Je hoeft het niet alleen te doen!
Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?
Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.
4822 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
De andere ouder
P, 16 jaar
Familie
Ik heb een vraagje, wat kun je doen wanneer je niet goed met een ouder kan opschieten en graag allen bij de andere ouder wil zijn? Heeft iemand hier ervaring mee?
De andere ouder
P, 16 jaar
Familie
Ik heb een vraagje, wat kun je doen wanneer je niet goed met een ouder kan opschieten en graag allen bij de andere ouder wil zijn? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik wil haar helpen
Anoniem, 13 jaar
Wat de f@#ck?!
Heey ik heb een probleem nou ja eigenlijk me vriendin maar ik weet niet wat ik er mee moet want kijk we zijn al 6 jaar beste vriendinnen en haar ouders zijn nu al 3 jaar in een scheiding en dus hun maken de hele tijd ruzie en alles en me vriendin die gaat het daardoor dus ook steeds slechter mee vooral op school daar haalt ze bijvoorbeeld lagere cijfers en alles en dan krijgt zei weer ruzie met haar ouders als ze weer een onvoeldoende heeft enzo maar kijk het probleem is dus ik wil haar heel graag helpen maar ik weet niet hoe want kijk mijn ouders zijn nu ongeveer een half jaar gescheiden en ik had het er heel moeilijk mee nu nog steeds wel maar toen mijn ouders gingen scheiden was het anders dan bij haar want ik wil haar helpen maar weet nii hoe want ik kan niet tegen die ouders ruzie gaan maken of er iets van gaan zeggen want het zijn niet mijn ouders ik vind het gewoon moeilijk en ook echt super stom voor haar maar weet iemand misschien wat ik wel kan doen om haar te helpen??
Ik wil haar helpen
Anoniem, 13 jaar
Wat de f@#ck?!
Heey ik heb een probleem nou ja eigenlijk me vriendin maar ik weet niet wat ik er mee moet want kijk we zijn al 6 jaar beste vriendinnen en haar ouders zijn nu al 3 jaar in een scheiding en dus hun maken de hele tijd ruzie en alles en me vriendin die gaat het daardoor dus ook steeds slechter mee vooral op school daar haalt ze bijvoorbeeld lagere cijfers en alles en dan krijgt zei weer ruzie met haar ouders als ze weer een onvoeldoende heeft enzo maar kijk het probleem is dus ik wil haar heel graag helpen maar ik weet niet hoe want kijk mijn ouders zijn nu ongeveer een half jaar gescheiden en ik had het er heel moeilijk mee nu nog steeds wel maar toen mijn ouders gingen scheiden was het anders dan bij haar want ik wil haar helpen maar weet nii hoe want ik kan niet tegen die ouders ruzie gaan maken of er iets van gaan zeggen want het zijn niet mijn ouders ik vind het gewoon moeilijk en ook echt super stom voor haar maar weet iemand misschien wat ik wel kan doen om haar te helpen??
onbegrepen
anoniem, 19 jaar
Wat de f@#ck?!
Mijn ouders hebben al ruzie sinds dat ik 4 jaar oud was. Nu ben ik 19. Ik heb hierdoor 10 jaar lang niet meer met hun gesproken. We wonen wel in het zelfde huis maar, we eten niet samen. De rede dat dit is gebeurd is omdat, ze zijden dat het mijn schuld was dat zij gingen scheiden. Ook gaven ze mij alleen maar, aandacht als ik iets goed had gedaan of een goede prestatie op school of sport had geleverd. Verder kreeg ik geen aandacht. Hierdoor voelde ik mij verwaarloosd. Ik wil graag uit huis maar, weet niet hoe en hoe ik dit moet regelen. Sommige mensen zeggen dat ik thuis moet blijven omdat, ik negentien ben andere zeggen dat ik een keer aan mij zelf moet denken dat zijn mijn vrienden. Want ik heb wel 10 jaar lang geprobeerd met ze te praten. Maar, als ik dit deed hadden ze nooit tijd of ze zijden dat ik maar een man moet worden en stoppen moet met zijken. Maar, als zij iets te zeggen hadden kon dat wel. Hierdoor voel ik mij erg onbegrepen en alsof mijn ouders niet eens van mij houden. Daarom wil ik weg en mensen leren kennen die mij positieve energie geven
onbegrepen
anoniem, 19 jaar
Wat de f@#ck?!
Mijn ouders hebben al ruzie sinds dat ik 4 jaar oud was. Nu ben ik 19. Ik heb hierdoor 10 jaar lang niet meer met hun gesproken. We wonen wel in het zelfde huis maar, we eten niet samen. De rede dat dit is gebeurd is omdat, ze zijden dat het mijn schuld was dat zij gingen scheiden. Ook gaven ze mij alleen maar, aandacht als ik iets goed had gedaan of een goede prestatie op school of sport had geleverd. Verder kreeg ik geen aandacht. Hierdoor voelde ik mij verwaarloosd. Ik wil graag uit huis maar, weet niet hoe en hoe ik dit moet regelen. Sommige mensen zeggen dat ik thuis moet blijven omdat, ik negentien ben andere zeggen dat ik een keer aan mij zelf moet denken dat zijn mijn vrienden. Want ik heb wel 10 jaar lang geprobeerd met ze te praten. Maar, als ik dit deed hadden ze nooit tijd of ze zijden dat ik maar een man moet worden en stoppen moet met zijken. Maar, als zij iets te zeggen hadden kon dat wel. Hierdoor voel ik mij erg onbegrepen en alsof mijn ouders niet eens van mij houden. Daarom wil ik weg en mensen leren kennen die mij positieve energie geven
Niet zoveel zin
britt, 12 jaar
Rechten
Hallo ik ben elk weekend bij mijn vader 1 of 2 nachtjes maar altijd als ik er blijven slapen is het die avond er niet leuk het is er niet gezellig en hij slaapt alleen maar ik heb er niet zo veel zin meer om heen te gaan maar ik moet van mijn moeder en ik ben 12 heeft iemand tips??
Niet zoveel zin
britt, 12 jaar
Rechten
Hallo ik ben elk weekend bij mijn vader 1 of 2 nachtjes maar altijd als ik er blijven slapen is het die avond er niet leuk het is er niet gezellig en hij slaapt alleen maar ik heb er niet zo veel zin meer om heen te gaan maar ik moet van mijn moeder en ik ben 12 heeft iemand tips??
Ik wil niet
lola, 12 jaar
Rechten
Ik wil niet meer naar mijn vader en ik ben 12 moet ik er nog slapen???
Ik wil niet
lola, 12 jaar
Rechten
Ik wil niet meer naar mijn vader en ik ben 12 moet ik er nog slapen???
Verplicht
maureen, 12 jaar
Rechten
Hallo ik heb gescheiden ouders ik woon bij mijn moeder en ga elk weekend of om het weekend 1 of 2 nachtjes naar mijn vader maar de laatste tijd heb ik erg last van heimwee als ik naar mijn vader ga naar mijn moeder en heb geen zin meer om er heen te gaan mijn vraag is........ik ben 12 ben ik verplicht om nog te slapen bij mijn vader?????
Verplicht
maureen, 12 jaar
Rechten
Hallo ik heb gescheiden ouders ik woon bij mijn moeder en ga elk weekend of om het weekend 1 of 2 nachtjes naar mijn vader maar de laatste tijd heb ik erg last van heimwee als ik naar mijn vader ga naar mijn moeder en heb geen zin meer om er heen te gaan mijn vraag is........ik ben 12 ben ik verplicht om nog te slapen bij mijn vader?????
nog steeds niet in orde
Rhobynn, 13 jaar
Rechten
Heyy Allemaal,
ik ben Rhobynn,
ik zit nu in de eerste en woon in Tilburg,
mijn ouders zijn gescheiden al sinds groep 4,
ik ben ook een jaar blijven zitten omdat het met de scheiding ff niet meer lukte.
na de 2e keer groep 6 ben ik verhuist naar waar ik nu woon
ook zijn ze erachter gekomen dat ik dyslexie heb.
reken maar uit dat is al 6 jaar dus.
maar het is nog steeds niet in orde.
mijn ouders hebben 1,5 jaar geleden ruzie gehad.
mijn vader heeft sinds dien afstand genomen van mij en mijn zusje (mijn broertje woont bij mijn vader)
in recht zaal probeert hij ook alles te veranderen en we komen maar niet veder.
de mensen van het gezinsvolt hebben 7 weken geleden gezegd dat het zou starten maar ze hebben 1 dag geleden pas echt onderzoek gedaan alleen bij mamma.
Mijn vader wilt nog steeds niet mee werken.
Ook heb ik mijn broertje al 1,5 jaar niet meer gezien.
Wat moet ik hier mee?
Kan ik iets doen?
Kunnen jullie mij het vertellen?
nog steeds niet in orde
Rhobynn, 13 jaar
Rechten
Heyy Allemaal,
ik ben Rhobynn,
ik zit nu in de eerste en woon in Tilburg,
mijn ouders zijn gescheiden al sinds groep 4,
ik ben ook een jaar blijven zitten omdat het met de scheiding ff niet meer lukte.
na de 2e keer groep 6 ben ik verhuist naar waar ik nu woon
ook zijn ze erachter gekomen dat ik dyslexie heb.
reken maar uit dat is al 6 jaar dus.
maar het is nog steeds niet in orde.
mijn ouders hebben 1,5 jaar geleden ruzie gehad.
mijn vader heeft sinds dien afstand genomen van mij en mijn zusje (mijn broertje woont bij mijn vader)
in recht zaal probeert hij ook alles te veranderen en we komen maar niet veder.
de mensen van het gezinsvolt hebben 7 weken geleden gezegd dat het zou starten maar ze hebben 1 dag geleden pas echt onderzoek gedaan alleen bij mamma.
Mijn vader wilt nog steeds niet mee werken.
Ook heb ik mijn broertje al 1,5 jaar niet meer gezien.
Wat moet ik hier mee?
Kan ik iets doen?
Kunnen jullie mij het vertellen?
Hij is er nooit echt
Aurelie, 0 jaar
Mijn ouders
Haai ik ben Aurélie en mijn ouders zijn nu al 5 jaar gescheiden in het begin had ik er heel veel moeite mee. Maar mijn moeder is toen 2 jaar alleen geweest en ontmoette toen een nieuwe vriend , ik vond het in het begin niet zo fijn want ja een nieuw iemand waar je je moeder mee moet delen nu vind ik hem super aardig en hij is er ook altijd voor me. Maar wat ik eigenlijk wou zeggen is dat mijn vader is niet echt d beste vader van de hele wereld! Ik heb nooit echt wat aan hem en hij is er ook nooit echt voor me. Bijvoorbeeld: ik kreeg een paar maanden geleden €10,- per maand zakgeld en hij is me nu €110,- euro verschuldigd want hij wou het niet meer geven. Voorbeeld 2: ik heb natuurlijk elk jaar zomervakantie en jullie ook iedereen dus , maar mijn vader heeft gewoon geen zin om met me op vakantie te gaan en daar is hij gewoon te lui voor want mijn opa en oma wonen in Frankrijk en ik ben daar nog nooit geweest dus ja best wel frustrerend dat je nooit met je vader op vakantie gaat. Mijn laatste ding wat ik wil zeggen = : mijn moeder had een hele goeie en leuke baan en had ook leuke collega's maar één daar van had zo'n goeie werk relatie met mijn moeder dus mijn moeder zei kom maar een keer bij ons eten nou dus zijn kwam met haar 2 kinderen eten bij ons allemaal heel erg gezellig en ik mijn zus en mijn zusje vonden er allemaal heel erg aardig maar wat er gebeurde is mijn vader vond die vrouw dus leuk te vinden en had al snel niet meer zo veel gevoelens meer voor mijn moeder , uiteindelijk is mijn moeder er achter gekomen dat hij is vreemd gegaan mijn vader heeft het dus uitgemaakt nou je denkt al een heel drama mijn moeders collega is uiteindelijk ontslagen.
Dit was mijn verhaal.
Gr. Aurelie
Hij is er nooit echt
Aurelie, 0 jaar
Mijn ouders
Haai ik ben Aurélie en mijn ouders zijn nu al 5 jaar gescheiden in het begin had ik er heel veel moeite mee. Maar mijn moeder is toen 2 jaar alleen geweest en ontmoette toen een nieuwe vriend , ik vond het in het begin niet zo fijn want ja een nieuw iemand waar je je moeder mee moet delen nu vind ik hem super aardig en hij is er ook altijd voor me. Maar wat ik eigenlijk wou zeggen is dat mijn vader is niet echt d beste vader van de hele wereld! Ik heb nooit echt wat aan hem en hij is er ook nooit echt voor me. Bijvoorbeeld: ik kreeg een paar maanden geleden €10,- per maand zakgeld en hij is me nu €110,- euro verschuldigd want hij wou het niet meer geven. Voorbeeld 2: ik heb natuurlijk elk jaar zomervakantie en jullie ook iedereen dus , maar mijn vader heeft gewoon geen zin om met me op vakantie te gaan en daar is hij gewoon te lui voor want mijn opa en oma wonen in Frankrijk en ik ben daar nog nooit geweest dus ja best wel frustrerend dat je nooit met je vader op vakantie gaat. Mijn laatste ding wat ik wil zeggen = : mijn moeder had een hele goeie en leuke baan en had ook leuke collega's maar één daar van had zo'n goeie werk relatie met mijn moeder dus mijn moeder zei kom maar een keer bij ons eten nou dus zijn kwam met haar 2 kinderen eten bij ons allemaal heel erg gezellig en ik mijn zus en mijn zusje vonden er allemaal heel erg aardig maar wat er gebeurde is mijn vader vond die vrouw dus leuk te vinden en had al snel niet meer zo veel gevoelens meer voor mijn moeder , uiteindelijk is mijn moeder er achter gekomen dat hij is vreemd gegaan mijn vader heeft het dus uitgemaakt nou je denkt al een heel drama mijn moeders collega is uiteindelijk ontslagen.
Dit was mijn verhaal.
Gr. Aurelie
Band versterken
Iris, 13 jaar
Mijn ouders
Hoi!
Fijn dat je dit komt lezen....
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 10 maanden was (officieel toen ik 2 was). Mijn vader en moeder zijn nu beiden 35 en waren 21 en 22 toen ik geboren werd (best jong). Alleen ik zie mijn vader steeds minder... en ik weet niet of ik dat nou jammer moet vinden of niet... onze band is namelijk erg achteruit gegaan sinds hij en zien nieuwe vriendin na 7 jaar uit elkaar gingen. Ik mocht haar niet, maar nu ze uit elkaar zijn merk ik pas hoe hard ik haar nodig heb. Sinds ze uit elkaar zijn zie ik mijn vader steeds minder... en ik ben er achter gekomen dat mijn vader stiekem rookt en dat vind ik erg vervelend. Ik heb hem een keer stiekem achter het schuurtje zien roken, hij stinkt uit zijn mond naar rook, overal liggen aanstekers en er viel een keer een sigaretten doosje uit zijn broekzak (waarvan hij zij dat het van een vriend was).
Kunnen jullie mij misschien helpen ik zou de band tussen mijn vader en mij graag sterker willen hebben en hem vaker zien. Ook zou ik erg graag willen dat hij stopt met roken, ik wil hem graag helpen.
Groetjes Iris
Band versterken
Iris, 13 jaar
Mijn ouders
Hoi!
Fijn dat je dit komt lezen....
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 10 maanden was (officieel toen ik 2 was). Mijn vader en moeder zijn nu beiden 35 en waren 21 en 22 toen ik geboren werd (best jong). Alleen ik zie mijn vader steeds minder... en ik weet niet of ik dat nou jammer moet vinden of niet... onze band is namelijk erg achteruit gegaan sinds hij en zien nieuwe vriendin na 7 jaar uit elkaar gingen. Ik mocht haar niet, maar nu ze uit elkaar zijn merk ik pas hoe hard ik haar nodig heb. Sinds ze uit elkaar zijn zie ik mijn vader steeds minder... en ik ben er achter gekomen dat mijn vader stiekem rookt en dat vind ik erg vervelend. Ik heb hem een keer stiekem achter het schuurtje zien roken, hij stinkt uit zijn mond naar rook, overal liggen aanstekers en er viel een keer een sigaretten doosje uit zijn broekzak (waarvan hij zij dat het van een vriend was).
Kunnen jullie mij misschien helpen ik zou de band tussen mijn vader en mij graag sterker willen hebben en hem vaker zien. Ook zou ik erg graag willen dat hij stopt met roken, ik wil hem graag helpen.
Groetjes Iris
Nooit meer zoals het was
Juul, 15 jaar
Mijn woonsituatie
Mijn ouders zijn 2 jaar geleden gescheiden. Iets wat ik in het verleden nooit had zien aankomen. Toen ik het hoorde was ik gebroken, maar ik wilde het niet geloven. Tot mijn moeder een keer zei dat ze nooit meer van mijn vader zal houden, ik heb toen nog nooit zo hard gehuild, toen kwam het echt binnen dat mijn gezin nooit meer compleet zou zijn, dat het nooit meer terug gaat naar hoe het was.
Nu 2 jaar later is de pijn niet weg wel gezakt, ik denk dat deze pijn nooit helemaal weg gaat maar wel minder wordt. Mijn moeder heeft inmiddels een nieuwe vriend, hij is echt super lief. Het laatst gingen we op familieweekend van de vriend van mijn moeder. Ik vond het zo moeilijk, zijn familie is zo lief. iedereen wil dat je je fijn voelt. Alleen het voelt niet normaal. Je zit dan in een bungalowhuis me je moeder, je broertje, de vriendin je moeder en zijn kinderen. Alsof dat jou gezin is. Maar dat is het niet en zal nooit zo voelen. En je beseft gewoon dat je gezin nooit meer wordt zoals het was, en dat doet zoveel pijn. Ben ik de enige die dit heeft? En is dit normaal?
Nooit meer zoals het was
Juul, 15 jaar
Mijn woonsituatie
Mijn ouders zijn 2 jaar geleden gescheiden. Iets wat ik in het verleden nooit had zien aankomen. Toen ik het hoorde was ik gebroken, maar ik wilde het niet geloven. Tot mijn moeder een keer zei dat ze nooit meer van mijn vader zal houden, ik heb toen nog nooit zo hard gehuild, toen kwam het echt binnen dat mijn gezin nooit meer compleet zou zijn, dat het nooit meer terug gaat naar hoe het was.
Nu 2 jaar later is de pijn niet weg wel gezakt, ik denk dat deze pijn nooit helemaal weg gaat maar wel minder wordt. Mijn moeder heeft inmiddels een nieuwe vriend, hij is echt super lief. Het laatst gingen we op familieweekend van de vriend van mijn moeder. Ik vond het zo moeilijk, zijn familie is zo lief. iedereen wil dat je je fijn voelt. Alleen het voelt niet normaal. Je zit dan in een bungalowhuis me je moeder, je broertje, de vriendin je moeder en zijn kinderen. Alsof dat jou gezin is. Maar dat is het niet en zal nooit zo voelen. En je beseft gewoon dat je gezin nooit meer wordt zoals het was, en dat doet zoveel pijn. Ben ik de enige die dit heeft? En is dit normaal?

3