Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Leeg je hoofd, lucht je hart

Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Humeur

, jaar

hoi! ik ben merel en mijn ouders zijn gescheiden toen ik 6 jaar oud was. als ik wissel van ouder heb ik vaak last van mijn humeur. ik weet niet wat daarbij kan helpen. zou iemand mij daar een tip voor geven?

Humeur

, jaar

hoi! ik ben merel en mijn ouders zijn gescheiden toen ik 6 jaar oud was. als ik wissel van ouder heb ik vaak last van mijn humeur. ik weet niet wat daarbij kan helpen. zou iemand mij daar een tip voor geven?

Ruzie

, jaar

Wat moet ik doen als mijn ouders veel ruzie hebben als ze elkaar zien.. Ik heb er namelijk heel veel moeite mee.

Chaos

, jaar

Gescheiden ouders, chaos thuis en graag bij mn moeder wonen maar weet het niet allemaal zeker

Ruzie

, jaar

Als mijn ouders in een ruzie zijn wat kan ik dan het beste doen?

Erge situatie thuis

, jaar

Hee! Ik heb een hele erge situatie thuis. Nou namelijk ik had me periode dat ik heel erg veel loog tegen mijn moeder en stiefvader, omdat ik geen vrijheid kreeg. Langzamerhand ging het slecht met me ik voelde me erg depressief en verdrietig. Ik ging de straat op en ging fraude doen en straatroof en ik kwam altijd in de problemen echt vaak. School ging slecht ik bleef zitten en had geen concentratie meer. Zelf sprak ik er ook met niemand over behalve me vriendin. Ik vind dat erg jammer van mezelf het is nog recent en het heeft de band van mijn moeder verwoest. Me stiefvader praat alleen negatief over me en me moeder ook. Ik voel me erg verwaarloosd alsof ik nutteloos ben daardoor liep ik eerder uit huis. Vervolgens probeer ik nogsteeds te veranderen, maar ze geloven er totaal niks van. Ze respecteren mijn rechten totaal niet en dat vind ik jammer! Ik word naar mijn moederland gestuurd of ergens anders gewoon weg. Wat moet ik nu doen praten met ze helpt niet meer echt niet. Ik zie ook geen daglicht meer en heb geen elektronica! Wat nu wat moet ik doen?

Erge situatie thuis

, jaar

Hee! Ik heb een hele erge situatie thuis. Nou namelijk ik had me periode dat ik heel erg veel loog tegen mijn moeder en stiefvader, omdat ik geen vrijheid kreeg. Langzamerhand ging het slecht met me ik voelde me erg depressief en verdrietig. Ik ging de straat op en ging fraude doen en straatroof en ik kwam altijd in de problemen echt vaak. School ging slecht ik bleef zitten en had geen concentratie meer. Zelf sprak ik er ook met niemand over behalve me vriendin. Ik vind dat erg jammer van mezelf het is nog recent en het heeft de band van mijn moeder verwoest. Me stiefvader praat alleen negatief over me en me moeder ook. Ik voel me erg verwaarloosd alsof ik nutteloos ben daardoor liep ik eerder uit huis. Vervolgens probeer ik nogsteeds te veranderen, maar ze geloven er totaal niks van. Ze respecteren mijn rechten totaal niet en dat vind ik jammer! Ik word naar mijn moederland gestuurd of ergens anders gewoon weg. Wat moet ik nu doen praten met ze helpt niet meer echt niet. Ik zie ook geen daglicht meer en heb geen elektronica! Wat nu wat moet ik doen?

Alleen voelen

, jaar

Hee! Voelen jullie je ook wel eens alleen? Alsof je klein bent en iedereen om je heen groot, je broertje en je zus met elkaar, je vader met z’n nieuwe vriendin, en mama die alles aan het verwerken is. En daar sta je dan helemaal alleen! En dan zeggen ze praat over je gevoelens en dan doe ik dat en worden ze boos. En papa zegt altijd je kan niet in het verleden blijven hangen, maar toch doet het mij pijn. Of dat je bang bent, bang dat iedereen je raar aankijkt omdat je in huilen uitbarst omdat je het gewoon niet meer aan kan.

Alleen voelen

, jaar

Hee! Voelen jullie je ook wel eens alleen? Alsof je klein bent en iedereen om je heen groot, je broertje en je zus met elkaar, je vader met z’n nieuwe vriendin, en mama die alles aan het verwerken is. En daar sta je dan helemaal alleen! En dan zeggen ze praat over je gevoelens en dan doe ik dat en worden ze boos. En papa zegt altijd je kan niet in het verleden blijven hangen, maar toch doet het mij pijn. Of dat je bang bent, bang dat iedereen je raar aankijkt omdat je in huilen uitbarst omdat je het gewoon niet meer aan kan.

Ruzie moeder stiefmoeder

, jaar

Ik heb een stiefmoeder en een moeder. ze reageren op elkaar of ze een ruzie hebben. ik vind dat niet fijn want ik hou van ze allebei.

Ruzie moeder stiefmoeder

, jaar

Ik heb een stiefmoeder en een moeder. ze reageren op elkaar of ze een ruzie hebben. ik vind dat niet fijn want ik hou van ze allebei.

Teleurgesteld door stiefmoeder

, jaar

Hallo, mijn naam is Yasmin en mijn ouders zijn al gescheiden toen ik vier jaar oud was. Mijn stiefmoeder is sindsdien in mijn leven maar ik heb erg veel moeite om met haar om te gaan. Zo is zij niet geïnteresseerd in mij en heb ik vaak het gevoel door haar te worden achtergesteld. Hebben jullie tips voor mij? Alvast bedankt! Groetjes Yasmin

Teleurgesteld door stiefmoeder

, jaar

Hallo, mijn naam is Yasmin en mijn ouders zijn al gescheiden toen ik vier jaar oud was. Mijn stiefmoeder is sindsdien in mijn leven maar ik heb erg veel moeite om met haar om te gaan. Zo is zij niet geïnteresseerd in mij en heb ik vaak het gevoel door haar te worden achtergesteld. Hebben jullie tips voor mij? Alvast bedankt! Groetjes Yasmin

Boos

, jaar

Ik durf niet met mijn vader te praten omdat ik bang ben dat hij boos wordt. Wat moet ik het aanpakken?

Rustiger in hoofd

, jaar

He heb je nog tips voor rusterger in je hoofd te woorden?