Je hoeft het niet alleen te doen!
Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?
Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.
4822 vragen

Zoek op het forum naar vragen van anderen
regels steeds anders
Marjolijn(meisje), 10 jaar
regels steeds anders
Marjolijn(meisje), 10 jaar
Vervelende situatie
Loekie, 11 jaar
Vervelende situatie
Loekie, 11 jaar
wat jullie rechten zijn
Jonathan, 27 jaar
wat jullie rechten zijn
Jonathan, 27 jaar
De verschillen zijn megagroot
Loekie, 11 jaar
De verschillen zijn megagroot
Loekie, 11 jaar
Een kind moet kind kunnen zijn
Jonathan, 27 jaar
Een kind moet kind kunnen zijn
Jonathan, 27 jaar
Ik mis mijn vader
Isabelle, 16 jaar
Ik mis mijn vader
Isabelle, 16 jaar
Hij scheldt me uit
Lotte, 12 jaar
Hij scheldt me uit
Lotte, 12 jaar
Geen contact
Anoniem, 14 jaar
Geen contact
Anoniem, 14 jaar
Mijn stiefmoeder en moeder doen samen de planning
Dionne, 13 jaar
Mijn stiefmoeder en moeder doen samen de planning
Dionne, 13 jaar
net 2 kleuters
Anne, 17 jaar
Eigenlijk heb ik het hier bijna nooit over, omdat het na 11 jaar best wel normaal is geworden dat mijn ouders niet met elkaar praten, elkaar niet aankijken, en elkaar ontwijken. Ik weet niet beter meer. En toch moet het er nu uit, want ik ben boos. Ik snap heus dat ze boos op elkaar zijn en dat ze ruzie hebben. Ik verlang ook heus niet meer dat ze gezellig samen op één verjaardag zitten of gezellig praten. Maar ik zou gewoon willen dat ze elkaar niet zo negeren. Ik zou willen dat ze in mei, bij mijn diploma uitrijking, niet opzettelijk aan de 2 uiteinden van de zaal gaan zitten. Ik zou willen dat mijn moeder níet meer alle gordijnen dichtmaakt als mijn vader mijn broertje op komt halen. Iedere keer als hij komt, verstopt ze zich. Alle gordijnen gaan dicht. Vroeger moest mijn broertje ook nog via de voordeur naar buiten (achterom mocht niet, want dan was mama bang dat hij binnen zou komen). En zelf zorgt ze dat ze niet in de buurt is bij een raam. Hij mag haar niet zien. Ik heb het er wel eens met mama over gehad, maar dan begint ze uit te weiden wat mijn vader haar heeft aangedaan, en of ik dan niet begrijp dat ze hem negeert en alleen maar negatief over hem praat. En eerlijk gezegd begrijp ik haar ook wel, maar toch vind ik het super irritant en ben ik nu gewoon alleen even boos. Nu ik zelf bijna 18 wordt begrijp ik er nog minder van. Ik heb geleerd dat één van de belangrijkste dingen in het leven is om dingen uit te praten en elkaar als 2 volwassen mensen, met een klein beetje respect te behandelen. Zelfs als dat om een of andere reden niet gaat, wil dat niet zeggen dat je iemand levenslang dood zwijgt of alleen maar negatief praat. Af en toe voel ik me wijzer dan henzelf. Waarom doen ze niet gewoon even normaal... het zijn net 2 kleuters.
net 2 kleuters
Anne, 17 jaar
Eigenlijk heb ik het hier bijna nooit over, omdat het na 11 jaar best wel normaal is geworden dat mijn ouders niet met elkaar praten, elkaar niet aankijken, en elkaar ontwijken. Ik weet niet beter meer. En toch moet het er nu uit, want ik ben boos. Ik snap heus dat ze boos op elkaar zijn en dat ze ruzie hebben. Ik verlang ook heus niet meer dat ze gezellig samen op één verjaardag zitten of gezellig praten. Maar ik zou gewoon willen dat ze elkaar niet zo negeren. Ik zou willen dat ze in mei, bij mijn diploma uitrijking, niet opzettelijk aan de 2 uiteinden van de zaal gaan zitten. Ik zou willen dat mijn moeder níet meer alle gordijnen dichtmaakt als mijn vader mijn broertje op komt halen. Iedere keer als hij komt, verstopt ze zich. Alle gordijnen gaan dicht. Vroeger moest mijn broertje ook nog via de voordeur naar buiten (achterom mocht niet, want dan was mama bang dat hij binnen zou komen). En zelf zorgt ze dat ze niet in de buurt is bij een raam. Hij mag haar niet zien. Ik heb het er wel eens met mama over gehad, maar dan begint ze uit te weiden wat mijn vader haar heeft aangedaan, en of ik dan niet begrijp dat ze hem negeert en alleen maar negatief over hem praat. En eerlijk gezegd begrijp ik haar ook wel, maar toch vind ik het super irritant en ben ik nu gewoon alleen even boos. Nu ik zelf bijna 18 wordt begrijp ik er nog minder van. Ik heb geleerd dat één van de belangrijkste dingen in het leven is om dingen uit te praten en elkaar als 2 volwassen mensen, met een klein beetje respect te behandelen. Zelfs als dat om een of andere reden niet gaat, wil dat niet zeggen dat je iemand levenslang dood zwijgt of alleen maar negatief praat. Af en toe voel ik me wijzer dan henzelf. Waarom doen ze niet gewoon even normaal... het zijn net 2 kleuters.

2