Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Leeg je hoofd, lucht je hart

Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Nogal bang

Tygo#yolo, 11 jaar

Wat de f@#ck?!
Mijn ouders zijn nu net 2jaar gescheiden mijn moeder is nu net getrouwt en mijn vader heeft een vrindin maar ik ben nogal bang dat als ik er voor ga dat ik voor altijd bij mijn moeder ga wonen dat mijn vader heel boos gaat worden.

Nogal bang

Tygo#yolo, 11 jaar

Wat de f@#ck?!
Mijn ouders zijn nu net 2jaar gescheiden mijn moeder is nu net getrouwt en mijn vader heeft een vrindin maar ik ben nogal bang dat als ik er voor ga dat ik voor altijd bij mijn moeder ga wonen dat mijn vader heel boos gaat worden.

Ik ben de vriendin van m'n vader dankbaar

Lizze, 18 jaar

Mijn woonsituatie
Hee allemaal, Graag zou ik mijn verhaal hier willen plaatsen over mijn thuis situatie, Mijn ouders zijn nog niet zo heel lang gescheiden, we weten al wel een hele tijd dat ze uit elkaar zouden gaan maar sinds een paar maanden is het officieel op papier. Mijn vader woont ergens anders en daar komt zijn vriendin ook vaak naartoe, bij m'n vader is het niet altijd even gezellig altijd, vaak ruzie's of onenigheden, en bij m'n moeder is het ook niet altijd prettig ook daar ontstaan vaak ruzies. Toch ben ik dank baar, waarom ? Omdat mijn vader een vriendin heeft waar ik het gewoon goed mee kan vinden, kan met haar over vanalles praten en dat maakt het soms een stuk makkelijker. Ik weet ook als ik hier berichten en forums lees dat da niet voor iedereen is weggelegd. Ik ben de vriendin van m'n vader dan ook erg dankbaar dat ze er is, dat ze me helpt in heel veel dingen, en naar me luisterd. En ook dat het gewoon goed klikt. Iedereen zegt (stiefmoeder) maar zo zie ik haar niet, ik zeg veel liever (kado moeder) of eigelijk een goede vriendin. Want stiefmoeder is zo'n naar woord vind ik. Tussen mijn vader en mij klikt het niet goed, vaak gezeur en ruzie maar ook tussen mijn moeder en mij is er veel ruzie, helaas kan ik er niks aan veranderen en moet ik me erbij neerleggen, ik zeg altijd, alles komt goed! Misschien nu niet, dan is het wel later. Groetjes lizz

Ik ben de vriendin van m'n vader dankbaar

Lizze, 18 jaar

Mijn woonsituatie
Hee allemaal, Graag zou ik mijn verhaal hier willen plaatsen over mijn thuis situatie, Mijn ouders zijn nog niet zo heel lang gescheiden, we weten al wel een hele tijd dat ze uit elkaar zouden gaan maar sinds een paar maanden is het officieel op papier. Mijn vader woont ergens anders en daar komt zijn vriendin ook vaak naartoe, bij m'n vader is het niet altijd even gezellig altijd, vaak ruzie's of onenigheden, en bij m'n moeder is het ook niet altijd prettig ook daar ontstaan vaak ruzies. Toch ben ik dank baar, waarom ? Omdat mijn vader een vriendin heeft waar ik het gewoon goed mee kan vinden, kan met haar over vanalles praten en dat maakt het soms een stuk makkelijker. Ik weet ook als ik hier berichten en forums lees dat da niet voor iedereen is weggelegd. Ik ben de vriendin van m'n vader dan ook erg dankbaar dat ze er is, dat ze me helpt in heel veel dingen, en naar me luisterd. En ook dat het gewoon goed klikt. Iedereen zegt (stiefmoeder) maar zo zie ik haar niet, ik zeg veel liever (kado moeder) of eigelijk een goede vriendin. Want stiefmoeder is zo'n naar woord vind ik. Tussen mijn vader en mij klikt het niet goed, vaak gezeur en ruzie maar ook tussen mijn moeder en mij is er veel ruzie, helaas kan ik er niks aan veranderen en moet ik me erbij neerleggen, ik zeg altijd, alles komt goed! Misschien nu niet, dan is het wel later. Groetjes lizz

Ik ben de vriendin van m'n vader dankbaar

Lizze, 18 jaar

Mijn woonsituatie
Hee allemaal, Graag zou ik mijn verhaal hier willen plaatsen over mijn thuis situatie, Mijn ouders zijn nog niet zo heel lang gescheiden, we weten al wel een hele tijd dat ze uit elkaar zouden gaan maar sinds een paar maanden is het officieel op papier. Mijn vader woont ergens anders en daar komt zijn vriendin ook vaak naartoe, bij m'n vader is het niet altijd even gezellig altijd, vaak ruzie's of onenigheden, en bij m'n moeder is het ook niet altijd prettig ook daar ontstaan vaak ruzies. Toch ben ik dank baar, waarom ? Omdat mijn vader een vriendin heeft waar ik het gewoon goed mee kan vinden, kan met haar over vanalles praten en dat maakt het soms een stuk makkelijker. Ik weet ook als ik hier berichten en forums lees dat da niet voor iedereen is weggelegd. Ik ben de vriendin van m'n vader dan ook erg dankbaar dat ze er is, dat ze me helpt in heel veel dingen, en naar me luisterd. En ook dat het gewoon goed klikt. Iedereen zegt (stiefmoeder) maar zo zie ik haar niet, ik zeg veel liever (kado moeder) of eigelijk een goede vriendin. Want stiefmoeder is zo'n naar woord vind ik. Tussen mijn vader en mij klikt het niet goed, vaak gezeur en ruzie maar ook tussen mijn moeder en mij is er veel ruzie, helaas kan ik er niks aan veranderen en moet ik me erbij neerleggen, ik zeg altijd, alles komt goed! Misschien nu niet, dan is het wel later. Groetjes lizz

Ik ben de vriendin van m'n vader dankbaar

Lizze, 18 jaar

Mijn woonsituatie
Hee allemaal, Graag zou ik mijn verhaal hier willen plaatsen over mijn thuis situatie, Mijn ouders zijn nog niet zo heel lang gescheiden, we weten al wel een hele tijd dat ze uit elkaar zouden gaan maar sinds een paar maanden is het officieel op papier. Mijn vader woont ergens anders en daar komt zijn vriendin ook vaak naartoe, bij m'n vader is het niet altijd even gezellig altijd, vaak ruzie's of onenigheden, en bij m'n moeder is het ook niet altijd prettig ook daar ontstaan vaak ruzies. Toch ben ik dank baar, waarom ? Omdat mijn vader een vriendin heeft waar ik het gewoon goed mee kan vinden, kan met haar over vanalles praten en dat maakt het soms een stuk makkelijker. Ik weet ook als ik hier berichten en forums lees dat da niet voor iedereen is weggelegd. Ik ben de vriendin van m'n vader dan ook erg dankbaar dat ze er is, dat ze me helpt in heel veel dingen, en naar me luisterd. En ook dat het gewoon goed klikt. Iedereen zegt (stiefmoeder) maar zo zie ik haar niet, ik zeg veel liever (kado moeder) of eigelijk een goede vriendin. Want stiefmoeder is zo'n naar woord vind ik. Tussen mijn vader en mij klikt het niet goed, vaak gezeur en ruzie maar ook tussen mijn moeder en mij is er veel ruzie, helaas kan ik er niks aan veranderen en moet ik me erbij neerleggen, ik zeg altijd, alles komt goed! Misschien nu niet, dan is het wel later. Groetjes lizz

Erg vaak verdrietig

Sam, 12 jaar

Mijn ouders
Hallo, mijn naam is Sam en ik heb een vraag.. Mijn ouders wonen niet meer bij elkaar, en ik zie mijn moeder erg vaak verdrietig.. Hoe gaan jullie hier mee om??

Erg vaak verdrietig

Sam, 12 jaar

Mijn ouders
Hallo, mijn naam is Sam en ik heb een vraag.. Mijn ouders wonen niet meer bij elkaar, en ik zie mijn moeder erg vaak verdrietig.. Hoe gaan jullie hier mee om??

Alleen als het hem uitkomt

Martines, 11 jaar

Wat de f@#ck?!

Hoi Ik ben martines mijn ouders zijn gescheiden Ik was 2 en nu 11 Mijn vader en moeder woonde 10 jaar samen Daarom had het best wel impact Op dit moment heeft mijn vader 5 kinderen Een maand geleden is zijn nieuwste kind geboren Toen wij daar Af en toe logeerde ik daar Wij kregen een kwart gebakken kamer met lelijke muren Maar nu de baby er is zag ik dat opeens de kamer super mooi was geverfd en ik denk dat mijn vader alleen naar mij omkijkt als het hem uitkomt Ik hoop dat iemand mij advies kan geven

Alleen als het hem uitkomt

Martines, 11 jaar

Wat de f@#ck?!

Hoi Ik ben martines mijn ouders zijn gescheiden Ik was 2 en nu 11 Mijn vader en moeder woonde 10 jaar samen Daarom had het best wel impact Op dit moment heeft mijn vader 5 kinderen Een maand geleden is zijn nieuwste kind geboren Toen wij daar Af en toe logeerde ik daar Wij kregen een kwart gebakken kamer met lelijke muren Maar nu de baby er is zag ik dat opeens de kamer super mooi was geverfd en ik denk dat mijn vader alleen naar mij omkijkt als het hem uitkomt Ik hoop dat iemand mij advies kan geven

Hoe vertel ik het aan mijn moeder?

ano, 15 jaar

Mijn woonsituatie
hey. mijn ouders zijn al 4 jaar gescheiden en ik woon om de week bij mijn vader en dan weer een week bij mijn moeder. maar de laatste tijd gaat het slecht tussen mijn moeder en mij. ik krijg steeds meer een eigen mening en ik wil dat ze me met rust laat, maar dat doet ze niet en daar over heb ik steeds meer ruzie met haar. terwijl je de band met mijn vader juist veel beter wordt... ik zie er dan ook elke keer weer tegen op als ik naar mijn moeder moet en ik wil eigenlijk minder bij mijn moeder gaan wonen omdat ik het echt niet meer leuk vind om naar mijn moeder te gaan. maar hoe vertel ik dit aan haar? ik ben bang dat ze heel boos gaat worden of dat ik haar heel erg kwets... please heeft iemand hier ervaring mee?

Hoe vertel ik het aan mijn moeder?

ano, 15 jaar

Mijn woonsituatie
hey. mijn ouders zijn al 4 jaar gescheiden en ik woon om de week bij mijn vader en dan weer een week bij mijn moeder. maar de laatste tijd gaat het slecht tussen mijn moeder en mij. ik krijg steeds meer een eigen mening en ik wil dat ze me met rust laat, maar dat doet ze niet en daar over heb ik steeds meer ruzie met haar. terwijl je de band met mijn vader juist veel beter wordt... ik zie er dan ook elke keer weer tegen op als ik naar mijn moeder moet en ik wil eigenlijk minder bij mijn moeder gaan wonen omdat ik het echt niet meer leuk vind om naar mijn moeder te gaan. maar hoe vertel ik dit aan haar? ik ben bang dat ze heel boos gaat worden of dat ik haar heel erg kwets... please heeft iemand hier ervaring mee?

Ruim 3 jaar

Pascal, 14 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi Mijn ouders zitten al ruim 3 jaar in een vechtscheiding en op 5 december 2014 ben ik uit huis geplaatst eerst woonde ik 3 maanden bij me tante daarna ben ik naar 2 dagen een tehuis geweest in dort daana ben ik naar een pleeg gezin ge gaan iets na dort toen ben ik naar me zusje gegaan in maasluis daar heb ik 1 week gewoondt toen moest ik daar weg vanuit daar ben ik naar een tehuis gegaan in hoek van holland daar ben ik 2 weken gezeten toen ben ik weg gelopen en daarna ben ik naar een nicht geweest en nu woon ik weer bij me vader en nu ga ik om de 2 weken naar me moeder samen met me zusje Groeten

Ruim 3 jaar

Pascal, 14 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi Mijn ouders zitten al ruim 3 jaar in een vechtscheiding en op 5 december 2014 ben ik uit huis geplaatst eerst woonde ik 3 maanden bij me tante daarna ben ik naar 2 dagen een tehuis geweest in dort daana ben ik naar een pleeg gezin ge gaan iets na dort toen ben ik naar me zusje gegaan in maasluis daar heb ik 1 week gewoondt toen moest ik daar weg vanuit daar ben ik naar een tehuis gegaan in hoek van holland daar ben ik 2 weken gezeten toen ben ik weg gelopen en daarna ben ik naar een nicht geweest en nu woon ik weer bij me vader en nu ga ik om de 2 weken naar me moeder samen met me zusje Groeten

Nieuwe vriendin

Onzeker meisje, 11 jaar

Mijn ouders
Heyy van mijn ouders is het bekent dat ze gaan scheiden maar ze zijn zeg maar nog niet officieel gescheiden en nu heeft mijn vader mij en me zusje verteld dat ie al een andere vriendin heeft dit vind ik best wel lastig maat ben ook wel weer blij voor mijn vader weer je wel wat vinden jullie hiervan wat zouden jullie dan als jullie dat hoorden En ik heb nog een probleempje ik vind het moeilijk om naar mijn ouders te gaan als ik verdrietig ben dus hebben jullie tips ik hoor het graag Groetjes onzeker meisje

Nieuwe vriendin

Onzeker meisje, 11 jaar

Mijn ouders
Heyy van mijn ouders is het bekent dat ze gaan scheiden maar ze zijn zeg maar nog niet officieel gescheiden en nu heeft mijn vader mij en me zusje verteld dat ie al een andere vriendin heeft dit vind ik best wel lastig maat ben ook wel weer blij voor mijn vader weer je wel wat vinden jullie hiervan wat zouden jullie dan als jullie dat hoorden En ik heb nog een probleempje ik vind het moeilijk om naar mijn ouders te gaan als ik verdrietig ben dus hebben jullie tips ik hoor het graag Groetjes onzeker meisje

Mijn moeder is er blind voor

Kris, 16 jaar

Rechten
Hoi allemaal, ik heb een probleempje. Mijn ouders zijn iets minder dan een jaar geleden uit elkaar gegaan (ze zijn nooit getrouwd). Ik woonde toen 4 dagen in de week bij mijn moeder en 3 bij mijn vader. Ik heb altijd al een betere band met mijn moeder gehad, omdat mijn vader me in het verleden vaak heeft geslagen en onrechtvaardig behandeld heeft. Na een tijdje ging het steeds weer mis en nu woon ik permanent bij mijn moeder. Zij is helaas soms weg en dan komt mijn vader. Elke keer gaat dat fout. Er komt ruzie en een enkele keer mishandelt hij me weer eens. Mijn moeder is daar blind voor en zeg dat ik niets verkeerds over mijn vader mag zeggen. Maar mag dat eigenlijk wel? Ik woon al een tijdje niet meer bij mijn vader en heb het contact verbroken. Kan hij zomaar als hij (te gast) hier komt de dienst over mij gaan uitmaken en de bestaande regels die we bij mijn moeder hebben veranderen? Want ik heb geen zin naar hem te luisteren als ik mijn eigen leefpatroon gewend ben en hij mij forceert dat te veranderen ookal zie ik hem nooit en woont hij hier niet. Xx

Mijn moeder is er blind voor

Kris, 16 jaar

Rechten
Hoi allemaal, ik heb een probleempje. Mijn ouders zijn iets minder dan een jaar geleden uit elkaar gegaan (ze zijn nooit getrouwd). Ik woonde toen 4 dagen in de week bij mijn moeder en 3 bij mijn vader. Ik heb altijd al een betere band met mijn moeder gehad, omdat mijn vader me in het verleden vaak heeft geslagen en onrechtvaardig behandeld heeft. Na een tijdje ging het steeds weer mis en nu woon ik permanent bij mijn moeder. Zij is helaas soms weg en dan komt mijn vader. Elke keer gaat dat fout. Er komt ruzie en een enkele keer mishandelt hij me weer eens. Mijn moeder is daar blind voor en zeg dat ik niets verkeerds over mijn vader mag zeggen. Maar mag dat eigenlijk wel? Ik woon al een tijdje niet meer bij mijn vader en heb het contact verbroken. Kan hij zomaar als hij (te gast) hier komt de dienst over mij gaan uitmaken en de bestaande regels die we bij mijn moeder hebben veranderen? Want ik heb geen zin naar hem te luisteren als ik mijn eigen leefpatroon gewend ben en hij mij forceert dat te veranderen ookal zie ik hem nooit en woont hij hier niet. Xx

25 jaar

Shadib, 12 jaar

Familie
Hallo mijn vader en moeder willen scheiden terwijl ze 25 jaar samen zijn maar ik hou van men moeder en vader en soms praten ze o hardt dat ik denk dat men vader men moeder gaat slaan wat moet ik doen

25 jaar

Shadib, 12 jaar

Familie
Hallo mijn vader en moeder willen scheiden terwijl ze 25 jaar samen zijn maar ik hou van men moeder en vader en soms praten ze o hardt dat ik denk dat men vader men moeder gaat slaan wat moet ik doen