Leeg je hoofd, lucht je hart
Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭
4820 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Mijn moeder is niet goed bezig
sarosh, 10 jaar
Familie
hoi ik ben sarosh
mijn ouders zijn gescheiden.
en mijn moeder is niet goed bezig.
want mijn moeder liegt heel veel.
en mijn vader daar wil ik blijven
maar alleen mijn moeder houd me tegen.
omdat ik alleen zaterdag en zondag mag gaan naar mijn vader. en ik mag mijn vader alleen maar 2 keer per week
bellen.ik wil alleen bij mijn vader blijven.
want mijn moeder maakt me in de war.
en als ik bij me vader ben kan ik alles vertellen.
daar door raakt me hoofd leeg.
en mijn moeder wilt mij ompraten.
en mijn zusje die is makkelijk om te praten.
ze is super aardig tegen over mij en mijn vader.
ik kan echt niet zonder mijn vader. en mijn mobiel wordt telkens afgepakt door mijn moeder.
en bij mijn vader mag ik normaal mijn mobiel gebruiken om games te spelen, om mijn familie te bellen om met mijn vrienden te spelen.en mijn moeder die is maar bezig op haar mobiel.en dan zit ik maar op de bank en kijken hoe
mijn moeder op haar mobiel zit.en ze heeft geen aandacht voor ons.en ze schreeuwt heel veel. en soms geef ze geen eten aan ons voor het slapen gaan.
en mijn zusje die is al een beetje omgepraat.
ik probeer haar van daar weg te krijgen en het is nog niet gelukt omdat ze 7jaar is ik maak zorgen om mijn zusje. dus mijn moeder is stom bezig bedankt voor het lezen. hebben jullie nog tips ik ben heel erg bang voor mijn moeder.
groetjes sarosh
Mijn moeder is niet goed bezig
sarosh, 10 jaar
Familie
hoi ik ben sarosh
mijn ouders zijn gescheiden.
en mijn moeder is niet goed bezig.
want mijn moeder liegt heel veel.
en mijn vader daar wil ik blijven
maar alleen mijn moeder houd me tegen.
omdat ik alleen zaterdag en zondag mag gaan naar mijn vader. en ik mag mijn vader alleen maar 2 keer per week
bellen.ik wil alleen bij mijn vader blijven.
want mijn moeder maakt me in de war.
en als ik bij me vader ben kan ik alles vertellen.
daar door raakt me hoofd leeg.
en mijn moeder wilt mij ompraten.
en mijn zusje die is makkelijk om te praten.
ze is super aardig tegen over mij en mijn vader.
ik kan echt niet zonder mijn vader. en mijn mobiel wordt telkens afgepakt door mijn moeder.
en bij mijn vader mag ik normaal mijn mobiel gebruiken om games te spelen, om mijn familie te bellen om met mijn vrienden te spelen.en mijn moeder die is maar bezig op haar mobiel.en dan zit ik maar op de bank en kijken hoe
mijn moeder op haar mobiel zit.en ze heeft geen aandacht voor ons.en ze schreeuwt heel veel. en soms geef ze geen eten aan ons voor het slapen gaan.
en mijn zusje die is al een beetje omgepraat.
ik probeer haar van daar weg te krijgen en het is nog niet gelukt omdat ze 7jaar is ik maak zorgen om mijn zusje. dus mijn moeder is stom bezig bedankt voor het lezen. hebben jullie nog tips ik ben heel erg bang voor mijn moeder.
groetjes sarosh
Alsof mijn moeder niet bestaat
anne, 10 jaar
Familie
mijn vader doet net alsof mijn moeder niet bestaat en geeft haar nooit antwoord. hij vraagt het dan aan ons. hij zegt dat hij het niet anders kan en dat het vanzelf went. maar dat is niet zo dit gaat al heel lang zo. ik vin dit niet leuk en mijn zusje ook niet. hij luistert naar niemand.
Alsof mijn moeder niet bestaat
anne, 10 jaar
Familie
mijn vader doet net alsof mijn moeder niet bestaat en geeft haar nooit antwoord. hij vraagt het dan aan ons. hij zegt dat hij het niet anders kan en dat het vanzelf went. maar dat is niet zo dit gaat al heel lang zo. ik vin dit niet leuk en mijn zusje ook niet. hij luistert naar niemand.
Ik ben er klaar mee
Irene, 15 jaar
Mijn ouders
Hallo allemaal,
Ik zit met een soort probleempje.
Mijn ouders zijn sinds begin 2015 uit elkaar. Daar is vrij veel ruzie aan te pas gekomen. Mijn vader is zwaar autistisch en dat heeft zo'n beetje ons hele leven op z'n kop gezet.
Mijn vader heeft mij en mijn zus sinds wij klein zijn geestelijk en lichamelijk mishandeld. Vlak voor de scheiding is mijn zus op zichzelf gaan wonen. Mijn vader had dus alleen mij nog om op los te gaan. Maar sinds mijn ouders uit elkaar zijn is het alleen maar erger geworden. Het gebeurde steeds vaker en hij begon te liegen. Zo ontkende hij dat hij dingen gezegd had en durft er niet voor uit te komen dat hij al een vriendin had voordat mijn ouders uit elkaar waren. Nog erger was dat hij ging roddelen over mijn zus tegen mij en andersom. We werden volledig zwartgemaakt en als wij een vraag stelde los van elkaar was elk antwoord weer totaal anders. Hij zei dus veel achter onze rug om maar deed het ook nog altijd recht in je gezicht. Zo heeft hij dingen gezegd als: 'waarom ben jij mijn kind, ik wil jou niet als kind, vanaf nu hoef jij mijn dochter te zijn' 'val dood' of 'maak er een eind aan' (vrij heftig aangezien hij weet dat ik psychische problemen het overgehouden aan mijn jeugd en dat wel overwogen had en daar wist hij ook van af).
Hij heeft in die jaren me voor veel uitgemaakt maar deze kende ik nog niet. Ik ben er helemaal klaar mee. Ik heb het contact verbroken maar hij blijft er vanalles aan doen om met mij in contact te komen.
Hebben jullie enig idee hoe ik het contact voorlopig echt kan laten stoppen zonder dat hij in contact probeert te komen? (Goed duidelijk maken of vragen of inplannen helpt niet ook niet met een psycholoog erbij).
Ik heb binnenkort ook een verjaardag en hij komt ook. Enig idee of tips&tricks wat ik moet doen?
Liefs,
Irene
Ik ben er klaar mee
Irene, 15 jaar
Mijn ouders
Hallo allemaal,
Ik zit met een soort probleempje.
Mijn ouders zijn sinds begin 2015 uit elkaar. Daar is vrij veel ruzie aan te pas gekomen. Mijn vader is zwaar autistisch en dat heeft zo'n beetje ons hele leven op z'n kop gezet.
Mijn vader heeft mij en mijn zus sinds wij klein zijn geestelijk en lichamelijk mishandeld. Vlak voor de scheiding is mijn zus op zichzelf gaan wonen. Mijn vader had dus alleen mij nog om op los te gaan. Maar sinds mijn ouders uit elkaar zijn is het alleen maar erger geworden. Het gebeurde steeds vaker en hij begon te liegen. Zo ontkende hij dat hij dingen gezegd had en durft er niet voor uit te komen dat hij al een vriendin had voordat mijn ouders uit elkaar waren. Nog erger was dat hij ging roddelen over mijn zus tegen mij en andersom. We werden volledig zwartgemaakt en als wij een vraag stelde los van elkaar was elk antwoord weer totaal anders. Hij zei dus veel achter onze rug om maar deed het ook nog altijd recht in je gezicht. Zo heeft hij dingen gezegd als: 'waarom ben jij mijn kind, ik wil jou niet als kind, vanaf nu hoef jij mijn dochter te zijn' 'val dood' of 'maak er een eind aan' (vrij heftig aangezien hij weet dat ik psychische problemen het overgehouden aan mijn jeugd en dat wel overwogen had en daar wist hij ook van af).
Hij heeft in die jaren me voor veel uitgemaakt maar deze kende ik nog niet. Ik ben er helemaal klaar mee. Ik heb het contact verbroken maar hij blijft er vanalles aan doen om met mij in contact te komen.
Hebben jullie enig idee hoe ik het contact voorlopig echt kan laten stoppen zonder dat hij in contact probeert te komen? (Goed duidelijk maken of vragen of inplannen helpt niet ook niet met een psycholoog erbij).
Ik heb binnenkort ook een verjaardag en hij komt ook. Enig idee of tips&tricks wat ik moet doen?
Liefs,
Irene
In deze tijd
Geen Naam, 13 jaar
Steun
Beste ouders, een scheiding is heel vervelend en kinderen worden er het slachtoffer van. Daarom geef ik deze tip mee: Denk aan je kinderen praat met ze en laat ze in zo'n tijd niet in de steek.
In deze tijd
Geen Naam, 13 jaar
Steun
Beste ouders, een scheiding is heel vervelend en kinderen worden er het slachtoffer van. Daarom geef ik deze tip mee: Denk aan je kinderen praat met ze en laat ze in zo'n tijd niet in de steek.
Gevoel dat ik hem teleurstel
, 14 jaar
Mijn woonsituatie
hallo
Ik heb nu een weekendregeling ( om het weekend naar mijn vader). Nu vraagt mijn vader iedere zondag avond als ik weg ga naar mijn moeder " wanneer neem je je schoolboeken nou eens mee, dan kun je hier ook blijven ". Maar hoe vaak ik ook zeg dat ik dat niet wil, hij blijft het vragen. Ik vind het heel erg moeilijk als hij dat telkens vraagt, want ik heb telkens het gevoel dat ik hem teleur stel als ik zeg dat ik het niet wil. Nu gaat sowiso de hele scheiding super moeilijk. Het duurt als bijna 2 jaar. Ik vraag mij echt af of de rust er ooit nog komt.
Hebben jullie tips?
xxxxx
Gevoel dat ik hem teleurstel
, 14 jaar
Mijn woonsituatie
hallo
Ik heb nu een weekendregeling ( om het weekend naar mijn vader). Nu vraagt mijn vader iedere zondag avond als ik weg ga naar mijn moeder " wanneer neem je je schoolboeken nou eens mee, dan kun je hier ook blijven ". Maar hoe vaak ik ook zeg dat ik dat niet wil, hij blijft het vragen. Ik vind het heel erg moeilijk als hij dat telkens vraagt, want ik heb telkens het gevoel dat ik hem teleur stel als ik zeg dat ik het niet wil. Nu gaat sowiso de hele scheiding super moeilijk. Het duurt als bijna 2 jaar. Ik vraag mij echt af of de rust er ooit nog komt.
Hebben jullie tips?
xxxxx
Sterk met z'n drieën
hamstertje, 0 jaar
Mijn woonsituatie
Hey allemaal,
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 9 was. We moesten bij mijn moeder wonen. (Broerte,zusje en ik) dat hebben we 3 jaar volgehouden het was gewoon verschrikkelijk. Ik was de moeder van mijn broertje en zusje. Ik heb ze zeg maar opgevoed. Af en toe waren we bij mijn vader. Toen ik 12 was zijn we met zijn drieën uit huis gevlucht. En naar mijn vader gegaan. Daar hebben we zo'n 9 maanden gezeten. I.v.m. verhuizing moesten mijn broertje en zusje naar mijn moeder. Ik was heel eenzaam en met mijn broertje en zusje ging het slecht. Vandaag heb ik mijn zusje opgehaald van de trein om haar te redden van onze moeder. Mijn broertje belde ons huilend op en wilde ook komen. Ik ga ervoor zorgen dat hij er overmorgen ook is. We zijn met zijn drieën heel sterk en zonder elkaar is het heel moeilijk. Mijn vader is heel belangrijk voor mij. Hij regelt alles met Justitie Enzo. Ik kan echt niet zonder ze.
Groetjes 13 jarig hamstertje
Sterk met z'n drieën
hamstertje, 0 jaar
Mijn woonsituatie
Hey allemaal,
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 9 was. We moesten bij mijn moeder wonen. (Broerte,zusje en ik) dat hebben we 3 jaar volgehouden het was gewoon verschrikkelijk. Ik was de moeder van mijn broertje en zusje. Ik heb ze zeg maar opgevoed. Af en toe waren we bij mijn vader. Toen ik 12 was zijn we met zijn drieën uit huis gevlucht. En naar mijn vader gegaan. Daar hebben we zo'n 9 maanden gezeten. I.v.m. verhuizing moesten mijn broertje en zusje naar mijn moeder. Ik was heel eenzaam en met mijn broertje en zusje ging het slecht. Vandaag heb ik mijn zusje opgehaald van de trein om haar te redden van onze moeder. Mijn broertje belde ons huilend op en wilde ook komen. Ik ga ervoor zorgen dat hij er overmorgen ook is. We zijn met zijn drieën heel sterk en zonder elkaar is het heel moeilijk. Mijn vader is heel belangrijk voor mij. Hij regelt alles met Justitie Enzo. Ik kan echt niet zonder ze.
Groetjes 13 jarig hamstertje
Sterk met z'n drieën
hamstertje, 0 jaar
Mijn woonsituatie
Hey allemaal,
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 9 was. We moesten bij mijn moeder wonen. (Broerte,zusje en ik) dat hebben we 3 jaar volgehouden het was gewoon verschrikkelijk. Ik was de moeder van mijn broertje en zusje. Ik heb ze zeg maar opgevoed. Af en toe waren we bij mijn vader. Toen ik 12 was zijn we met zijn drieën uit huis gevlucht. En naar mijn vader gegaan. Daar hebben we zo'n 9 maanden gezeten. I.v.m. verhuizing moesten mijn broertje en zusje naar mijn moeder. Ik was heel eenzaam en met mijn broertje en zusje ging het slecht. Vandaag heb ik mijn zusje opgehaald van de trein om haar te redden van onze moeder. Mijn broertje belde ons huilend op en wilde ook komen. Ik ga ervoor zorgen dat hij er overmorgen ook is. We zijn met zijn drieën heel sterk en zonder elkaar is het heel moeilijk. Mijn vader is heel belangrijk voor mij. Hij regelt alles met Justitie Enzo. Ik kan echt niet zonder ze.
Groetjes 13 jarig hamstertje
Sterk met z'n drieën
hamstertje, 0 jaar
Mijn woonsituatie
Hey allemaal,
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 9 was. We moesten bij mijn moeder wonen. (Broerte,zusje en ik) dat hebben we 3 jaar volgehouden het was gewoon verschrikkelijk. Ik was de moeder van mijn broertje en zusje. Ik heb ze zeg maar opgevoed. Af en toe waren we bij mijn vader. Toen ik 12 was zijn we met zijn drieën uit huis gevlucht. En naar mijn vader gegaan. Daar hebben we zo'n 9 maanden gezeten. I.v.m. verhuizing moesten mijn broertje en zusje naar mijn moeder. Ik was heel eenzaam en met mijn broertje en zusje ging het slecht. Vandaag heb ik mijn zusje opgehaald van de trein om haar te redden van onze moeder. Mijn broertje belde ons huilend op en wilde ook komen. Ik ga ervoor zorgen dat hij er overmorgen ook is. We zijn met zijn drieën heel sterk en zonder elkaar is het heel moeilijk. Mijn vader is heel belangrijk voor mij. Hij regelt alles met Justitie Enzo. Ik kan echt niet zonder ze.
Groetjes 13 jarig hamstertje
Tips
Anoniem, 14 jaar
Wat de f@#ck?!
Me pa is alcoholist en me moeder is fk stressy, dus dan ga ik ook stressy doen. Me pa heb ik in me hele leven al ongeveer 8 jaar niet gezien. Ik vind et heel moeilijk want ze (instanties) willen me uit huis plaatsn wtf. Wie heeft tips?
Tips
Anoniem, 14 jaar
Wat de f@#ck?!
Me pa is alcoholist en me moeder is fk stressy, dus dan ga ik ook stressy doen. Me pa heb ik in me hele leven al ongeveer 8 jaar niet gezien. Ik vind et heel moeilijk want ze (instanties) willen me uit huis plaatsn wtf. Wie heeft tips?
Liever bij mijn moeder
naomi , 17 jaar
Rechten
mijn ouders zijn al heel lang uit elkaar en best wel lang gescheiden ik heb paar jaar geleden bij de rechter gekozen om bij mijn vader te wonen beetje onderdwang zijn woorden waren 'je zegt gewoon dat je graag bij papa wilt wonen en klaar ' maar ik wil heel graag bij mijn moeder gaan wonen want daar voel ik me beter op mijn plek en beter op mijn gemak als bij mijn vader maar ik ben zoo bang dat hij boos word en heel moeilijk gaat doen aleen wat nu
Liever bij mijn moeder
naomi , 17 jaar
Rechten
mijn ouders zijn al heel lang uit elkaar en best wel lang gescheiden ik heb paar jaar geleden bij de rechter gekozen om bij mijn vader te wonen beetje onderdwang zijn woorden waren 'je zegt gewoon dat je graag bij papa wilt wonen en klaar ' maar ik wil heel graag bij mijn moeder gaan wonen want daar voel ik me beter op mijn plek en beter op mijn gemak als bij mijn vader maar ik ben zoo bang dat hij boos word en heel moeilijk gaat doen aleen wat nu
Superongelukkig
kiki, 15 jaar
Mijn woonsituatie
Hey, mijn ouders zijn niet samen maar me vader staat niet op me geboorteakte dus technisch gexien heb ik geen vader. Ookals heb ik wel contact met hem. Ik woon nu bij me moeder en ik ben superongelukkig hier. Ik hou niet van deze buurt en ik hou ook echt niet van deze school. Mijn moeder wilt absoluut niet verhuizen. Maar ik word helemaal gek van deze plek dat ik er soms aan denk me eigen leven te beëindigen want ik ben dood ongelukkig. Mijn zus is 21 en ik wil graag bij haar gaan wonen. En zij wilt ook graag dat ik bij haar woon. Alleen gaat me moeder dat nooit toelaten. Is het mogelijk dat d.m.v jeugdzorg of een maatschappelijk werker erbij te betrekken dat het toch lukt zodat ik uiteindelijk bij me zus kan wonen?
Superongelukkig
kiki, 15 jaar
Mijn woonsituatie
Hey, mijn ouders zijn niet samen maar me vader staat niet op me geboorteakte dus technisch gexien heb ik geen vader. Ookals heb ik wel contact met hem. Ik woon nu bij me moeder en ik ben superongelukkig hier. Ik hou niet van deze buurt en ik hou ook echt niet van deze school. Mijn moeder wilt absoluut niet verhuizen. Maar ik word helemaal gek van deze plek dat ik er soms aan denk me eigen leven te beëindigen want ik ben dood ongelukkig. Mijn zus is 21 en ik wil graag bij haar gaan wonen. En zij wilt ook graag dat ik bij haar woon. Alleen gaat me moeder dat nooit toelaten. Is het mogelijk dat d.m.v jeugdzorg of een maatschappelijk werker erbij te betrekken dat het toch lukt zodat ik uiteindelijk bij me zus kan wonen?

4