Logo Villa pinedo small

NU.nl: Sanne werd gevraagd voor directeursrol: 'Gekozen om wie ik ben'

Door: Villa Pinedo

0

Geplaatst op: 21-02-2022

DEEL dit mediabericht MET ANDEREN

Reacties (0)

Reageer op dit mediabericht 📝

Laat ons weten wat je ervan vindt!

Meer mediaberichten voor jou

NPO Radio 1: Wetsvoorstel deelgezag, hoe wenselijk is dit?

NPO Radio 1: Wetsvoorstel deelgezag, hoe wenselijk is dit?

Als het aan Sander Dekker ligt, onze minister voor Rechtsbescherming, komt er een regeling voor deelgezag van opvoeders zodat ze een grotere rol kunnen gaan spelen bij hun stiefkind. De regeling deelgezag kan voor sommige mensen een uitkomst zijn, maar niet iedereen is blij met deze ontwikkeling. In De Nieuws BV praatte Patrick Lodiers erover met Levi van Dam, orthopedagoog aan de Universiteit van Amsterdam en zelf stiefouder, en met Buddy Floor.Floor nam deel aan het gesprek om de stem van het kind te laten horen. Iedereen kan namelijk reageren op de regeling via internetconsultatie, dat is een mooi instrument, maar de mening van kinderen wordt hier niet meegenomen. Dit terwijl deze wetswijziging over de vertegenwoordiging van hun belangen gaat.Luister het fragment hier terug.

19-05-2020

Lees nieuwsbericht
Amber te horen bij Radio 1
Gevoelens van kinderen Villa Pinedo in de media kindperspectiefgescheiden ouders

Amber te horen bij Radio 1

Amber was namens Stichting Villa Pinedo te gast bij 'Dit is de Dag' op NPO Radio 1. Ze ging daar in gesprek over de over de nieuwe Sinterklaasreclame van Bol en het perspectief van kinderen met gescheiden ouders. Villa Pinedo is door Bol gevraagd feedback te geven op een concept versie van de reclame. Wij hebben gelet op het perspectief van kinderen. Wat ons raakte als kinderen met gescheiden ouders, was de hoopvolle boodschap waar veel kinderen naar verlangen: dat ouders ook na de scheiding respectvol met elkaar om kunnen gaan.Echter, hebben wij ook benadrukt dat dit voor veel gezinnen niet - of nog niet - de dagelijkse realiteit is. Het was voor ons belangrijk dat het voor de kijker duidelijk zou zijn dat de boodschap een wensbeeld is, geen verwachting of norm. Juist omdat veel kinderen teleurstelling, loyaliteitsconflicten en verdriet ervaren rondom dit soort momenten.Wat we hopen, is dat deze reclame een breder gesprek opent over wat kinderen écht nodig hebben bij een scheiding: liefde, aandacht en de ruimte om te praten over hun gevoelens. Ook tijdens de voor hen moeilijke feestdagen. Mooi dat er ruimte was voor meerdere perspectieven. Want geen situatie is hetzelfde, en dat mag er allemaal zijn.Benieuwd naar het hele gesprek? Luister dan naar het fragment bij Radio 1!

02-12-2025

Lees nieuwsbericht
Buddyproject op EenVandaag tv

Buddyproject op EenVandaag tv

In EenVandaag uitgebreid aandacht voor ons Buddyproject. Het idee is ontstaan uit het feit dat veel kinderen zich alleen voelen wanneer ouders gaan scheiden. Ze moeten vaak een kant kiezen of komen tussen de ouders in te staan. Een Buddy is een luisterend oor en kan adviezen geven.In de uitzending komt het Buddykoppel Thijs (13) en Yannick (24) aan het woord. Zij zijn sinds september een koppel en vertellen over hun ervaringen en wat er nou zo fijn is aan een Buddy.Bekijk hier de televisie-uitzending.

21-11-2016

Lees nieuwsbericht