Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4822 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Ik wil dat het goed komt

Nikki, 0 jaar

Wat de f@#ck?!
Hoi mensen ik heb gescheiden ouders, maar die zijn al heel erg lang geleden gescheiden en daar heb ik ook vrede mee verder. Mijn ouders hebben allebei een nieuwe relatie en beide partners kan ik erg goed mee, maar er is deze vakantie iets gebeurd wat dit veranderd heeft. Ik ging samen met mijn vader en zijn vriendin op vakantie (zijn al heel vaak met z'n drieën weggeweest) maar dit keer leek het wel alsof ik helemaal niks goed kon doen. Zij deed super kinderachtig en onaardig tegen mij en m'n vader 'zag' dat niet en deed er dus ook niks aan. Soms was hij het zelfs met haar eens terwijl er niks aan de hand was. (Ik heb het er met m'n moeder over gehad en die snapt er ook niks van). Maar goed, we kwamen terug van vakantie en ik wilde meteen naar m'n moeder (ik woon daar en om het weekend ben ik bij m'n vader) en had daarna 1.5 week niks van me laten horen omdat ik het gwn niet eens was met hoe zij mij behandelden en ik had niks gedaan waarvoor ik sorry moest zeggen. Toen ben ik uiteindelijk naar m'n vader gegaan toen z'n vriendin niet thuis was en een halve week later probeerde ik haar te bellen maar toen was ze druk. Toen belde ik een paar dagen later opnieuw en toen wilde ze niet aan de telefoon komen en liep ze weg dus praatte ik met m'n pa. Hij zei ja laat d'r maar ff ik weet ook niet wat ze heeft. Dit was afgelopen zondag en sindsdien heeft ze niet meer teruggebeld en ik weet nu niet wat ik moet doen want ik wil wel dat het goedkomt. Advies is van harte welkom alvast bedankt!

Ik wil dat het goed komt

Nikki, 0 jaar

Wat de f@#ck?!
Hoi mensen ik heb gescheiden ouders, maar die zijn al heel erg lang geleden gescheiden en daar heb ik ook vrede mee verder. Mijn ouders hebben allebei een nieuwe relatie en beide partners kan ik erg goed mee, maar er is deze vakantie iets gebeurd wat dit veranderd heeft. Ik ging samen met mijn vader en zijn vriendin op vakantie (zijn al heel vaak met z'n drieën weggeweest) maar dit keer leek het wel alsof ik helemaal niks goed kon doen. Zij deed super kinderachtig en onaardig tegen mij en m'n vader 'zag' dat niet en deed er dus ook niks aan. Soms was hij het zelfs met haar eens terwijl er niks aan de hand was. (Ik heb het er met m'n moeder over gehad en die snapt er ook niks van). Maar goed, we kwamen terug van vakantie en ik wilde meteen naar m'n moeder (ik woon daar en om het weekend ben ik bij m'n vader) en had daarna 1.5 week niks van me laten horen omdat ik het gwn niet eens was met hoe zij mij behandelden en ik had niks gedaan waarvoor ik sorry moest zeggen. Toen ben ik uiteindelijk naar m'n vader gegaan toen z'n vriendin niet thuis was en een halve week later probeerde ik haar te bellen maar toen was ze druk. Toen belde ik een paar dagen later opnieuw en toen wilde ze niet aan de telefoon komen en liep ze weg dus praatte ik met m'n pa. Hij zei ja laat d'r maar ff ik weet ook niet wat ze heeft. Dit was afgelopen zondag en sindsdien heeft ze niet meer teruggebeld en ik weet nu niet wat ik moet doen want ik wil wel dat het goedkomt. Advies is van harte welkom alvast bedankt!

Ik voel me alleen

Martijn, 11 jaar

Mijn woonsituatie
Ik en mijn broer zitten nu midden in een scheiding mijn ouders maken nog steeds euzie en nu is mijn vader weggegaan en weet ik niet waar hij is ik mis hem heel erg mijn moeder weet wel waar hij is maar wil dat miet zeggen want ze wil niet dat we naar hem toe gaan en nu is me vader daar ook boos om hebben maken ze steeds ruzie door de telefoon mijn broer is ook alleen maar weg en mijn moeder alleen met zichzelf bezig ik voel me heel alleen en ik weet niet of dit nog goed komt en ik weet ook echt niet bij wie ik moet gaan wonen wamt ik vint het voor iedereen heel zielig

Ik voel me alleen

Martijn, 11 jaar

Mijn woonsituatie
Ik en mijn broer zitten nu midden in een scheiding mijn ouders maken nog steeds euzie en nu is mijn vader weggegaan en weet ik niet waar hij is ik mis hem heel erg mijn moeder weet wel waar hij is maar wil dat miet zeggen want ze wil niet dat we naar hem toe gaan en nu is me vader daar ook boos om hebben maken ze steeds ruzie door de telefoon mijn broer is ook alleen maar weg en mijn moeder alleen met zichzelf bezig ik voel me heel alleen en ik weet niet of dit nog goed komt en ik weet ook echt niet bij wie ik moet gaan wonen wamt ik vint het voor iedereen heel zielig

Ik vind hem niet aardig

Daniëlla, 10 jaar

Mijn ouders

Hoi, mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder heeft een vriendje die ik echt niet aardig vind, maar als ik het zeg krijg ik het antwoord: "maar ik vind hem heel leuk!" Daar heb ik helemaal niets aan!

Ik vind hem niet aardig

Daniëlla, 10 jaar

Mijn ouders

Hoi, mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder heeft een vriendje die ik echt niet aardig vind, maar als ik het zeg krijg ik het antwoord: "maar ik vind hem heel leuk!" Daar heb ik helemaal niets aan!

Ik wil dat ze stoppen

Joey , 13 jaar

Mijn ouders
Mijn ouders maken constant ruzie en schreeuwen en schelden heel veel tegen elkaar. Nu ben ik bang dat ze gaan scheiden maar ik durf niks meer te zeggen omdat ze altijd boos zijn. Mijn moeder zegt dan bedenk maar alvast waar jullie gaan wonen en dan zegt mijn vader nou bij jou want ik heb geen zin in gezeik en ik weet echt niet wat ik moet ik wil niet dat ze gaan scheiden maar ik wil ook dat ze stoppen met ruzie maken weet iemand war ik hier aan kan doen?

Ik wil dat ze stoppen

Joey , 13 jaar

Mijn ouders
Mijn ouders maken constant ruzie en schreeuwen en schelden heel veel tegen elkaar. Nu ben ik bang dat ze gaan scheiden maar ik durf niks meer te zeggen omdat ze altijd boos zijn. Mijn moeder zegt dan bedenk maar alvast waar jullie gaan wonen en dan zegt mijn vader nou bij jou want ik heb geen zin in gezeik en ik weet echt niet wat ik moet ik wil niet dat ze gaan scheiden maar ik wil ook dat ze stoppen met ruzie maken weet iemand war ik hier aan kan doen?

Weigert te luisteren

Skylar, 15 jaar

Mijn ouders
Hallo allemaal, Ik zit met best wel een probleem, want mijn ouders zijn dus gescheiden. Ze zijn al een keer eerder gescheiden en toen was alles gewoon nog goed, maar bij de tweede scheiding ging mijn moeder heel rot doen en mijn broer (16) nog erger voort trekken dan dat ze al deed. Ik heb ook heel erg het gevoel dat ze mij niet mag, en dat mijn broer haar lievelingetje is. Ik heb ook altijd al een betere band met mijn vader gehad. Nu is zij dus woonachtig in een andere provincie en als mijn broer en ik haar willen zien, dan moeten wij ons maar redden met de trein. Mijn vader heeft sinds anderhalf jaar een vriendin, waar ik het erg goed mee kan vinden. Zij is dus als een tweede moeder voor mij, zelf heeft zij ook een dochter (3) waar ik het erg goed mee kan vinden. Ook mijn moeder heeft een nieuwe vriend, sinds twee jaar. Ik vertrouwde hem vanaf het begin al niet, en zei dat direct tegen mijn moeder. Ze wimpelde het af met dat ik mij niet moest aanstellen. Mijn broer en ik kunnen hem niet uitstaan, maar ze wil het niet met hem uitmaken, en heeft het nu zelfs over trouwen! Terwijl ze ons altijd voorhield dat ze nóóit meer zou gaan trouwen. Ik voel mij heel erg verraden hierdoor, alsof ze meer van hem houdt dan van mij en mijn broer. Ook heb ik het gevoel dat ze jaloers is op mijn vader's vriendin, omdat ik daar wel goed mee overweg kan... Praten met haar lukt écht niet, want ze weigert te luisteren. Ik heb echt het gevoel dat ze liever heeft dat wij bij niet meer komen omdat haar dat beter uitkomt... Of in ieder geval, dat is het gevoel dat zij mij geeft.

Weigert te luisteren

Skylar, 15 jaar

Mijn ouders
Hallo allemaal, Ik zit met best wel een probleem, want mijn ouders zijn dus gescheiden. Ze zijn al een keer eerder gescheiden en toen was alles gewoon nog goed, maar bij de tweede scheiding ging mijn moeder heel rot doen en mijn broer (16) nog erger voort trekken dan dat ze al deed. Ik heb ook heel erg het gevoel dat ze mij niet mag, en dat mijn broer haar lievelingetje is. Ik heb ook altijd al een betere band met mijn vader gehad. Nu is zij dus woonachtig in een andere provincie en als mijn broer en ik haar willen zien, dan moeten wij ons maar redden met de trein. Mijn vader heeft sinds anderhalf jaar een vriendin, waar ik het erg goed mee kan vinden. Zij is dus als een tweede moeder voor mij, zelf heeft zij ook een dochter (3) waar ik het erg goed mee kan vinden. Ook mijn moeder heeft een nieuwe vriend, sinds twee jaar. Ik vertrouwde hem vanaf het begin al niet, en zei dat direct tegen mijn moeder. Ze wimpelde het af met dat ik mij niet moest aanstellen. Mijn broer en ik kunnen hem niet uitstaan, maar ze wil het niet met hem uitmaken, en heeft het nu zelfs over trouwen! Terwijl ze ons altijd voorhield dat ze nóóit meer zou gaan trouwen. Ik voel mij heel erg verraden hierdoor, alsof ze meer van hem houdt dan van mij en mijn broer. Ook heb ik het gevoel dat ze jaloers is op mijn vader's vriendin, omdat ik daar wel goed mee overweg kan... Praten met haar lukt écht niet, want ze weigert te luisteren. Ik heb echt het gevoel dat ze liever heeft dat wij bij niet meer komen omdat haar dat beter uitkomt... Of in ieder geval, dat is het gevoel dat zij mij geeft.

Veel dingen

Vera, 10 jaar

Mijn ouders
hoi allemaal, ik ben Vera en mijn ouders zijn aan het scheiden dat duurt al 2 jaar. Daardoor heb ik stress want ik heb best veel dingen aan mijn hoofd namenlijk school, vioolspelen, dansen, paardrijden en mijn ouders.In de zomervakantie hebben mijn ouders ook ruzie gemaakt. Mijn moeder heeft ook een nieuwe vriend ik vind hem heel stom.Ik hoop dat iemand mij wilt helpen alvast heel erg bedankt veel liefs van Vera

Veel dingen

Vera, 10 jaar

Mijn ouders
hoi allemaal, ik ben Vera en mijn ouders zijn aan het scheiden dat duurt al 2 jaar. Daardoor heb ik stress want ik heb best veel dingen aan mijn hoofd namenlijk school, vioolspelen, dansen, paardrijden en mijn ouders.In de zomervakantie hebben mijn ouders ook ruzie gemaakt. Mijn moeder heeft ook een nieuwe vriend ik vind hem heel stom.Ik hoop dat iemand mij wilt helpen alvast heel erg bedankt veel liefs van Vera

Kiezen

JJ, 15 jaar

Mijn woonsituatie
Hallo, Mijn moeder wil heel graag samen met mijn stiefvader gaan verhuizen riching Arhnem dan met mijn opa en oma in 1 huis wonen. Dat hebben we dus tegen mijn vader verteld en die flipte helemaal. Nu moet ik dus kiezen tussen verhuizen (zn 2 uur van mn vader vandaan en hem nig gewoon net zo vaak zien als normaal) of hier blijven. als er iemand het zelde heeft of iets soortgelijks laat pliezz een reactie achter ook als je tips hebt. Thx alvast

Kiezen

JJ, 15 jaar

Mijn woonsituatie
Hallo, Mijn moeder wil heel graag samen met mijn stiefvader gaan verhuizen riching Arhnem dan met mijn opa en oma in 1 huis wonen. Dat hebben we dus tegen mijn vader verteld en die flipte helemaal. Nu moet ik dus kiezen tussen verhuizen (zn 2 uur van mn vader vandaan en hem nig gewoon net zo vaak zien als normaal) of hier blijven. als er iemand het zelde heeft of iets soortgelijks laat pliezz een reactie achter ook als je tips hebt. Thx alvast

Erg lastig

Suzanne, 12 jaar

Mijn woonsituatie
Hallo allemaal, Mijn ouders zijn een half jaar geleden Gescheiden, Ik vind het nu nog lastig, Mijn vader woont in ons oude huis. Me moeder in een nieuw huis. Die vind ik zelf best wel klein, We zitten soms opelkaar en worden soms gek van elkaar. Ikzelf heb vaker ruzie met mijn Moeder om de vreemdste dingen, Zoals dat ik piano moet spelen of me kamer op moet ruimen. Ik vind de scheiding tussen me 2 ouders heel erg lastig. Het voelt soms wel dat ik tussen hun 2 moet kiezen. Ook bleef ik Vorig jaar zitten. Laatste jaar van de Basisschool is altijd heel erg spannend. Als me ouders elkaar zien doen ze alsof ze lucht zijn voor elkaar zel letten amper op elkaar dan Ik vind dit heel erg lastig en om er mee te leven en moet vaak S'avonds er vaak om huilen Hebben jullie meschien tips Groetjes Suzanne

Erg lastig

Suzanne, 12 jaar

Mijn woonsituatie
Hallo allemaal, Mijn ouders zijn een half jaar geleden Gescheiden, Ik vind het nu nog lastig, Mijn vader woont in ons oude huis. Me moeder in een nieuw huis. Die vind ik zelf best wel klein, We zitten soms opelkaar en worden soms gek van elkaar. Ikzelf heb vaker ruzie met mijn Moeder om de vreemdste dingen, Zoals dat ik piano moet spelen of me kamer op moet ruimen. Ik vind de scheiding tussen me 2 ouders heel erg lastig. Het voelt soms wel dat ik tussen hun 2 moet kiezen. Ook bleef ik Vorig jaar zitten. Laatste jaar van de Basisschool is altijd heel erg spannend. Als me ouders elkaar zien doen ze alsof ze lucht zijn voor elkaar zel letten amper op elkaar dan Ik vind dit heel erg lastig en om er mee te leven en moet vaak S'avonds er vaak om huilen Hebben jullie meschien tips Groetjes Suzanne

Ik kan niet weg

A., 12 jaar

Familie
Alsjeblieft, Ik moet help, Ik kan hier niet weg. Ik word gemishandelt en mijn ouders gingen scheiden, Ik kon er niks aan doen maar mijn moeder geef nu nog mij de schuld, ik wil bij mijn vader wonen maar ook weer niet, Omdat hij schreeuwt, Word boos en soms slaat. Maar men moeder doet het vaker, Wat moet ik doen! Alsjeblieft! Help!

Ik kan niet weg

A., 12 jaar

Familie
Alsjeblieft, Ik moet help, Ik kan hier niet weg. Ik word gemishandelt en mijn ouders gingen scheiden, Ik kon er niks aan doen maar mijn moeder geef nu nog mij de schuld, ik wil bij mijn vader wonen maar ook weer niet, Omdat hij schreeuwt, Word boos en soms slaat. Maar men moeder doet het vaker, Wat moet ik doen! Alsjeblieft! Help!

Help

Anoniem, 14 jaar

Stiefouders
ik krijg een stief(vader) binnekort wat moet ik doen help me aub.