Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Leeg je hoofd, lucht je hart

Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Negatief

, 13 jaar

Stiefouders
ik heb een hekel aan mijn stiefvader. Hij bemoeid overal mee en doet alsof hij alles van mijn gescheidenouders begrijpt. Meestal praat hij heel negatief over mijn vader of speeld hij de baas over mij. Mijn moeder wilt maar niet naar me luisteren. Mijn vader heeft een hekel aan mijn moeder en verteld gemene dingen over haar. Hij zecht dat Thomas (de oppas van mijn broer) meer mijn vader is dan mijn moeder, mijn mama. Mijn broer heeft syndroom van down en vaak moet ik op hem passen. Ik weet niet meer hoe ik hier mee om moet gaan.. Help

Negatief

, 13 jaar

Stiefouders
ik heb een hekel aan mijn stiefvader. Hij bemoeid overal mee en doet alsof hij alles van mijn gescheidenouders begrijpt. Meestal praat hij heel negatief over mijn vader of speeld hij de baas over mij. Mijn moeder wilt maar niet naar me luisteren. Mijn vader heeft een hekel aan mijn moeder en verteld gemene dingen over haar. Hij zecht dat Thomas (de oppas van mijn broer) meer mijn vader is dan mijn moeder, mijn mama. Mijn broer heeft syndroom van down en vaak moet ik op hem passen. Ik weet niet meer hoe ik hier mee om moet gaan.. Help

Wil bij mama wonen

Kaitlyn, 12 jaar

Mijn woonsituatie
Hallo Villa Pinedo, Hebben jullie tips? | V Mijn ouders zijn bijna 6 jaar uit elkaar. Ik zit nu in groep 8, en ik moet bijna een nieuwe school kiezen. Alleen woont mijn vader (Daar woon ik) aan de andere kant van Nederland van mijn moeder. Mijn vader rekent erop dat ik bij hem blijf wonen, en dus hier naar de middelbare ga. Ik wil zelf heel graag bij mijn moeder wonen. Gisteren zei ik tegen mijn vader dat ik bij mijn moeder wil gaan wonen, en dit is zijn reactie: ''Kaitlyn, dat kan niet zo goed. Ik leg het vanavond wel uit.''. En is het uitgelegd? NEE. Ik durf het niet tegen mijn vader te zeggen, bang dat hij boos wordt. Mijn vriendinnen zijn niet altijd even aardig, ze noemen mij 'Vreemd geval', dus ik wil hier ook niet met hen over praten. Ik ben best verlegen, en heb niet veel zelfvertrouwen, durf dus ook niet op mijn juf af te stappen. Ze is vandaag nog bij mij gekomen, toen vroeg ze ook bij wie ik wil wonen. Ze vroeg ook wat mijn vader er van vond. Ik zei gewoon ''Minder leuk.''. Ik werd boos op mijn vader. Het gaat toch om mij? Mijn moeder: | V Als ik zeg dat ik bij mijn vader ga wonen, zegt ze: ''Wat leuk, het gaat om jou.''. Als ik gelukkig ben, is mijn moeder het ook. Ze denkt aan MIJ. Niet aan haarzelf (In deze zaak tenminste.). Mijn vader: | V Als ik zeg dat ik bij mijn moeder wil wonen, zegt mijn vader: ''Dat gaat niet, je blijft hier.''. Hij wilt dat ik hier blijf wonen. Hij denk aan ZICHZELF. Niet aan mij. Hij is gelukkig als ik bij hem woon, niet als ik gelukkig ben. Ik heb hier moeite mee, heel veel. Hebben jullie tips hoe ik het aan mijn vader kan vertellen? Ik mot het hem zeggen. Mijn juf weet wel dat ik bij mijn moeder wil wonen, maar mijn vader weet het niet, omdat ik het niet durf te zeggen. HELP!!!!!!!!!!!!! Groetjes, Kaitlyn

Wil bij mama wonen

Kaitlyn, 12 jaar

Mijn woonsituatie
Hallo Villa Pinedo, Hebben jullie tips? | V Mijn ouders zijn bijna 6 jaar uit elkaar. Ik zit nu in groep 8, en ik moet bijna een nieuwe school kiezen. Alleen woont mijn vader (Daar woon ik) aan de andere kant van Nederland van mijn moeder. Mijn vader rekent erop dat ik bij hem blijf wonen, en dus hier naar de middelbare ga. Ik wil zelf heel graag bij mijn moeder wonen. Gisteren zei ik tegen mijn vader dat ik bij mijn moeder wil gaan wonen, en dit is zijn reactie: ''Kaitlyn, dat kan niet zo goed. Ik leg het vanavond wel uit.''. En is het uitgelegd? NEE. Ik durf het niet tegen mijn vader te zeggen, bang dat hij boos wordt. Mijn vriendinnen zijn niet altijd even aardig, ze noemen mij 'Vreemd geval', dus ik wil hier ook niet met hen over praten. Ik ben best verlegen, en heb niet veel zelfvertrouwen, durf dus ook niet op mijn juf af te stappen. Ze is vandaag nog bij mij gekomen, toen vroeg ze ook bij wie ik wil wonen. Ze vroeg ook wat mijn vader er van vond. Ik zei gewoon ''Minder leuk.''. Ik werd boos op mijn vader. Het gaat toch om mij? Mijn moeder: | V Als ik zeg dat ik bij mijn vader ga wonen, zegt ze: ''Wat leuk, het gaat om jou.''. Als ik gelukkig ben, is mijn moeder het ook. Ze denkt aan MIJ. Niet aan haarzelf (In deze zaak tenminste.). Mijn vader: | V Als ik zeg dat ik bij mijn moeder wil wonen, zegt mijn vader: ''Dat gaat niet, je blijft hier.''. Hij wilt dat ik hier blijf wonen. Hij denk aan ZICHZELF. Niet aan mij. Hij is gelukkig als ik bij hem woon, niet als ik gelukkig ben. Ik heb hier moeite mee, heel veel. Hebben jullie tips hoe ik het aan mijn vader kan vertellen? Ik mot het hem zeggen. Mijn juf weet wel dat ik bij mijn moeder wil wonen, maar mijn vader weet het niet, omdat ik het niet durf te zeggen. HELP!!!!!!!!!!!!! Groetjes, Kaitlyn

Geen zin

Anoniem, 13 jaar

Familie
mijn ouders zijn nu bijna 2 haar uit elkaar en ik heb nooit zin om naar me vader te gaan...

Onzichtbare pijn

Loes, 21 jaar

Familie
Hoe bouw ik weer een band op met mijn moeder? Door verschillende gebeurtenissen tijdens de scheiding ben ik bij mijn vader gaan wonen. Ik kon haar simpelweg niet meer verdragen. Ik praatte nooit met mijn ouders of vriendinnen over de scheiding, en was altijd druk bezig met school en mijn sociale leven. Door te doen alsof het niet bestaat, maakt de gebeurtenissen echter niet verdwijnen. Nu zijn we een paar jaar verder en hebben beide ouders een nieuwe partner gevonden. Ondertussen heb ik nog steeds geen band met mijn moeder, wat een onzichtbare pijn is die ik altijd bij me draag. Ook merk ik dat ik de klappen van de scheiding nu pas ontvang. Ik ben erachter gekomen afgelopen week dat ik oververmoeid ben, en dat ik dus nooit heb leren luisteren naar mijn gevoelens/lichaam. Ik vind het moeilijk dat iedereen verder is gegaan, en ik hierbij dus ben achtergebleven doordat ik juist altijd degene was die door bleef gaan. Het is alsof alles me ineens inhaalt. Ik vroeg me af anderen dit ook hebben meegemaakt en tips hebben om weer een band met mijn moeder op te bouwen?

Onzichtbare pijn

Loes, 21 jaar

Familie
Hoe bouw ik weer een band op met mijn moeder? Door verschillende gebeurtenissen tijdens de scheiding ben ik bij mijn vader gaan wonen. Ik kon haar simpelweg niet meer verdragen. Ik praatte nooit met mijn ouders of vriendinnen over de scheiding, en was altijd druk bezig met school en mijn sociale leven. Door te doen alsof het niet bestaat, maakt de gebeurtenissen echter niet verdwijnen. Nu zijn we een paar jaar verder en hebben beide ouders een nieuwe partner gevonden. Ondertussen heb ik nog steeds geen band met mijn moeder, wat een onzichtbare pijn is die ik altijd bij me draag. Ook merk ik dat ik de klappen van de scheiding nu pas ontvang. Ik ben erachter gekomen afgelopen week dat ik oververmoeid ben, en dat ik dus nooit heb leren luisteren naar mijn gevoelens/lichaam. Ik vind het moeilijk dat iedereen verder is gegaan, en ik hierbij dus ben achtergebleven doordat ik juist altijd degene was die door bleef gaan. Het is alsof alles me ineens inhaalt. Ik vroeg me af anderen dit ook hebben meegemaakt en tips hebben om weer een band met mijn moeder op te bouwen?

Hij zeurt

Jade, 8 jaar

Mijn ouders
Mijn ouders zijn ge schijden en ik haat mijn vader maar hij zurt aan mijn hoofd wat moet ik daar mee??????

Hij zeurt

Jade, 8 jaar

Mijn ouders
Mijn ouders zijn ge schijden en ik haat mijn vader maar hij zurt aan mijn hoofd wat moet ik daar mee??????

Samen zijn

----, 9 jaar

Mijn ouders
Ik heb mijn vader een brief gestuurd van dat ik naar hem toe wil alleen met hem maar hij wil dat ik wel naar hem ga maar ook naar die mensen wat kan ik er aan doen

Samen zijn

----, 9 jaar

Mijn ouders
Ik heb mijn vader een brief gestuurd van dat ik naar hem toe wil alleen met hem maar hij wil dat ik wel naar hem ga maar ook naar die mensen wat kan ik er aan doen

Boosheid van binnen

Luca, 9 jaar

Mijn ouders
Hoe moet ik omgaan Met de Vriend/vriendin van mijn ouders kunnen jullie mij helpen??? Hebben jullie tips voor mij Wat ik het beste kan doen wanneer ik niet daar naar toe wil maar moet??. Hebben jullie veel last van boosheid van binnen, ik heb dat wel en weet net wat ik daaraan kan doen :-(

Boosheid van binnen

Luca, 9 jaar

Mijn ouders
Hoe moet ik omgaan Met de Vriend/vriendin van mijn ouders kunnen jullie mij helpen??? Hebben jullie tips voor mij Wat ik het beste kan doen wanneer ik niet daar naar toe wil maar moet??. Hebben jullie veel last van boosheid van binnen, ik heb dat wel en weet net wat ik daaraan kan doen :-(

Verdrietig

Naomi, 9 jaar

Wat de f@#ck?!
hoe hou ik met mijn verdriet ik ben vaak verdritig en dat vind ik niet leuk hoe verkom ik dat

Verdrietig

Naomi, 9 jaar

Wat de f@#ck?!
hoe hou ik met mijn verdriet ik ben vaak verdritig en dat vind ik niet leuk hoe verkom ik dat

Zijn prinsesje

Emma, 12 jaar

Mijn ouders
Ik ben bang dat als een van m'n ouders opnieuw zullen trouwen, ik niemand meer heb. Als k het even niet heb over m'n vriendje en vriendinnen. Maar dat ik door hun aan de kant wordt gezet. En de nieuwe vrouw van m'n pa een bitch wordt. K ben bang dat ze na vergeten. Wegsturen of ons niet meer kennen. M'n vader is nu al verliefd. En kent ons al bijna niet meer. Zij wordt meer verwend dan ons. Kan je tips geven, zodat ik weer papa's kleine prinsesje wordt? -xxx- Emma

Zijn prinsesje

Emma, 12 jaar

Mijn ouders
Ik ben bang dat als een van m'n ouders opnieuw zullen trouwen, ik niemand meer heb. Als k het even niet heb over m'n vriendje en vriendinnen. Maar dat ik door hun aan de kant wordt gezet. En de nieuwe vrouw van m'n pa een bitch wordt. K ben bang dat ze na vergeten. Wegsturen of ons niet meer kennen. M'n vader is nu al verliefd. En kent ons al bijna niet meer. Zij wordt meer verwend dan ons. Kan je tips geven, zodat ik weer papa's kleine prinsesje wordt? -xxx- Emma

Vreemden

Anne, 12 jaar

Mijn woonsituatie
Mijn broertje en ik willen bij mijn vader wonen. Mijn moeder zorgt niet zo goed voor ons. Ik heb dit ook aan de rechter verteld maar die heeft toch gezegd dat wij nog een jaar bij vreemden van jeugdzorg moeten blijven wonen. Ik wil dit niet en ik begrijp niet waarom. Met mijn vader is niks mis, dus waarom mogen wij niet gewoon naar huis? Ze pakken me steeds mijn telefoon af zodat ik niet met mijn vader kan bellen en ze hebben ook al mijn email van mijn telefoon afgehaald. Hoe kan ik naar mijn vader toe? Anne

Vreemden

Anne, 12 jaar

Mijn woonsituatie
Mijn broertje en ik willen bij mijn vader wonen. Mijn moeder zorgt niet zo goed voor ons. Ik heb dit ook aan de rechter verteld maar die heeft toch gezegd dat wij nog een jaar bij vreemden van jeugdzorg moeten blijven wonen. Ik wil dit niet en ik begrijp niet waarom. Met mijn vader is niks mis, dus waarom mogen wij niet gewoon naar huis? Ze pakken me steeds mijn telefoon af zodat ik niet met mijn vader kan bellen en ze hebben ook al mijn email van mijn telefoon afgehaald. Hoe kan ik naar mijn vader toe? Anne