Leeg je hoofd, lucht je hart
Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭
4820 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Hoe kan ik mijn boosheid loslaten?
, jaar
Hoi ik ben soms boos waarop kan ik dat dan op los laten??
Hoe kan ik mijn boosheid loslaten?
, jaar
Hoi ik ben soms boos waarop kan ik dat dan op los laten??
Moet ik mijn moeder geloven?
, jaar
Hallo, mijn ouders zijn net pas gescheiden alleen had ik een gesprek met mijn moeder en zij zei dat mijn vader een "stomme" kant heeft, maar ik heb een betere band met m'n vader dan met mijn moeder. Ik weet niet of ik het moet geloven of dat mijn moeder dat alleen zegt zodat ik meer bij haar ben, want mijn moeder wilt alleen maar dat ik bij haar ben. Gelukkig mag ik zelf kiezen bij wie ik ben en wanneer. Ook zegt mijn moeder dingen over mij (dat ik raar ben, dat ik dom ben, dingen die helemaal niet waar zijn) "zo vat ik het op" ik word dan meestal boos omdat ik niet weet hoe ik daarmee om kan gaan. Kan iemand mij hier mee helpen?
Moet ik mijn moeder geloven?
, jaar
Hallo, mijn ouders zijn net pas gescheiden alleen had ik een gesprek met mijn moeder en zij zei dat mijn vader een "stomme" kant heeft, maar ik heb een betere band met m'n vader dan met mijn moeder. Ik weet niet of ik het moet geloven of dat mijn moeder dat alleen zegt zodat ik meer bij haar ben, want mijn moeder wilt alleen maar dat ik bij haar ben. Gelukkig mag ik zelf kiezen bij wie ik ben en wanneer. Ook zegt mijn moeder dingen over mij (dat ik raar ben, dat ik dom ben, dingen die helemaal niet waar zijn) "zo vat ik het op" ik word dan meestal boos omdat ik niet weet hoe ik daarmee om kan gaan. Kan iemand mij hier mee helpen?
Waardoor ben ik verdrietig?
, jaar
Hebben jullie soms ook dat je verdrietig word maar je niet weet wat het is ??
Waardoor ben ik verdrietig?
, jaar
Hebben jullie soms ook dat je verdrietig word maar je niet weet wat het is ??
Bedankt voor de tips!
, jaar
Hallo lieve allemaal
Ik wou even zeggen dat voor alles een oplossing is en mijn naam eigenlijk Maya is. Want in die ''stomme regels stiefmoeder'' heb ik gemaakt. Dus ik heet niet Lisa maar Maya. En bedankt voor alle tips!
Xxx Maya
Bedankt voor de tips!
, jaar
Hallo lieve allemaal
Ik wou even zeggen dat voor alles een oplossing is en mijn naam eigenlijk Maya is. Want in die ''stomme regels stiefmoeder'' heb ik gemaakt. Dus ik heet niet Lisa maar Maya. En bedankt voor alle tips!
Xxx Maya
Liever bij moeder
anoniem, 13 jaar
Mijn woonsituatie
heyy
mijn ouders zijn gescheiden, en hebben allebij een nieuwe partner. ik wissel nu elke week af bij wie ik slaap. maar eigenlijk wil ik alleen maar bij mijn moeder wonen.
als ik bij mijn vader ben voel ik me heel ongelukkig en ik kan niet goed omgaan met het bijzijn van zijn nieuwe vriendin. ik krijg bij mijn vader ook helemaal geen aandacht. ik heb al tegen mijn moeder verteld dat ik graag bij haar wil wonen, maar ik durf het niet tegen mijn vader te vertellen. ik ben bang dat ik hem zal kwetsen of dat hij boos op mij wordt.
groetjes (nog een fijne dag verder)
Liever bij moeder
anoniem, 13 jaar
Mijn woonsituatie
heyy
mijn ouders zijn gescheiden, en hebben allebij een nieuwe partner. ik wissel nu elke week af bij wie ik slaap. maar eigenlijk wil ik alleen maar bij mijn moeder wonen.
als ik bij mijn vader ben voel ik me heel ongelukkig en ik kan niet goed omgaan met het bijzijn van zijn nieuwe vriendin. ik krijg bij mijn vader ook helemaal geen aandacht. ik heb al tegen mijn moeder verteld dat ik graag bij haar wil wonen, maar ik durf het niet tegen mijn vader te vertellen. ik ben bang dat ik hem zal kwetsen of dat hij boos op mij wordt.
groetjes (nog een fijne dag verder)
Stomme regels stiefmoeder
Lisa, 10 jaar
Stiefouders
Hallo beste mensen.
Ik heb nog een vraag. Ik heb een stiefmoeder gekregen en ze voed me op. Mijn vader was altijd heel romelig en zij heeft hem in de schoonste man ter wereld verandert! Hij is niet alleen heel schoon geworden maar ook zijn karakter is verandert. Ik heb ook een zus (19) en die heeft ook nare nare verhalen meegebracht. Ze had nieuwe schoenen en ze vroeg aan mijn vader of ze die binnen mocht dragen om in te lopen. Hij zegt: Ja is goed hoor. Dan komt onze stiefmoeder binnen en gaat ze helemaal tekeer tegen mijn zus van: JA JE WEET TOCH DAT JE NIET SCHOENEN BINNEN MAG DRAGEN?! en dan zegt mijn zus: Maar ze zijn net nieuw en ik heb ze nog niet buiten gedragen en papa zei dat ik ze mocht binnen dragen. stiefmoeder: JA MAAR HET MAAKT NIET UIT WAT JE VADER ZEGT JE KENT DE REGELS! En mijn vader stond er bij! Hij zag het gewoon! Voor de rest heb ik huiskleren vanwege Corona en ik had ze vergeten aan te doen. Mijn stiefmoeder tegen mij schreeuwen: IK HEB AL 1000 KEER GEZEGD DAT JE JE HUISKLEREN MOET AAN DOEN! ik: Ik was het vergeten hoor ik ben al de was aan het opvouwen. (dat zijn ook een van de stomme regels: was opvouwen) mijn stiefmoeder: JE VERGEET ALTIJD ALLES! GA NU NAAR BOVEN!
Dus mijn vraag is wat ik aan moet met deze stiefmoeder?
Groetjes Lisa
Stomme regels stiefmoeder
Lisa, 10 jaar
Stiefouders
Hallo beste mensen.
Ik heb nog een vraag. Ik heb een stiefmoeder gekregen en ze voed me op. Mijn vader was altijd heel romelig en zij heeft hem in de schoonste man ter wereld verandert! Hij is niet alleen heel schoon geworden maar ook zijn karakter is verandert. Ik heb ook een zus (19) en die heeft ook nare nare verhalen meegebracht. Ze had nieuwe schoenen en ze vroeg aan mijn vader of ze die binnen mocht dragen om in te lopen. Hij zegt: Ja is goed hoor. Dan komt onze stiefmoeder binnen en gaat ze helemaal tekeer tegen mijn zus van: JA JE WEET TOCH DAT JE NIET SCHOENEN BINNEN MAG DRAGEN?! en dan zegt mijn zus: Maar ze zijn net nieuw en ik heb ze nog niet buiten gedragen en papa zei dat ik ze mocht binnen dragen. stiefmoeder: JA MAAR HET MAAKT NIET UIT WAT JE VADER ZEGT JE KENT DE REGELS! En mijn vader stond er bij! Hij zag het gewoon! Voor de rest heb ik huiskleren vanwege Corona en ik had ze vergeten aan te doen. Mijn stiefmoeder tegen mij schreeuwen: IK HEB AL 1000 KEER GEZEGD DAT JE JE HUISKLEREN MOET AAN DOEN! ik: Ik was het vergeten hoor ik ben al de was aan het opvouwen. (dat zijn ook een van de stomme regels: was opvouwen) mijn stiefmoeder: JE VERGEET ALTIJD ALLES! GA NU NAAR BOVEN!
Dus mijn vraag is wat ik aan moet met deze stiefmoeder?
Groetjes Lisa
Spullen inpakken
Lotte, 22 jaar
Mijn woonsituatie
Hoi allemaal,
Mijn ouders zijn nu een jaar gescheiden en sinds een tijdje wissel ik, samen met mijn twee jongere broertjes, elke week van huis (de ene keer bij mijn vader en de andere keer bij mijn moeder). Ik merk dat ik het erg lastig vind om te bedenken wat ik allemaal in moet pakken als ik van de een naar de ander ga. Kleding, opladers, sportspullen, boeken etc... Van mijn ouders en broertjes krijg ik zo nu en dan de opmerking naar mijn hoofd geslingerd dat ik zoveel spullen pak dat het net lijkt alsof ik op vakantie ga.. Hoe doen jullie dit? Hebben jullie bepaalde spullen, bijvoorbeeld opladers, dubbel zodat je ze bij allebei hebt liggen en ze niet mee hoeft te sjouwen? Ik ben namelijk vaak bang dat ik te weinig spullen meeneem en ik vind het niet fijn om een paar keer per week naar het andere huis te gaan om mijn spullen op te halen..
Ik hoor graag van jullie ! :)
Groetjes Lotte
Spullen inpakken
Lotte, 22 jaar
Mijn woonsituatie
Hoi allemaal,
Mijn ouders zijn nu een jaar gescheiden en sinds een tijdje wissel ik, samen met mijn twee jongere broertjes, elke week van huis (de ene keer bij mijn vader en de andere keer bij mijn moeder). Ik merk dat ik het erg lastig vind om te bedenken wat ik allemaal in moet pakken als ik van de een naar de ander ga. Kleding, opladers, sportspullen, boeken etc... Van mijn ouders en broertjes krijg ik zo nu en dan de opmerking naar mijn hoofd geslingerd dat ik zoveel spullen pak dat het net lijkt alsof ik op vakantie ga.. Hoe doen jullie dit? Hebben jullie bepaalde spullen, bijvoorbeeld opladers, dubbel zodat je ze bij allebei hebt liggen en ze niet mee hoeft te sjouwen? Ik ben namelijk vaak bang dat ik te weinig spullen meeneem en ik vind het niet fijn om een paar keer per week naar het andere huis te gaan om mijn spullen op te halen..
Ik hoor graag van jullie ! :)
Groetjes Lotte
Omgangsregels tijdens corona
, jaar
Hey, ik heb een vraag
Voor Corona ging ik altijd volgens een vast schema naar mijn moeder/vader. Dat mag nu niet meer van mijn moeder omdat zij vindt dat mijn vader niet voorzichtig genoeg is met alle regels van de overheid enzo. Ze wil dat ik lang bij haar ben en kort bij mijn vader. Ik heb gezegd dat ik dat niet meer wil. Mijn moeder zegt dat ik dan zelf met een oplossing moet komen voor wanneer ik waar ben.
Mijn vraag is hoe anderen dit doen (dus wanneer je waar bent) / of iemand tips heeft voor wat voor schema ik kan voorstellen.
groetjes Claire
Omgangsregels tijdens corona
, jaar
Hey, ik heb een vraag
Voor Corona ging ik altijd volgens een vast schema naar mijn moeder/vader. Dat mag nu niet meer van mijn moeder omdat zij vindt dat mijn vader niet voorzichtig genoeg is met alle regels van de overheid enzo. Ze wil dat ik lang bij haar ben en kort bij mijn vader. Ik heb gezegd dat ik dat niet meer wil. Mijn moeder zegt dat ik dan zelf met een oplossing moet komen voor wanneer ik waar ben.
Mijn vraag is hoe anderen dit doen (dus wanneer je waar bent) / of iemand tips heeft voor wat voor schema ik kan voorstellen.
groetjes Claire
Ik wil mijn vader niet zien
Tim, 8 jaar
Rechten
Ik wil mijn vader niet meer zien.Hij slaat mij als niemand erbij is.Hij is gemeen.Van grote mensen moet ik wel contact met hem .Ze zeggen dat ik anders later problemen krijg.Dat het niet goed is als ik mijn vader niet zie .Maar ik wil het nooit meer!
Ik wil mijn vader niet zien
Tim, 8 jaar
Rechten
Ik wil mijn vader niet meer zien.Hij slaat mij als niemand erbij is.Hij is gemeen.Van grote mensen moet ik wel contact met hem .Ze zeggen dat ik anders later problemen krijg.Dat het niet goed is als ik mijn vader niet zie .Maar ik wil het nooit meer!
Ik wil me gehoord voelen
Jacklynn, 16 jaar
Wat de f@#ck?!
Hey,
Ik vind het eigenlijk heel eng om hier iets te plaatsen. Maar wil graag even wat dingen kwijt. Ik ben altijd bang om iets verkeerds te zeggen. Dus hoop dat ik het allemaal goed doe...
Mijn ouders zijn 2 jaar geleden gescheiden, na hele erge ruzies. Mijn moeder is een paar keer in het ziekenhuis beland door mijn vader. Ik ben toen ook wel veel door mijn vader geslagen. Elke keer als ik nu bij hem ben, ben ik heel erg bang en mis ik mama heel erg.
Ik ben heel erg bang dat ik me met alles aan stel, ik durf ook geen hulp te zoeken. Papa en mama doen ook alle communicatie via mij, hun zeggen niks meer tegen elkaar, ik vind het helemaal niet fijn. Ik stel me volgens mijn ouders ook heel erg aan als ik zeg dat ik iets niet fijn vind of als ik moet huilen. Maar stel ik me ook heel erg aan? Ik weet het allemaal niet zo goed meer.
Mijn moeder heeft nu ook een nieuwe vriend, maar dat gaat allemaal zo snel. Ze vertelde het en een dag later bleef hij al eten en wou mijn moeder dat ik hem papa zou noemen.
Ik zou soms ook best een buddy willen, maar ik durf het niet. Bang het verkeerd te doen, of dat ik het niet waard ben om een buddy te nemen.
Sorry voor al deze dingen. Ik kon het gewoon even niet meer voor mezelf houden. Ik vind het allemaal niet zo leuk meer. Ik wil me weer gehoord voelen en wil dat mensen weer van me houden.
Ik wil me gehoord voelen
Jacklynn, 16 jaar
Wat de f@#ck?!
Hey,
Ik vind het eigenlijk heel eng om hier iets te plaatsen. Maar wil graag even wat dingen kwijt. Ik ben altijd bang om iets verkeerds te zeggen. Dus hoop dat ik het allemaal goed doe...
Mijn ouders zijn 2 jaar geleden gescheiden, na hele erge ruzies. Mijn moeder is een paar keer in het ziekenhuis beland door mijn vader. Ik ben toen ook wel veel door mijn vader geslagen. Elke keer als ik nu bij hem ben, ben ik heel erg bang en mis ik mama heel erg.
Ik ben heel erg bang dat ik me met alles aan stel, ik durf ook geen hulp te zoeken. Papa en mama doen ook alle communicatie via mij, hun zeggen niks meer tegen elkaar, ik vind het helemaal niet fijn. Ik stel me volgens mijn ouders ook heel erg aan als ik zeg dat ik iets niet fijn vind of als ik moet huilen. Maar stel ik me ook heel erg aan? Ik weet het allemaal niet zo goed meer.
Mijn moeder heeft nu ook een nieuwe vriend, maar dat gaat allemaal zo snel. Ze vertelde het en een dag later bleef hij al eten en wou mijn moeder dat ik hem papa zou noemen.
Ik zou soms ook best een buddy willen, maar ik durf het niet. Bang het verkeerd te doen, of dat ik het niet waard ben om een buddy te nemen.
Sorry voor al deze dingen. Ik kon het gewoon even niet meer voor mezelf houden. Ik vind het allemaal niet zo leuk meer. Ik wil me weer gehoord voelen en wil dat mensen weer van me houden.

4