Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Leeg je hoofd, lucht je hart

Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭

4822 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Voel me rot

, jaar

Na een paar weken wisselen elke week heb ik toch gekozen om bij mijn moeder te gaan wonen. Reden: Ik heb het gevoel dat mijn vader het niet allemaal op een rijtje heeft( dingen zoals schoon maken gebeuren nauwelijks, genoeg eten is er ook niet altijd dat soort dingen). Maar nu voel ik me toch rot dat ik die keuze gemaakt heb. En ik vind het echt niet leuk om mijn vader zo te zien. Ik voel me er echt rot door

Voel me rot

, jaar

Na een paar weken wisselen elke week heb ik toch gekozen om bij mijn moeder te gaan wonen. Reden: Ik heb het gevoel dat mijn vader het niet allemaal op een rijtje heeft( dingen zoals schoon maken gebeuren nauwelijks, genoeg eten is er ook niet altijd dat soort dingen). Maar nu voel ik me toch rot dat ik die keuze gemaakt heb. En ik vind het echt niet leuk om mijn vader zo te zien. Ik voel me er echt rot door

Weekje bij mama en papa

, jaar

Ik wil graag als ik 12 ben een weekje bij papa en een weekje bij mama wonen. Nu woon ik altijd bij mama en dat vind ik niet eerlijk. Maar ikweet niet of dat mag en hoe ik dat tegen mama moet zeggen. Want mama wordt dan heel verdrietig en dan voel ik me schuldig. Hoe kan ik dit doen?? En kan dit wel als ik 12 ben??

Weekje bij mama en papa

, jaar

Ik wil graag als ik 12 ben een weekje bij papa en een weekje bij mama wonen. Nu woon ik altijd bij mama en dat vind ik niet eerlijk. Maar ikweet niet of dat mag en hoe ik dat tegen mama moet zeggen. Want mama wordt dan heel verdrietig en dan voel ik me schuldig. Hoe kan ik dit doen?? En kan dit wel als ik 12 ben??

Moet ik dat zeggen?

, jaar

Ik mag de vriendin van mijn vader niet maar ik weet niet of ik dat en hoe dat tegen mijn vader moet zeggen want mijn vader is nogal bot

Moet ik dat zeggen?

, jaar

Ik mag de vriendin van mijn vader niet maar ik weet niet of ik dat en hoe dat tegen mijn vader moet zeggen want mijn vader is nogal bot

Staking

, jaar

hoi mijn vader is in staking om me te halen van school of thuis en op school gaat het niet zo heel goed met mijn cijfers door mijn gedachtes maar wat kan ik daar aan doen ? groetjes anoniem 10

Staking

, jaar

hoi mijn vader is in staking om me te halen van school of thuis en op school gaat het niet zo heel goed met mijn cijfers door mijn gedachtes maar wat kan ik daar aan doen ? groetjes anoniem 10

Voel me rot

, jaar

hey ik ben 12 jaar en zit nu 3 maanden op de middelbare school maar ik wil helemaal niet op die school zitten ik voel me ook helemaal niet fijn daar en ik voel me elke dag heel rot ook wil ik graag weer op een sport bij mijn vader maar dat mag niet van mijn moeder mijn vraag is: ik weet niet wat ik moet doen ik heb het al heel vaak het tegen mijn moeder gezegt maar ze luistert niet. ik weet echt niet wat dan wel zou werken?

Voel me rot

, jaar

hey ik ben 12 jaar en zit nu 3 maanden op de middelbare school maar ik wil helemaal niet op die school zitten ik voel me ook helemaal niet fijn daar en ik voel me elke dag heel rot ook wil ik graag weer op een sport bij mijn vader maar dat mag niet van mijn moeder mijn vraag is: ik weet niet wat ik moet doen ik heb het al heel vaak het tegen mijn moeder gezegt maar ze luistert niet. ik weet echt niet wat dan wel zou werken?

In conflict

, jaar

ik zit al 3 jaar in conflict me mijzelf en hoe ik leef ik ga de ene week naar mijn moeder en de andere naar mijn vader, ik had laatst erge ruzie thuis bij mijn vader ben weggelopen en heb bijna geen contact met hem gehad dat kon ook niet omdat hij mijn telefoon heeft afgepakt terwijl ik hem zelf helemaal betaal. daarnaast zit ik ook al heel lang met mijn stiefmoeder ik kan haar gewoon niet accepteren en ze doet alsof ze alles over me te zeggen heeft maar dat vind ik niet. ik wil dus het liefst bij mijn moeder wonen maar ik krijg de indruk dat mijn moeder dat alleen maar lastig vind en het liever niet heeft omdat mijn band met mij stiefvader ook niet al te best is ik vraag me af wat kan ik nu het beste doen want ik wil niet meer naar mijn vader om de week. ik ben daar gewoon ongelukkig.. wat kan ik doen?

In conflict

, jaar

ik zit al 3 jaar in conflict me mijzelf en hoe ik leef ik ga de ene week naar mijn moeder en de andere naar mijn vader, ik had laatst erge ruzie thuis bij mijn vader ben weggelopen en heb bijna geen contact met hem gehad dat kon ook niet omdat hij mijn telefoon heeft afgepakt terwijl ik hem zelf helemaal betaal. daarnaast zit ik ook al heel lang met mijn stiefmoeder ik kan haar gewoon niet accepteren en ze doet alsof ze alles over me te zeggen heeft maar dat vind ik niet. ik wil dus het liefst bij mijn moeder wonen maar ik krijg de indruk dat mijn moeder dat alleen maar lastig vind en het liever niet heeft omdat mijn band met mij stiefvader ook niet al te best is ik vraag me af wat kan ik nu het beste doen want ik wil niet meer naar mijn vader om de week. ik ben daar gewoon ongelukkig.. wat kan ik doen?

Niemand die me begrijpt

, jaar

mijn ouders zijn al 5 jaar gescheiden en zit er nog zo erg mee! ik heb dingen gezien en gehoord tijdens de vechtscheiding. nee ik wil met niemand praten. wat mijn ouders doen is over elkaar leelijke dingen zeggen. heb al een rechtzaak gehad. alleen mijn moeder liegt en als er anderen zijn speelt ze leuk zo is ze niet. als ik dit aan mijn vriendinnen vertel geloven ze mij niet. iederen scheiding is anders en erg op ieder manier. en daarom kan ik niemand vinden die t zelfde heeft.. niemand die me s begrijpt. muziek ? wijnig liedjes over te vinden. ik wil niet met me ouders praten vind dit moeilijk... hebben jullie tips ? of herkennen jullie dit ? laat t weten! dankjewel.

Niemand die me begrijpt

, jaar

mijn ouders zijn al 5 jaar gescheiden en zit er nog zo erg mee! ik heb dingen gezien en gehoord tijdens de vechtscheiding. nee ik wil met niemand praten. wat mijn ouders doen is over elkaar leelijke dingen zeggen. heb al een rechtzaak gehad. alleen mijn moeder liegt en als er anderen zijn speelt ze leuk zo is ze niet. als ik dit aan mijn vriendinnen vertel geloven ze mij niet. iederen scheiding is anders en erg op ieder manier. en daarom kan ik niemand vinden die t zelfde heeft.. niemand die me s begrijpt. muziek ? wijnig liedjes over te vinden. ik wil niet met me ouders praten vind dit moeilijk... hebben jullie tips ? of herkennen jullie dit ? laat t weten! dankjewel.

It sucks

, jaar

Mijn ouders zitten in een oorlog. Naja, mijn vader in ieder geval. Hij is super boos op mijn moeder, terwijl zij niks gedaan heeft. Ik krijg ook de hele tijd op m'n kop van mijn stiefmoeder, dat ik lelijk, achterbaks en een leugenaar ben. En dan staat mijn vader nog aan haar kant. Ga daar maar is tegen in. Ook heeft mijn vader nu ruzie met mijn oma. We mogen haar niet eens zien! 'Moet ze zich eerst maar aan de afspraken houden,' zei hij. Sorry, welke afspraken? Regels, zei mijn oma. Ik schoot toen echt uit mijn slof en zei 'Pap, je kan niet alles naar je eigen hand toe zetten.' Hij werd zó boos. Ik voel me serieus niet prettig bij mijn vader, alsof ik er niet hoor. Ik kan mezelf gewoon niet zijn. Ik voel me net assepoester, met een vader die zo veranderd is dat hij zichzelf niet meer is, een stiefmoeder als heks, en haar kinderen als de gemene zussen... It sucks.

It sucks

, jaar

Mijn ouders zitten in een oorlog. Naja, mijn vader in ieder geval. Hij is super boos op mijn moeder, terwijl zij niks gedaan heeft. Ik krijg ook de hele tijd op m'n kop van mijn stiefmoeder, dat ik lelijk, achterbaks en een leugenaar ben. En dan staat mijn vader nog aan haar kant. Ga daar maar is tegen in. Ook heeft mijn vader nu ruzie met mijn oma. We mogen haar niet eens zien! 'Moet ze zich eerst maar aan de afspraken houden,' zei hij. Sorry, welke afspraken? Regels, zei mijn oma. Ik schoot toen echt uit mijn slof en zei 'Pap, je kan niet alles naar je eigen hand toe zetten.' Hij werd zó boos. Ik voel me serieus niet prettig bij mijn vader, alsof ik er niet hoor. Ik kan mezelf gewoon niet zijn. Ik voel me net assepoester, met een vader die zo veranderd is dat hij zichzelf niet meer is, een stiefmoeder als heks, en haar kinderen als de gemene zussen... It sucks.

Lastig

, jaar

Mijn ouders gaan scheiden.En daar heb ik het lastig mee. Ik wil mijn broertje ook helpen want die vind het ook moeilijk. Ik vind het ook lastig om er over te praten. Ik weet niet goed te vertellen waarom ik boos of verdrietig ben. Heeft iemand hier tips voor?

Lastig

, jaar

Mijn ouders gaan scheiden.En daar heb ik het lastig mee. Ik wil mijn broertje ook helpen want die vind het ook moeilijk. Ik vind het ook lastig om er over te praten. Ik weet niet goed te vertellen waarom ik boos of verdrietig ben. Heeft iemand hier tips voor?

Slapeloze nachten

, jaar

Hey, ik ben een jongen van 14 jaar en ik ben enigskind. Mijn moeder heeft altijd voor mij gezorgd in deze 14 jaar en m’n vader was altijd werken om geld te verdienen. Ik had altijd een voorkeur naar mijn moeder omdat ik die alijd zag, mijn vader stond zeg maar op plaats 2. Begin april 2017 hebben mijn ouders aangekondigd dat ze wilde scheiden. De reden was dat mijn moeder verder wou met een andere man. Deze man kwam altijd bij m’n moeder langs als ik moest trainen en als m’n vader moest werken. Je raad het al mijn gedachte was dat m’n moeder vreemd was gegaan. M’n ouders besloten een co ouderschapsplan op te stellen. M’n moeder ging een dag na de scheiding uit het huis en slaapte in die tijd bij haar nieuwe vriend. Ik ging dus om de week naar m’n moeder en dan weer naar m’n vader wat een gezeur is dat. Rond juni/juli ben ik er achter gekomen dat ik liever bij m’n vader ben als bij m’n moeder ( de band met m’n vader werd op de dag beter ). Ik vind het huis van m’n vader veel fijner ( omdat het vertrouwd is en waar ik ben opgegroeid ) dan het huis van m’n moeder. M’n vader nam mij mee op vakantie terwijl mijn moeder mij liet zakken voor haar vriend?? Ik vind dit onzin maar dat kan ook aan mij liggen🤷‍♂️. Even tussendoor de vriend van m’n moeder was tot augustus nooit bij m’n moeder in huis als ik er was. Ik ben vaak uit huis gezet door mijn moeder als er een meningsverschil was. Maar liefst 7x in totaal!!! En natuurlijk weet ik dat ook ik niet heilig ben en dat het ook aan mij ligt. Maar als mijn moeder haar zin niet krijgt/kreeg ging ze of huilen of ze werd boos met als vervolg dat ik me spullen kon pakken en vertrekken. ik ben ondertussen al bijna 5 weken niet bij m’n moeder geweest omdat ik klaar ben met de ruzies en woon ondertussen bij m’n vader wat ik geweldig vind. Hij steunt me in deze periode en verteld me niet hoe ik tegen mijn moeder moet doen. Je raad het al mijn moeder vond het niet bepaald leuk dat ik 5 weken bij m’n vader was. Mijn oma ( de moeder van mijn moeder ) begon ook al tegen mij in te gaan en deed alsof mijn moeder niks verkeerds heeft gedaan. Mijn vader vond/vind dat mijn moeder irritant begon/begint te doen door telkens te zeuren om dingen. Ik begrijp dit want mijn moeder is goed in zeuren tot ze haar zin krijgt. Mijn moeder vind dat mijn ‘opvoedingsplan’ ofzo niet goed in elkaar zat en appte dus naar mijn vader toe om af te spreken bij de Mac Donalds. (Dit wou ze omdat ze niet wou dat mn vader in haar huis kwam en ze wou niet naar mijn vaders huis). M’n moeder is klaar met mijn vader en mijn vader met m’n moeder. Wat mijn moeder niet weet is dat ik liever bij m’n vader woon als bij mijn moeder. Ik vind dit moeilijk om tegen haar te zeggen en heb er slapeloze nachten van. Mijn vader weet het maar die zegt dat ik het zelf moet vertellen ( wat ik volkomen begrijp ). Wat heeft mijn moeder gedaan ( afgelopen zaterdag ) lag er een brief op de deurmat van een mediator ( sorry als ik het niet goed schrijf ) die mediator wil contact met mijn vader waar hij niet op staat te wachten. Omdat hij niet persee wil praten Ik heb een hele lieve vriendin waarmee ik al bijna een jaar en vijf maanden een relatie mee heb. Zij heeft alles meegekregen van de scheiding en Was er ook bij. Ze steunt me door dik en dun en is er altijd voor me. Maar ook zei heeft geen advies hoe ik hier het beste mee kan omgaan. (ik neem haar dit zeker niet kwalijk ) Voor de rest steunen mijn vrienden mij en ook mijn vrienden hebben geen advies. Kortom ik hoop dat iemand mij kan helpen!!!🙏 P.s sorry dat de volgorde van de zinnen niet altijd even duidelijk is.

Slapeloze nachten

, jaar

Hey, ik ben een jongen van 14 jaar en ik ben enigskind. Mijn moeder heeft altijd voor mij gezorgd in deze 14 jaar en m’n vader was altijd werken om geld te verdienen. Ik had altijd een voorkeur naar mijn moeder omdat ik die alijd zag, mijn vader stond zeg maar op plaats 2. Begin april 2017 hebben mijn ouders aangekondigd dat ze wilde scheiden. De reden was dat mijn moeder verder wou met een andere man. Deze man kwam altijd bij m’n moeder langs als ik moest trainen en als m’n vader moest werken. Je raad het al mijn gedachte was dat m’n moeder vreemd was gegaan. M’n ouders besloten een co ouderschapsplan op te stellen. M’n moeder ging een dag na de scheiding uit het huis en slaapte in die tijd bij haar nieuwe vriend. Ik ging dus om de week naar m’n moeder en dan weer naar m’n vader wat een gezeur is dat. Rond juni/juli ben ik er achter gekomen dat ik liever bij m’n vader ben als bij m’n moeder ( de band met m’n vader werd op de dag beter ). Ik vind het huis van m’n vader veel fijner ( omdat het vertrouwd is en waar ik ben opgegroeid ) dan het huis van m’n moeder. M’n vader nam mij mee op vakantie terwijl mijn moeder mij liet zakken voor haar vriend?? Ik vind dit onzin maar dat kan ook aan mij liggen🤷‍♂️. Even tussendoor de vriend van m’n moeder was tot augustus nooit bij m’n moeder in huis als ik er was. Ik ben vaak uit huis gezet door mijn moeder als er een meningsverschil was. Maar liefst 7x in totaal!!! En natuurlijk weet ik dat ook ik niet heilig ben en dat het ook aan mij ligt. Maar als mijn moeder haar zin niet krijgt/kreeg ging ze of huilen of ze werd boos met als vervolg dat ik me spullen kon pakken en vertrekken. ik ben ondertussen al bijna 5 weken niet bij m’n moeder geweest omdat ik klaar ben met de ruzies en woon ondertussen bij m’n vader wat ik geweldig vind. Hij steunt me in deze periode en verteld me niet hoe ik tegen mijn moeder moet doen. Je raad het al mijn moeder vond het niet bepaald leuk dat ik 5 weken bij m’n vader was. Mijn oma ( de moeder van mijn moeder ) begon ook al tegen mij in te gaan en deed alsof mijn moeder niks verkeerds heeft gedaan. Mijn vader vond/vind dat mijn moeder irritant begon/begint te doen door telkens te zeuren om dingen. Ik begrijp dit want mijn moeder is goed in zeuren tot ze haar zin krijgt. Mijn moeder vind dat mijn ‘opvoedingsplan’ ofzo niet goed in elkaar zat en appte dus naar mijn vader toe om af te spreken bij de Mac Donalds. (Dit wou ze omdat ze niet wou dat mn vader in haar huis kwam en ze wou niet naar mijn vaders huis). M’n moeder is klaar met mijn vader en mijn vader met m’n moeder. Wat mijn moeder niet weet is dat ik liever bij m’n vader woon als bij mijn moeder. Ik vind dit moeilijk om tegen haar te zeggen en heb er slapeloze nachten van. Mijn vader weet het maar die zegt dat ik het zelf moet vertellen ( wat ik volkomen begrijp ). Wat heeft mijn moeder gedaan ( afgelopen zaterdag ) lag er een brief op de deurmat van een mediator ( sorry als ik het niet goed schrijf ) die mediator wil contact met mijn vader waar hij niet op staat te wachten. Omdat hij niet persee wil praten Ik heb een hele lieve vriendin waarmee ik al bijna een jaar en vijf maanden een relatie mee heb. Zij heeft alles meegekregen van de scheiding en Was er ook bij. Ze steunt me door dik en dun en is er altijd voor me. Maar ook zei heeft geen advies hoe ik hier het beste mee kan omgaan. (ik neem haar dit zeker niet kwalijk ) Voor de rest steunen mijn vrienden mij en ook mijn vrienden hebben geen advies. Kortom ik hoop dat iemand mij kan helpen!!!🙏 P.s sorry dat de volgorde van de zinnen niet altijd even duidelijk is.