Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Papa gaat samenwonen met mijn juf

(null), 12 jaar

Familie
misschien hebben jullie het mailtje van mijn zusje wel gelezen. maar het gaat erover dat mijn vader gaat samenwonen met een juf die bij mij is meegegaan op kamp. het gebeurde zo ik had een heel leuk kamp enzo maar er was iets hij had samen met haar een klik dat bleek later ook zo te zijn. maar m'n moeder is nu echt heel boos en ik mag voorlopig nog niet naar m'n vader toe heeft iemand tips?

Papa gaat samenwonen met mijn juf

(null), 12 jaar

Familie
misschien hebben jullie het mailtje van mijn zusje wel gelezen. maar het gaat erover dat mijn vader gaat samenwonen met een juf die bij mij is meegegaan op kamp. het gebeurde zo ik had een heel leuk kamp enzo maar er was iets hij had samen met haar een klik dat bleek later ook zo te zijn. maar m'n moeder is nu echt heel boos en ik mag voorlopig nog niet naar m'n vader toe heeft iemand tips?

Mijn vader wil niet meer met me praten

, jaar

Stiefouders

mijn vader wil niet meer met me praten. Alles wat er mis gaat is de schuld van mijn moeder. (zegt hij) ik woon bij mijn moeder. voel me blij bij haar. mijn moeder is een sterke zakenvrouw en mijn vader bouwt een eigen bedrijf op maar zegt dat mijn moeder alles van hem heeft afgepakt. ik heb nog twee stiefbroers en 1 stiefzus. (kinderen uit het eerste huwlijk van mijn vader) die nemen ook maar weinig contact met me op. mijn moeder is natuurlijk niet hun echte moeder…maar mijn moeder heeft ook 16 jaar lang voor hun gezorgd en nu is mijn moeder in een keer niets meer voor hun. ik heb er pijn en verdriet van. En ik begrijp mijn vader niet. ik ben lucht voor hem.. en omdat hij boos is op mijn moeder is hij boos op mij. lekker dan. mijn vader is verliefd geworden op een ander. maar mijn vader zegt dat dat kwam omdat mijn moeder vreemd ging…belachelijk. mijn moeder heeft twee jaar lang verdriet gehad toen mijn vader weg ging dus het klopt allemaal niet wat hij zegt. ik ben blij dat mijn moeder zo sterk is. en door haar ben ik dat ook. maar het blijft pijn doen. mijn vader is er niet meer en daar moet ik mee leven. als ik ooit ouder wordt en mijn vader leeft nog hoop ik dat hij gaat inzien dat zijn keuze niet goed is geweest en wie weet komt het dan ooit nog eens goed tussen hem en mij…

Mijn vader wil niet meer met me praten

, jaar

Stiefouders

mijn vader wil niet meer met me praten. Alles wat er mis gaat is de schuld van mijn moeder. (zegt hij) ik woon bij mijn moeder. voel me blij bij haar. mijn moeder is een sterke zakenvrouw en mijn vader bouwt een eigen bedrijf op maar zegt dat mijn moeder alles van hem heeft afgepakt. ik heb nog twee stiefbroers en 1 stiefzus. (kinderen uit het eerste huwlijk van mijn vader) die nemen ook maar weinig contact met me op. mijn moeder is natuurlijk niet hun echte moeder…maar mijn moeder heeft ook 16 jaar lang voor hun gezorgd en nu is mijn moeder in een keer niets meer voor hun. ik heb er pijn en verdriet van. En ik begrijp mijn vader niet. ik ben lucht voor hem.. en omdat hij boos is op mijn moeder is hij boos op mij. lekker dan. mijn vader is verliefd geworden op een ander. maar mijn vader zegt dat dat kwam omdat mijn moeder vreemd ging…belachelijk. mijn moeder heeft twee jaar lang verdriet gehad toen mijn vader weg ging dus het klopt allemaal niet wat hij zegt. ik ben blij dat mijn moeder zo sterk is. en door haar ben ik dat ook. maar het blijft pijn doen. mijn vader is er niet meer en daar moet ik mee leven. als ik ooit ouder wordt en mijn vader leeft nog hoop ik dat hij gaat inzien dat zijn keuze niet goed is geweest en wie weet komt het dan ooit nog eens goed tussen hem en mij…

Fijner bij mijn moeder

Sneewwitje, 9 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi ik ben Sneewwitje Mijn vader zegt altijd dat ik vaker bij hem moet zijn maar ik voel me fijner en veiliger bij mijn moeder ik voel mij fijner bij mijn moeder omdat mijn stiefmoeder niet aardig tegen mij doet maar hoe moet ik tegen mijn vader zeggen dat ik me fijner voel bij mijn moeder

Fijner bij mijn moeder

Sneewwitje, 9 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi ik ben Sneewwitje Mijn vader zegt altijd dat ik vaker bij hem moet zijn maar ik voel me fijner en veiliger bij mijn moeder ik voel mij fijner bij mijn moeder omdat mijn stiefmoeder niet aardig tegen mij doet maar hoe moet ik tegen mijn vader zeggen dat ik me fijner voel bij mijn moeder

Wanneer?

Sneeuwwitje, 12 jaar

Rechten
Hallo Ik heb een vraag aan jullie? Vanaf Wanneer mag je zelf weten waar je bent als je ouders gescheiden zijn? En mag je jongeren zusje dan mee? Ja toch! Nou bedankt!

Wanneer?

Sneeuwwitje, 12 jaar

Rechten
Hallo Ik heb een vraag aan jullie? Vanaf Wanneer mag je zelf weten waar je bent als je ouders gescheiden zijn? En mag je jongeren zusje dan mee? Ja toch! Nou bedankt!

F*cking raar

Anoniem, 12 jaar

Wat de f@#ck?!
Mijn pa en ma zijn gescheiden en nu is mn pa met de beste vriendin van mn ma echt f*cking raar ik haat haar echt en het ergste is nog het is de moeder van mn beste vriend!

F*cking raar

Anoniem, 12 jaar

Wat de f@#ck?!
Mijn pa en ma zijn gescheiden en nu is mn pa met de beste vriendin van mn ma echt f*cking raar ik haat haar echt en het ergste is nog het is de moeder van mn beste vriend!

Geen vertrouwen

een gekwets meisje, 12 jaar

Wat de f@#ck?!
Mijn ouders zijn bezig met scheiden en dat heeft veel invloed op mijn leven. Wat ik heel stom vind etc. Eerst had ik wel contact. Mijn vader is vreemdgegaan met drie vrouwen en is nu met de laatste vrouw terwijl mijn ouders echt al super lang bij elkaar waren, wel 30 jaar! Mijn ouders hadden nooit ruzie en mijn vader deed alsof hij nog van mama hield. Na twee maanden heb ik mijn vaders oude telefoon gekregen en hij was vergeten het bestand te wissen dus ik vond allemaal foto's van hem en die vrouw, terwijl hij met mama in relatietherapie zat en had belooft niet meer met die vrouw om te gaan. Ook had hij in die tijd geen tijd voor mij op Koninginnedag omdat hij zogenaamd moest werken, maar hij ging het met haar vieren dat kon je op de foto's ook zien, Nu is het 6 maanden later en ik wil nog steeds geen contact met hem, ook mijn oudste zus niet en mijn broers alleen als het nodig is. Ik heb ook zijn nummer geblokkeerd, maar nu wilt hij mij de hele tijd zien en contact en alles waar ik erg boos en verdrietig van word. Hij heeft mij zo hard gekwetst en mijn gedachten zijn puin. Nu zit ik ook nog in een stomme klas waar ik niemand vertrouw. Nu heb ik besloten om naar een vertrouwens persoon te gaan dat helpt wel je kan je verhaal kwijt zonder dat iemand het ooit te weten komt wat jij voelt. Als mijn vader iets naar mij wilt sturen, stuurt hij het eerst naar mijn moeder en dan moet ik het lezen, maar hij zit alleen maar te slijmen met: schatje, lieffie etc. mijn broers ( volwassen allebei) hebben 1x met hem afgesproken en nu appt hij hun elke dag, maar hij doet geen moeite voor mijn zus( ook volwassen), omdat die in een andere provincie woont. Ik wil dat hij ons met rust liet en niet zo zat/ zit te irriteren. Hij is ook stiekem op vakantie gegaan met die vrouw en toen is hij zijn koffer kwijt geraakt en die is bij ons thuis bezorgt met haar naam erop en dat ze naar Spanje waren geweest. Hij heeft ook gezegd dat hij zelfmoord gaat plegen 1x zei hij tegen mij dat als hij zelfmoord zou plegen dat het het mijn schuld is. Dat ik dat dan op mijn geweten heb. Ook is hij met een open autodeur tegen mijn moeder aan gereden en ze kreeg een super grote en blauwe plek. En toen wat ik nog het aller ergste vond, ik kreeg een vriendje, ik ben super blij met hem... maar ja hoor van wie moest hij nou weer familie zijn hij bleek dus het neefje te zijn van die vrouw waar mee me vader heeft :( . Mijn vader is er eigenlijk nooit geweest alleen maar werken, golfen, voetbal kijken en dat soort dingen. En dan zegt hij tegen mij dat hij een goede vader is en dat hij altijd trots is op mij, maar ik geloof er niets van hij zegt ook dat ie iedere seconde aan mij denkt. Ik snap eigenlijk niet waarom je een perfect gezinnetje verpest omdat je iemand anders leuker vind terwijl je al 30 jaar met iemand bent en met die andere vrouw is hij nu al bijna 1 jaar, daarvoor had hij stiekem nog twee vrouwen( 2,5 jaar lang). Ik vind dat wel een heel erg groot verschil! Hij doet ook alsof dat hij zielig is, maar dat is hij niet. Hij is ook een keer spontaan komen kijken terwijl ik aan het sporten was toen ben ik echt boos geworden en heb ik mijn middelvinger opgestoken, maar ik was echt heel erg boos:( . Waarom kan iemand er ook nog zo gevoelig en verdrietig over zijn na 8 maanden. 2 jaar geleden was ik op vakantie in Europa en toen kreeg mijn opa een hartaanval op vakantie :( en mijn vader is toen eerder weggegaan hij had toen ook al iets met weer een andere vrouw, toen is mijn broer gekomen om mij te halen uit dat land. Mama bleef bij opa en oma om ze te helpen en ik miste haar heel erg. Toen mijn school was begonnen moest ik elke dag alleen thuis eten of bij iemand anders hij had geen tijd voor mij. Toen ik 3,5 was hadden mijn ouders een deal gemaakt dat mijn moeder zou stoppen met werken en hij zou werken. Maar nu zegt hij ja het is niet eerlijk, jij hebt al die jaren gehad om bij de kinderen te zijn en ik niet blablabla ga zo maar door dat is toch oneerlijk voor mijn moeder?! en ik neem het altijd graag op voor haar, want zonder haar was ik niets en was mijn leven waardeloos! Sommige mensen zeggen tegen mij het is en blijft je vader en ooit zul je weer van hem houden, maar dat is niet waar en ik word gewoon chagrijnig als mensen dat tegen mij zeggen. Thxxxx dat ik me hart kon luchten en dat ik me een klein beetje beter voel.( Meisje van bijna dertien). P.S. Ik hou super veel van mijn moeder en ik heb een hele goede band met haar en ook met mijn broers en zussen

Geen vertrouwen

een gekwets meisje, 12 jaar

Wat de f@#ck?!
Mijn ouders zijn bezig met scheiden en dat heeft veel invloed op mijn leven. Wat ik heel stom vind etc. Eerst had ik wel contact. Mijn vader is vreemdgegaan met drie vrouwen en is nu met de laatste vrouw terwijl mijn ouders echt al super lang bij elkaar waren, wel 30 jaar! Mijn ouders hadden nooit ruzie en mijn vader deed alsof hij nog van mama hield. Na twee maanden heb ik mijn vaders oude telefoon gekregen en hij was vergeten het bestand te wissen dus ik vond allemaal foto's van hem en die vrouw, terwijl hij met mama in relatietherapie zat en had belooft niet meer met die vrouw om te gaan. Ook had hij in die tijd geen tijd voor mij op Koninginnedag omdat hij zogenaamd moest werken, maar hij ging het met haar vieren dat kon je op de foto's ook zien, Nu is het 6 maanden later en ik wil nog steeds geen contact met hem, ook mijn oudste zus niet en mijn broers alleen als het nodig is. Ik heb ook zijn nummer geblokkeerd, maar nu wilt hij mij de hele tijd zien en contact en alles waar ik erg boos en verdrietig van word. Hij heeft mij zo hard gekwetst en mijn gedachten zijn puin. Nu zit ik ook nog in een stomme klas waar ik niemand vertrouw. Nu heb ik besloten om naar een vertrouwens persoon te gaan dat helpt wel je kan je verhaal kwijt zonder dat iemand het ooit te weten komt wat jij voelt. Als mijn vader iets naar mij wilt sturen, stuurt hij het eerst naar mijn moeder en dan moet ik het lezen, maar hij zit alleen maar te slijmen met: schatje, lieffie etc. mijn broers ( volwassen allebei) hebben 1x met hem afgesproken en nu appt hij hun elke dag, maar hij doet geen moeite voor mijn zus( ook volwassen), omdat die in een andere provincie woont. Ik wil dat hij ons met rust liet en niet zo zat/ zit te irriteren. Hij is ook stiekem op vakantie gegaan met die vrouw en toen is hij zijn koffer kwijt geraakt en die is bij ons thuis bezorgt met haar naam erop en dat ze naar Spanje waren geweest. Hij heeft ook gezegd dat hij zelfmoord gaat plegen 1x zei hij tegen mij dat als hij zelfmoord zou plegen dat het het mijn schuld is. Dat ik dat dan op mijn geweten heb. Ook is hij met een open autodeur tegen mijn moeder aan gereden en ze kreeg een super grote en blauwe plek. En toen wat ik nog het aller ergste vond, ik kreeg een vriendje, ik ben super blij met hem... maar ja hoor van wie moest hij nou weer familie zijn hij bleek dus het neefje te zijn van die vrouw waar mee me vader heeft :( . Mijn vader is er eigenlijk nooit geweest alleen maar werken, golfen, voetbal kijken en dat soort dingen. En dan zegt hij tegen mij dat hij een goede vader is en dat hij altijd trots is op mij, maar ik geloof er niets van hij zegt ook dat ie iedere seconde aan mij denkt. Ik snap eigenlijk niet waarom je een perfect gezinnetje verpest omdat je iemand anders leuker vind terwijl je al 30 jaar met iemand bent en met die andere vrouw is hij nu al bijna 1 jaar, daarvoor had hij stiekem nog twee vrouwen( 2,5 jaar lang). Ik vind dat wel een heel erg groot verschil! Hij doet ook alsof dat hij zielig is, maar dat is hij niet. Hij is ook een keer spontaan komen kijken terwijl ik aan het sporten was toen ben ik echt boos geworden en heb ik mijn middelvinger opgestoken, maar ik was echt heel erg boos:( . Waarom kan iemand er ook nog zo gevoelig en verdrietig over zijn na 8 maanden. 2 jaar geleden was ik op vakantie in Europa en toen kreeg mijn opa een hartaanval op vakantie :( en mijn vader is toen eerder weggegaan hij had toen ook al iets met weer een andere vrouw, toen is mijn broer gekomen om mij te halen uit dat land. Mama bleef bij opa en oma om ze te helpen en ik miste haar heel erg. Toen mijn school was begonnen moest ik elke dag alleen thuis eten of bij iemand anders hij had geen tijd voor mij. Toen ik 3,5 was hadden mijn ouders een deal gemaakt dat mijn moeder zou stoppen met werken en hij zou werken. Maar nu zegt hij ja het is niet eerlijk, jij hebt al die jaren gehad om bij de kinderen te zijn en ik niet blablabla ga zo maar door dat is toch oneerlijk voor mijn moeder?! en ik neem het altijd graag op voor haar, want zonder haar was ik niets en was mijn leven waardeloos! Sommige mensen zeggen tegen mij het is en blijft je vader en ooit zul je weer van hem houden, maar dat is niet waar en ik word gewoon chagrijnig als mensen dat tegen mij zeggen. Thxxxx dat ik me hart kon luchten en dat ik me een klein beetje beter voel.( Meisje van bijna dertien). P.S. Ik hou super veel van mijn moeder en ik heb een hele goede band met haar en ook met mijn broers en zussen

Pauze

Sneeuwwitje, 12 jaar

Stiefouders
Hoi Ik wil wat heel belangrijks met jullie delen mijn stiefmoeder is heel erg eng weet je waarom nou toen we nog in het oude huis woonde toen wachtte ze ons steeds op op school ik vond het echt heel eng want het was steeds in de pauze's en mijn zusje ging er steeds heen omdat ze bang was dat onze stiefmoeder er anders wat van ging zeggen maar later ging mijn zusje er ook niet meer heen Geef me tips alsjeblieft doei

Pauze

Sneeuwwitje, 12 jaar

Stiefouders
Hoi Ik wil wat heel belangrijks met jullie delen mijn stiefmoeder is heel erg eng weet je waarom nou toen we nog in het oude huis woonde toen wachtte ze ons steeds op op school ik vond het echt heel eng want het was steeds in de pauze's en mijn zusje ging er steeds heen omdat ze bang was dat onze stiefmoeder er anders wat van ging zeggen maar later ging mijn zusje er ook niet meer heen Geef me tips alsjeblieft doei

Bang voor mijn stiefmoeder

Sneewwitje, 9 jaar

Stiefouders
Hoi ik ben Sneewwitje Mijn stiefmoeder zegt lelijke dingen tegen en over mij ook mijn stiefzus zegt zulke dingen ze. schelden mij bijvoorbeeld voortdurend uit en zeggen dat ik dik ben ik vind dit niet leuk. Daarom ben ik ook best vaak ziek omdat ik bang ben voor mijn stiefmoeder ik hoop dat jullie nog tips voor mij hebben zodat ik bijvoorbeeld minder bang ben voor mijn stiefmoeder alvast bedankt.

Bang voor mijn stiefmoeder

Sneewwitje, 9 jaar

Stiefouders
Hoi ik ben Sneewwitje Mijn stiefmoeder zegt lelijke dingen tegen en over mij ook mijn stiefzus zegt zulke dingen ze. schelden mij bijvoorbeeld voortdurend uit en zeggen dat ik dik ben ik vind dit niet leuk. Daarom ben ik ook best vaak ziek omdat ik bang ben voor mijn stiefmoeder ik hoop dat jullie nog tips voor mij hebben zodat ik bijvoorbeeld minder bang ben voor mijn stiefmoeder alvast bedankt.

Luisteren

Sneeuwwitje, 12 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi ouders, Een scheiding dat is niet best' Ik zal wat tips aan jullie geven want mijn ouders zijn ook gescheiden.ik zal naar je kinderen luisteren zodat er geen misverstanden ontstaan want bij mij luisterd mijn vader nooit naar me en ik ben nu meer dan boos.en jullie moeten steeds leuke met ze doen zodat ze de scheiding sneller vergeten Ik wens jullie veel sterkte met jullie nieuwe gezinnetje Veel groetjes Sneeuwwitje

Luisteren

Sneeuwwitje, 12 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi ouders, Een scheiding dat is niet best' Ik zal wat tips aan jullie geven want mijn ouders zijn ook gescheiden.ik zal naar je kinderen luisteren zodat er geen misverstanden ontstaan want bij mij luisterd mijn vader nooit naar me en ik ben nu meer dan boos.en jullie moeten steeds leuke met ze doen zodat ze de scheiding sneller vergeten Ik wens jullie veel sterkte met jullie nieuwe gezinnetje Veel groetjes Sneeuwwitje

Vervelende dingen

Ylana, 9 jaar

Familie
Hallo, ik ben Ylana, Mijn ouders zijn al best lang gescheiden, ik weet niet precies hoelang maar, ik vind het niet leuk....helemaal niet leuk! vroeger, in ons oude huis, maakten mama en papa altijd ruzie, ik kon toen nooit slapen, toen ik hoorde dat papa en mama uit elkaar gingen, vond ik dat afschuwlijk! Nu woon ik met mama in een ander huis, papa woont alleen, en mama heeft een vriend in Gambia (Afrika) en papa is daar ook niet mee eens, ik kom om het weekend bij papa, altijd zegt hij dan verveeldende dingen over mama en de vriend van mama :(.... als ik naar school ga, is er altijd iemand die mij uit de klas komt ophalen, daar moet ik dan naartoe, en dan gaan we spelletjes doen over scheiding en ik mag dan ook vertellen wat mij dwars zit, maar toch helpt het niet, ik blijf nare gevoelens krijgen, en ik ben bang, papa zei, dat als de vriend van mama naar Nederland komt...dan zal hij mij meenemen..daar ben ik heel erg bang voor, waren mijn ouders maar niet gescheiden :'( ......

Vervelende dingen

Ylana, 9 jaar

Familie
Hallo, ik ben Ylana, Mijn ouders zijn al best lang gescheiden, ik weet niet precies hoelang maar, ik vind het niet leuk....helemaal niet leuk! vroeger, in ons oude huis, maakten mama en papa altijd ruzie, ik kon toen nooit slapen, toen ik hoorde dat papa en mama uit elkaar gingen, vond ik dat afschuwlijk! Nu woon ik met mama in een ander huis, papa woont alleen, en mama heeft een vriend in Gambia (Afrika) en papa is daar ook niet mee eens, ik kom om het weekend bij papa, altijd zegt hij dan verveeldende dingen over mama en de vriend van mama :(.... als ik naar school ga, is er altijd iemand die mij uit de klas komt ophalen, daar moet ik dan naartoe, en dan gaan we spelletjes doen over scheiding en ik mag dan ook vertellen wat mij dwars zit, maar toch helpt het niet, ik blijf nare gevoelens krijgen, en ik ben bang, papa zei, dat als de vriend van mama naar Nederland komt...dan zal hij mij meenemen..daar ben ik heel erg bang voor, waren mijn ouders maar niet gescheiden :'( ......