Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Leeg je hoofd, lucht je hart

Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭

4822 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Vraag maar raak

, jaar

ik doe samen met drie andere kinderen mee aan het onderwerp gescheiden ouders in de vraag maar raak club op school dat is een club die een brievenbus heeft waar kinderen hun probleem in kunnen doen oveer het onderwerp gescheiden uders moeten wij tips geven wij zouden het erg waarderen als jullie ons wat tips geven

Vraag maar raak

, jaar

ik doe samen met drie andere kinderen mee aan het onderwerp gescheiden ouders in de vraag maar raak club op school dat is een club die een brievenbus heeft waar kinderen hun probleem in kunnen doen oveer het onderwerp gescheiden uders moeten wij tips geven wij zouden het erg waarderen als jullie ons wat tips geven

Vakantie met vader

, jaar

Beste villa pinedo, Ik heb er moeite mee dat mijn ouders zijn gescheiden. Ik heb er hulp. Ik ga deze vakantie naar mijn vader. Maar in de zomer ging het helemaal mis toen ik terug was bij mijn moeder. Hoe kan ik dit het beste behandelen? Liefs Anoniem

Vakantie met vader

, jaar

Beste villa pinedo, Ik heb er moeite mee dat mijn ouders zijn gescheiden. Ik heb er hulp. Ik ga deze vakantie naar mijn vader. Maar in de zomer ging het helemaal mis toen ik terug was bij mijn moeder. Hoe kan ik dit het beste behandelen? Liefs Anoniem

Kerst

, jaar

hoe moet je kerst vieren als je gescheiden bent

Sfeer in huis

, jaar

Hoi! Ik weet niet goed of Villa Pinedo ook hiervoor bedoeld is, maar ik waag het er toch maar op. Twee jaar geleden heeft mijn moeder periode gehad dat ze het leven even niet zo leuk meer vond. Dat heeft o.a. de relatie tussen mijn ouders op scherp gezet. Mijn vader is toen voor een weekje bij ons uit huis gegaan. Ze hebben overwogen om uit elkaar te gaan, maar uiteindelijk besloten dat ze toch liever bij elkaar wilden blijven. De manier waarop dat ging (met veel onzekerheid en verdriet) was voor mij heel moeilijk om te begrijpen. Een halfjaar later kwam mijn vader in een zelfde lusteloze periode van zijn leven terecht. Mijn beide ouders hebben beiden met een psycholoog gepraat. Mijn ouders zijn voor mij en mijn broertje(16) en zusje(12) nu weer gewoon zoals ze eerst waren, maar tussen hen is er een hoop veranderd. Ze maken sinds ze overwogen hebben te scheiden veel gemene opmerkingen naar elkaar, wat uitloopt op zuchten of zwijgen met een kop als een zuurpruim. Ze zijn het vaak niet met elkaar eens en dat kunnen ze niet op een fatsoenlijke manier van elkaar accepteren. Daarmee verpesten ze de sfeer in huis. Zelf vinden ze dat het bij het leven hoort; dat dit erbij hoort als ze bij elkaar willen zijn. Volgens mij hebben ze het effect er van op ons niet in de gaten, of vinden ze dat wij het maar moeten accepteren zoals het is. Het kost me erg veel energie. Energie die ik hard nodig heb, omdat ik in mijn examenjaar zit. Ik zou blij zijn als ik slaag en het huis uit kan, maar dan moet ik mijn broertje en zusje nog steeds in deze situatie achterlaten. Ook nu met de feestdagen in het vooruitzicht maken mijn ouders veel ruzie en maak ik me zorgen. Ik wil voor ons allemaal het beste. Misschien is het wel gewoon het beste als ze zouden scheiden...

Sfeer in huis

, jaar

Hoi! Ik weet niet goed of Villa Pinedo ook hiervoor bedoeld is, maar ik waag het er toch maar op. Twee jaar geleden heeft mijn moeder periode gehad dat ze het leven even niet zo leuk meer vond. Dat heeft o.a. de relatie tussen mijn ouders op scherp gezet. Mijn vader is toen voor een weekje bij ons uit huis gegaan. Ze hebben overwogen om uit elkaar te gaan, maar uiteindelijk besloten dat ze toch liever bij elkaar wilden blijven. De manier waarop dat ging (met veel onzekerheid en verdriet) was voor mij heel moeilijk om te begrijpen. Een halfjaar later kwam mijn vader in een zelfde lusteloze periode van zijn leven terecht. Mijn beide ouders hebben beiden met een psycholoog gepraat. Mijn ouders zijn voor mij en mijn broertje(16) en zusje(12) nu weer gewoon zoals ze eerst waren, maar tussen hen is er een hoop veranderd. Ze maken sinds ze overwogen hebben te scheiden veel gemene opmerkingen naar elkaar, wat uitloopt op zuchten of zwijgen met een kop als een zuurpruim. Ze zijn het vaak niet met elkaar eens en dat kunnen ze niet op een fatsoenlijke manier van elkaar accepteren. Daarmee verpesten ze de sfeer in huis. Zelf vinden ze dat het bij het leven hoort; dat dit erbij hoort als ze bij elkaar willen zijn. Volgens mij hebben ze het effect er van op ons niet in de gaten, of vinden ze dat wij het maar moeten accepteren zoals het is. Het kost me erg veel energie. Energie die ik hard nodig heb, omdat ik in mijn examenjaar zit. Ik zou blij zijn als ik slaag en het huis uit kan, maar dan moet ik mijn broertje en zusje nog steeds in deze situatie achterlaten. Ook nu met de feestdagen in het vooruitzicht maken mijn ouders veel ruzie en maak ik me zorgen. Ik wil voor ons allemaal het beste. Misschien is het wel gewoon het beste als ze zouden scheiden...

Streng

, jaar

mijn vader is heel streng tegen mij maar niet tegen mijn stiefbroertje heeft iemand hinds en tips

Bevriende gescheiden ouders

, jaar

Mijn ouders zijn zo'n 3 a 4 jaar uit elkaar. Hier heb ik nooit echt heel veel moeite mee gehad. Het was voor mij ook een opluchting toen mijn vader verhuisde, er is nooit geschreeuwd of iets dergelijks, dus daar ben ik heel blij mee. Mijn ouders gaan nog altijd vriendschappelijk met elkaar om en vooral mijn moeder is zeer positief over hun vriendschappelijke relatie. Inmiddels heeft mijn vader een vriendin, mijn moeder had een vriend maar daarmee is het weer uit. Mede hierdoor heeft mijn vader besloten dat hij geen vriendschappelijk contact meer met mijn moeder wilt en dus alleen nog maar een goede ouder-rol vervullen samen. Het nodige contact hiervoor wilt hij wel gewoon behouden, gelukkig, en hij zal geen ruzie gaan maken zegt hij. Dit vertelde hij mij net, we/ik hadden nog het plan om voor mijn verjaardag met z'n drieën uit eten te gaan, maar dit wil hij dus niet meer. Ik heb het hier best moeilijk mee, mijn vader praat/praatte al vaker negatief over mijn moeder en naar aanleiding van een gesprek die ze hebben gehad (waar ik de details niet van weet) is dit eruit gekomen. Mijn vader weet dat ik het hier moeilijk mee heb. Mijn moeder kijkt altijd heel positief naar hun relatie, zo ben ik er dus ook naar gaan kijken, het leek allemaal alsof ze nog beste vrienden waren. Ik was hier enorm blij mee en vond het heerlijk om te kunnen zeggen "ja ik heb gescheiden ouders maar ze zijn nog heel goed bevriend" dat dit nu niet meer kan vind ik gewoon heel naar. Ik weet dat dit niet echt een vraag is, misschien dat iemand zich in zo'n zelfde situatie bevindt/bevond en zijn/haar ervaring zou willen delen. Groetjes Tes

Bevriende gescheiden ouders

, jaar

Mijn ouders zijn zo'n 3 a 4 jaar uit elkaar. Hier heb ik nooit echt heel veel moeite mee gehad. Het was voor mij ook een opluchting toen mijn vader verhuisde, er is nooit geschreeuwd of iets dergelijks, dus daar ben ik heel blij mee. Mijn ouders gaan nog altijd vriendschappelijk met elkaar om en vooral mijn moeder is zeer positief over hun vriendschappelijke relatie. Inmiddels heeft mijn vader een vriendin, mijn moeder had een vriend maar daarmee is het weer uit. Mede hierdoor heeft mijn vader besloten dat hij geen vriendschappelijk contact meer met mijn moeder wilt en dus alleen nog maar een goede ouder-rol vervullen samen. Het nodige contact hiervoor wilt hij wel gewoon behouden, gelukkig, en hij zal geen ruzie gaan maken zegt hij. Dit vertelde hij mij net, we/ik hadden nog het plan om voor mijn verjaardag met z'n drieën uit eten te gaan, maar dit wil hij dus niet meer. Ik heb het hier best moeilijk mee, mijn vader praat/praatte al vaker negatief over mijn moeder en naar aanleiding van een gesprek die ze hebben gehad (waar ik de details niet van weet) is dit eruit gekomen. Mijn vader weet dat ik het hier moeilijk mee heb. Mijn moeder kijkt altijd heel positief naar hun relatie, zo ben ik er dus ook naar gaan kijken, het leek allemaal alsof ze nog beste vrienden waren. Ik was hier enorm blij mee en vond het heerlijk om te kunnen zeggen "ja ik heb gescheiden ouders maar ze zijn nog heel goed bevriend" dat dit nu niet meer kan vind ik gewoon heel naar. Ik weet dat dit niet echt een vraag is, misschien dat iemand zich in zo'n zelfde situatie bevindt/bevond en zijn/haar ervaring zou willen delen. Groetjes Tes

Ten einde raad

, jaar

mijn ouders zijn al meer dan 1o jaar gescheiden en mijn vader denkt dat hij nog steeds contact kan leggen met mijn moeder. maar na wat hij haar aan heeft gedaan wil mama dat voor geen goud, ik heb ook nooit het gevoel gehad dat ik een papa had omdat hij nooit naar mij en mijn zusje omkijjkt. ook kan hij niet stoppen met zeuren over het geld en de scheiding..... dat is al meer dan 10 jaar geleden so go on. ik was dit weekend was ik bij mijn papa samen met mijn zusje en mijn stiefmoeder want daar eten wij eens in de twee weken. het begon allemaal heel leuk totdat mijn zusje en ik begonnen te ouwehoeren net als altijd. mijn papa werd heel erg boos en viel mijn zusje met woorden aan waardoor ik heel boos werd en mijn zusje in bescherming nam. toen zijn we opgestaan en zijn we naar de deur gelopen maar die blokkeerde hij. papa was in Paniek, ik heb hem nog nooit zo gezien. toen wij overstuur naar buiten waren gerent bleven we maar rennen naar huis, bang dat hij ons achter aankwam en ons ging slaan. mijn papa heeft daarna ons zwart gepraat bij mijn tante en oma zodat het mijn moeders schuld leek. ik ben helemaal ten einde raad wat ik nu moet doen? heeft iemand een tip? xx Angelique

Ten einde raad

, jaar

mijn ouders zijn al meer dan 1o jaar gescheiden en mijn vader denkt dat hij nog steeds contact kan leggen met mijn moeder. maar na wat hij haar aan heeft gedaan wil mama dat voor geen goud, ik heb ook nooit het gevoel gehad dat ik een papa had omdat hij nooit naar mij en mijn zusje omkijjkt. ook kan hij niet stoppen met zeuren over het geld en de scheiding..... dat is al meer dan 10 jaar geleden so go on. ik was dit weekend was ik bij mijn papa samen met mijn zusje en mijn stiefmoeder want daar eten wij eens in de twee weken. het begon allemaal heel leuk totdat mijn zusje en ik begonnen te ouwehoeren net als altijd. mijn papa werd heel erg boos en viel mijn zusje met woorden aan waardoor ik heel boos werd en mijn zusje in bescherming nam. toen zijn we opgestaan en zijn we naar de deur gelopen maar die blokkeerde hij. papa was in Paniek, ik heb hem nog nooit zo gezien. toen wij overstuur naar buiten waren gerent bleven we maar rennen naar huis, bang dat hij ons achter aankwam en ons ging slaan. mijn papa heeft daarna ons zwart gepraat bij mijn tante en oma zodat het mijn moeders schuld leek. ik ben helemaal ten einde raad wat ik nu moet doen? heeft iemand een tip? xx Angelique

Afscheid nemen

, jaar

Hoi mijn ouders zijn al 5 jaar uit elkaar en ik heb het moeilijk met afscheid nemen heeft iemand tips??????? Vriendelijke groet Veerle (9)

Afscheid nemen

, jaar

Hoi mijn ouders zijn al 5 jaar uit elkaar en ik heb het moeilijk met afscheid nemen heeft iemand tips??????? Vriendelijke groet Veerle (9)

Lastig om te bespreken

, jaar

heyy, ik vind het nogal lastig om dingen met mijn vader te bespreken. waarom? geen idee ik betrap me zelf er steeds op... wij hebben een regeling dat ik om het weekend bij mn vader ben en dan weer bij mn moeder enzo... maar ik ben dus in het weekend van oud en nieuw bij mn vader en wil dan graag oud en nieuw bij mn moeder vieren. mn vader heeft al meerdere malen aangegeven dat hij het leuk vind als ik er een keer ben op oudjaarsdag maar ik ben liever bij mn moeder, en nu al helemaal want mijn vader heeft heel lullig gedaan. hij heeft via de advocaat de alimentatie omlaag gezet terwijl hij ook gewoon bij mn moeder langs kon gaan en dan was alles beter opgelost. nu is het dus een heel gedoe en ik zit daar tussen in en ik wil echt mn moeder niet teleurstellen want dat heeft ze echt niet verdiend... en ik wil wel aangeven dat ik het lullig vind maar ook dat ik met oud en nieuw bij mn moeder wil zijn, hoe kan ik dit (het beste) doen? xx

Lastig om te bespreken

, jaar

heyy, ik vind het nogal lastig om dingen met mijn vader te bespreken. waarom? geen idee ik betrap me zelf er steeds op... wij hebben een regeling dat ik om het weekend bij mn vader ben en dan weer bij mn moeder enzo... maar ik ben dus in het weekend van oud en nieuw bij mn vader en wil dan graag oud en nieuw bij mn moeder vieren. mn vader heeft al meerdere malen aangegeven dat hij het leuk vind als ik er een keer ben op oudjaarsdag maar ik ben liever bij mn moeder, en nu al helemaal want mijn vader heeft heel lullig gedaan. hij heeft via de advocaat de alimentatie omlaag gezet terwijl hij ook gewoon bij mn moeder langs kon gaan en dan was alles beter opgelost. nu is het dus een heel gedoe en ik zit daar tussen in en ik wil echt mn moeder niet teleurstellen want dat heeft ze echt niet verdiend... en ik wil wel aangeven dat ik het lullig vind maar ook dat ik met oud en nieuw bij mn moeder wil zijn, hoe kan ik dit (het beste) doen? xx

Geruststellen

, jaar

wat moet ik doen om mezelf gerust te stellen ? omdat mijn ouders gaan scheiden