Leeg je hoofd, lucht je hart
Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭
4820 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Hoe vertel ik mijn vader dit?
, jaar
Hey allemaal :)
Mijn ouders zijn nu al zo’n 7 jaar gescheiden en ik merk dat ik het de laatste jaren niet zo fijn heb bij mijn vader thuis, hij heeft een vriendin waar ik niet goed mee kan opschieten, woont ver weg (ik mag van hem ook nooit met vriendinnen etc afspreken) maar het gene wat de grootste rol speelt is dat onze band gewoon niet goed is, ik word ongelukkig als ik bij hem thuis ben en ik kan me alleen maar rot voelen en ik huil ook vaak bij hem. Ik merk dat mijn mentale gezondheid hier heel erg onder leid, hier heb ik het met hem ook al een paar keer over gehad in een gesprek maar het enige wat hij zegt is dat ík de persoon ben die mijn gedrag aan moet passen, en ik heb het gevoel dat hij niet naar me luisterd. Dit heb ik ook aangegeven bij hem maar toch veranderd er niks. De laatste tijd gaat het alleen maar slechter en hoe erg ik ook mijn best doe, ik voel me nog altijd rot bij hem terwijl ik dit zelf ook niet wil. Ik heb daarom met mijn moeder gepraat en ik zou het fijn vinden als ik bij haar zou kunnen wonen, en dat ik dan af en toe langsga bij mijn vader om gewoon te kletsen, het is en blijft natuurlijk mijn vader. Alleen heb ik het er erg lastig mee dat ik dit aan hem moet vertellen en ik wil hem echt niet kwetsen, omdat ik weet dat dit allemaal mijn schuld is en hij dit ook niet zo gewild heeft. Hebben jullie hier ervaring mee, zo ja, hoe hebben jullie aan een van je ouders verteld dat je bij de ander wilde gaan wonen?
Groetjes :)
Hoe vertel ik mijn vader dit?
, jaar
Hey allemaal :)
Mijn ouders zijn nu al zo’n 7 jaar gescheiden en ik merk dat ik het de laatste jaren niet zo fijn heb bij mijn vader thuis, hij heeft een vriendin waar ik niet goed mee kan opschieten, woont ver weg (ik mag van hem ook nooit met vriendinnen etc afspreken) maar het gene wat de grootste rol speelt is dat onze band gewoon niet goed is, ik word ongelukkig als ik bij hem thuis ben en ik kan me alleen maar rot voelen en ik huil ook vaak bij hem. Ik merk dat mijn mentale gezondheid hier heel erg onder leid, hier heb ik het met hem ook al een paar keer over gehad in een gesprek maar het enige wat hij zegt is dat ík de persoon ben die mijn gedrag aan moet passen, en ik heb het gevoel dat hij niet naar me luisterd. Dit heb ik ook aangegeven bij hem maar toch veranderd er niks. De laatste tijd gaat het alleen maar slechter en hoe erg ik ook mijn best doe, ik voel me nog altijd rot bij hem terwijl ik dit zelf ook niet wil. Ik heb daarom met mijn moeder gepraat en ik zou het fijn vinden als ik bij haar zou kunnen wonen, en dat ik dan af en toe langsga bij mijn vader om gewoon te kletsen, het is en blijft natuurlijk mijn vader. Alleen heb ik het er erg lastig mee dat ik dit aan hem moet vertellen en ik wil hem echt niet kwetsen, omdat ik weet dat dit allemaal mijn schuld is en hij dit ook niet zo gewild heeft. Hebben jullie hier ervaring mee, zo ja, hoe hebben jullie aan een van je ouders verteld dat je bij de ander wilde gaan wonen?
Groetjes :)
Wil graag bij vader wonen
, jaar
hoi allemaal
ik ga binnen kort naar de middelbare school ik heb nog
niet gekozen omdat ik graag bij mijn vader wil wonen maar
ik durf het niet te zeggen tegen mijn moeder ik kijk ook
alleen maar naar scholen in de buurt van mijn vader kan
iemand mij helpen ik zit echt in de knel maar er zijn zoveel
mensen hier die mij niet mogen dus daarom ook het duurt nog maar 2 weken en dan moet ik ingeschreven zijn mijn moeder
kijkt ook naar scholen voor mij waar ik nu woon maar dat wil ik helemaal niet dus kan je mij helpen ZO SNEL MOGELIJK
groetjes ANONIEM
Wil graag bij vader wonen
, jaar
hoi allemaal
ik ga binnen kort naar de middelbare school ik heb nog
niet gekozen omdat ik graag bij mijn vader wil wonen maar
ik durf het niet te zeggen tegen mijn moeder ik kijk ook
alleen maar naar scholen in de buurt van mijn vader kan
iemand mij helpen ik zit echt in de knel maar er zijn zoveel
mensen hier die mij niet mogen dus daarom ook het duurt nog maar 2 weken en dan moet ik ingeschreven zijn mijn moeder
kijkt ook naar scholen voor mij waar ik nu woon maar dat wil ik helemaal niet dus kan je mij helpen ZO SNEL MOGELIJK
groetjes ANONIEM
Nieuwe partners van mijn ouders
, jaar
Hoi!
Ik stuur hier maar even een berichtje, omdat ik zelf niet zo goed weet wat ik met mezelf moet.
Ruim een jaar geleden zijn mijn ouders (toen nog als vrienden) uit elkaar gegaan. In maart kreeg mijn moeder haar vaste huis, en nog geen maand later had ze een vriend. Mijn vader heeft toen 2 weken het contact met haar verbroken, maar had zelf ook binnen no time een vriendin.
Ik heb nogal moeite met veranderingen en dit was en is ook erg moeilijk.
Nu heb ik intussen mijn moeders vriend een paar keer ontmoet en mijn vader heeft sinds kort bekendgemaakt dat zijn vriendin (die ik nog niet ontmoet heb) in de zomer hier komt wonen. Ik ga dan bij mijn moeder wonen, omdat ik dit te snel vindt gaan (de band met mijn vader is daarbij ook niet geweldig).
Mijn moeder denkt dat het voor mij goed is om te wennen aan de nieuwe partner(s) omdat dat mij meer rust geeft. Ik vind het namelijk nog steeds niet heel fijn als haar vriend over de vloer komt (terwijl ik hem verder best mag), mede omdat ik het onwennig vind om mijn moeder in een relatie te zien (zij en mijn vader hadden nooit zo'n goede relatie).
Ik weet dat het tijd wordt om eraan te wennen, maar alles in mij schreeuwt dat ik het niet wil. Het liefst zou ik nu op mezelf gaan wonen, maar dat is praktisch gezien erg lastig.
Weet iemand hoe ik mezelf ertoe kan zetten dat ik aan de nieuwe partners probeer te wennen en dat ik minder weerstand voel bij het idee? Dit zou mij (en mijn moeder) denk ik veel rust geven.
Nieuwe partners van mijn ouders
, jaar
Hoi!
Ik stuur hier maar even een berichtje, omdat ik zelf niet zo goed weet wat ik met mezelf moet.
Ruim een jaar geleden zijn mijn ouders (toen nog als vrienden) uit elkaar gegaan. In maart kreeg mijn moeder haar vaste huis, en nog geen maand later had ze een vriend. Mijn vader heeft toen 2 weken het contact met haar verbroken, maar had zelf ook binnen no time een vriendin.
Ik heb nogal moeite met veranderingen en dit was en is ook erg moeilijk.
Nu heb ik intussen mijn moeders vriend een paar keer ontmoet en mijn vader heeft sinds kort bekendgemaakt dat zijn vriendin (die ik nog niet ontmoet heb) in de zomer hier komt wonen. Ik ga dan bij mijn moeder wonen, omdat ik dit te snel vindt gaan (de band met mijn vader is daarbij ook niet geweldig).
Mijn moeder denkt dat het voor mij goed is om te wennen aan de nieuwe partner(s) omdat dat mij meer rust geeft. Ik vind het namelijk nog steeds niet heel fijn als haar vriend over de vloer komt (terwijl ik hem verder best mag), mede omdat ik het onwennig vind om mijn moeder in een relatie te zien (zij en mijn vader hadden nooit zo'n goede relatie).
Ik weet dat het tijd wordt om eraan te wennen, maar alles in mij schreeuwt dat ik het niet wil. Het liefst zou ik nu op mezelf gaan wonen, maar dat is praktisch gezien erg lastig.
Weet iemand hoe ik mezelf ertoe kan zetten dat ik aan de nieuwe partners probeer te wennen en dat ik minder weerstand voel bij het idee? Dit zou mij (en mijn moeder) denk ik veel rust geven.
Hebben ze verkering?
Anke-Hilda, 10 jaar
Mijn ouders
hoi mijn ouders zijn nog niet zo lang gescheiden. Een paar maanden schat ik. Er is een mevrouw bij mijn vader waar we het gezellig mee hebben maar ik weet niet zeker of het nou de vriendin van mijn vader is of niet. Hij zei dat ze elkaar wel leuk vinden maar geen verkering hebben. Dat is nu ook al een tijdje geleden. Ik vind het lastig om dan te gaan vragen aan mijn vader of ze verkering hebben
Hebben ze verkering?
Anke-Hilda, 10 jaar
Mijn ouders
hoi mijn ouders zijn nog niet zo lang gescheiden. Een paar maanden schat ik. Er is een mevrouw bij mijn vader waar we het gezellig mee hebben maar ik weet niet zeker of het nou de vriendin van mijn vader is of niet. Hij zei dat ze elkaar wel leuk vinden maar geen verkering hebben. Dat is nu ook al een tijdje geleden. Ik vind het lastig om dan te gaan vragen aan mijn vader of ze verkering hebben
Luisteren naar stiefmoeder
Maya, 10 jaar
Mijn woonsituatie
Lieve allemaal,
Mijn vader luisterd altijd naar mijn stiefmoeder. Dat vind ik erg vervelend. Dat komt omdat mijn stiefmoeder mijn kat wil kaal scheren! En als mijn stiefmoeder iets zegt, luisterd mijn vader er altijd naar. Dus hij is het met mijn stiefmoeder eens dat ze mijn kat moeten kaal scheren! Mijn kat! Ik heb haar voor mijn verjaardag gekregen! Ze willen haar kaal scheren omdat ze het zat zijn met de haartjes. Ik bedoel als je een kat neemt, moet je toch ook deale met de haartjes?! Kan een van jullie me helpen om dat te verkomen? Ik hoor graag van jullie.
Heel veel liefs Maya😘
Luisteren naar stiefmoeder
Maya, 10 jaar
Mijn woonsituatie
Lieve allemaal,
Mijn vader luisterd altijd naar mijn stiefmoeder. Dat vind ik erg vervelend. Dat komt omdat mijn stiefmoeder mijn kat wil kaal scheren! En als mijn stiefmoeder iets zegt, luisterd mijn vader er altijd naar. Dus hij is het met mijn stiefmoeder eens dat ze mijn kat moeten kaal scheren! Mijn kat! Ik heb haar voor mijn verjaardag gekregen! Ze willen haar kaal scheren omdat ze het zat zijn met de haartjes. Ik bedoel als je een kat neemt, moet je toch ook deale met de haartjes?! Kan een van jullie me helpen om dat te verkomen? Ik hoor graag van jullie.
Heel veel liefs Maya😘
Stress bij moeder
Bastienne , 15 jaar
hoi ik woon nu in 2 huizen pas 3 weken maar bij mijn moeder ben ik meer gestrest maar ze verandert ook steeds als ik bij haar ben kijk ze mij soms zo aan alsof iets heb gedaan en ze vragen allebei of het dan leuk bij de ander is maar dat vind ik vervelend ook als mijn moeder er steeds over door gaat en dan zo kijkt en het is gewoon vervelend kort gezegd ik voel me nu meer op mijn gemak bij mijn vader dan moeder
fijne dag verder
Stress bij moeder
Bastienne , 15 jaar
hoi ik woon nu in 2 huizen pas 3 weken maar bij mijn moeder ben ik meer gestrest maar ze verandert ook steeds als ik bij haar ben kijk ze mij soms zo aan alsof iets heb gedaan en ze vragen allebei of het dan leuk bij de ander is maar dat vind ik vervelend ook als mijn moeder er steeds over door gaat en dan zo kijkt en het is gewoon vervelend kort gezegd ik voel me nu meer op mijn gemak bij mijn vader dan moeder
fijne dag verder
Waarom maken mijn ouders ruzie?
, jaar
waarom maken mijn ouders ruzie als ze gescheiden zijn?
ze zoeken elkaar steeds op en maken dan ruzie.
mijn moeder praat steeds gemeen over mijn vader en andersom, daar kan ik niet zo goed tegen.
Waarom maken mijn ouders ruzie?
, jaar
waarom maken mijn ouders ruzie als ze gescheiden zijn?
ze zoeken elkaar steeds op en maken dan ruzie.
mijn moeder praat steeds gemeen over mijn vader en andersom, daar kan ik niet zo goed tegen.
Naar de Raad voor de Kinderbescherming
, jaar
HELPPP!!! Ik heb morgen een afspraak met de raad van de kinderbescherming. het is voor een onderzoek. bij wie ik moet gaan wonen voor vast. maar ik wil bij mijn vader wonen. wat voor vragen stellen ze? en kan het mis gaan of zo dat ik dan toch bij mijn moeder moet wonen>?
ik moet het snel weten wat voor vragen ze stellen want ik hoor het nu pas dat ik en mijn broertje er morgen heen moeten.
Naar de Raad voor de Kinderbescherming
, jaar
HELPPP!!! Ik heb morgen een afspraak met de raad van de kinderbescherming. het is voor een onderzoek. bij wie ik moet gaan wonen voor vast. maar ik wil bij mijn vader wonen. wat voor vragen stellen ze? en kan het mis gaan of zo dat ik dan toch bij mijn moeder moet wonen>?
ik moet het snel weten wat voor vragen ze stellen want ik hoor het nu pas dat ik en mijn broertje er morgen heen moeten.
Ik wil mijn vader niet meer zien
, jaar
Hallo
Mijn ouders zijn al bijna 4 jaar uit elkaar. Ik heb helemaal geen contact met m'n vader omdat hij een gemene man is. In het verleden heeft hij een wasmand naar me gegooid, de autoruit van m'n zus stuk geslagen omdat hij niet wilde dat we naar m'n moeder gingen. Hij heeft me heel veel keren laten schrikken door ineens ergens te staan. Hij liegt, hij speelt de baas en doet als of hij zo zielig is. Hij schrijft leugens op Facebook. Ga maar door.
Nu moet ik van de rechter naar een omgangshuis,ze willen dat ik weer in contact kom met hem. Ik heb al heel vaak gezegd dat een tegen iedereen dat ik dat niet wil. Volgens hun dat omgangshuis moet ik dat wel.
Ik voel me nu weer goed. Heb een tijd gehad dat ik zelfs niet wilde leven door die man.
Wie kan mij vertellen wat ik kan doen zodat ik nooit niks meer met die man te maken hoef te hebben.
Ik wil mijn vader niet meer zien
, jaar
Hallo
Mijn ouders zijn al bijna 4 jaar uit elkaar. Ik heb helemaal geen contact met m'n vader omdat hij een gemene man is. In het verleden heeft hij een wasmand naar me gegooid, de autoruit van m'n zus stuk geslagen omdat hij niet wilde dat we naar m'n moeder gingen. Hij heeft me heel veel keren laten schrikken door ineens ergens te staan. Hij liegt, hij speelt de baas en doet als of hij zo zielig is. Hij schrijft leugens op Facebook. Ga maar door.
Nu moet ik van de rechter naar een omgangshuis,ze willen dat ik weer in contact kom met hem. Ik heb al heel vaak gezegd dat een tegen iedereen dat ik dat niet wil. Volgens hun dat omgangshuis moet ik dat wel.
Ik voel me nu weer goed. Heb een tijd gehad dat ik zelfs niet wilde leven door die man.
Wie kan mij vertellen wat ik kan doen zodat ik nooit niks meer met die man te maken hoef te hebben.
Wat moet ik doen?
, jaar
Help ik heb juist zorg toezicht en telkens heb ik ze nodig als ze er niet zijn ook luisteren ze niet maar mij om me niet naar mijn vader te laten gaan ik haat het wat moet ik doen
Wat moet ik doen?
, jaar
Help ik heb juist zorg toezicht en telkens heb ik ze nodig als ze er niet zijn ook luisteren ze niet maar mij om me niet naar mijn vader te laten gaan ik haat het wat moet ik doen

4