Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Leeg je hoofd, lucht je hart

Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? πŸ’­

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Mijn verhaal

Larissa, 14 jaar

Mijn woonsituatie
Hey, Ik ben Larissa, ik ben 14 jaar en heb een zus van 17. Toen ik 2 jaar was zijn mijn ouders gescheiden, mijn moeder ging een paar straten verder op wonen en we waren daar altijd en een keer in de twee week gingen wij naar onze vader toe. Omdat we de grootste tijd bij onze moeder doorbrachten hadden bouwden een goede band met elkaar op. Toen ik 4 jaar was kreeg mijn vader een vriendin, zij had een dochter die net zo oud was als mijn zus. Maar iets aan mijn stiefmoeder liet ons merken dat ze ons niet helemaal mocht. Ze schold ons uit voor dingen zoals je bent dik, je eet teveel, idioot en nog meer. Ik had als een kind een normaal figuur maar haar dochter was heel dun dus daar moesten we maar een voorbeeld aannemen. Mijn moeder is pedagogisch medewerker en zij had niet altijd genoeg inkomen om ook nog kleren te kopen en onze sporten te betalen. Dus vroeg ze aan mijn vader als hij meer allimentatie wou betalen want hij betaalde al te weinig. Dat deed hij niet dus kwam er een advocaat bij en betaalde hij meer (maar nog steeds te weinig). Mijn stiefmoeder was het er ook niet mee eens dat hij meer moest betalen want zij had tenslotte ook een dochter en vond dat wij dat van haar afnamen. Elk weekend als we bij onze vader waren geweest waren mijn zus en ik van slag. Met mijn moeder konden we er heel goed over praten en dat hielp. Toen mijn zus in groep 8 zat had zij ruzie gekregen met mijn vader en stiefmoeder en wou daar niet meer heen. Dus zij kwam daar niet meer. Ik wou ook niet meer naar mijn vader toe maar ik vond het zo zielig voor hem omdat het mij verschrikkelijk lijkt als je kinderen niet meer bij je komen. Maar mama zag dat als ik naar papa moest ik die week er van te voren al helemaal van slag was. Daardoor zei ze 2 jaar later ( toen zat ik in groep 7) dat ik er ook niet meer mocht komen. Ik kwam mijn hele leven 's morgens, tissen de middag en 's middags bij mijn opa en oma. Ik kon overal met hun over praten en mijn opa was als een vader voor mij. Toen ik in groep 8 zat overleed hij en mijn wereld stortte in. Een jaar later zat ik in groep 8. Ik had een hele sterke band met een meisje en een jongen en omdat die jongen en ik zo'n goede band met elkaar hadden werden we elk jaar weer naast elkaar gezet! Hij was heel slim en de jongens van de rest van de klas niet dus maakten ze meestal grappen over hem. Alleen toen moest ik naar de middelbareschool en hij ging naar een andere school dat was heel moeilijk. Maar ik had wel een hele leuke klas en een beste vriendin (en dat is ze nog steeds!) gekregen op de middelbareschool :). Papa is gescheiden met zijn vrouw en kreeg een alcoholverslaving. Onze band werd daardoor slechter

Mijn verhaal

Larissa, 14 jaar

Mijn woonsituatie
Hey, Ik ben Larissa, ik ben 14 jaar en heb een zus van 17. Toen ik 2 jaar was zijn mijn ouders gescheiden, mijn moeder ging een paar straten verder op wonen en we waren daar altijd en een keer in de twee week gingen wij naar onze vader toe. Omdat we de grootste tijd bij onze moeder doorbrachten hadden bouwden een goede band met elkaar op. Toen ik 4 jaar was kreeg mijn vader een vriendin, zij had een dochter die net zo oud was als mijn zus. Maar iets aan mijn stiefmoeder liet ons merken dat ze ons niet helemaal mocht. Ze schold ons uit voor dingen zoals je bent dik, je eet teveel, idioot en nog meer. Ik had als een kind een normaal figuur maar haar dochter was heel dun dus daar moesten we maar een voorbeeld aannemen. Mijn moeder is pedagogisch medewerker en zij had niet altijd genoeg inkomen om ook nog kleren te kopen en onze sporten te betalen. Dus vroeg ze aan mijn vader als hij meer allimentatie wou betalen want hij betaalde al te weinig. Dat deed hij niet dus kwam er een advocaat bij en betaalde hij meer (maar nog steeds te weinig). Mijn stiefmoeder was het er ook niet mee eens dat hij meer moest betalen want zij had tenslotte ook een dochter en vond dat wij dat van haar afnamen. Elk weekend als we bij onze vader waren geweest waren mijn zus en ik van slag. Met mijn moeder konden we er heel goed over praten en dat hielp. Toen mijn zus in groep 8 zat had zij ruzie gekregen met mijn vader en stiefmoeder en wou daar niet meer heen. Dus zij kwam daar niet meer. Ik wou ook niet meer naar mijn vader toe maar ik vond het zo zielig voor hem omdat het mij verschrikkelijk lijkt als je kinderen niet meer bij je komen. Maar mama zag dat als ik naar papa moest ik die week er van te voren al helemaal van slag was. Daardoor zei ze 2 jaar later ( toen zat ik in groep 7) dat ik er ook niet meer mocht komen. Ik kwam mijn hele leven 's morgens, tissen de middag en 's middags bij mijn opa en oma. Ik kon overal met hun over praten en mijn opa was als een vader voor mij. Toen ik in groep 8 zat overleed hij en mijn wereld stortte in. Een jaar later zat ik in groep 8. Ik had een hele sterke band met een meisje en een jongen en omdat die jongen en ik zo'n goede band met elkaar hadden werden we elk jaar weer naast elkaar gezet! Hij was heel slim en de jongens van de rest van de klas niet dus maakten ze meestal grappen over hem. Alleen toen moest ik naar de middelbareschool en hij ging naar een andere school dat was heel moeilijk. Maar ik had wel een hele leuke klas en een beste vriendin (en dat is ze nog steeds!) gekregen op de middelbareschool :). Papa is gescheiden met zijn vrouw en kreeg een alcoholverslaving. Onze band werd daardoor slechter

Niemand weet het

Bob, 14 jaar

Wat de f@#ck?!
Mijn ouders zijn nog niet zo lang geschijden maar bijna niemand van mijn vrienden weet dat hoe moet ik dat aan mijn anderen vrienden gaan vertellen.?

Niemand weet het

Bob, 14 jaar

Wat de f@#ck?!
Mijn ouders zijn nog niet zo lang geschijden maar bijna niemand van mijn vrienden weet dat hoe moet ik dat aan mijn anderen vrienden gaan vertellen.?

Ik weet het niet

ilse, 11 jaar

Mijn ouders
ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan.......of ik wel naar me vader wil gaan andere ook??

Ik weet het niet

ilse, 11 jaar

Mijn ouders
ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan.......of ik wel naar me vader wil gaan andere ook??

Zo fijn

Anoniem, 11 jaar

Familie
hoi allemaal iik vind het belangrijk als je familie er voor je is als je het moeilijk vind dat is mij familie die is er altijd voor mij zo fijn....

Zo fijn

Anoniem, 11 jaar

Familie
hoi allemaal iik vind het belangrijk als je familie er voor je is als je het moeilijk vind dat is mij familie die is er altijd voor mij zo fijn....

Zelf weten

ilse, 11 jaar

Rechten
hoi allemaal ik vind dat je zelf mag weten of je niet naar je vader wil of niet naar je moeder als je het niet wil.... als kind vind ik dat als je 10 bent dat je zelf keuzens mag maken .... bijvoorbild ik mag zelf weten of ik naar me vader mag soms wil ik juist naar me vader maar soms niet ik heb een zusje gekregen bij me vader daarom wil me vader en mijn sliefmoeder naar hun gaan omdat dan de het gezin konpleet is .. me vader heeft gevraagt of ik zondag naar ons wil komen ik weet nog niet of ik ga ik voel me daar niet vijlig bij me vader ...... hij liegt zo erg dat ik het allemaal niet meer weet

Zelf weten

ilse, 11 jaar

Rechten
hoi allemaal ik vind dat je zelf mag weten of je niet naar je vader wil of niet naar je moeder als je het niet wil.... als kind vind ik dat als je 10 bent dat je zelf keuzens mag maken .... bijvoorbild ik mag zelf weten of ik naar me vader mag soms wil ik juist naar me vader maar soms niet ik heb een zusje gekregen bij me vader daarom wil me vader en mijn sliefmoeder naar hun gaan omdat dan de het gezin konpleet is .. me vader heeft gevraagt of ik zondag naar ons wil komen ik weet nog niet of ik ga ik voel me daar niet vijlig bij me vader ...... hij liegt zo erg dat ik het allemaal niet meer weet

Moeilijk

ilse, 11 jaar

Mijn ouders
hoi allemaal sins ik 8 ben zijn mij ouder gescheiden dit jaar met Vaderdag ben ik niet naar mij vader geweest dat vond ik best wel moeilijk dat ik me vader niet zag toen het Vaderdag was

Moeilijk

ilse, 11 jaar

Mijn ouders
hoi allemaal sins ik 8 ben zijn mij ouder gescheiden dit jaar met Vaderdag ben ik niet naar mij vader geweest dat vond ik best wel moeilijk dat ik me vader niet zag toen het Vaderdag was

Naar mijn vader?

Janine, 14 jaar

Mijn woonsituatie

Hallo Ik zit er de laatste tijd vaak over na te denken om naar mijn vader te verhuizen. Mijn moeder en ik maken erg veel ruzie, terwijl we dat vroeger nooit deden. Ik besta alleen maar voor klusjes en verder niets. Ook is mijn moeder heel arm, in september gaat ze ontslagen worden van haar baan dus dan hebben we nog minder geld. Dit terwijl mijn vader gemakkelijk 2x per jaar op vakantie kan. Ik heb gewoon het gevoel dat mijn vader beter voor mij zou kunnen zorgen, alleen ben ik ook niet echt goed bevriend met mijn vader. Voor de scheiding (ongv 2 jaar geleden) had ik een hekel aan mijn vader en was mijn moeder mijn beste vriendin, maar nu ik ouder ben realiseer ik me dat mijn vader eigenlijk best wel aardig is. Ondanks dat ga ik niet heel erg vaak naar mijn vader omdat ik dan elk weekend mijn spullen in en uit moet pakken. Ik weet niet echt een goede manier op deze post te eindigen, dus doe ik dat hier maar. Janine

Naar mijn vader?

Janine, 14 jaar

Mijn woonsituatie

Hallo Ik zit er de laatste tijd vaak over na te denken om naar mijn vader te verhuizen. Mijn moeder en ik maken erg veel ruzie, terwijl we dat vroeger nooit deden. Ik besta alleen maar voor klusjes en verder niets. Ook is mijn moeder heel arm, in september gaat ze ontslagen worden van haar baan dus dan hebben we nog minder geld. Dit terwijl mijn vader gemakkelijk 2x per jaar op vakantie kan. Ik heb gewoon het gevoel dat mijn vader beter voor mij zou kunnen zorgen, alleen ben ik ook niet echt goed bevriend met mijn vader. Voor de scheiding (ongv 2 jaar geleden) had ik een hekel aan mijn vader en was mijn moeder mijn beste vriendin, maar nu ik ouder ben realiseer ik me dat mijn vader eigenlijk best wel aardig is. Ondanks dat ga ik niet heel erg vaak naar mijn vader omdat ik dan elk weekend mijn spullen in en uit moet pakken. Ik weet niet echt een goede manier op deze post te eindigen, dus doe ik dat hier maar. Janine

Alleen haar kant

Diana, 18 jaar

Stiefouders
Nou.. ik ben een meisje van 18 jaar.. pas 18 geworden.. Alles ging zo goed tussen mijn vader en ik tot dat hij oppeens een hele "lieve" vriendin kreeg, en een paar jaar later trouwden en zelfs een kind kregen waar ik zielsveel van hou ! Sinds die tijd begon mijn stiefmoeder dingen in mijn vader's hoofd te prenten en hem zoveel mogelijk in haar handen te kunnen krijgen. Zo begon ze mijn vader tegen mij op te zetten en tegen hem liegen dat ik bijvoorbeeld niks deed in het huis. Ik deed wat ik moest doen en mij gevraagt werd. Oke mijn vader werkt elke dag en weet de helft niet eens wat er hier thuis gebeurd.. maar altijd wanneer ik ruzie met mijn stiefmoeder heb wilt hij alleen haar kant horen en legt altijd alle schuld op mij neer.. Wat voor een vader ben je? Ik ben een heel relaxt meisje.. ik rook niet drink niet ben bijna nooit buiten ik doe mijn stinkende best op school.. Ik maak zoveel mee maar ben altijd echt vrolijk, want ik kan nooit lang boos blijven op iets. Mijn vader en mijn moeder hebben mij in het verleden erg veel pijn gedaan door te gaan scheiden.. hij is nooit naar mijn zwemlessen geweest nooit naar mijn diploma uitreiking geweest helemaal niets.. dus ik vind vanuit mijn part dat hij al helemaal niks te zeggen heeft over mij.. Oke anyways, Dus een paar dagen terug hadden mijn vader en ik een grote conflict en hij heeft mij pijn gedaan met wat woorden.. hij zei tegen mij dat ik niks waard ben en dat ik geen ene sh**t ben.. hah wat voor een vader zegt dat nou? iemand die zegt tegen zijn familie dat hij veel van je houd.. Maar dus kort daarna kwam hij met een opmerking van " Jaa de vrouw waar ik nu mee ben is meer waard dan jij". Hmmm oh really? Maar ja Ik ben altijd blij en zie overal het positieve in dingen.. en ookal maak ik al sinds mijn 12e super veel mee, ben ik mijn leven ALTIJD dankbaar aan God ! Ohjaa en mijn stiefmoeder is zwaar christelijk.. maar uit haar eigen mond kwam naar mij toe "Loop naar de hel daar is waar je hoort." en wat doe je dan als ze zoiets zegt? Ik lach dr uit in haar gezicht en zeg :" en jij noemt jezelf christelijk? What goes around comes back around!" Ik weet niet echt of ze engels verstaat xd maar ze komt er zelf wel achter op een dag..
Maar mijn punt op dit is .. Voor de mensen die echt diep in de put zitten, als je naar boven kijkt zie je licht ! Maar als je alleen om je heen kijkt en steeds naar beneden kom je niet echt ver! Want uiteindelijk leef je toch voor jezelf en niet voor je vader of je stiefmoeder of je moeder.. uiteindelijk moet jij je eigen brood op tafel zien te krijgen en later je eigen kinderen zien te voeden en opvoeden ! Ik klink nu heel zelfverzekerd, maar ik ben nog maar net op de helft van mijn put ! En voor de gelovige in ons midden, Altijd bidden want God heeft iets groots voor je! En voor de ongelovige in ons midden, Probeer te bidden want God heeft ook iets groots en moois voor je klaar staan! Ik hoop dat ik jullie misschien heb kunnen motiveren dat wat je ook doet, je het voor je zelf doet en het sowieso niet hardhandig moet aanpakken.. denk altijd 2x na voor je iets doet waar je later spijt van krijgt !!!!

Alleen haar kant

Diana, 18 jaar

Stiefouders
Nou.. ik ben een meisje van 18 jaar.. pas 18 geworden.. Alles ging zo goed tussen mijn vader en ik tot dat hij oppeens een hele "lieve" vriendin kreeg, en een paar jaar later trouwden en zelfs een kind kregen waar ik zielsveel van hou ! Sinds die tijd begon mijn stiefmoeder dingen in mijn vader's hoofd te prenten en hem zoveel mogelijk in haar handen te kunnen krijgen. Zo begon ze mijn vader tegen mij op te zetten en tegen hem liegen dat ik bijvoorbeeld niks deed in het huis. Ik deed wat ik moest doen en mij gevraagt werd. Oke mijn vader werkt elke dag en weet de helft niet eens wat er hier thuis gebeurd.. maar altijd wanneer ik ruzie met mijn stiefmoeder heb wilt hij alleen haar kant horen en legt altijd alle schuld op mij neer.. Wat voor een vader ben je? Ik ben een heel relaxt meisje.. ik rook niet drink niet ben bijna nooit buiten ik doe mijn stinkende best op school.. Ik maak zoveel mee maar ben altijd echt vrolijk, want ik kan nooit lang boos blijven op iets. Mijn vader en mijn moeder hebben mij in het verleden erg veel pijn gedaan door te gaan scheiden.. hij is nooit naar mijn zwemlessen geweest nooit naar mijn diploma uitreiking geweest helemaal niets.. dus ik vind vanuit mijn part dat hij al helemaal niks te zeggen heeft over mij.. Oke anyways, Dus een paar dagen terug hadden mijn vader en ik een grote conflict en hij heeft mij pijn gedaan met wat woorden.. hij zei tegen mij dat ik niks waard ben en dat ik geen ene sh**t ben.. hah wat voor een vader zegt dat nou? iemand die zegt tegen zijn familie dat hij veel van je houd.. Maar dus kort daarna kwam hij met een opmerking van " Jaa de vrouw waar ik nu mee ben is meer waard dan jij". Hmmm oh really? Maar ja Ik ben altijd blij en zie overal het positieve in dingen.. en ookal maak ik al sinds mijn 12e super veel mee, ben ik mijn leven ALTIJD dankbaar aan God ! Ohjaa en mijn stiefmoeder is zwaar christelijk.. maar uit haar eigen mond kwam naar mij toe "Loop naar de hel daar is waar je hoort." en wat doe je dan als ze zoiets zegt? Ik lach dr uit in haar gezicht en zeg :" en jij noemt jezelf christelijk? What goes around comes back around!" Ik weet niet echt of ze engels verstaat xd maar ze komt er zelf wel achter op een dag..
Maar mijn punt op dit is .. Voor de mensen die echt diep in de put zitten, als je naar boven kijkt zie je licht ! Maar als je alleen om je heen kijkt en steeds naar beneden kom je niet echt ver! Want uiteindelijk leef je toch voor jezelf en niet voor je vader of je stiefmoeder of je moeder.. uiteindelijk moet jij je eigen brood op tafel zien te krijgen en later je eigen kinderen zien te voeden en opvoeden ! Ik klink nu heel zelfverzekerd, maar ik ben nog maar net op de helft van mijn put ! En voor de gelovige in ons midden, Altijd bidden want God heeft iets groots voor je! En voor de ongelovige in ons midden, Probeer te bidden want God heeft ook iets groots en moois voor je klaar staan! Ik hoop dat ik jullie misschien heb kunnen motiveren dat wat je ook doet, je het voor je zelf doet en het sowieso niet hardhandig moet aanpakken.. denk altijd 2x na voor je iets doet waar je later spijt van krijgt !!!!

Wat moet ik doen?

joost, 11 jaar

Wat de f@#ck?!
ik ben joost en mijn ouders zijn gescheiden ik vindt mijn vader echt.................. wat moet ik doen om hem aarig te vinden

Wat moet ik doen?

joost, 11 jaar

Wat de f@#ck?!
ik ben joost en mijn ouders zijn gescheiden ik vindt mijn vader echt.................. wat moet ik doen om hem aarig te vinden

Mag niet

Sacha, 10 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi, Ik ben 10 jaar oud en mijn ouders maken veel ruzie. Mijn mama wil verhuizen ruim een uur rijden maar dat mag niet van mijn papa. Papa heeft gelijk gekregen van de rechter en nu mogen wij niet meeverhuizen. Dus nu gaat mijn mama verhuizen en wij moeten nu bij papa wonen. Maar wij willen dat helemaal niet. Kan iemand mij hier bij helpen? Of moet ik wachten tot ik 12 ben?

Mag niet

Sacha, 10 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi, Ik ben 10 jaar oud en mijn ouders maken veel ruzie. Mijn mama wil verhuizen ruim een uur rijden maar dat mag niet van mijn papa. Papa heeft gelijk gekregen van de rechter en nu mogen wij niet meeverhuizen. Dus nu gaat mijn mama verhuizen en wij moeten nu bij papa wonen. Maar wij willen dat helemaal niet. Kan iemand mij hier bij helpen? Of moet ik wachten tot ik 12 ben?