Romy Mijn ouders zijn al gescheiden sinds ik anderhalf jaar was, ik kan mij niks meer herinneren van toen ze samen waren. ik heb nu een stiefmoeder en die kan soms best even wat aan de harde kant zijn maar ze is altijd wel heel aardig. Ik heb nu ook een stiefvader sinds ong. anderhalf jaar ik weet niet precies wat ik van hem vind, ik en mijn moeder waren 11 en een half jaar alleen met zijn tweeën, ik vond het prima zo maar ja heel veel heb ik daar niet over te zeggen. mijn vader heeft denk ik 3 en een half jaar terug een hersenbloeding gehad mijn wereld stortte op dat moment even in. mijn vader wordt nooit meer het zelfde hij wordt snel boos dus soms ben ik bang om iets te zeggen, hij is snel geprikkeld door geluiden hij gaat eerder naar bed en soms is dat helemaal niet leuk want dan gaat hij halverwege de film naar bed. alsof dat nog niet genoeg was kwamen er ook nog allemaal andere problemen bij als je dat wil lezen zet ik dat wel ik een alinea hier onder. maar omdat er heel veel ruzie is bij mijn vader kijk ik er altijd heel erg tegen op om naar mijn vader toe te gaan ik ben opzich best een gevoelig meisje ik ben snel verdrietig. en ik weet nu op dit moment echt niet meer wat ik er mee aan moet en daarom vraag ik nu maar advies want ik weet het echt niet meer. en ik lig ook heel vaak te huilen in bed. Oke alle andere dingen die ook niet leuk waren. of na of voor dat mijn vader een hersenbloeding kreeg, kreeg ik ook tehoren dat mijn opa van mijn vaders kant leukemie heeft. Daarna heeft de vader van de zwager van mijn moeder asbest kanker kanker gekregen we weten niet wanneer hij dood gaat maar hij gaat sowieso dood. en als klap op de vuurpijl heeft mijn oma (aan de kant van mijn moeder) een hersen infarct gehad in de zomervakantie haar linker zijde was verlamd haar been doet het nu weer goed anders had ze in een rolstoel moeten zitten. haar arm is nog steeds niet goed en ze is er afgelopen zaterdag mee vast komen te zitten tussen de muur en hij is nu heel dik en ze is nu dus weer achteruit gegaan. Bedankt voor het lezen en ik hoop op advies van iemand xxx Romy

Stiefmoeder

Anoniem, 12 jaar

Rechten
wat heeft een stiefmoeder eigenlijk over mij te zeggen

Een zoen

Beau, 0 jaar

Wat de f@#ck?!
Mijn ouders zijn gescheiden sins ik 9 was. Ik heb de broertje en een zusje (10) een tweeling. Mijn moeder is inmiddels al 2 jaar getrouwd met mijn stiefvader. Die heeft een dochter D. Mijn vader heeft sins 2 jaar een nieuwe relatie met A heeft 2 dochters M (21) en N (16) en een zoon M (18). Uit al mijn (stief) broers en zussen hen ik het meeste lol met A's zoon M. Klink misschien raar maar ja. Iedereen zegt tegen mij; als jij ouder was geweest dan..... Op een dag kom ik zijn kamer in. En we hadden weer lol. Toen viel ik op zijn bed en hij pakte me beet en gebruikte me als knuffel en als kussen. Hij begon me door me haren te kriebelen. Hij keek me aan en gaf me zo een zoen op me mond. Ik draaide me zo snel mogelijk om en ik ging weer liggen. Het gebeurde weer ik kreeg weer een zoen op me mond van hem. En ik draaide me zo snel als ik maar kon om en viel in slaap in mijn kleding die ik die dag aan had. Toen ik wakker werd heb ik het in mijn dagboek geschreven en aan mijn stiefmoeder laten lezen. En die heeft met hem gesproken. Ik werd er later ook bij gehaald. Hij zei dat hij het niet meer wist maar eigenlijk geloof ik daar helemaal niks van. Als ik alleen met hem ben ben ik soms best bang dat het weer gebeurd. Wat kan ik doen om niet meer bang te zijn??

Een zoen

Beau, 0 jaar

Wat de f@#ck?!
Mijn ouders zijn gescheiden sins ik 9 was. Ik heb de broertje en een zusje (10) een tweeling. Mijn moeder is inmiddels al 2 jaar getrouwd met mijn stiefvader. Die heeft een dochter D. Mijn vader heeft sins 2 jaar een nieuwe relatie met A heeft 2 dochters M (21) en N (16) en een zoon M (18). Uit al mijn (stief) broers en zussen hen ik het meeste lol met A's zoon M. Klink misschien raar maar ja. Iedereen zegt tegen mij; als jij ouder was geweest dan..... Op een dag kom ik zijn kamer in. En we hadden weer lol. Toen viel ik op zijn bed en hij pakte me beet en gebruikte me als knuffel en als kussen. Hij begon me door me haren te kriebelen. Hij keek me aan en gaf me zo een zoen op me mond. Ik draaide me zo snel mogelijk om en ik ging weer liggen. Het gebeurde weer ik kreeg weer een zoen op me mond van hem. En ik draaide me zo snel als ik maar kon om en viel in slaap in mijn kleding die ik die dag aan had. Toen ik wakker werd heb ik het in mijn dagboek geschreven en aan mijn stiefmoeder laten lezen. En die heeft met hem gesproken. Ik werd er later ook bij gehaald. Hij zei dat hij het niet meer wist maar eigenlijk geloof ik daar helemaal niks van. Als ik alleen met hem ben ben ik soms best bang dat het weer gebeurd. Wat kan ik doen om niet meer bang te zijn??

We willen niet meer gaan

Sam, 14 jaar

Mijn woonsituatie
Heyy Mijn ouders zijn nu ongeveer een jaar gescheiden. Ik heb vroeger nooit een goeie band gehad met mijn vader. En nu nog steeds niet. Ik zie er elke keer heel erg tegen op om naar mijn vader te gaan want ik vind t gewoon niet leuk bij mijn vader. Ik ben er over aan het denken om niet meer naar mijn vader te gaan. Ik heb een zus en zij wilt ook niet meer naar mijn vader. Maar we willen hem niet alleen achter laten. Ik wil graag weten wat jullie in deze situatie zouden doen en misschien helpt mij dat. Dankjewell Xx Sam

We willen niet meer gaan

Sam, 14 jaar

Mijn woonsituatie
Heyy Mijn ouders zijn nu ongeveer een jaar gescheiden. Ik heb vroeger nooit een goeie band gehad met mijn vader. En nu nog steeds niet. Ik zie er elke keer heel erg tegen op om naar mijn vader te gaan want ik vind t gewoon niet leuk bij mijn vader. Ik ben er over aan het denken om niet meer naar mijn vader te gaan. Ik heb een zus en zij wilt ook niet meer naar mijn vader. Maar we willen hem niet alleen achter laten. Ik wil graag weten wat jullie in deze situatie zouden doen en misschien helpt mij dat. Dankjewell Xx Sam

Ik wil 'n niet meer zien

Britt, 14 jaar

Mijn woonsituatie
Mijn ouders zijn sinds mijn 2e gescheiden. Sinds toen ging ik om de twee weken in het weekend naar mn vader. Dat ginf altijd gewoon goed, maar maar vader had vaak andere partners en hij was vaam chaggerijnig. Ik werd op mn 10e depressief om de scheiding omdat ik de vriend van mn moeder niet leuk vond, en papa steeds een ander had. Ik heb toen Hulp gehad en ben daar overheen gekomen. Op mn elfde woonde papa samen, toen hun uit elkaar gingen zei ze dat hij hulp moest zoeken, omdat hij zo agressief was. Daar is uit gekomen dat hij borderline heeft. Toen kwam er eindelijk een lange relatie, van 3 jaar. Maar het ging niet goed. Hij sloeg haar en was altijd boos. Hij gooide vaak met dingen en schreeuwde veel. Hij js ook een keer vreemd gegaan. Ondanks allss zijn we toch samen op vakantie gegaan en door omstandigheden werd hij ook agressief op mij en heeft me geslagen. Ik heb al aangifte gedaan maar ben heel bang op staat en wil m echt niet meer zien... hoef geen hulp maar wou mn verhaal even kwijt. Stay strong kids! X

Ik wil 'n niet meer zien

Britt, 14 jaar

Mijn woonsituatie
Mijn ouders zijn sinds mijn 2e gescheiden. Sinds toen ging ik om de twee weken in het weekend naar mn vader. Dat ginf altijd gewoon goed, maar maar vader had vaak andere partners en hij was vaam chaggerijnig. Ik werd op mn 10e depressief om de scheiding omdat ik de vriend van mn moeder niet leuk vond, en papa steeds een ander had. Ik heb toen Hulp gehad en ben daar overheen gekomen. Op mn elfde woonde papa samen, toen hun uit elkaar gingen zei ze dat hij hulp moest zoeken, omdat hij zo agressief was. Daar is uit gekomen dat hij borderline heeft. Toen kwam er eindelijk een lange relatie, van 3 jaar. Maar het ging niet goed. Hij sloeg haar en was altijd boos. Hij gooide vaak met dingen en schreeuwde veel. Hij js ook een keer vreemd gegaan. Ondanks allss zijn we toch samen op vakantie gegaan en door omstandigheden werd hij ook agressief op mij en heeft me geslagen. Ik heb al aangifte gedaan maar ben heel bang op staat en wil m echt niet meer zien... hoef geen hulp maar wou mn verhaal even kwijt. Stay strong kids! X

Ik wil 'n niet meer zien

Britt, 14 jaar

Mijn woonsituatie
Mijn ouders zijn sinds mijn 2e gescheiden. Sinds toen ging ik om de twee weken in het weekend naar mn vader. Dat ginf altijd gewoon goed, maar maar vader had vaak andere partners en hij was vaam chaggerijnig. Ik werd op mn 10e depressief om de scheiding omdat ik de vriend van mn moeder niet leuk vond, en papa steeds een ander had. Ik heb toen Hulp gehad en ben daar overheen gekomen. Op mn elfde woonde papa samen, toen hun uit elkaar gingen zei ze dat hij hulp moest zoeken, omdat hij zo agressief was. Daar is uit gekomen dat hij borderline heeft. Toen kwam er eindelijk een lange relatie, van 3 jaar. Maar het ging niet goed. Hij sloeg haar en was altijd boos. Hij gooide vaak met dingen en schreeuwde veel. Hij js ook een keer vreemd gegaan. Ondanks allss zijn we toch samen op vakantie gegaan en door omstandigheden werd hij ook agressief op mij en heeft me geslagen. Ik heb al aangifte gedaan maar ben heel bang op staat en wil m echt niet meer zien... hoef geen hulp maar wou mn verhaal even kwijt. Stay strong kids! X

Ik wil 'n niet meer zien

Britt, 14 jaar

Mijn woonsituatie
Mijn ouders zijn sinds mijn 2e gescheiden. Sinds toen ging ik om de twee weken in het weekend naar mn vader. Dat ginf altijd gewoon goed, maar maar vader had vaak andere partners en hij was vaam chaggerijnig. Ik werd op mn 10e depressief om de scheiding omdat ik de vriend van mn moeder niet leuk vond, en papa steeds een ander had. Ik heb toen Hulp gehad en ben daar overheen gekomen. Op mn elfde woonde papa samen, toen hun uit elkaar gingen zei ze dat hij hulp moest zoeken, omdat hij zo agressief was. Daar is uit gekomen dat hij borderline heeft. Toen kwam er eindelijk een lange relatie, van 3 jaar. Maar het ging niet goed. Hij sloeg haar en was altijd boos. Hij gooide vaak met dingen en schreeuwde veel. Hij js ook een keer vreemd gegaan. Ondanks allss zijn we toch samen op vakantie gegaan en door omstandigheden werd hij ook agressief op mij en heeft me geslagen. Ik heb al aangifte gedaan maar ben heel bang op staat en wil m echt niet meer zien... hoef geen hulp maar wou mn verhaal even kwijt. Stay strong kids! X

Ik mis allemaal dingen

L, 16 jaar

Mijn woonsituatie

heey mijn ouders zijn sinds mijn 12e gescheiden en vanaf mijn 13e hebben ze allebei een appart huis, mijn vader is in een andere stad gaan wonen. ik woon bij mijn moeder en bij haar in de stad is mijn school en zijn mijn vrienden. we hebben een regeling dat ik af en toe in het weekend naar mijn vader ga, ik heb daar ook een kamer. mijn moeder is mijn voogd. mag mijn moeder zeggen dat ik bij mijn vader moet slapen of mag ik dat zelf bepalen? ik wil liever gwn altijd bij mn moeder wonen en af en toe in de vakantie bij mijn vader logeren. ik mis allemaal leuke dingen als ik naar mn vader moet zoals feestjes en ik verveel me daar heel erg want mn vader gaat nooit iets doen dus zit alleen maar op mn telefoon daar. ik heb niet echt een band met mijn vader en hij word erg snel boos. ik vind het echt niet leuk als mijn moeder zegt dat ik naar mn vader moet want dan voelt het alsof ze me weg wilt hebben...

Ik mis allemaal dingen

L, 16 jaar

Mijn woonsituatie

heey mijn ouders zijn sinds mijn 12e gescheiden en vanaf mijn 13e hebben ze allebei een appart huis, mijn vader is in een andere stad gaan wonen. ik woon bij mijn moeder en bij haar in de stad is mijn school en zijn mijn vrienden. we hebben een regeling dat ik af en toe in het weekend naar mijn vader ga, ik heb daar ook een kamer. mijn moeder is mijn voogd. mag mijn moeder zeggen dat ik bij mijn vader moet slapen of mag ik dat zelf bepalen? ik wil liever gwn altijd bij mn moeder wonen en af en toe in de vakantie bij mijn vader logeren. ik mis allemaal leuke dingen als ik naar mn vader moet zoals feestjes en ik verveel me daar heel erg want mn vader gaat nooit iets doen dus zit alleen maar op mn telefoon daar. ik heb niet echt een band met mijn vader en hij word erg snel boos. ik vind het echt niet leuk als mijn moeder zegt dat ik naar mn vader moet want dan voelt het alsof ze me weg wilt hebben...

Mijn vader

Tycho, 10 jaar

Rechten
Ik wil graag contact met mijn vader omdat ik hem niet zie maar hij reageerde steeds niet. Wat moet ik doen?

Mijn vader

Tycho, 10 jaar

Rechten
Ik wil graag contact met mijn vader omdat ik hem niet zie maar hij reageerde steeds niet. Wat moet ik doen?

Bij mijn vader

V (meisje), 16 jaar

Mijn woonsituatie
Ik zit met een probleem want ik wil vaker bij mijn vader gaan wonen omdat ik altijd ruzie met mijn moeder en stiefvader heb en papa vindt dat ook gewoon goed maar mijn moeder verbiedt het dus wat moet ik nu doen? (Ik leef nu om de week bij de ander)

Bij mijn vader

V (meisje), 16 jaar

Mijn woonsituatie
Ik zit met een probleem want ik wil vaker bij mijn vader gaan wonen omdat ik altijd ruzie met mijn moeder en stiefvader heb en papa vindt dat ook gewoon goed maar mijn moeder verbiedt het dus wat moet ik nu doen? (Ik leef nu om de week bij de ander)