Je hoeft het niet alleen te doen!
Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?
Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.
4822 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Irritatie
Annoniem, 12 jaar
Mijn ouders
Mijn moeder heeft nu al 2 jaar een nieuwe vriend en op het begin mocht ik hem wel maar de laatste paar maanden begin ik me steeds meer te irriteren aan hem, maar ik wil het ook niet tegen mijn moeder zeggen want dan kwets ik haar. Wat moet ik doen?
Irritatie
Annoniem, 12 jaar
Mijn ouders
Mijn moeder heeft nu al 2 jaar een nieuwe vriend en op het begin mocht ik hem wel maar de laatste paar maanden begin ik me steeds meer te irriteren aan hem, maar ik wil het ook niet tegen mijn moeder zeggen want dan kwets ik haar. Wat moet ik doen?
Geldproblemen
Anoniem, 15 jaar
Rechten
Mijn ouders Zijn al gescheiden sinds mijn 2e ofso en dat maakt mij niet veel uit ofso ik leerde ermee leven, maar sinds ik steeds meer begreep over hoe alles werkt met inschrijven enzo, ik ben elke dag bij me moeder omdat ik me hier veel fijner voel maar me pa wilt dat niet accepteren, me ma leeft van 40 euro in de week en dat redde we amper, we hebbe nooit tijd om iets leuks te doen same, ik wil bij me ma ingeschreven worde maar ik weet niet echt niet hoe ik dat moet laten gebeuren, soms heb ik het gevoel alsof al het geld problemen bij ons door mij komt, ik snap er echt niks meer van
Geldproblemen
Anoniem, 15 jaar
Rechten
Mijn ouders Zijn al gescheiden sinds mijn 2e ofso en dat maakt mij niet veel uit ofso ik leerde ermee leven, maar sinds ik steeds meer begreep over hoe alles werkt met inschrijven enzo, ik ben elke dag bij me moeder omdat ik me hier veel fijner voel maar me pa wilt dat niet accepteren, me ma leeft van 40 euro in de week en dat redde we amper, we hebbe nooit tijd om iets leuks te doen same, ik wil bij me ma ingeschreven worde maar ik weet niet echt niet hoe ik dat moet laten gebeuren, soms heb ik het gevoel alsof al het geld problemen bij ons door mij komt, ik snap er echt niks meer van
Waarschijnlijk
Annoniem, 11 jaar
Mijn ouders
Mijn vader heeft waarschijnlijk een nieuwe vriendin, dat heeft mijn zusje al gezien en ik ook in zijn telefoon dan ze stuurt de hele tijd hartjes en ongepaste berichtjes, hij belt de laatste tijd ook veel vaker en langer, maar hij zegt er niks over tegen ons dit speelt nu ook al langer dan twee maanden. Wat moeten we doen?
Waarschijnlijk
Annoniem, 11 jaar
Mijn ouders
Mijn vader heeft waarschijnlijk een nieuwe vriendin, dat heeft mijn zusje al gezien en ik ook in zijn telefoon dan ze stuurt de hele tijd hartjes en ongepaste berichtjes, hij belt de laatste tijd ook veel vaker en langer, maar hij zegt er niks over tegen ons dit speelt nu ook al langer dan twee maanden. Wat moeten we doen?
Contact met mijn moeder
Dionne, 15 jaar
Wat de f@#ck?!
Hoi
Mijn ouders hebben 2 maanden geleden besloten om te scheiden.
Ik woon nu samen met mijn broer bij mijn vader.
Mijn moeder is uit huis gegaan en bij haar broer ingetrokken waarna al snel volgde dat ze een eigen appartement had gevonden.
Wij (mijn broer en ik) hebben heel slecht contact met onze moeder.
Mijn vader, broer en ik hadden een leuke vakantie tot dat we iets te horen kregen wat we totaal niet hadden verwacht.
Mijn moeder had al iemand gevonden waarmee ze al snel een relatie kreeg na een paar weken.
Het viel ons natuurlijk al zwaar dat ze al een relatie had na een paar weken maar daar kwam ook nog bij dat mijn moeder een relatie heeft met een vrouw!
Sinsdien hebben mijn broer en ik nog slechter contact met onze moeder en ben ik ook wel een beetje boos op haar omdat ze ook amper contact met ons opzoekt.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik weer een beetje contact krijg met mijn moeder?
Contact met mijn moeder
Dionne, 15 jaar
Wat de f@#ck?!
Hoi
Mijn ouders hebben 2 maanden geleden besloten om te scheiden.
Ik woon nu samen met mijn broer bij mijn vader.
Mijn moeder is uit huis gegaan en bij haar broer ingetrokken waarna al snel volgde dat ze een eigen appartement had gevonden.
Wij (mijn broer en ik) hebben heel slecht contact met onze moeder.
Mijn vader, broer en ik hadden een leuke vakantie tot dat we iets te horen kregen wat we totaal niet hadden verwacht.
Mijn moeder had al iemand gevonden waarmee ze al snel een relatie kreeg na een paar weken.
Het viel ons natuurlijk al zwaar dat ze al een relatie had na een paar weken maar daar kwam ook nog bij dat mijn moeder een relatie heeft met een vrouw!
Sinsdien hebben mijn broer en ik nog slechter contact met onze moeder en ben ik ook wel een beetje boos op haar omdat ze ook amper contact met ons opzoekt.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik weer een beetje contact krijg met mijn moeder?
Veel reizen
Iemand..., 0 jaar
Mijn woonsituatie
Hey iedereen...
Mijn ouders zijn ook uit elkaar.. Al 7 jaar ofzo.
Steeds als ik kinderen hoor zeggen dat hun ouders uit elkaar zijn en dat ze dan hun vader of moeder minder vaak zien omdat ze in een ander dorpje of stad wonen waar ze dan nog op de fiets naartoe kunnen, denk ik: Ik snap dat het sneu is! Maar mijn vader woont op Terschelling! Dat is vanuit Drenthe best een heel eind. Als ik bijvoorbeeld mijn wiskunde per ongeluk bij mijn vader laat liggen, kan ik niet even op de fiets om het op te halen... Dus ik snap best dat het vervelend is als je op de fiets naar je vader of je moeder moet, maar er zijn ook vaders en moeders die veel verder weg wonen. Ik ga overigens om het weekend naar mijn vader en heb het daar erg naar mijn zin. Zowel mijn vader als mijn moeder hebben nieuwe partners en zijn inmiddels allebei getrouwd. Gelukkig kan ik met mijn stiefvader en stiefmoeder goed opschieten. Ik vindt het ook best wel sneu als kinderen dat niet kunnen en daardoor hun vader of moeder niet meer willen zien. Daar heb ik gelukkig geen last van, maar ik heb er wel last van dat ik elke keer als ik naar mijn vader toe ga, dat ik 8 uur (heen en terug) moet reizen....
Groetjessss!!
Veel reizen
Iemand..., 0 jaar
Mijn woonsituatie
Hey iedereen...
Mijn ouders zijn ook uit elkaar.. Al 7 jaar ofzo.
Steeds als ik kinderen hoor zeggen dat hun ouders uit elkaar zijn en dat ze dan hun vader of moeder minder vaak zien omdat ze in een ander dorpje of stad wonen waar ze dan nog op de fiets naartoe kunnen, denk ik: Ik snap dat het sneu is! Maar mijn vader woont op Terschelling! Dat is vanuit Drenthe best een heel eind. Als ik bijvoorbeeld mijn wiskunde per ongeluk bij mijn vader laat liggen, kan ik niet even op de fiets om het op te halen... Dus ik snap best dat het vervelend is als je op de fiets naar je vader of je moeder moet, maar er zijn ook vaders en moeders die veel verder weg wonen. Ik ga overigens om het weekend naar mijn vader en heb het daar erg naar mijn zin. Zowel mijn vader als mijn moeder hebben nieuwe partners en zijn inmiddels allebei getrouwd. Gelukkig kan ik met mijn stiefvader en stiefmoeder goed opschieten. Ik vindt het ook best wel sneu als kinderen dat niet kunnen en daardoor hun vader of moeder niet meer willen zien. Daar heb ik gelukkig geen last van, maar ik heb er wel last van dat ik elke keer als ik naar mijn vader toe ga, dat ik 8 uur (heen en terug) moet reizen....
Groetjessss!!
Ik snap niet waarom
Ik, 12 jaar
Mijn woonsituatie
Hi,
Mijn ouders zijn vorig jaar uit elkaar gegaan. Ik woon nu met mijn broer bij mijn moeder. Ik ga op maandagavond naar mijn vader om te eten en soms ga ik in het weekend wat leuks met hem doen. Ik mis hem wel erg, maar ben ook blij dat ik niet in 2 huizen hoef te wonen en heen en weer hoef.
Mijn ouders hadden nooit ruzie. Ze zijn , dat zeggen ze zelf , uit elkaar gegroeit. Ik snap niet zo goed waarom ze moesten scheiden.
Ik snap niet waarom
Ik, 12 jaar
Mijn woonsituatie
Hi,
Mijn ouders zijn vorig jaar uit elkaar gegaan. Ik woon nu met mijn broer bij mijn moeder. Ik ga op maandagavond naar mijn vader om te eten en soms ga ik in het weekend wat leuks met hem doen. Ik mis hem wel erg, maar ben ook blij dat ik niet in 2 huizen hoef te wonen en heen en weer hoef.
Mijn ouders hadden nooit ruzie. Ze zijn , dat zeggen ze zelf , uit elkaar gegroeit. Ik snap niet zo goed waarom ze moesten scheiden.
Video
Kylian, 15 jaar
Mijn woonsituatie
- Hoi. Ik heb een video gemaakt over de scheiding van mijn ouders. Ik wil die graag hier delen zodat mensen hier, er misschien wat hoop uit halen. En zich niet alleen voelen Dit is de video waar het over gaat: https://www.youtube.com/watch?v=KMl3kEZ_X_U
Video
Kylian, 15 jaar
Mijn woonsituatie
- Hoi. Ik heb een video gemaakt over de scheiding van mijn ouders. Ik wil die graag hier delen zodat mensen hier, er misschien wat hoop uit halen. En zich niet alleen voelen Dit is de video waar het over gaat: https://www.youtube.com/watch?v=KMl3kEZ_X_U
Tips
Soufiane, 13 jaar
Steun
Hi ik ben Soufiane en ik heb gescheiden ouders, de reden wrm mij ouders gingen scheiden is omdat wel mij vader is een gierig man en was nooit vroeger met mij en me zus hij was altijd weg weetje, hij dacht nooit, ik ga eens naar me kinderen want ik heb hun heel lang niet meer gezien, nee dat dacht ie nooit aan en ik zie hem nu soms maar ik mag hem niet echt want hij is ook echt gierig hij geeft niet eens wat geld aan me moeder om boodschappen te doen of nieuw kleding halen ofzo, dus drm vraag ik nu hebben jullie tips voor mij? Het maakt niks uit wat en alvast bedankt als je iets stuurt naar me
Tips
Soufiane, 13 jaar
Steun
Hi ik ben Soufiane en ik heb gescheiden ouders, de reden wrm mij ouders gingen scheiden is omdat wel mij vader is een gierig man en was nooit vroeger met mij en me zus hij was altijd weg weetje, hij dacht nooit, ik ga eens naar me kinderen want ik heb hun heel lang niet meer gezien, nee dat dacht ie nooit aan en ik zie hem nu soms maar ik mag hem niet echt want hij is ook echt gierig hij geeft niet eens wat geld aan me moeder om boodschappen te doen of nieuw kleding halen ofzo, dus drm vraag ik nu hebben jullie tips voor mij? Het maakt niks uit wat en alvast bedankt als je iets stuurt naar me
Niet bij hem wonen
Marith, 14 jaar
Mijn woonsituatie
He,
Ik ben een meisje van 14 jaar, ik woon in een gesloten inrichting en heb 2,5 jaar in de jeugdgevangenis gezeten omdat ze vinden dat ik agresief ben en problemen met mezelf heb. nou prima want daarvoor woonde ik thuis, mijn ouders waren gescheiden mijn vader was alcoholist nu mag ik bijna naar een normale inrichting en ze willen dat ik weet contact krijg met mijn vader maar ik wil het niet misschien omdat ik bang voor hem ben maar ik mis hem wel ik hou wel van hem maar ik durf niet bij hem te wonen is dat gek en dat niet ik doen moet ik het tegen de gezinsvoogd zeggen of tegen mij advocaat of moett ik ervoor zorgen dat ik niet naar de normale inrichting mag hebben jullie tips??
Niet bij hem wonen
Marith, 14 jaar
Mijn woonsituatie
He,
Ik ben een meisje van 14 jaar, ik woon in een gesloten inrichting en heb 2,5 jaar in de jeugdgevangenis gezeten omdat ze vinden dat ik agresief ben en problemen met mezelf heb. nou prima want daarvoor woonde ik thuis, mijn ouders waren gescheiden mijn vader was alcoholist nu mag ik bijna naar een normale inrichting en ze willen dat ik weet contact krijg met mijn vader maar ik wil het niet misschien omdat ik bang voor hem ben maar ik mis hem wel ik hou wel van hem maar ik durf niet bij hem te wonen is dat gek en dat niet ik doen moet ik het tegen de gezinsvoogd zeggen of tegen mij advocaat of moett ik ervoor zorgen dat ik niet naar de normale inrichting mag hebben jullie tips??
Praten heel slecht over elkaar
Anoniem, 12 jaar
Steun
Heey, mijn ouders praten heel de tijd slecht over elkaar en leggen hun problemen bij mij op. Ik krijg aar een heel slecht gevoel van. Ook moet ik alles regelen I.v.m vakanties feestdagen enz. Wat kan ik hier aan doen ?
Praten heel slecht over elkaar
Anoniem, 12 jaar
Steun
Heey, mijn ouders praten heel de tijd slecht over elkaar en leggen hun problemen bij mij op. Ik krijg aar een heel slecht gevoel van. Ook moet ik alles regelen I.v.m vakanties feestdagen enz. Wat kan ik hier aan doen ?

2