Leeg je hoofd, lucht je hart
Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭
4822 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Familie pijn doen
, jaar
Hoi allen,
Ik zit thuis met een redelijke vervelende situatie. In het kort: in de afgelopen 2 maanden heeft mijn pa een sterke band gecreëerd met een jongere vrouwelijke collega. Hij praatte veel met haar en sprak ook met haar af, in het geheim. Ik ben achter deze situatie ongeveer 1,5e maand geleden gekomen, tijd voor mezelf gehouden, maar ik wist dat hij veel met haar praten, waardoor ik het het 2 weken geleden aan mijn vader moest vragen. Het waren geen gevoelens (uiteindelijk dus wel). Hij vertelde niks aan mijn ma, wat ik raar vond. Lang verhaal kort, die collega is ontslagen ivm het corona virus, waardoor ze terug naar haar thuisland moest. Mijn ma is achter deze situatie gekomen doordat mijn vader de ex-collega fiets ging ophalen. Ik kwam thuis toen hij weg ging. Ik vroeg of hij het had verteld, maar niet alles. Het wandelen had hij niet verteld, wat ik wel dacht. Dit heb ik toen onbewust verteld, omdat ik dacht dat mijn pa eerlijk was. Mijn ma is niet boos, maar zeer teleurgesteld en vertrouwd mijn pa niet meer. Ring is af en mijn ma weet niet of ze moet scheiden. Nu is mijn vraag, wat vrijwel los van mijn ouders staat, of ik een bericht naar de ex-collega van mijn vader kan sturen. Zij is mede verantwoordelijk voor de pijn die ik nu ervaar met mijn moeder. Ik wil echt ontzettend graag 1 zin naar haar sturen, wat neer komt op "Thanks for being a part of hurting my family". Ik wil respectvol blijven , maar haar wel echt iets laten voelen. Wat denken jullie?
Familie pijn doen
, jaar
Hoi allen,
Ik zit thuis met een redelijke vervelende situatie. In het kort: in de afgelopen 2 maanden heeft mijn pa een sterke band gecreëerd met een jongere vrouwelijke collega. Hij praatte veel met haar en sprak ook met haar af, in het geheim. Ik ben achter deze situatie ongeveer 1,5e maand geleden gekomen, tijd voor mezelf gehouden, maar ik wist dat hij veel met haar praten, waardoor ik het het 2 weken geleden aan mijn vader moest vragen. Het waren geen gevoelens (uiteindelijk dus wel). Hij vertelde niks aan mijn ma, wat ik raar vond. Lang verhaal kort, die collega is ontslagen ivm het corona virus, waardoor ze terug naar haar thuisland moest. Mijn ma is achter deze situatie gekomen doordat mijn vader de ex-collega fiets ging ophalen. Ik kwam thuis toen hij weg ging. Ik vroeg of hij het had verteld, maar niet alles. Het wandelen had hij niet verteld, wat ik wel dacht. Dit heb ik toen onbewust verteld, omdat ik dacht dat mijn pa eerlijk was. Mijn ma is niet boos, maar zeer teleurgesteld en vertrouwd mijn pa niet meer. Ring is af en mijn ma weet niet of ze moet scheiden. Nu is mijn vraag, wat vrijwel los van mijn ouders staat, of ik een bericht naar de ex-collega van mijn vader kan sturen. Zij is mede verantwoordelijk voor de pijn die ik nu ervaar met mijn moeder. Ik wil echt ontzettend graag 1 zin naar haar sturen, wat neer komt op "Thanks for being a part of hurting my family". Ik wil respectvol blijven , maar haar wel echt iets laten voelen. Wat denken jullie?
Opnieuw contact tussen ouders
, jaar
Hey allemaal hier is mijn verhaal.
Mijn ouders zijn al een lange tijd uit elkaar (nooit getrouwd geweest dus ook niet officieel gescheiden).
Ze zijn nog altijd goede vrienden gebleven. Omdat het corona virus er nu is wilde mijn moeder niet alleen zijn en besloten ze dat ze met mij en mijn broertje bij mijn vader blijft logeren. Ze probeert heel erg de baas te spelen als mijn vader ergens niks van zegt. Super irritant!! Maar dat is niet het probleem, want ik heb ze betrapt. Ik was een nacht heel erg lang wakker en kon maar niet slapen. Ik rook een gekke geur en ik wist meteen dat het wiet was! Ik sloop zacht uit mn kamer en hoorde ze lachen. Ze waren overduidelijk high! (Nu ik dit schrijf zijn ze weer in huis aan t roken! Super vies!) Mijn moeder zat een beetje geil tegen mijn vader te praten over hoe leuk hij was. Dat vind ik al niet kunnen. Maar uiteindelijk gingen ze naar mijn vaders slaap kamer. Ik hoorde ze daar zoenen en uiteindelijk hadden ze seks. Super goor!! Ik schaam me nu dood voor hun, niet normaal! Ik heb mijn vader al eerder betrapt op wiet en ghb, ik heb ook op zijn telefoon meerdere vrouwen gezien waar hij volgens mij ook dingen mee deed. Maar ik had nooit verwacht dat mijn moeder dat zou doen! Ik walg van hun beide. Mijn vraag is dus; Vinden jullie dit kunnen?
Ik voel me vreselijk en haat het dat ik dit soort dingen weet ik wil gewoon in een normale familie wonen.
Laat me weten wat je hiervan vindt (als dat kan)
Opnieuw contact tussen ouders
, jaar
Hey allemaal hier is mijn verhaal.
Mijn ouders zijn al een lange tijd uit elkaar (nooit getrouwd geweest dus ook niet officieel gescheiden).
Ze zijn nog altijd goede vrienden gebleven. Omdat het corona virus er nu is wilde mijn moeder niet alleen zijn en besloten ze dat ze met mij en mijn broertje bij mijn vader blijft logeren. Ze probeert heel erg de baas te spelen als mijn vader ergens niks van zegt. Super irritant!! Maar dat is niet het probleem, want ik heb ze betrapt. Ik was een nacht heel erg lang wakker en kon maar niet slapen. Ik rook een gekke geur en ik wist meteen dat het wiet was! Ik sloop zacht uit mn kamer en hoorde ze lachen. Ze waren overduidelijk high! (Nu ik dit schrijf zijn ze weer in huis aan t roken! Super vies!) Mijn moeder zat een beetje geil tegen mijn vader te praten over hoe leuk hij was. Dat vind ik al niet kunnen. Maar uiteindelijk gingen ze naar mijn vaders slaap kamer. Ik hoorde ze daar zoenen en uiteindelijk hadden ze seks. Super goor!! Ik schaam me nu dood voor hun, niet normaal! Ik heb mijn vader al eerder betrapt op wiet en ghb, ik heb ook op zijn telefoon meerdere vrouwen gezien waar hij volgens mij ook dingen mee deed. Maar ik had nooit verwacht dat mijn moeder dat zou doen! Ik walg van hun beide. Mijn vraag is dus; Vinden jullie dit kunnen?
Ik voel me vreselijk en haat het dat ik dit soort dingen weet ik wil gewoon in een normale familie wonen.
Laat me weten wat je hiervan vindt (als dat kan)
Relatie met vader
, jaar
Haii,
Ik wilde graag iets van mijn hart af hebben. Ik zit soms in over hoe de relatie is tussen mijn vader en mij. Ik heb vaak het gevoel dat hij mij het mindere kind vindt. Hij laat dit na mijn menig merken door mijn 2 oudere zussen meer te geven. Mijn zus kreeg op haar 18 een heel groot deel van haar rijlessen terwijl ik geld kreeg, wat ik elk jaar kreeg. Voor haar heeft hij een groot feest gegeven en voor mij nodigde hij een paar van zijn eigen vrienden uit in plaats van familie.
Mijn vader lijkt altijd meer te doen voor mijn zussen dan voor mij. Alsof ik een soort van afdankertje ben. Alsof mijn beslissingen van vroeger hem nog dwars zitten. Ik heb namelijk op bepaalde momenten besloten om niet meer naar mijn vader te gaan. Ik niet alleen, ook mijn oudere zussen. En die maakte nog erge ruzie er van ook. Ik als 8 jarige zei gewoon ik wil niet meer gaan...
Ik weet niet goed hoe ik hier mee moet omgaan. Ik doe vaak alsof het me niets kan schelen, want het is al mijn hele leven zo. Het kan me eigenlijk wel schelen, maar ik weet niet wat ik er moet. Ik durf er niet met hem over te praten. Ik heb het er wel eens met mijn moeder over, maar mijn moeder zegt hetzelfde als ik...
Het doet pijn. Wat kan ik hier aan doen?
Liefs
Relatie met vader
, jaar
Haii,
Ik wilde graag iets van mijn hart af hebben. Ik zit soms in over hoe de relatie is tussen mijn vader en mij. Ik heb vaak het gevoel dat hij mij het mindere kind vindt. Hij laat dit na mijn menig merken door mijn 2 oudere zussen meer te geven. Mijn zus kreeg op haar 18 een heel groot deel van haar rijlessen terwijl ik geld kreeg, wat ik elk jaar kreeg. Voor haar heeft hij een groot feest gegeven en voor mij nodigde hij een paar van zijn eigen vrienden uit in plaats van familie.
Mijn vader lijkt altijd meer te doen voor mijn zussen dan voor mij. Alsof ik een soort van afdankertje ben. Alsof mijn beslissingen van vroeger hem nog dwars zitten. Ik heb namelijk op bepaalde momenten besloten om niet meer naar mijn vader te gaan. Ik niet alleen, ook mijn oudere zussen. En die maakte nog erge ruzie er van ook. Ik als 8 jarige zei gewoon ik wil niet meer gaan...
Ik weet niet goed hoe ik hier mee moet omgaan. Ik doe vaak alsof het me niets kan schelen, want het is al mijn hele leven zo. Het kan me eigenlijk wel schelen, maar ik weet niet wat ik er moet. Ik durf er niet met hem over te praten. Ik heb het er wel eens met mijn moeder over, maar mijn moeder zegt hetzelfde als ik...
Het doet pijn. Wat kan ik hier aan doen?
Liefs
Bij vader wonen
, jaar
Hallo! Mijn ouders zijn al 9 jaar gescheiden, maar ik heb nog steeds problemen aan mijn moeders kant. Ik wil bij mijn vader wonen, maar als ik dat vertel, wordt ze verdrietig. Ik heb hier veel moeite mee.
Dus, kan iemand mij helpen/tips geven?
Bij vader wonen
, jaar
Hallo! Mijn ouders zijn al 9 jaar gescheiden, maar ik heb nog steeds problemen aan mijn moeders kant. Ik wil bij mijn vader wonen, maar als ik dat vertel, wordt ze verdrietig. Ik heb hier veel moeite mee.
Dus, kan iemand mij helpen/tips geven?
Ouders andere regels
, jaar
Hallo,
De rechter heeft van de week bepaald dat we weer naar mijn vader moeten. Alleen is er nu Corona. Mijn vader houdt zich niet aan de regels en mijn moeder juist wel! Mijn vader gaat naar zijn ouders en op zijn verjaardag komt zijn nieuwe vriendin die 3 kinderen heeft van 2 verschillende mannen bij hem en zij slaapt dan ook bij hem. Hij is nog niet eens gescheiden dus dat is al pijnlijk genoeg maar moeten we wel naar hem toe gaan? Hij houdt zich niet aan de regels
Ouders andere regels
, jaar
Hallo,
De rechter heeft van de week bepaald dat we weer naar mijn vader moeten. Alleen is er nu Corona. Mijn vader houdt zich niet aan de regels en mijn moeder juist wel! Mijn vader gaat naar zijn ouders en op zijn verjaardag komt zijn nieuwe vriendin die 3 kinderen heeft van 2 verschillende mannen bij hem en zij slaapt dan ook bij hem. Hij is nog niet eens gescheiden dus dat is al pijnlijk genoeg maar moeten we wel naar hem toe gaan? Hij houdt zich niet aan de regels
Het liep helemaal verkeerd
, jaar
Hallo ik ben Esmee 14 jaar
Mijn ouders zijn al 4 jaar gescheiden. Maar hellaas woord ik gepest op school omdat ik bi ben..
Ik ben sinds november niet meer naar school gegaan. En mijn moeder en vader wouden het er even met mij over hebben en dus kwam papa even bij ons langs.
Maar het liep hellemaal verkeerd.
In het gesprek om school kregen mama en ik ruzie en ben ik naar boven gegaan om af te koelen.
Papa liet het niet toe en kwam naar boven.
Hij vroeg of ik naar beneden wou maar dat wou ik niet en gaf ik duidelijk aan.
Hij trok het niet en sloeg totaal los!!!...
Hij pakte mij bij mijn boven arm en trok me van het bed
De slaap kamer uit...
Hij duwde me op de grond en ik probeerde lost te komen maar hij duwde me tegen de duur aan. En scheeuwde EN NU MEE NAAR BENEDEN EN DOE NORMAAL TEGEN JE MOEDER! ik wou naar beneden lopen maar hij duwde me al van de trap... mn broer bleek alles gehoord te hebben en heeft de politie gebeld ik heb aangiften gedaan maar heb nog soms nacht meries. En ik durf er met niemand over te praten... het is allemaal gebeurt 6 december 2019 help! Heeft iemand tips??
Het liep helemaal verkeerd
, jaar
Hallo ik ben Esmee 14 jaar
Mijn ouders zijn al 4 jaar gescheiden. Maar hellaas woord ik gepest op school omdat ik bi ben..
Ik ben sinds november niet meer naar school gegaan. En mijn moeder en vader wouden het er even met mij over hebben en dus kwam papa even bij ons langs.
Maar het liep hellemaal verkeerd.
In het gesprek om school kregen mama en ik ruzie en ben ik naar boven gegaan om af te koelen.
Papa liet het niet toe en kwam naar boven.
Hij vroeg of ik naar beneden wou maar dat wou ik niet en gaf ik duidelijk aan.
Hij trok het niet en sloeg totaal los!!!...
Hij pakte mij bij mijn boven arm en trok me van het bed
De slaap kamer uit...
Hij duwde me op de grond en ik probeerde lost te komen maar hij duwde me tegen de duur aan. En scheeuwde EN NU MEE NAAR BENEDEN EN DOE NORMAAL TEGEN JE MOEDER! ik wou naar beneden lopen maar hij duwde me al van de trap... mn broer bleek alles gehoord te hebben en heeft de politie gebeld ik heb aangiften gedaan maar heb nog soms nacht meries. En ik durf er met niemand over te praten... het is allemaal gebeurt 6 december 2019 help! Heeft iemand tips??
Stiefmoeder niet leuk
, jaar
Hebben jullie ook een hekel aan je stief moeder hoe kan ik mijn stief moeder verbeteren met leuker zijn met haar dus ellke keer wil ik niet naar mijn papa en dan alls ik moet dan wordt ik heel verdrietig van maar alls ik hoor van mijn papa en stief moeder dat ik toch niet hoef dan ben ik blij met mijn papa en stief moeder maar kan je me helpen
Stiefmoeder niet leuk
, jaar
Hebben jullie ook een hekel aan je stief moeder hoe kan ik mijn stief moeder verbeteren met leuker zijn met haar dus ellke keer wil ik niet naar mijn papa en dan alls ik moet dan wordt ik heel verdrietig van maar alls ik hoor van mijn papa en stief moeder dat ik toch niet hoef dan ben ik blij met mijn papa en stief moeder maar kan je me helpen
Contact vader coronabeperkingen
, jaar
Hallo allemaal!
Mijn gezin zit momenteel in een heel erg moeilijke situatie. Mijn ouders zijn een paar weken geleden uit elkaar gegaan en mijn vader zit (ondanks de verschrikkelijke corona-beperkingen) nu al een paar weken op hotel. Hij is alleen, eenzaam, kan nergens uit eten en leeft van roomservice, kan niet naar zijn werk en mist ons enorm. Wij, mijn broertje en ik, kunnen hem niet bezoeken op dat hotelkamertje en we kunnen geen activiteiten gaan doen samen, want alles is dicht. Ik wil hem erg graag vaker zien en spreken en knuffelen, maar ik zou echt niet weten hoe.
Tijdelijk thuiskomen is voor hem totaal geen optie. We hebben het geprobeerd en het was meteen barstende ruzie.
Ook heb ik hem gevraagd een appartement te zoeken en ik heb al met hem meegezocht. Ik heb hem wel vijf mogelijkheden doorgestuurd en gevraagd zo snel mogelijk te kijken en te laten weten wat hij ervan vindt.
Het probleem is alleen dat hij er enorm tegenaan loopt dat hij het huis uit is en hij stelt het appartement zoeken continu uit.
Nu heb ik voor jullie twee vragen:
1) Hebben jullie tips voor mij zodat ik hem vaker kan zien? Anders dan gaan wandelen kan ik momenteel niks bedenken.
2) Weten jullie hoe ik mijn vader ertoe kan gaan zetten om een appartementje te gaan vinden? Zodat hij in deze corona situatie ook een plekje heeft waar mijn broertje en ik naartoe kunnen.
Communicatie met mijn vader gaat altijd slecht...
Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Dankjewel! <3
~ Elin
Contact vader coronabeperkingen
, jaar
Hallo allemaal!
Mijn gezin zit momenteel in een heel erg moeilijke situatie. Mijn ouders zijn een paar weken geleden uit elkaar gegaan en mijn vader zit (ondanks de verschrikkelijke corona-beperkingen) nu al een paar weken op hotel. Hij is alleen, eenzaam, kan nergens uit eten en leeft van roomservice, kan niet naar zijn werk en mist ons enorm. Wij, mijn broertje en ik, kunnen hem niet bezoeken op dat hotelkamertje en we kunnen geen activiteiten gaan doen samen, want alles is dicht. Ik wil hem erg graag vaker zien en spreken en knuffelen, maar ik zou echt niet weten hoe.
Tijdelijk thuiskomen is voor hem totaal geen optie. We hebben het geprobeerd en het was meteen barstende ruzie.
Ook heb ik hem gevraagd een appartement te zoeken en ik heb al met hem meegezocht. Ik heb hem wel vijf mogelijkheden doorgestuurd en gevraagd zo snel mogelijk te kijken en te laten weten wat hij ervan vindt.
Het probleem is alleen dat hij er enorm tegenaan loopt dat hij het huis uit is en hij stelt het appartement zoeken continu uit.
Nu heb ik voor jullie twee vragen:
1) Hebben jullie tips voor mij zodat ik hem vaker kan zien? Anders dan gaan wandelen kan ik momenteel niks bedenken.
2) Weten jullie hoe ik mijn vader ertoe kan gaan zetten om een appartementje te gaan vinden? Zodat hij in deze corona situatie ook een plekje heeft waar mijn broertje en ik naartoe kunnen.
Communicatie met mijn vader gaat altijd slecht...
Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Dankjewel! <3
~ Elin
Stiefmoeder niet leuk
, jaar
Hoi Ik ben Anne. Ik heb een vraag aan jullie mijn vader heeft na de scheiding een vriendin gekregen, maar die vind ik echt niet leuk ze is streng kan niet tegen een geluidje en nog veel meer. Het ergste vind ik nog wel dat ze mijn vader omtovert in een hele andere man. Als papa even alleen is met mij maken we heel veel lol maar als de vriendin van mijn vader erbij is is het allemaal een stijve boel. Nu heb ik de vraag aan jullie, moet ik het tegen papa zeggen wat ik er van vind of niet. Want ik ben bang dat ik papa kwets. ( je mag alles hier onder zetten zelfs als jij dit ook hebt! )
Groetjes Anne 😊😊😊
Stiefmoeder niet leuk
, jaar
Hoi Ik ben Anne. Ik heb een vraag aan jullie mijn vader heeft na de scheiding een vriendin gekregen, maar die vind ik echt niet leuk ze is streng kan niet tegen een geluidje en nog veel meer. Het ergste vind ik nog wel dat ze mijn vader omtovert in een hele andere man. Als papa even alleen is met mij maken we heel veel lol maar als de vriendin van mijn vader erbij is is het allemaal een stijve boel. Nu heb ik de vraag aan jullie, moet ik het tegen papa zeggen wat ik er van vind of niet. Want ik ben bang dat ik papa kwets. ( je mag alles hier onder zetten zelfs als jij dit ook hebt! )
Groetjes Anne 😊😊😊
Ik zit tussen hun in
, jaar
Mama en papa zijn al 9 jaar gescheiden en vertrouwen elkaar totaal niet meer van mama mag ik niet naar papa vanwege Corona maar papa wel elke morgen gewoon komen ophalen ik zit vaak met mama en papa erg in een twee strijd ik zit echt tussen hun in en dat wil ik niet meer zouden jullie me willen helpen
Ik zit tussen hun in
, jaar
Mama en papa zijn al 9 jaar gescheiden en vertrouwen elkaar totaal niet meer van mama mag ik niet naar papa vanwege Corona maar papa wel elke morgen gewoon komen ophalen ik zit vaak met mama en papa erg in een twee strijd ik zit echt tussen hun in en dat wil ik niet meer zouden jullie me willen helpen

5