Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Leeg je hoofd, lucht je hart

Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Vader vertelt leugens

, jaar

Hoi hoi, even een warme oproep aan kinderen wiens ouders op latere leeftijd zijn gescheiden. Ikzelf ben 27 jaar en je zou nu wel denken dat een scheiding minder hard aankomt op deze leeftijd. Mijn ouders zijn een paar maanden terug gescheiden en ondertussen heeft mijn mama iemand nieuw leren kennen. Ze is gelukkig en dat is wat telt, maar ik zie ook de andere kant en dat is mijn papa die in zak en as zit. Hier kan ik nog goed mee om maar waar ik het heel moeilijk mee heb is dat papa overal leugens gaat vertellen over haar en zelfs leugens vertelt over zijn kinderen zodat hij een goed gevoel krijgt en de mensen hem volop steunen. Het is nu al zo ver gekomen dat familie en vrienden hun mening opdringen naar mij toe over mijn mama en mij het gevoel geven dat ik er niet genoeg ben voor mijn papa. Hoe ga je hier mee om? Ik begin stilletjes aan zelf de moed te verliezen en weet niet goed hoe de situatie beter te maken. Iemand tips?

Vader vertelt leugens

, jaar

Hoi hoi, even een warme oproep aan kinderen wiens ouders op latere leeftijd zijn gescheiden. Ikzelf ben 27 jaar en je zou nu wel denken dat een scheiding minder hard aankomt op deze leeftijd. Mijn ouders zijn een paar maanden terug gescheiden en ondertussen heeft mijn mama iemand nieuw leren kennen. Ze is gelukkig en dat is wat telt, maar ik zie ook de andere kant en dat is mijn papa die in zak en as zit. Hier kan ik nog goed mee om maar waar ik het heel moeilijk mee heb is dat papa overal leugens gaat vertellen over haar en zelfs leugens vertelt over zijn kinderen zodat hij een goed gevoel krijgt en de mensen hem volop steunen. Het is nu al zo ver gekomen dat familie en vrienden hun mening opdringen naar mij toe over mijn mama en mij het gevoel geven dat ik er niet genoeg ben voor mijn papa. Hoe ga je hier mee om? Ik begin stilletjes aan zelf de moed te verliezen en weet niet goed hoe de situatie beter te maken. Iemand tips?

Geen klik met stiefmoeder

, jaar

Hoi hoi, mijn ouders hebben co-ouderschap en woon dus om de week bij mijn vader en moeder. Mijn vader heeft een vriendin en ik heb totaal geen klik met haar we praten niet eens. De laatste tijd gaat het ook slechter met mijn vader steeds meer ruzie enz. Het liefst ga ik als de vriendin van m’n vader er is ergens anders heen. Mijn vraag is hoe kan ik mijn vader duidelijk maken dat ik bij hem weg wilt als zij er is en sterker nog hoe ga ik dit überhaupt aanpakken? Groetjes

Geen klik met stiefmoeder

, jaar

Hoi hoi, mijn ouders hebben co-ouderschap en woon dus om de week bij mijn vader en moeder. Mijn vader heeft een vriendin en ik heb totaal geen klik met haar we praten niet eens. De laatste tijd gaat het ook slechter met mijn vader steeds meer ruzie enz. Het liefst ga ik als de vriendin van m’n vader er is ergens anders heen. Mijn vraag is hoe kan ik mijn vader duidelijk maken dat ik bij hem weg wilt als zij er is en sterker nog hoe ga ik dit überhaupt aanpakken? Groetjes

Niet veilig bij vader

, jaar

Hoi ik ben Eva en voel me niet meer veilig bij mijn vader ik wil er niet meer wonen er is al heel lang iets bezig. Al sinds mn ouders zijn gescheiden. Er is laatst iets gebeurd dat ik nu al 3 weken niet bij mijn vader ben ik heb het al op school vertelt en mijn moeder helpt me zo goed. Ik ben blij dat iedereen me zo goed helpt maar ik moet een oplossing vinden kunnen Julie mij helpen?

Niet veilig bij vader

, jaar

Hoi ik ben Eva en voel me niet meer veilig bij mijn vader ik wil er niet meer wonen er is al heel lang iets bezig. Al sinds mn ouders zijn gescheiden. Er is laatst iets gebeurd dat ik nu al 3 weken niet bij mijn vader ben ik heb het al op school vertelt en mijn moeder helpt me zo goed. Ik ben blij dat iedereen me zo goed helpt maar ik moet een oplossing vinden kunnen Julie mij helpen?

Iemand die mij begrijpt

, jaar

Hi, Ik heb sinds drie maanden heel lastig met de scheiding van mijn ouders ik weet het sinds eind mei. Ik vind het moeilijk om met mijn gevoelens om te gaan en met mensen er over te praten ik wil er liever niet zelf over beginnen. En als mensen naar me vragen sla ik vaak dicht. Het is gek want de ene kant wil ik dat ze weer terug bij elkaar komen maar, aan de andere kant het is niet meer hetzelfde en het klopt niet meer. Ik wil zo graag terug naar vroeger. Ik ben gewoon heel bang dat ik me nog heel lang zo leeg en alleen voel over een jaar. Op het internet is ook niet veel te vinden behalve jullie site en vriendinnen met gescheiden ouders heb ik niet echt. Waardoor ik nog meer het gevoel van alleen zijn krijg. Ik zou zo graag iemand willen hebben die me begrijpt...

Iemand die mij begrijpt

, jaar

Hi, Ik heb sinds drie maanden heel lastig met de scheiding van mijn ouders ik weet het sinds eind mei. Ik vind het moeilijk om met mijn gevoelens om te gaan en met mensen er over te praten ik wil er liever niet zelf over beginnen. En als mensen naar me vragen sla ik vaak dicht. Het is gek want de ene kant wil ik dat ze weer terug bij elkaar komen maar, aan de andere kant het is niet meer hetzelfde en het klopt niet meer. Ik wil zo graag terug naar vroeger. Ik ben gewoon heel bang dat ik me nog heel lang zo leeg en alleen voel over een jaar. Op het internet is ook niet veel te vinden behalve jullie site en vriendinnen met gescheiden ouders heb ik niet echt. Waardoor ik nog meer het gevoel van alleen zijn krijg. Ik zou zo graag iemand willen hebben die me begrijpt...

Waar wil ik wonen?

, jaar

Ik heb 2 broertjes en een zusje. Een jaar geleden gingen mijn ouders officieel uit elkaar. Mijn moeder was 5 jaar vreemdgegaan & dat kwam uit. Ik was echt onwijs kwaad en heb 3 maanden niet tegen mijn moeder gepraat. In die drie maanden moesten wij als kinderen ook kiezen bij wie wij wilde wonen. Ik koos samen met mijn oudste broertje voor mijn vader omdat we boos waren op ma. De jongste 2 mochten zelf niet kiezen dus gingen bij ma. Ik heb heel mijn leven al een slechte band met mijn pa. Heel erg veel ruzie. Bij ons thuis was er nooit veel liefde. Ik kan me niet herinneren dat ik gelukkig thuis was. Toch koos ik voor mijn vader. Ik heb het er echt zo onwijs moeilijk mee gehad. Ik zat gruwelijk slecht in mijn vel (nog steeds) & wist niet meer wat ik aanmoest. Mijn ouders toonde 0,0 inlevingsvermogen en voelde me onwijs eenzaam (nog steeds) 3 maanden na de scheiding kregen beide ouders een nieuwe relatie. Mijn moeder ontmoette een man uit Ede. Daar is zij nu gaan wonen met mijn broertje en zusje, ik vind dat echt heel erg moeilijk en ga er kapot aan. Vooral omdat ik bij mijn vader met z’n nieuwe vriendin niet gelukkig ben & bij mijn ma wel (want de band is heel goed geworden weer). Toch wil ik niet naar Ede gaan want ik raak al mijn vrienden en m’n leven hier kwijt. Maar bij mijn vader blijven wonen is ook geen optie want het word echt alleen maar erger. Ik ben heel erg beschadigd heel mijn jeugd & ik heb er onwijs veel last van. Psycholoog heb ik al Iemand tips?....

Waar wil ik wonen?

, jaar

Ik heb 2 broertjes en een zusje. Een jaar geleden gingen mijn ouders officieel uit elkaar. Mijn moeder was 5 jaar vreemdgegaan & dat kwam uit. Ik was echt onwijs kwaad en heb 3 maanden niet tegen mijn moeder gepraat. In die drie maanden moesten wij als kinderen ook kiezen bij wie wij wilde wonen. Ik koos samen met mijn oudste broertje voor mijn vader omdat we boos waren op ma. De jongste 2 mochten zelf niet kiezen dus gingen bij ma. Ik heb heel mijn leven al een slechte band met mijn pa. Heel erg veel ruzie. Bij ons thuis was er nooit veel liefde. Ik kan me niet herinneren dat ik gelukkig thuis was. Toch koos ik voor mijn vader. Ik heb het er echt zo onwijs moeilijk mee gehad. Ik zat gruwelijk slecht in mijn vel (nog steeds) & wist niet meer wat ik aanmoest. Mijn ouders toonde 0,0 inlevingsvermogen en voelde me onwijs eenzaam (nog steeds) 3 maanden na de scheiding kregen beide ouders een nieuwe relatie. Mijn moeder ontmoette een man uit Ede. Daar is zij nu gaan wonen met mijn broertje en zusje, ik vind dat echt heel erg moeilijk en ga er kapot aan. Vooral omdat ik bij mijn vader met z’n nieuwe vriendin niet gelukkig ben & bij mijn ma wel (want de band is heel goed geworden weer). Toch wil ik niet naar Ede gaan want ik raak al mijn vrienden en m’n leven hier kwijt. Maar bij mijn vader blijven wonen is ook geen optie want het word echt alleen maar erger. Ik ben heel erg beschadigd heel mijn jeugd & ik heb er onwijs veel last van. Psycholoog heb ik al Iemand tips?....

Alles is nog onduidelijk

, jaar

hoi! mijn ouders hebben twee weken geleden verteld dat ze gaan scheiden. We hebben nog veel onduidelijkheid over alles en dat vind ik moeilijk. Mijn moeder slaapt nu in de woonkamer en mijn vader op zolder. Hoe lang gaat dit nog duren, voordat we een nieuw huis gevonden hebben en ze allebei gewoon in een bed kunnen slapen? liefs, Rozemarijn :) :(

Alles is nog onduidelijk

, jaar

hoi! mijn ouders hebben twee weken geleden verteld dat ze gaan scheiden. We hebben nog veel onduidelijkheid over alles en dat vind ik moeilijk. Mijn moeder slaapt nu in de woonkamer en mijn vader op zolder. Hoe lang gaat dit nog duren, voordat we een nieuw huis gevonden hebben en ze allebei gewoon in een bed kunnen slapen? liefs, Rozemarijn :) :(

Hoe kan ik het weten?

, jaar

Hoi mijn ouders zijn een jaar gescheiden maar volgens mij heeft mijn moeder een ander weet iemand messchien hoe je kan weten of ze iets hebben?

Hoe kan ik het weten?

, jaar

Hoi mijn ouders zijn een jaar gescheiden maar volgens mij heeft mijn moeder een ander weet iemand messchien hoe je kan weten of ze iets hebben?

Van vader naar moeder en weer terug

, jaar

Ik vind het lastig om te verhuizen van mijn vader naar mijn moeder en terug. Heeft iemand misschien nog een tip.

Van vader naar moeder en weer terug

, jaar

Ik vind het lastig om te verhuizen van mijn vader naar mijn moeder en terug. Heeft iemand misschien nog een tip.

Is het normaal?

, jaar

Is het normaal dat je ouders aggressief worden als je iets niet goed doet?

Hoe ga ik hier mee om?

, jaar

Hoihoi, Mijn ouders zijn 7 jaar geleden gescheiden, toen ik 6 was. Ik heb er eigenlijk nooit echt problemen mee gehad, ondanks ik door de scheiding meer dan 5 keer verhuisd ben. Maar nu merk ik dat ik het lastig vind om er mee om te gaan en het een plekje te geven. Bij mijn moeder gelden ook andere regels dan bij mijn vader, en dat vind ik lastig. Heeft iemand misschien tips hoe ik hier mee om kan gaan? Alvast bedankt!

Hoe ga ik hier mee om?

, jaar

Hoihoi, Mijn ouders zijn 7 jaar geleden gescheiden, toen ik 6 was. Ik heb er eigenlijk nooit echt problemen mee gehad, ondanks ik door de scheiding meer dan 5 keer verhuisd ben. Maar nu merk ik dat ik het lastig vind om er mee om te gaan en het een plekje te geven. Bij mijn moeder gelden ook andere regels dan bij mijn vader, en dat vind ik lastig. Heeft iemand misschien tips hoe ik hier mee om kan gaan? Alvast bedankt!