Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Leeg je hoofd, lucht je hart

Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Twee huizen is lastig

Thomas, 11 jaar

Mijn woonsituatie
Mijn ouders zijn geschijden ik vind het nog steets lastig dat ik 2 huizen heb. Hoe kan ik hier het beste me omgaan?

Twee huizen is lastig

Thomas, 11 jaar

Mijn woonsituatie
Mijn ouders zijn geschijden ik vind het nog steets lastig dat ik 2 huizen heb. Hoe kan ik hier het beste me omgaan?

Boodschapper

, 12 jaar

Wat de f@#ck?!

Waarom moet ik de vragen doorgeven bijvoorbeeld mijn moeder vraagt wanneer is je vader vrij kan je vragen schat dan moet ik het all tijd doen :(

Boodschapper

, 12 jaar

Wat de f@#ck?!

Waarom moet ik de vragen doorgeven bijvoorbeeld mijn moeder vraagt wanneer is je vader vrij kan je vragen schat dan moet ik het all tijd doen :(

Ineens weer ruzie

, 11 jaar

Mijn ouders
Mijn ouders hebben al jaren geen ruzie meer maar nu wel en ik mag Mischien niet met mijn vader mee met oud en nieuw

Ineens weer ruzie

, 11 jaar

Mijn ouders
Mijn ouders hebben al jaren geen ruzie meer maar nu wel en ik mag Mischien niet met mijn vader mee met oud en nieuw

Feestdagen niet samen

Eli, 10 jaar

Mijn woonsituatie
Nou ik wil alle feestdagen bij ze allebei zijn maar dat kan niet

Spanning laten zakken

Lizzy, 18 jaar

Mijn woonsituatie
Hallo ouders/kinderen, Mijn woonsituatie is niet een situatie die je zou wensen, ook mijn ouders zijn helaas gescheiden en dit maakt het vaak erg moeilijk. Ouders die dingen via mijn zusje of vaak via mij doorbrieven aan elkaar. En vervolgens ben ik daar de dupe van.. Een vader die een nieuwe vriendin heeft waar hij heel zijn leven voor geeft, maar ons af en toe vergeet. Een moeder, die zich in het zweet werkt om ons en het dagelijks leven te kunnen behouden zoals het altijd was. Mijn zusje, die vaak verdrietig is en zich af vraagt...."hou zou het zijn geweest als papa en mama nog bij elkaar waren?". En dan heb je mij, degene die alles probeert te regelen, planning van wanneer bij welke ouder, een steun punt voor mijn zusje, maar ook probeert alles voor iedereen goed te willen doen. (Wat niet altijd lukt). Bij mijn vader is er vaak spanning... dit komt niet ten goede op bij GST (Gilles de la Tourette) de "tics" worden alleen maar erger daardoor. Maar wat doe je er aan ? Geen idee?. Mijn vader is het grootste spanning punt. Telkens als ik bij hem loop ik op mijn tenen want ben bang dat als ik een woord verkeerd zegt hij uit zijn voegen schiet. Ik probeer het gelukkig allemaal te laten zakken tijdens het paardrijden. Ik doe een opleiding met paarden en als ik aan het paardrijden ben dan vergeet ik alles eventjes op dat moment, maar ook als ik piano speel. Wat doen jullie om alle spanningen en vervelende momenten te laten zakken? Groetjes

Spanning laten zakken

Lizzy, 18 jaar

Mijn woonsituatie
Hallo ouders/kinderen, Mijn woonsituatie is niet een situatie die je zou wensen, ook mijn ouders zijn helaas gescheiden en dit maakt het vaak erg moeilijk. Ouders die dingen via mijn zusje of vaak via mij doorbrieven aan elkaar. En vervolgens ben ik daar de dupe van.. Een vader die een nieuwe vriendin heeft waar hij heel zijn leven voor geeft, maar ons af en toe vergeet. Een moeder, die zich in het zweet werkt om ons en het dagelijks leven te kunnen behouden zoals het altijd was. Mijn zusje, die vaak verdrietig is en zich af vraagt...."hou zou het zijn geweest als papa en mama nog bij elkaar waren?". En dan heb je mij, degene die alles probeert te regelen, planning van wanneer bij welke ouder, een steun punt voor mijn zusje, maar ook probeert alles voor iedereen goed te willen doen. (Wat niet altijd lukt). Bij mijn vader is er vaak spanning... dit komt niet ten goede op bij GST (Gilles de la Tourette) de "tics" worden alleen maar erger daardoor. Maar wat doe je er aan ? Geen idee?. Mijn vader is het grootste spanning punt. Telkens als ik bij hem loop ik op mijn tenen want ben bang dat als ik een woord verkeerd zegt hij uit zijn voegen schiet. Ik probeer het gelukkig allemaal te laten zakken tijdens het paardrijden. Ik doe een opleiding met paarden en als ik aan het paardrijden ben dan vergeet ik alles eventjes op dat moment, maar ook als ik piano speel. Wat doen jullie om alle spanningen en vervelende momenten te laten zakken? Groetjes

Hij flirt

Anoniem, 11 jaar

Wat de f@#ck?!
Ik zit nu in de situatie dat mijn ouders iemand hebben ingeschakeld om te helpen met scheiden. Maar mijn vader is met andere vrouwen aan het flirten en zit zelfs op Tinder mama (nieuwe vriend) ken ik al en ik vertrouw hem ook , maar ik weet niet hoe/of ik die van papa moet vertrouwen.

Hij flirt

Anoniem, 11 jaar

Wat de f@#ck?!
Ik zit nu in de situatie dat mijn ouders iemand hebben ingeschakeld om te helpen met scheiden. Maar mijn vader is met andere vrouwen aan het flirten en zit zelfs op Tinder mama (nieuwe vriend) ken ik al en ik vertrouw hem ook , maar ik weet niet hoe/of ik die van papa moet vertrouwen.

Het kan niet

Emilie, 11 jaar

Mijn woonsituatie

Ik zit met een probleem ik wil heel graag bij mijn vader wonen zodat me zus en ik niet meer zo veel ruzie hebben. Maar ik kan niet bij mijn vader wonen door financiële problemen (ik wil niet alleen bij hem wonen door me zus hoor)

Het kan niet

Emilie, 11 jaar

Mijn woonsituatie

Ik zit met een probleem ik wil heel graag bij mijn vader wonen zodat me zus en ik niet meer zo veel ruzie hebben. Maar ik kan niet bij mijn vader wonen door financiële problemen (ik wil niet alleen bij hem wonen door me zus hoor)

Ik voel me niet welkom

, 11 jaar

Mijn ouders
Hoi mijn ouders zijn 3 jaar gescheiden. Ik ga iedere week naar mijn vader en ik woon bij mijn moeder. Ik vind het fijn om naar mijn vader te gaan. Mijn vaders vriendin en haar zoon (11) is er altijd. Ik zou ook graag een keer alleen met mijn vader en mijn broer willen zijn. Ik en mijn broer hebben dit al vaak gevraagd aan mijn vader. Mijn vader luistert niet. Mijn vader houd van haar en wil dat ik vriendinnen met haar ben. Ze doet heel gemeen tegen mijn en eigenlijk wil ik niet meer naar mijn vader omdat zij er is en niet gewoon kan doen tegen mij. Ik merk ook dat er met 2 maten gemeten wordt daarmee bedoel ik dat ik en mijn broer minder mogen dan haar zoon zij beslist alles en niet mijn vader. Door haar voel ik mij gekleineerd. Ze geeft mij niet het gevoel dat ik welkom ben.Mijn ouders praten moeilijk met elkaar. Wat moet of kan ik doen?

Ik voel me niet welkom

, 11 jaar

Mijn ouders
Hoi mijn ouders zijn 3 jaar gescheiden. Ik ga iedere week naar mijn vader en ik woon bij mijn moeder. Ik vind het fijn om naar mijn vader te gaan. Mijn vaders vriendin en haar zoon (11) is er altijd. Ik zou ook graag een keer alleen met mijn vader en mijn broer willen zijn. Ik en mijn broer hebben dit al vaak gevraagd aan mijn vader. Mijn vader luistert niet. Mijn vader houd van haar en wil dat ik vriendinnen met haar ben. Ze doet heel gemeen tegen mijn en eigenlijk wil ik niet meer naar mijn vader omdat zij er is en niet gewoon kan doen tegen mij. Ik merk ook dat er met 2 maten gemeten wordt daarmee bedoel ik dat ik en mijn broer minder mogen dan haar zoon zij beslist alles en niet mijn vader. Door haar voel ik mij gekleineerd. Ze geeft mij niet het gevoel dat ik welkom ben.Mijn ouders praten moeilijk met elkaar. Wat moet of kan ik doen?

Geen zin in contact

Anoniemiee, 12 jaar

Wat de f@#ck?!
hey daar....! ik heb de laatste tijd best last van mijn gescheidde ouders en door mijn gescheidde ouders wil ik eigenlijk weinig mensen nog zien...ik stoot mijn moeder af, mijn vader en zijn vriendin zeggen tegen mij dat ik niet meer naar de kerk hoef en mijn moeder zit daar heel erg mee lijkt mij zo....ik stoot sommige mensen waar ik van houd ook af....ik heb gewoon geen zin meer in contact met mensen...maar ik vind het juist leuk om met mensen te zijn enzo...dit was mijn kant van het verhaal voor diegene die dit leest jij bent sterk en jij slaat je heir wel doorheen!!!

Geen zin in contact

Anoniemiee, 12 jaar

Wat de f@#ck?!
hey daar....! ik heb de laatste tijd best last van mijn gescheidde ouders en door mijn gescheidde ouders wil ik eigenlijk weinig mensen nog zien...ik stoot mijn moeder af, mijn vader en zijn vriendin zeggen tegen mij dat ik niet meer naar de kerk hoef en mijn moeder zit daar heel erg mee lijkt mij zo....ik stoot sommige mensen waar ik van houd ook af....ik heb gewoon geen zin meer in contact met mensen...maar ik vind het juist leuk om met mensen te zijn enzo...dit was mijn kant van het verhaal voor diegene die dit leest jij bent sterk en jij slaat je heir wel doorheen!!!

Ze voelt zich alleen

Anoniem, 13 jaar

Wat de f@#ck?!
Hoi , mijn ouders zijn sinds vorig jaar rond de zomer gescheiden , ik was 11 toen mijn moeder erachter kwam dat mijn vader vreemd was gegaan .Ze zijn toen voor een tijdje weer samen geweest om te proberen weer door te gaan met relatietherapie ....maar toen kwam mijn moeder er weer achter dat mijn vader de vrouw waarmee hij vreemd ging niet los kon laten. Mijn vader is nu al een hele tijd niet meer met die vrouw omdat het niet werkte, ik had gezegd dat ik hem niet meer wilde zien als hij met haar door zou gaan. Hij heeft nu ongeveer 2 maandjes een nieuwe vriendin , ik vind het een beetje snel gaan. Wat mijn probleem nu een beetje is ,is dat ik ga om het weekend naar mijn vader en dat vindt ik altijd wel gezellig maar ik vindt het moeilijk omdat ik weet dat mijn moeder dan alleen thuis zit. Ze heeft namelijk wel vriendinnen maar die hebben allemaal hun eigen gezin waar ze het weekend bij willen zijn. Ik weet dus dat mijn moeder zich in het weekend vaak verveeld en zich alleen voeld. En ik voel me daar dan niet schuldig om maar ik voel me er niet fijn bij. Heeft iemand tips voor mij.... ik zit er heel erg mee. Groetjes anoniem

Ze voelt zich alleen

Anoniem, 13 jaar

Wat de f@#ck?!
Hoi , mijn ouders zijn sinds vorig jaar rond de zomer gescheiden , ik was 11 toen mijn moeder erachter kwam dat mijn vader vreemd was gegaan .Ze zijn toen voor een tijdje weer samen geweest om te proberen weer door te gaan met relatietherapie ....maar toen kwam mijn moeder er weer achter dat mijn vader de vrouw waarmee hij vreemd ging niet los kon laten. Mijn vader is nu al een hele tijd niet meer met die vrouw omdat het niet werkte, ik had gezegd dat ik hem niet meer wilde zien als hij met haar door zou gaan. Hij heeft nu ongeveer 2 maandjes een nieuwe vriendin , ik vind het een beetje snel gaan. Wat mijn probleem nu een beetje is ,is dat ik ga om het weekend naar mijn vader en dat vindt ik altijd wel gezellig maar ik vindt het moeilijk omdat ik weet dat mijn moeder dan alleen thuis zit. Ze heeft namelijk wel vriendinnen maar die hebben allemaal hun eigen gezin waar ze het weekend bij willen zijn. Ik weet dus dat mijn moeder zich in het weekend vaak verveeld en zich alleen voeld. En ik voel me daar dan niet schuldig om maar ik voel me er niet fijn bij. Heeft iemand tips voor mij.... ik zit er heel erg mee. Groetjes anoniem